| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.01.2019 18:09 Post subject: |
|
|
VG og Dagbla sitter faktisk her å snakker imot hverandre. Om krøllettupp vet en del så virker det som om Welhaven vet en "del" han også.
Men: Vi må huske på at Morten Pedersen har hatt et horn i siden på RBK lenge, spesielt mot Koteng.
Og tenker vi på hva den gjengen i Dagbladet kan være istand til, ref. Esten S. og NIF, så ... |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.01.2019 18:14 Post subject: |
|
|
| Og vi vet også at Koteng har vært svært kritisk til pampeveldet i NIF ... |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 08.01.2019 19:14 Post subject: |
|
|
Horneland ville egentlig kun være assistent.
https://www.vg.no/sport/f...rbk-trener _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 08.01.2019 19:14 Post subject: |
|
|
Det var Horneland selv som ønsket å være assistent, skriver Svegaarden i VG (en artikkel som bør leses i sin helhet):
| Quote: | Problemet, for Rosenborg, var at han ønsket å være assistent, ikke hovedtrener, i utgangspunktet.
Det er her kombinasjonen med danske Kasper Hjulmand kommer inn. For dansken virket interessert. Rosenborg så for seg, så lenge Horneland var skeptisk til hovedjobben, at Hjulmand som en slags manager og Horneland som en trener/innpisker på feltet, kunne være løsningen. Det så en stund ut som det ville ende sånn, men den sjarmerende dansken hadde ikke vært så interessert som RBK trodde.
Da RBK skjønte det, måtte de tenke nytt. Horneland hadde sett for seg en rolle som assistent, men det hadde modnet, og etter flere samtaler med mennesker han stolte på, vokste det frem en klar ambisjon også i Eirik Horneland: Han ville lede Rosenborg, helst i samspill med sin FKH-assistent Karl Oskar Emberland. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 08.01.2019 19:21 Post subject: |
|
|
[quote="RBKSandvika"]@frank: Trollsbegone
[/quote]
Funger vel desverre ikke på mobil.
Men seriøst, når en brukerprofil forsøpler forumet med spamposting av sure oppstøt i den mengden Konnoseur driver med, er det vel på tide med en tur i timeout kroken? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.01.2019 19:23 Post subject: |
|
|
Ser ut her som at jeg ,med flere, her inne hadde rett med våre analyser  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.01.2019 19:37 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Rosenborg mener de har funnet mannen som skal ta dem inn i fremtiden, med «Klopp-fotball». |
This Is Anfield liker dette veldig godt. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.01.2019 19:41 Post subject: |
|
|
Dette med "Klopp-fotball" stemmer jo bra med det Bjørnebye lenge har snakket om hvordan han så for seg RBK i fremtiden.
Og linken til Liverpool/Klopp trenger ikke å være så borte i natta ref. Heggem, Bjørnebye. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.01.2019 20:05 Post subject: |
|
|
| Klopp-fotball? Vi trenger ny spiss! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 08.01.2019 20:09 Post subject: |
|
|
| Klopp-fotball kan jo også være en hentydning til kloppeti-klopp og hestelignende tilstander igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 08.01.2019 20:09 Post subject: |
|
|
| Fryktelig skuffende at vi ender opp med Horneland som hovedtrener etter et halvt års ventetid. Sparkingen av Kåre fremstår plutselig meningsløs for meg. Var betinget positiv til sparkingen men da med illusjonen om at vi skulle justere opp kvaliteten på trenerne. Det kan jeg ikke se vi har gjort.Uansett må man vell bare innfinne seg med at slik ble det. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 08.01.2019 20:13 Post subject: |
|
|
| Det er absurd å nevne Klopp oppi dette nå. Trenger vi en ledestjerne så sitter det en i Orkdal. |
|
| Back to top |
|
 |
valen Junior
|
Posted: 08.01.2019 20:19 Post subject: |
|
|
Morten P., 30.11.2018 (under tittelen "RBK er dumme om de ikke snakker med Geir Bakke):
Morten P i dag:
... |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 08.01.2019 20:20 Post subject: |
|
|
| Var også skeptisk til Horneland i starten. Mest fordi jeg ønsket meg et internasjonalt trenernavn med større spillernettverk. Desto mer jeg hører og leser om Horneland, så virker han å ha fokus på viktige ting som har manglet i RBK de siste årene. Nemlig beinhard trening og tydelige krav og forventninger. Dette er ting som er gratis, og helt uunnværlig i dagens fotball. Sjelden har jeg sett et Rosenborglag løpe mindre og saktere enn Ingebrigtsen og Coolens lag de siste 1,5 årene. Det måtte en endring til. Noen trenger et spark bak, og en reality check! Tror man vil få se et helt annet Rosenborglag denne sesongen. Et lag som løper kontinuerlig i 90 minutter, der både ball og mann skal raskt fremover. Forhåpentligvis er det slutt på fokus på støttepasninger og halvhjertede løp på kryss og tvers. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.01.2019 20:33 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det er absurd å nevne Klopp oppi dette nå. Trenger vi en ledestjerne så sitter det en i Orkdal. |
OK. Vi kan heller si at RBK ønsker å spille høyoktan fotball hvis det passer deg bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.01.2019 20:33 Post subject: |
|
|
Det er minst like viktig at Horneland klarer å motivere spillerne til å yte, både i kamp og på trening. Få trenere foretrekker dårlig trente lag, men å få det til i praksis er noe annet.
Også da Kåre kom inn ble Rosenborg tydligere langt bedre trent enn alle andre lagene i Eliteserien, og spillere som kom hit sa at de fikk treningssjokk. Jeg tror ikke nødvendigvis opplegget forandret seg så vanvittig mye under Kåre, men intensiteten og innsatsen fra enkeltspillerne gjorde nok det, og her feilet Kåre med å motivere en etter hvert mett spillergruppe.
Forhåpentligvis klarer Horneland å utløse nok energi til å få pisket igang denne gjengen inn mot neste sesong, det blir iallefall spennende å se. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.01.2019 20:45 Post subject: |
|
|
Jeg tror intensiviteten i treningsarbeidet dabbet av kraftig etter våren 2016. Mindre hardkjør og mye mindre tilstedeværelse på feltet.
Fullt trøkk i trening og på kamp bør seriøst kunne ta denne spillerstallen et hakk opp. Er alltid kjipt å lese om nordmenn inkl. RBK-ere som blir solgt utenlands og møter en "mye tøffere treningshverdag". _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.01.2019 20:56 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Jeg tror intensiviteten i treningsarbeidet dabbet av kraftig etter våren 2016. Mindre hardkjør og mye mindre tilstedeværelse på feltet.
Fullt trøkk i trening og på kamp bør seriøst kunne ta denne spillerstallen et hakk opp. Er alltid kjipt å lese om nordmenn inkl. RBK-ere som blir solgt utenlands og møter en "mye tøffere treningshverdag". |
Det er dette det handler om. Når Kåre sluttet å trene spillerne på feltet, så var det ikke noe vits i å ha ham i klubben.
Nå får vi håpe at RBK har hentet et trenertalent, så får vi støtte opp om det. Spillergruppa skriker etter en som kan få de opp på et høyere nivå. Bendtner må få høre at han er altfor lite aggressiv. Helland og Levi må få skyllebøtter når de ikke er med tilbake defensivt. De må også få forståelsen om at det handler ikke om å løpe lengst i fotball, men riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 08.01.2019 21:00 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen var først et kortsiktig valg (vikar), og på kort sikt var det så vellykket at det ble valgt å forsøke ham også på lengre sikt. Begge avgjørelsene er isolert sett helt greie.
Nå har styret gjort et langsiktig valg med Horneland, basert på andre kriterier. Utgangspunktet denne gangen var ikke å finne noen for å snu skuta og "komme tilbake til røttene" men å finne et langsiktig valg som kan løfte klubben og laget noen hakk opp i kvalitet og profesjonalitet.
Førsteinntrykket av Horneland er en person med et bedre fundament og potensiale for videre utvikling enn sin forgjenger. Jeg synes det er helt innafor og realistisk å håpe at Horneland (og Emberland) kan få mye mer ut av denne sjansen i RBK enn det Kåre til slutt gjorde, når det gjelder både utvikling av laget og av trenerne selv, gitt at de får holde på like lenge.
Vi snakker mye om rollespillere i RBK, og at vi ved hjelp av stort sett billige spillere som er veltilpasset sine enkelte roller skal skape en helhet som er større enn summen av delene. Horneland er vår rolletrener, som skal være veltilpasset trenerrollen i akkurat RBK slik vi ønsker den utført og på samme måte som spillerne være mer verdt i RBK enn mange andre steder. Han må også formes over tid, sammen med spillerne, men utgangspunktet og potensialet må være godt nok.
Valget er uansett tatt, jeg synes det er spennende og Horneland/Emberland lover bedre enn Ingebrigtsen/Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.01.2019 21:05 Post subject: |
|
|
| Jeg er også enig. Godt å få ut Hoftun også. Han har aldri gjort noe bra etter at han la opp. Fantastisk spiller, men begrenset ellers. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.01.2019 21:07 Post subject: |
|
|
| Tillater meg selv å synse litt i hva styret så i Horneland som de fant attraktivt: 1. Et ønske om å spille med høyt, aggressivt og intensivt press, 2. At han er aktiv og intenst på feltet, 3. At han er opptatt av knallhard trening og det å være best på det som er gratis. Jeg tror også Horneland gjorde lurt i å kreve å få med seg Emberland oppover, og de i samtale med Eggen kommer fram til løsninger og ideer. Måten han omtalte Eggen på var ikke skadelig, den heller. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.01.2019 21:14 Post subject: |
|
|
Koteng ved Kåre-sparkinga 19.7.: En trener må minst ha tre felt som han er god på: Han må være fagmann, leder og pedagog. På alle de feltene ønsker vi å bli bedre.
Lite meritter og erfaring, lite 4-3-3, men virker definitivt å være en dyktig fagmann, leder og pedagog (av omtalene man kan lese). _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.01.2019 21:16 Post subject: |
|
|
| Har vært innom Vard, som er en 433-klubb etter det jeg har fått med meg, i tillegg til at Emberland i utgangspunktet er en tydelig 433-mann. I tillegg har de jo landets suverent beste ressurs på nettopp det ikke langt unna. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.01.2019 21:35 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Lite meritter og erfaring, lite 4-3-3, men virker definitivt å være en dyktig fagmann, leder og pedagog (av omtalene man kan lese). |
Av dette hadde Kåre 4-3-3 og erfaring. Og det var jo ikke overbevisende noen av delene før RBK, all den tid de to elementene henger sammen.
Men nå gjentar jeg vel poenger som alt er skrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
|