| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.01.2019 07:47 Post subject: |
|
|
| Vet ikke hva slags grunnlag du har for å hevde at puknt 1 er vanlig, men jeg har kun hørt om ett tilfelle av en slik ordning og det er fra den famøse overgangen til Rune Jarstein - der Erik Hoftun demonstrerte at han ikke visste forskjell på brutto og netto. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 29.01.2019 08:12 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Det forelå en viss enighet om 1,4 mill euro som overgangssum, men etter stuntet til araberne i går har RBK satt seg på bakbeina (ifølge kilder). Tror ikke Koteng er den som viker først i forhandlinger med arabiske oljesjeiker, så dette kan jo bli nok en sak med et interessant etterspill. |
Jeg kan garantere deg at det ikke er like enkelt å forhandle med "arabiske oljesjeiker", som i eiendomsbransjen i Trondheim. De kan alle "tjuvtriks" som finnes og har vært i langt værre forhandlinger enn dette før. Koteng, må gjerne la være å vike, men i slike forhandlinger - så kan det gi han særdeles store problemer. Det er ikke sikkert de høyner budet, men minsker det - etterhvert som Jebali har gått med på å bli tatt bilde av, i drakten deres. De har ikke moral eller etikk - noe vi i RBK har... |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 29.01.2019 08:27 Post subject: |
|
|
Så lenge RBK sitter med lisensen til Jebali har ikke araberne så veldig mye de skulle ha sagt. Betaler de ikke det RBK vil ha kan vi holde igjen lisensen og Jebali må bli her oppe. Helt greit å sette hardt mot hardt her. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.01.2019 08:34 Post subject: |
|
|
| I denne saken har RBK gode kort på hånda, og Mekkaklubben og Jebali desto dårligere. Viss ikke araberne skjerper seg kan dette bli en FIFA-sak, noe jeg tviler på da denne klubben har godt med penger. Ulike markeder, har forskjellige prisnivå. Her bør vi snakke om godt over 2 mill euro i utgangspunktet. Trasig oppførsel av Mekkagjengen og Jebali i denne saken bør brukes til å presse opp prisen noe. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.01.2019 12:36 Post subject: |
|
|
Det er nå engang disse to som er vanlig når det er snakk om overganger. om man ser på england, spania, italia, tyskland og større ligaer. særlig vanlig på yngre spillere der det er ofte snakk om prosenter av profitt på den neste overgangen.
Prosenter av hele overgangssummen er vell ikke like vanlig men likevell noe som brukes.
Hvis jeg er helt på jordet her så vet jeg mye mindre om fotball enn det jeg selv har trodd hele livet ^^ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.01.2019 13:19 Post subject: |
|
|
Vil tro at det kommer vanligvis kommer ned til totalpakka:
Lav kjøpssum -> % av brutto salgssum
Høy kjøpssum -> % av netto salgssum
Med tanke på at RBK betalte relativt mye blir jeg overasket om at en evt. % er av brutto salgssum.
Unntaket er selvfølgelig om de sliter med hva som er hva av brutto/netto. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.01.2019 15:12 Post subject: |
|
|
Jepp, basicly en annen forklaring på de to alternativene. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.01.2019 16:53 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | Vil tro at det kommer vanligvis kommer ned til totalpakka:
Lav kjøpssum -> % av brutto salgssum
Høy kjøpssum -> % av netto salgssum
Med tanke på at RBK betalte relativt mye blir jeg overasket om at en evt. % er av brutto salgssum.
Unntaket er selvfølgelig om de sliter med hva som er hva av brutto/netto. |
Tja, er enig med Hedon, har aldri sett på % av total salgssum som en "vanlig" klausul. Tror egentlig Jarstein-fadesen er det eneste konkrete eksempelet jeg har hørt om der dette var tilfelle
Tror heller kjøpsummen påvirker antall prosent heller enn hvorvidt denne prosentandelen regnes ut fra total salgssum eller overskudd. Altså:
Lav kjøpssum -> høyere % av overskudd
Høy kjøpssum -> lavere % av overskudd _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.01.2019 17:18 Post subject: |
|
|
Når jeg sier "lav kjøpssum" så tenker jeg i forhold til spillerens markedsverdi.
Det jeg skisserer er nok ikke en "vanlig" måte å gjøre det på, men det er en måte klubber med mindre overgangsbudsjett kan sikre seg en spiller de egentlig ikke har råd til da de garanterer selgende klubb en god sum penger når videresalget skjer.
Mener å huske at Rosenborg f.eks. gjorde dette med Carew. Vålerenga fikk vel 20% av brutto når han gikk til Valencia. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.01.2019 17:39 Post subject: |
|
|
| Vålerengs fikk ikke prosenter fra første krone, nei. De hadde derimot en voldsomt god avtale for det over salgssum (42,5%). |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 29.01.2019 17:45 Post subject: |
|
|
| Veldig merkelig at det ikke er kommet noen info i hele tatt etter 2 døgn siden bildene ble presentert og SIB uttalte seg! Ingen som har mer innsideinfo? |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 29.01.2019 19:14 Post subject: |
|
|
| Ser på det som positivt at det drøyer. Det betyr at det forhandles, tenker nå jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2019 22:45 Post subject: |
|
|
| Enig. Er ganske rolig. Blir veldig overrasket dersom Jebali plutselig må møte på treningsleir i Portugal i stedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.01.2019 00:03 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Jepp, basicly en annen forklaring på de to alternativene. |
Dersom det er bicycle du mener, så er du ute og sykler, basically... i alle fall i utgangspunktet... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.01.2019 06:55 Post subject: |
|
|
Tror det er bicycli det han er. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.01.2019 10:44 Post subject: |
|
|
tenkte på sykling ja.
Det kan jo hende at framhjulet er punktert og da er det ikke så lett å ta seg fram.. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 31.01.2019 11:47 Post subject: |
|
|
| Leste nettopp på Twitter at RBK blokkerer overgangen da de ikke blir enige om overgangsum. Usikker på hvor troverdig det er men. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.01.2019 11:56 Post subject: |
|
|
Høres troverdig ut.
De provoserte Koteng og SIB noe voldsomt med Insta-stuntet sitt, så de er ikke innstilt på å fire på kravene i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 31.01.2019 12:09 Post subject: |
|
|
Mageplask for Jebali. For en idiot, man drar ikke nedover slik før klubbene er enige. Makan. Han har jo også lenge igjen av kontrakten med RBK _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 31.01.2019 12:13 Post subject: |
|
|
Så da blir vi sittende med en misfornøyd spiller på lang kontrakt og araberklubb som gir opp jakten? _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 31.01.2019 12:22 Post subject: |
|
|
| 50prosenNT wrote: | | Så da blir vi sittende med en misfornøyd spiller på lang kontrakt og araberklubb som gir opp jakten? |
Det kan han i allefall kun takke seg selv for! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.01.2019 12:23 Post subject: |
|
|
Bryr meg katta om han er misfornøyd. Hans egen feil.
Det er bare å flytte ned til reservelaget og kjøp en ny spiller. Utenlandsk har ingenting å si, den nye spilleren tar bare kvoteplassen til surprompen. |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 31.01.2019 12:28 Post subject: |
|
|
Forsåvidt enig. Ut me`n! _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.01.2019 12:50 Post subject: |
|
|
"Blokkerer overgang [...] da de ikke blir enige om overgangssum".
Ja... hvis man ikke vil betale det en vare koster, da får man kanskje ikke kjøpe varen...? Dette er et vanskelig konsept for dem? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
|