English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fortinbras
Senior

PostPosted: 23.01.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

Pressekonferanse med Erik/Kåre nå

https://www.vgtv.no/embed...oplay=true
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff

PostPosted: 23.01.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

Kåre fryktelig sur på Saga når han stiller spørsmål om dette handler om penger. Pinlig.
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 23.01.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

Ellepo wrote:
Kåre fryktelig sur på Saga når han stiller spørsmål om dette handler om penger. Pinlig.

Ja dette var pinlig. Skjønner nå bedre og bedre hva andre lags supportere mente da de fremstilte Kåre som en grinebiter.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
haavarl wrote:
Mhm, eller du får oppdatere din forståelse av hva den betyr.

Det betyr at hemmeligholdelse med det formål å skjerme medlemmene fra innsikt i styrets behandling ikke kan tollereres.

Nå skal man ikke se bort ifra at medlemmene blir informert i egnet fora ved neste korsvei. Det er vesensforskjell på hemmelighold overfor medlemmer og å ikke fortelle VG og TV2 hva de er blitt enige om.

Du får møte opp må medlemsmøte, da vet du, så får du sikkert informasjon der. Forutsatt at du er medlem, naturligvis.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Sløvsekken wrote:
https://www.dagbladet.no/sport/perry-reagerer-pa-ingebrigtsen-telefon/70687782

hahaha #angryhorse

Har faktisk en viss forståelse for at han reagerer på det som kommer frem her.

Dette må styreleder redegjøre for medlemmene hvorfor han gikk inn i en slik logikk i en telefonsamtale. Dette har han absolutt ikke adgang til i henhold til lover og regler.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:13    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Konesseur wrote:
haavarl wrote:
Mhm, eller du får oppdatere din forståelse av hva den betyr.

Det betyr at hemmeligholdelse med det formål å skjerme medlemmene fra innsikt i styrets behandling ikke kan tollereres.

Nå skal man ikke se bort ifra at medlemmene blir informert i egnet fora ved neste korsvei. Det er vesensforskjell på hemmelighold overfor medlemmer og å ikke fortelle VG og TV2 hva de er blitt enige om.

Du får møte opp må medlemsmøte, da vet du, så får du sikkert informasjon der. Forutsatt at du er medlem, naturligvis.

Pressen har full adgang til all info fra medlemsmøtene. Det er vanskelig å holde et lukket forum med 50 000 deltakere.

Erfaringsmessig har jeg grunn til å tro at det nektes åpenhet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Der kommer nok fram i forbindelse med regnskap etterhvert hva dette kostet oss.

Nei, det vil spres over flere poster, og det kommer ingen fotnote, og det vil regnes inn i 2019-regnskapet mot god regnskapsskikk. Det er slik den gjengen gjør det.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:22    Post subject: Reply with quote

Kudos til Ole K. Sagbakken som går rett til kjernen og stiller det nummer 1 mest sentrale spørsmålet. Det blir journalist av den gutten der også til slutt, skal du se.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg vil mene at hensynet til motparten som her er to stykk mennesker, hva nå enn vi synes om de, bør veie tyngre enn åpenhet.

Så kan en sikkert komme på generalforsamling og prøve å få det igjennom at klubben i fremtiden ikke skal holde slikt hemmelig. Det går neppe ann å ta styret på at de vurderer det hensiktsmessig å inngå enn avtale her som skal holdes hemmelig, og hvis innholdet blir sluppet på medlemsmøte så brytes avtalen som har blitt inngått.

Så den blir nok holdt hemmelig, og jeg tror det ville vært uklokt å si at denne type avtaler ikke kan være hemmelige.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg vil mene at hensynet til motparten som her er to stykk mennesker, hva nå enn vi synes om de, bør veie tyngre enn åpenhet.

De vil vel ønske åpenhet. Hvorfor skulle de ikke ønske det?

Ønske om åpenhet er det nok styret som vil hemmeligholde for å skjule hvor mye de deler ut fra sparegrisen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Så kan en sikkert komme på generalforsamling og prøve å få det igjennom at klubben i fremtiden ikke skal holde slikt hemmelig.

Det er allerede klubbet gjennom i basis lovnorm og er ufravikelig. "alt arbeid skal preges av demokrati" betyr at alt arbeidet skal være være transparent slik at alle kan sette seg inn i det.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Så den blir nok holdt hemmelig, og jeg tror det ville vært uklokt å si at denne type avtaler ikke kan være hemmelige.

