English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 07.01.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Føler egentlig at jeg gleder meg litt til å se Horneland på sidelinja for RBK nå. Liker måten han svarer for seg på, så får vi håpe at det er en positiv faktor i forhold til resultater på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 07.01.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

Jo mer jeg, med min manglende juridiske kompetanse, tenker på denne saken jo mer tviler jeg på at det blir en rettssak ut av dette. Saken blir blåst veldig opp fordi dette er fotball, og mange har følelser og interesse for saken. Men det er jo, slik jeg ser det, en helt ordinær arbeidstakertvist. Rosenborg har tilbudt Horneland en jobb, og han har takket ja og sagt opp sin stilling.

La oss si at saken hadde handlet om Eirik Hermeland, prosjektleder hos Fargerike på en tidsbegrenset arbeidskontrakt. Arbeidsgiver tar kontakt med Eirik og tar initiativ til å skrive en ny kontrakt, som strekker seg fremover i tid. Arbeidsgiver ønsker å ha me et punkt om en måneds gjensidig oppsigelsestid i den nye kontrakten, og den nye kontrakten løper fra årsskiftet. Midt i desember får ledelsen i Fargerike nyss i at Eirik kan være aktuell for en prosjektlederjobb hos Jotun. Dermed bestemmer de seg for å beskjed om at Eiriks arbeidskontrakt er terminert og de går tilbake til den gamle kontrakten. Dette er ikke Eirik enig i å velger å si opp sin stilling, og begynner hos ny arbeidsgiver 1. februar.

Høres det sannsynlig ut med en rettssak ut i denne saken? Vil det være sannsynlig at en dommer ville ment at termineringen av arbeidskontrakten er gyldig? Og hvis den er gyldig, hva ville Fargerike kunne vinne på å føre Eirik for retten? Og hvis det korrekte skulle vært at Eirik egentlig ikke kan begynne i sin nye stilling før 1, mars, hva ville arbeidsgiver tjene på å dra noe slikt for retten?

Nå er jeg åpenbart ingen jurist og har ingen aning på presedens i slike saker, men for meg så fremstår hele denne arbeidstakertvisten ganske uinteressant hvis man fjerne fotball-elementet fra saken.

La oss spare pengene og la Horneland være hos Haugesund frem til 1. februar, så vi kan bare la Rambo styre treningene de første ni dagene. Også får det være opp til Haugesund om de vil kjøre tidligere arbeidstaker for retten eller ikke.
Back to top
Snorre
Junior

PostPosted: 07.01.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Snorre wrote:

La oss for tankens skyld si at tingretten (etter 9 måneders saksbehandlingstid) mener at FKH har rett og at Hornelands siste arbeidsdag i FKH skulle vært 28.02.2019. Hva da? Han har allerede startet hos Rosenborg og sesongen er trolig også snart over. De kan ikke få tilbake treneren sin.

Hva tror du tvistelovens kapittel 34 midlertidig forføyning handler om da egentlig?

Dette kan bli en salig farse etterhvert. Bare å holde seg fast.

Jeg er veldig godt kjent med tvistelovens kapittel 34 om midlertidig forføyning. Blir overrasket hvis FKH prøver seg. Mer overrasket hvis retten tar saken inn til behandling og enda mer dersom retten faktisk kommer frem til at FKH kan tvinge Horneland til å jobbe ut det DE mener er oppsigelsestiden.

Men større ting har skjedd, så man vet jo aldri.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.01.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er for ung til å huske saken selv, men ut i fra det jeg har lest om den, er det ikke litt Bergdølmo-feeling over denne saken? Bortsett fra at Husgeund ikke lot seg lure?
Hedning
Legende

PostPosted: 07.01.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Nei, Bergdølmo sa opp jobben fordi han skulle til Trondheim å selge mobiltelefoner. Ikke veldig sammenlignbart.
Back to top
cliff
Junior

PostPosted: 07.01.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

[quote="Trondhjemsen"]
Hacken wrote:
Ville du kjøpt hus av denne mannen?

https://www.eiendomsmegle...-kaldheim/

Har generelt lite tiltro til eiendomsmeglere mtp kompetansenivået de har på bygg. Håper Kaldheim får seg en ordentlig på kjeften av alt dette spetakkelet han har stelt i stand - så får vi evt se om disse karene er dugelige trenere...
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Mye fint å se på TV Haugaland - YouTube.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.01.2019 00:00    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Nei, Bergdølmo sa opp jobben fordi han skulle til Trondheim å selge mobiltelefoner. Ikke veldig sammenlignbart.

Tja, det var vel kun en liten del av sannheten Wink
WanAn
Proff

PostPosted: 08.01.2019 00:46    Post subject: Reply with quote

http://www.fkh.no/nyheter...EdK8XjkNyQ

Er klare for RBK. FKh.no
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 00:48    Post subject: Reply with quote

Se der, ja.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 08.01.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Rart, FKH som jo visstnok hadde en så god sak?

https://twitter.com/FKHau...8653831168

Last edited by larsarus on 08.01.2019 00:54; edited 1 time in total
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Bra dette var over nå. For alle parter.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 00:54    Post subject: Reply with quote

Se det. Er absolutt det beste for alle parter i mine øyne. Bra det ble greie på det.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.01.2019 00:56    Post subject: Reply with quote

Flott at det er avgjort og Eirik nå kan fokusere 100% på Rosenborg.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 01:06    Post subject: Reply with quote

Dobbeltpost
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 01:15    Post subject: Reply with quote

Endelig var den i boks. Men det evinnelige snakket fra Kaldheim om at Haugesund har strukket seg så vanvittig langt for en FKH-gutt osv kan han bare spare seg. Uansett, nå er det tid for å se fremover.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 08.01.2019 01:21    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Rart, FKH som jo visstnok hadde en så god sak?

https://twitter.com/FKHau...8653831168

Nå vet vi jo ikke hvor mye klubben har gitt dem da..... Fikk de f.eks 4,5 millioner så er det ikke vanskelig å forstå at Haugesund takket ja til dette frem for å stå på kravet om 6 +/- millioner. Uansett deilig at ting nå kan gå tilbake til normalen.
hello
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 01:24    Post subject: Reply with quote

Skal mye til for at Koteng som senest tidligere i dag var innstilt på å vente til 1.februar har gitt noe voldsomt over 1,5 mill som vel var siste bud. Kanskje hivd på noen klausuler om at de får 500k ekstra hvis vi kvaller til ecup eller noe.
Back to top
Brera
Proff

PostPosted: 08.01.2019 01:36    Post subject: Reply with quote

Må si jeg blir mer og mer positiv til Horneland desto mer jeg leser om han. Svarer veldig godt for seg i intervjuer, virker ha kontroll på det faglige iallefall.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 01:45    Post subject: Reply with quote

Bra saken er løst, men det byr meg imot at de jævlene får en eneste krone i kompensasjon. Slik går det virkelig ikke at å oppføre seg. Det er forferdelig at norsk presse har klart å vinkle denne saken ensidig negativt mot Rosenborg uten at det er stilt noen kritiske spørsmål hverken mot Haugesund sin oppførsel mot sin arbeidstaker eller ærekrenkelsene som har haglet mot vår klubb.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 01:48    Post subject: Reply with quote

Aah, endelig. Da er det bare å ønske Horneland og Emberland velkommen og lykke til.

Skulle gjerne hatt en assistentrener til med etternavn E-noe, slik at de sammen hadde blitt det litt morsommere HEHE, men vi får nøye oss med det lettere ubegeistrende HEH.

Nå skal det omsider bli godt å fokusert på fotball og ei oppkjøring der jeg håper spillerne får kjørt seg skikkelig.

Synes Horneland svarer godt for seg i dette intervjuet forøvrig: https://video.eurosport.n...ideo.shtml
Back to top
OlsenfraBuran
Senior

PostPosted: 08.01.2019 02:10    Post subject: Reply with quote

Deilig at det ordnet seg og at han er klar til overgangsvinduet åpner. Virker som en ryddig type som feks kan hente hjem PCS.

Han gjorde et godt inntrykk i filmen 300, så får vi se om vi får se en gjeng som kjemper like hardt på lerkendal til våren.

Last edited by OlsenfraBuran on 08.01.2019 02:19; edited 1 time in total
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 02:18    Post subject: Reply with quote

Da var denne farsen over og man kan endelig fokusere på det som betyr noe.

Hjertelig velkommen og lykke til til vår nye trenerduo.

Må innrømme at jeg er en smule skeptisk til valget, men velger å se positivt på at vi får inn en trener som må og vil bevise noe som den outsideren han er.

Nå får vi bare krysse fingrene for at SIB utstyrer han med en spillertropp som det er mulig å skape resultater med.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 02:21    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:

Skulle gjerne hatt en assistentrener til med etternavn E-noe, slik at de sammen hadde blitt det litt morsommere HEHE, men vi får nøye oss med det lettere ubegeistrende HEH.

Ja, eller som enkelte skeptikere heller vil si - «EHH...?» Wink
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 02:22    Post subject: Reply with quote

FKH har i denne saken snakket om å ikke la seg bli overkjørt av o'mektige Rosenborg Ballklub. De har snakket om at de står opp for de små mot den store, at dette var på høy tid og at de har fått masse støtte fra andre.

Faktumet i mine øyne er at dette er motsatt. RBK har ikke latt seg blitt bøllet av Haugesund. Haugesund har gjort det de kan for å innta en offerrolle. Jeg sitter med inntrykket av at det er de som har vært mest negativ i media overfor Rosenborg. Jeg mener holdningen Haugesund viser er problematisk, de snakker om at Rosenborg er store ergo skal de ha masse penger.

Det originale kravet skal visst ha vært på rundt 10 millioner kroner! Det er hinsides mye penger, særlig for en trener og ikke minst for en som de mente hadde under 12 måneder igjen av kontrakten sin. Hadde muligens forstått det bedre om de hadde sett på som den nye 3-årskontrakten som gyldig minus oppsigelsen. Altså at Horneland hadde 3 år igjen. Men selv da hadde det fortsatt vært en enorm sum.

Haugesund er i mine øyne bøllen i denne saken, og jeg er glad for at Rosenborg har stått i mot. Det er lett å gi etter når man får så mye negativ omtale. Men det hadde også skapt en farlig presedens for RBK, da klubbene hadde merket at det å sutre litt i media hjelper. Selvsagt skjønner jeg at forutsetningene for et salg til Rosenborg er annerledes enn ved et salg til Lillestrøm, men det betyr ikke at man har rett til å sutre fordi RBK nekter å innfri surrealistiske krav som ikke hører hjemme noensteds.

Og bare det at styreleder insuinerer at RBK har vært heldige ved kjøpene av Søder og Gytkjær er så uprofesjonelt som det går an. Såvidt jeg vet reagerte ingen på prisene da, og såvidt jeg vet er det selgende klubb som bestemmer hva slags bud de godtar. Da nytter det ikke å si at man har vært greie lenge etterpå og antyder at RBK "skylder de en".

Nå skal jeg ikke hevde at RBK har gjort alt riktig heller, for denne saken tror jeg alle parter kunne løst bedre. Men RBK har opptrådt bedre allikevel og forsøkt å være profesjonelle. Jeg sier forsøkt fordi en tydelig provosert Koteng har enkelte ganger har latt seg blitt revet med og kommet med noen kommentarer han også. Allikevel har han fremstått langt mer saklig enn Kaldhem.

Kaldheim har også påtatt seg rollen som den omtenksomme i denne saken, da han har vært flink til å nevne at de tenker på H&E som er i denne vanskelige situasjonen osv. Deres mål har vært å sette Rosenborg i et dårlig lys selv om de har vært den vanskelige parten i denne saken. Og media har til en viss grad bitt på, ikke overraskende men allikevel veldig synd.

Så jeg regner med at FKH til slutt fikk kalde føtter etter at det ble liten tvil om at de ikke hadde en sak når det kom til disputten om oppsigelse, og skjønte at RBK ikke lot seg bli herset med. De skjønte til slutt at denne situasjonen var så uholdbar som man får det, og jeg tror de rett og slett ønsket å statuere et eksempel ved å tvinge H&E til å gjennomføre denne ene treningen. Men pengene rår, og det er bedre for de å motta en sum som ikke er uten betydning og samtidig få en ganske belastende sak ut av verden i stedet for å dra den ut unødvendig lenge å gjøre dette til en enda større farse og i tillegg sitte igjen tomhendt.

For det er ikke slik at det alltid er de største som overkjører de små, det hender også at de som fremstår små og svake er mer enn kapabel til å herse med de store.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 335, 336, 337  Next
Page 67 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb