View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 15:49 Post subject: |
|
|
At ikke KI og EH skjønte at lunta var kort tror jeg ikke noe på.
Eventuelt var de så ideologisk barrikadert at det ikke mottok noen som helst signaler.
Enhver og hunden hans så at utviklingen var totalt fraværende de to siste sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.01.2019 15:50 Post subject: |
|
|
Og da sier vi takk til Koteng, tusen tusen takk. Bra forklart og bra svart. Deilig å høre den andre siden av saken. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 22.01.2019 15:51 Post subject: |
|
|
Virker som Koteng har hyra inn en propagandamaskin tilsvarende Putins her inne på Rbkweb. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.01.2019 15:52 Post subject: |
|
|
Er det imorgen Bratseth skal vitne? Blir interessant å endelig høre noen sportslige analyser fra de med den sportslige kompetansen i styret som har tatt denne beslutningen. Det er ingen tvil om at advokatene til KI og EH kommer til å spørre mye om hva slags analyser/data som ligger i grunn for avskjedigelse. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 22.01.2019 15:53 Post subject: |
|
|
Nå har jeg ikke mulighet til å se rettsaken, men sjekker litt her på forumet og VGD for å se litt reaksjoner. Morsomt at mesteparten her inne er positive og synes Koteng kom godt ut av dette, mens folk på VGD synes Koteng kom svekket ut av dette og han bare pratet tøv. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
|
Det var da vel kjent allerede før sparkingen at Kåre hadde vært inne på teppet? |
|
Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
|
|
Dere skjønner at det for Ingebrigstens del ikke spiller noen rolle for avskjedigelsens del (forutsatt at han ikke er øverste leder og dermed kan frasi seg stillingsvernet), at han har fått signaler i forkant? Rettmessig avskjedigelse er utrolig strengt, og man er så langt unna her som man kan få det. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.01.2019 15:54 Post subject: |
|
|
@bommel: Jeg tenkte som deg helt til det med spillergruppa kom frem, at de måtte gå til styret for å få gjennom endringer. Det forteller meg at Kåre er dårlig til å ta i mot feedback. Det blåser hardt på toppene og sikkert vanskelig å høre i den ulingen. Kaldt var det sikkert også. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 22.01.2019 15:54 Post subject: |
|
|
Enig med Winsnes i at sparkingen kom på et feil tidspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.01.2019 15:55 Post subject: |
|
|
Brooklynlol wrote: | Sløvsekken wrote: | Brooklynlol wrote: | For å oppsummere kort:
Kåre ble avskjediget basert på følelsene og meningene til styret. |
Er Nils Arne Eggen, Rune Bratseth, Fredrik Winsnes og Vegard Heggem kompetansemessig uegnet til å vurdere den spillemessige utviklingen til RBK ? |
Jeg er ikke i stand til å vurdere den fotballfaglige kompetansen til de to sistnevnte. Og de to førstnevnte vet man er egnet, det vet alle. Mitt poeng er at de har tatt en skjønnsmessig vurdering basert på egne meninger og følelser, og ikke tatt hensyn til faktisk beslutningsverktøy og/eller data som kan understøtte deres hypoteser.
Ethvert styre i næringslivet vil basere sine beslutninger på hjelpemidler som kan sette dem i stand til å vurdere situasjonen på en objektiv måte. Ingen 1% bedrifter i Norge vil ta svært avgjørende valg basert på "følelser". |
Så du mener en trener utelukkende skal vurderes ut i fra hvor mange kilometer et IT system mener spillerne løper da ? Eller er det utviklet et fantastisk system som er i stand til å vurdere den fotballmessige utviklingen til et lag i objektive og målbare verdier som jeg ikke kjenner til ? Eller skal man utelukkende se på antall poeng på tabellen og fullstendig ignorere at det spillemessige er i forfall, og følgelig gir nedadgående tilskuertall, som igjen reduserer inntektene til klubben ?
Ser heller ikke hvordan dette er en følelsesmessig vurdering når det er 3 fotballfaglige medlemmer i styret, og de samtidig har konsultert norges soleklart beste trener gjennom tidene før avgjørelsen ble tatt. |
|
Back to top |
|
 |
TheKaep Junior
|
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.01.2019 15:56 Post subject: |
|
|
@svangen: Åssen er nivået ellers der? Er de saklige? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.01.2019 16:01 Post subject: |
|
|
Skulle likt å ha sett kladden til Morten Pedersens neste kronikk og hvordan denne endrer seg fra time til time i takt med alle de nye opplysningene som kommer frem i rettssaken. Dette må jo være som heroin for sportsjournalistene. Kroken angrer sikkert også på at han pensjonerte seg alt for tidlig.
Litt mer seriøst: Mye av det som kommer frem er såpass under bordet, at jeg håper Adressa i alle fall evner å ikke gjøre vondt verre. Fikk med meg i morges at VG hadde ringt Eggen for en kommentar, som hadde vært for syk til å kunne kommentere, nærmest på direkten, det som fremgår i retten. Mannen er syk men skal allikevel vitne, mest sannsynlig i retten og ikke via video, og da synes jeg det er upassende av journalistene å ringe ham for å få kommentarer som kan hause opp saken enda mer og skape enda mer misforståelser, splid og tristhet blant de involverte. Vi lever i et demokrati med åpenhet og innsyn om det meste, men denne direkteoverføringen fra retten til alle med internett-tilgang er brød, sirkus og mere til, og gjør ikke saken bedre hverken for klubb eller de som blottlegges. Skal klubben få ro i etterkant så kan ikke pressen få fortsette på denne måten. Enda mindre Oslo-pressen og de som elsker å hate Rosenborg.
Håper derfor at Adressa med Løfaldli i spissen kjenner sin besøkelsestid nå og forholder seg saklig og ikke faller for fristen å dramatisere eller belære klubben om alt mulig. Det har kanskje blitt litt mye besserwisser-kommentarer i det siste. Selv om denne saken er som manna fra himmelen for sportsjournalistene bør i alle fall Adressa forstå at de på lang sikt vil være best tjent med å ta klubben i forsvar, gjerne vis a vis hovedstadspressen, og å bidra til å få luftet de ulike partenes syn i media på en saklig og avdramatisert måte, slik at klubben kan gå videre (kanskje med litt mer lærdom i bagasjen), med fokus på sesongen 2019. |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 22.01.2019 16:03 Post subject: |
|
|
@Sløvsekken
Velger å ikke sitere da innleggene blir for lange.
Du snakker om tilskuertall som et argument for dårlig utvikling. Dette er snittet på Lerkendal i de to foregående sesongene før Kåre fikk sparken:
2016: 17 585
2017: 17 593
Skal man tolke dette som at utviklingen var på riktig vei?
Når man snakker om de fysiske dimensjonene ved spillet (som også var et argument for sparkingen) så bør dette også baseres på FAKTISKE data. Anekdotisk bevis og "følelser" er ikke nok, da det kan være en masse aspekter som spiller inn på hvordan spillerne fremstår i kamp; f.eks skader, kampbelastning og motstandere.
Det samme gjelder forsåvidt når det kommer til antall sjanser skapt og antall mål scoret. Man trenger ikke nødvendigvis bruke store datasett og IT-systemer for å analysere dette, men man må ta de overnevnte aspektene inn i en kalkulert beregning. Man bør også ta med det faktum at flere norske lag hadde lært seg spillestilen å kjenne etter 3 suksessrike år. Det er helt naturlig og også grunnen til at Kåre&co ønsket å videreutvikle stilen med blant annet større fokus på frispilling og individuelt defensivt arbeid. Dette var også for å tilpasse seg ønsket om å gjøre det bra i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
|
|
hhem wrote: | Enig med Winsnes i at sparkingen kom på et feil tidspunkt. |
Ville det egentlig vært bedre å vente til sesongslutt? Hadde vi endt med å ikke komme til Europa og ikke vinne serien, hadde nok ikke mange reagert dersom han hadde fått sparken.
Men la oss si at vi vant serien, cupen og kom til gruppespillet i EL, ville ikke folk reagert da også (gitt selve spillet ikke hadde forbedret seg)? Tror det hadde kommet nok av negative ytringer uansett.
Dobbeltoppgjøret mot Valur tror jeg var en veldig god unnskyldning for å sparke Kåre. Men jeg kan selvfølgelig se at det kan tolkes som en handling i affekt. Altså, jeg reagerte også veldig på tidspunktet og ble veldig overrasket når nyheten om sparkingen kom. |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
|
|
Nivået på VGD er som det alltid har vært - ræva! Sånn jeg oppfatter det fra innleggene her inne så var Koteng klar, tydelig og kunne dokumentere og motbevise enkelte påstander. Ingen nevner det på VGD. Bare tull om hvordan han fremstår. Skjelver, svetter og generelt den type tull. Kåre har visst allerede vunnet. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.01.2019 16:04 Post subject: |
|
|
 _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 22.01.2019 16:07 Post subject: |
|
|
Svangen wrote: | Nå har jeg ikke mulighet til å se rettsaken, men sjekker litt her på forumet og VGD for å se litt reaksjoner. Morsomt at mesteparten her inne er positive og synes Koteng kom godt ut av dette, mens folk på VGD synes Koteng kom svekket ut av dette og han bare pratet tøv. |
Ikke overraskende. Da folk på VGD ønsker RBK til helvette, de bryr seg ikke om hvem som vinner eller taper her. Heller ikke hvilke konsekvenser denne saken kan få.
Der holder det i massevis at RBK er i en rettsak og de koser seg gløgg med det. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.01.2019 16:07 Post subject: |
|
|
Haha, full av gullkorn den godeste Koteng  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.01.2019 16:11 Post subject: |
|
|
Jeg syns Koteng rettet opp noe av intrykket vi satt med angående rot i prosessen. Men jeg tviler fortsatt på at det når opp til formkravene i AML. Så jeg tror fortsatt klubben taper, spesielt ovenfor Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 22.01.2019 16:13 Post subject: |
|
|
Brooklynlol wrote: | Virker som Koteng har hyra inn en propagandamaskin tilsvarende Putins her inne på Rbkweb. |
Koteng? Du mener Rosenborg?
Forøvrig jobber nok Konssesur pro bono for Kåre. Så litt balanse er det jo  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.01.2019 16:16 Post subject: |
|
|
Tidligere daglig leder Hroar Stjernen forklarer hvordan han opplever at daglig leder er Rosenborgs øverste leder. Han bruker Tarik-salget som eksempel hvor hovedtreneren satt hjemme og var sur.
Edit: må bare beklage at jeg surrer nå i fiorbindelse med et tafatt forsøk på multitasking - jeg sliter med stilling. Han var daglig leder, ja? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.01.2019 16:23 Post subject: |
|
|
larenim wrote: | Tidligere daglig leder Hroar Stjernen forklarer hvordan han opplever at daglig leder er Rosenborgs øverste leder. Han bruker Tarik-salget som eksempel hvor hovedtreneren satt hjemme og var sur.
Edit: må bare beklage at jeg surrer nå i fiorbindelse med et tafatt forsøk på multitasking - jeg sliter med stilling. Han var daglig leder, ja? |
Stjernen hadde samme stilling som TMD har i dag, og Skutle før ham. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.01.2019 16:25 Post subject: |
|
|
Til de som slakter Kotengs svar på det fotballfaglige på hvorfor Kåre ble sparket, så vil nok RBKs vitner backe han opp på dette med sin kompetanse. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.01.2019 16:27 Post subject: |
|
|
Ja, subjektive vurderinger mot subjektive vurderinger blir det konstruktiv diskusjon av. |
|
Back to top |
|
 |
|