Hvorfor i alle dager det?
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:29    Post subject: Reply with quote

Angående avtalen så kjenner ikke jeg såp stort behov for å se den lenger etter avtalen. Det ser ikke ut som noen millionglis på noen de gutta der, Tvert i mot ser det ut som de har tapt, så dette tror jeg ble billigere enn fryktet for Rosenborg.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
BjarneS wrote:
Sløvsekken wrote:
https://www.dagbladet.no/sport/perry-reagerer-pa-ingebrigtsen-telefon/70687782

hahaha #angryhorse

Har faktisk en viss forståelse for at han reagerer på det som kommer frem her.

Dette må styreleder redegjøre for medlemmene hvorfor han gikk inn i en slik logikk i en telefonsamtale. Dette har han absolutt ikke adgang til i henhold til lover og regler.

Godt gjort å gi Koteng skylden for at Kåre ringer han og tilbyr seg å trene klubben Tommel'n opp!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer til helt motsatt konklusjon: Her har klubben betalt dyrt, og jeg tror vi har punga ut langt over kravene til Erik og Kåre for å slippe å stå med buksa nede i retten. Vil ikke overrakse meg om summen ligger på ca. 20 millioner kroner.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Hvis du faktisk ikke forstår hvorfor det ofte er ønskelig å holde slike avtaler hemmelige så forklarer det iallefall hvorfor du skriver som du gjør her inne...
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur, jeg håper du følger KI til hans neste trenerjobb. Jeg tipper kongsvinger eller liknende. 1 års kontrakt om gangen. Max.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Godt gjort å gi Koteng skylden for at Kåre ringer han og tilbyr seg å trene klubben Tommel'n opp!

Enhver som er bevisst sin rolle vet hvilken type samtaler man ikke kan ta. Styreleder må være bevisst sin rolle, og avslå diskusjonen i det den berører tema han ikke har lov til å ta del i.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Hvis du faktisk ikke forstår hvorfor det ofte er ønskelig å holde slike avtaler hemmelige så forklarer det iallefall hvorfor du skriver som du gjør her inne...

Forklar!
Back to top
paynex
Junior

PostPosted: 23.01.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

Synd at saken er over da det var et unikt innblikk i et RBK vi normalt ikke får se. Samtidig som det har vært fasinerende å se hvordan folk tar side som om dette var en fotballkamp når det i utgangspunktet er en kjølig sak om AML krav til oppsigelse er fyllt.

Forlik er nok en god løsning for begge, men jeg er også skuffet over at ingen av dommerne krevde å få forelagt en liste alle potensielle overganger de siste årene med en grundig begrunnelse på hvorfor de ikke ble gjennomført Very Happy
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

spørsmal til moderatorer av rbkweb: synes dere det er greit når en bruker har over 50% av innlegg på 2-3 sider?
dette har gjentatt seg over mange forskjellige tråder over flere måneder.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

Kan ikke du starte å blokkere meg. Vær så snill.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Forklar!

Det er i en slik sak i begge parter interesse å bli enige om en avtale, men begge må inngå kompromiss for at det skal kunne skje. Uavhengig av om begge partnene må "gi" like mye, eller om en av de kommer fordelaktig ut, så vil det alltid være minst 1 part som ga avkall på mer enn den hadde til hensikt da saken startet. Å holde detaljene hemmelige gjør at man unngår å tape ansikt i like stor grad, og øker derfor sjansene for at man faktisk skal klare å avslutte saken uten at man skal innvolvere rettaparatet unødvendig.

Når du sier du ikke forstår, er det enten fordi du har litt tungt for det eller fordi du forskøker å trolle. Jeg setter en tier på det siste...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

Det er en forutsetning at arbeidet til klubben skal være transparent. Det gis ingen anledning til å beskytte noen i styret fra å tape ansikt.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.01.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har hele tiden trodd på forlik - riktignok trodde jeg det skulle bli forlik FØR det kom til retten, men selv da har jeg hele tiden regnet forlik som det mest sannsynlige utfallet.

Rett og slett fordi forlik var den eneste utgangen hvor alle parter kunne gå ut med nogenlunde hevet hode, og med æren, verdigheten og den gjensidige respekten nogelunde inntakt.

Ett hvilket som helst annet utfall ville egentlig bare gitt tapere, uansett hvem som hadde "vunnet". Dette var altså den beste mulige utgangen på saken - den burde bare kommet på ett mye tidligere tidspunkt.

Forliksummen vil jo for øvrig komme frem i årsregnskapet for 2019, men jeg antar det vi lvære godt gjemt, så den som skal finne summen må vite å lete etter det Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 52, 53, 54  Next
Page 47 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb