English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

La oss håpe på forlik nå!Smile

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor forlik? Hvis Rosenborg skal være pragmatiske ved å få saken ut av verden raskest mulig så er det en fordel. Hvis de skal vise hjerterom til tidligere ansatte så er det en fordel.

Men jeg tror at omdømmemessig så blir det sett på som at store mektige Koteng i store mektige Rosenborg bøller seg ut av problemer ved å kjøpe seg ut av en dyr rettssak.

Dessuten er største skaden allerede skjedd.

Og vi har fortsatt ingen avklaring på dette med trenerkontrakter.

Og når Rosenborg ligger så godt an etter de 2 første dagene så tenker jeg at her må vi bare kjøre på. Krysser fingrene for at det ikke blir forlik.
Robbaan
Senior

PostPosted: 23.01.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Etter to dagers rettsak skulle jeg helst se at Kåre ikke får ei eneste krone til.

Enig med deg larenim.

Last edited by Robbaan on 23.01.2019 10:08; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har gledet meg en god del til å høre Bratseth, Eggen osv. uttale seg. Synes forlik er å la Kåre slippe for billig unna.

Forlik med Hoftun er jeg med på.
knoff2010
Junior

PostPosted: 23.01.2019 10:11    Post subject: Reply with quote

Rosenborg ligger godt an?
Rosenborg erkjenner at de har bæsja på leggen mot Hoftun, mens de har store problemer med behandlingen av Kåre..

Dersom man skal kommentere rundt dette bør man prøve å se det objektive i saken, og ikke legge følelser til grunn, det gjør ikke retten.

Slik jeg ser det, skulle Rosenborg oppført seg annerledes, men med samme resultat. ( at Kåre måtte gå).

Hadde dette vært en ryddig prosess, hvor man hadde fulgt normale prosedyrer for norsk arbeids lov, ville man sendt skriftlige og saklige advarsler, det syns jeg både Kåre og Erik hadde fortjent, og klubben ville ikke stått med sterk slagside omdømme messig.

At de måtte gå er helt greit, men klubben bør skamme seg over oppførsel det tror jeg de også gjør til en viss grad.

Når det gjelder det som skjer i retten håper jeg det ikke blir forlik, da vil det koste men det vil bli endrede rutiner i klubben og styret med Koteng i spissen vil måtte opptre mer profesjonelt i fremtiden som igjen vil styrke klubben på alle måter.

Jeg heier på Rosenborg på alle måter, men for meg kommer rettferdighet foran alt, her har ikke klubben i mitt hjerte opptrådt rettferdig og det kan jeg ikke stille meg bak.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

Kilder til NRK melder om forlik. Drit.
Back to top
Pjoltergeist
Senior

PostPosted: 23.01.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

Står på NRK-streamen nå:

"Kilder til NRK: forlik i RBK-saken"

https://www.nrk.no/tronde...1.14395943
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 23.01.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Noen som kort kan si noe om greia med Hoftun? Har ikke helt skjønt hvorfor han har en bedre sak enn Kåre. Ulovlig klausul? Er det samme klausul som Kåre har mtp "øverste leder"?
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

NEEEEEEEEEI....

Da kommer en halv million Rosenborg-hatere til å fortsette i troen på at Rosenborg er den store stygge ulven her, mens hadde vi fortsatt så hadde det blitt nyansert. Hååååper det er snakk om fint lite i kroner og øre i forhold til ellers.

Men hva skal vi gjøre nå, kan ikke plutselig si at vi er friske nok til å gå på jobb igjen.
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

@glimt: Ja, det pluss at han ikke fikk beskjed. Sånn røffhly. Det eneste spennende i saken ang Hoftun sånn jeg ser det er å få avklart om man kan avsette ass.trener fordi hovedtrener skal kunne velge sin nærmeste medarbeider.

Last edited by larenim on 23.01.2019 10:21; edited 1 time in total
Back to top
anders1
Proff

PostPosted: 23.01.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Noen som kort kan si noe om greia med Hoftun? Har ikke helt skjønt hvorfor han har en bedre sak enn Kåre. Ulovlig klausul? Er det samme klausul som Kåre har mtp "øverste leder"?

Hoftun kan som assistent umulig være øverste leder, og det er dermed ikke mulig å 'avtale seg bort' fra de normale bestemmelsene i loven. Det er også store spørsmålstegn ved prosessen omkring oppsigelsen (ikke skriftlig, ikke gitt direkte til ham etc).

I det hele tatt virker det som om Hoftun har blitt tatt litt for gitt (og dermed også dårlig behandlet) i hele prosessen, selv om jeg tror at han vil medgi at han har blitt godt ivaretatt økonomisk. Dette gjelder jo forsåvidt også Kåre. I et normalt arbeidsforhold, der oppsigelsen er godt begrunnet og foranlediget med advarsler, samtaler etc., ville man neppe sittet igjen med et helt års etterlønn.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

Hoftun var ikke øverste leder, og en slik klausul var ikke aktuell for ham. Han var ordinær ansatt, og det er åpenbart at RBK ikke har fulgt lovens regler om hvordan en avslutning av arbeidsforhold er fulgt.

Åpenbart ikke grunnlag for avskjed, og sannsynligvis heller ikke grunn for oppsigelse fullt ut fra RBK, men han skulle vært tilbudt annet passende arbeid i klubben når man ikke lenger ønsket at han skulle være ass trener.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 23.01.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

larenim wrote:

Og når Rosenborg ligger så godt an etter de 2 første dagene så tenker jeg at her må vi bare kjøre på. Krysser fingrene for at det ikke blir forlik.

Hvis en ser det med objektive øyne så er det vel snarere sånn at ingen av partene gjorde det spesielt godt de 2 første dagene. Utfallet av sakene er helt åpent.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Noen som kort kan si noe om greia med Hoftun? Har ikke helt skjønt hvorfor han har en bedre sak enn Kåre.

Kåre måtte gå fordi han gjorde en for dårlig jobb.

Så har man tenkt at det naturlige er at Erik også går, fordi assistenten hører sammen med hovedtreneren; men der kunne man gjort en bedre innsats med å tilby ham en annen jobb i konsernet (f.eks. i Akademiet). Der gikk det litt fort, både med selve varselet om oppsigelse og om alternative løsninger.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:24    Post subject: Reply with quote

Forlik kan fort vise seg å være fornuftig det.

Slik jeg ser det så var det absolutt riktig gjort utifra sportslige hensyn at Kåre og Erik måtte gi seg, men måten dette ble utført på var rotete, for å si det som Koteng: RBK har ikke gjort så veldig mye rett selv om de ikke har gjort feil heller.

At RBK får seg en smekk på fingrene for å ikke opptre ordentlig i en personalsak tror jeg fort vi kan konkludere med at sannsynligvis er fortjent. Altså riskerer de å måtte ut med betydelig mer enn den etterlønna det står i kontrakten at Kåre skal ha. Samtidig risikerer Kåre at retten finner ut at han er virksomhetens øverste leder og at klausulen derfor kan benyttes slik den står.

For resten av oss så kunne en rettslig avklaring om trenerkontrakter være veldig interessant.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:26    Post subject: Reply with quote

Endte vel kanskje i en slags bromance dette her da, bamseklem bak lukkede dører osv.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Det er fortsatt et håp folkens, på nettet skriver de som om de fortsatt forhandler om det.

NRK snakker med Ivar Koteng like før klokken 9. På spørsmål om hva som skjer, svarer Koteng følgende:

– Jeg håper på en fridag.

På spørsmål om det betyr at det går mot forlik svarer han:

– Det vet jeg ikke. Det er mye mannlig fordummende testestoron her.
Fortinbras
Senior

PostPosted: 23.01.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Drit!

Hadde virkelig gledet meg til at den grådige Kåre skulle fått så hatten passet!

Hoftuns sak, derimot, ville RBK tapt. Og det ville vært helt fortjent; makan til amatørskap.

Men med forlik bekrefter også Griske-Kåre at dette overhode ikke handlet om å få "belyst prinsipielle sider ved treneres kontraktsbetingelser i norsk fotball" og alt det andre pjattet vi er blitt servert. Dette handlet kun om å grafse til seg mest mulig. Han skal ha svært vanskelig for å få sympati av mannen i gata. 3 mill kroner burde være plaster på såret i massevis.

Moralsk er Hoftun en vinner, mens KÃ¥re er...grums.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Koteng til Adressa:

– Er dere enige om forlik?

– Vi er ikke enige før vi er enige.

– Nærmer dere forlik?

– Ja.
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Bekreftet at forhandlingene pågår!

NRK:

Rosenborg forlot tinghuset for et møte like før klokken 09.30. Han svarer «vet ikke» når NRK spør om de kommer tilbake til retten klokken 10.
PerO
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
glimt wrote:
Noen som kort kan si noe om greia med Hoftun? Har ikke helt skjønt hvorfor han har en bedre sak enn Kåre.

Kåre måtte gå fordi han gjorde en for dårlig jobb.

Så har man tenkt at det naturlige er at Erik også går, fordi assistenten hører sammen med hovedtreneren; men der kunne man gjort en bedre innsats med å tilby ham en annen jobb i konsernet (f.eks. i Akademiet). Der gikk det litt fort, både med selve varselet om oppsigelse og om alternative løsninger.

Hoftun ble tilbudt annen jobb i akademiet, men svarte nei Smile
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Flott å høre at det går mot forlik. Dette har vært trist å se på.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Forlik bekrefter jo bare at Kåre bare er ute etter penger, og at våset om å belyse stillingsværnet til trenere rettslig bare er et alibi for å pynte på det utad. Måtte han aldri bli å se i RBK igjen.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 10:42    Post subject: Reply with quote

hva faen da, Kåre og Erik har slaktet klubben og nå skal de få komme unna med forlik? alt fra denne rettsaken viser at Kåre ikke har en sak mens Hoftun kansje har det. la de betale alle kostnader pluss tilbakebetaling av sluttpakke.
Back to top
Pjoltergeist
Senior

PostPosted: 23.01.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Adressa: "Nils Arne Eggen bekrefter at han ikke skal vitne"
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 52, 53, 54  Next
Page 43 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb