| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Captain Veteran
|
Posted: 05.01.2019 12:16 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | Så bare Karamoko i en kamp i fjor (mot oss i Haugesund). Der ble han ballwatching istedet for å ta ut Søder på 0-2, og er vel også håpløst feilplassert da Helland kom alene med keeper like etterpå. Virker som fysisk sterk, men plasseringssvak, utifra det lille jeg har sett. Ville heller satset på Serbesic tror jeg.
Link til høydepunkt: https://www.youtube.com/w...XjUz2N1dAQ
Edit: Ser man bare dette klippet ser jo forøvrig Søder ut som en klassespiss så man skal kanskje ikke konkludere for mye  |
Serbecic er nok en OK spiller å satse videre på, men spørs om vi må få inn én midtstopper til. Tenker da på uttalselsene til Reginiussen om å legge skoene på hyllen etter kommende sesong. Sitter faktisk med en liten følelse på at vi vil prøve oss på Nordtveit, noe jeg ikke er negativ til mtp. pasningsfot, men føler det er noen andre viktige egenskaper som mangler. Har stort sett bare sett han på landslaget, og der er det vel mange spillere som ikke har imponert, men gjort det bra for klubblag.
I denne perioden var faktisk Søderlund i god form, men det var stort sett Bendtner som fikk spille. Søderlund var ikke i nærheten av denne formen fra Juli og utover resten av sesongen. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.01.2019 12:44 Post subject: |
|
|
| Dersom spilleroverganger tar like lang tid som treneransettelser, tror jeg vi må ha god tolmodighet. Kommer sikkert ikke noen før neste sommer. Men det går an å håpe på en par nye kvalitetsspillere. Tror ikke vi skal belage oss å hente no fra Haugesund. Ser for meg at forhandlingsviljen ikke er veldig stor der, pluss at spillerne ikke er gode nok. Kontraktsløs Henriksen hadde vært konge, men er svært urealistisk. Trenger en ballfordeler av klasse på midten. I tillegg så må eventuelle salg erstattes med like gode eller bedre spillere. Det er vanskelig, men må vere målet. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 05.01.2019 13:24 Post subject: |
|
|
Enig i at Karamoko ikke er noe å hente! Synes han er oppskrytt! Er sterk i dueller, svak i mye annet! Hadde heller hentet Milosevic. Vi kan fint låne ut Serbecic et år så han får mer erfaring og masse spilletid! Det er jo uproblematisk for kvota.
Men når det kommer til kvota så er det vel 9 stk vi kan ha fra utlandet. Det burde være et kriterie at de er klare førstevalg eller store talenter helt i vannskorpen til førstelaget med stort potensiale...
Pr. i dag har vi :
- Denic
- Bendtner
- Matti
- Levi
- Gerch
- Serbecic
- Jebali
- Ogbu
- Jebali
- Mike Jensen
Vi har da en for mye pr. i dag. Skal det komme inn nye så må ytterligere en til ut av troppen.
Nå ryktes Gerch bort, og vi er nede på 9. Det er ikke usannsynlig at Ogbu forsvinner på lån, eventuelt Serbecic, og da har vi rom til å hente en mer etablert stopper som konkurrent til de to klare førstevalgene.
At Matti kan forsvinne er også sannsynlig, noe som kan vi rom til å hente en høyreback. Utenom dette tviler jeg på at det vil skje veldig mye; Tvilsomt at Bendtner forsvinner både pga dommen/soning, samt hans uttalelser om RBK! Tror heller at Søder forsvinner, og han blir nok neppe erstattet når vi har Botheim og Helmersen som backup, men mulig jeg tar feil der  |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 05.01.2019 14:27 Post subject: |
|
|
| Enig i at midtstoppersom benker Hovland er prioritet allerede i år. Reginiussen vil etterlate seg et sort hull når han legger opp, vi gjør oss en enorm tjeneste om vi gjør han nest best allerede i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Jitta138 Proff

|
Posted: 05.01.2019 14:30 Post subject: |
|
|
INN
RB x1
CB x1
Sub CB x1
CM x1
Sub CM x1
Sub ST x1
OUT
Hedenstad
Serbecic (loan)
Igbu (loan)
Gersbach
Konradsen
Skarsem (loan)
Bendtner or Soder
Levi |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.01.2019 14:33 Post subject: |
|
|
| Malte Amundsen er vel også på utenlandskvota, men usikker på hvor lenge låne hans varer. Går vel inn som erstatter for Gersbach dersom han kommer tilbake! |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 05.01.2019 14:38 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Malte Amundsen er vel også på utenlandskvota, men usikker på hvor lenge låne hans varer. Går vel inn som erstatter for Gersbach dersom han kommer tilbake! |
Mener å huske at det varer frem til sommeren 2019. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 05.01.2019 14:40 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: |
Pr. i dag har vi :
- Denic
- Bendtner
- Matti
- Levi
- Gerch
- Serbecic
- Jebali
- Ogbu
- Jebali
- Mike Jensen
Vi har da en for mye pr. i dag. Skal det komme inn nye så må ytterligere en til ut av troppen.
|
Vel er Jebali god, men han teller neppe dobbelt opp i utlendingskvota  _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.01.2019 15:05 Post subject: |
|
|
Hvis du ser godt etter er den andre Jebali faktisk Adegbenro som har kledd seg ut! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 05.01.2019 16:06 Post subject: |
|
|
Alex er på vei bort, Ogbu blir vel lånt ut og Matti er det vel en god sjanse for en exit tenker jeg. Da får vi ryddet plass. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.01.2019 16:40 Post subject: |
|
|
Det er ihvertfall håpløst at vi skal ha så mye stallfyll som går på kvota. Helt enig i at Alex og Matti bør finne seg nye beitemarker. Levi likeså. Ogbu har jeg ikke sett snurten av så han får andre vurdere. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 05.01.2019 17:21 Post subject: |
|
|
Med såpass skadeutsatte kanter som vi har ville jeg sagt at det kan være fornuftig å la Levi få en sesong til. Høres ut som Horneland kjører såpass tøft med trening at det vel ikke skal være færre skadedager på spillerne denne sesongen enn den forrige? Vil heller vurdere situasjonen til sommeren. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.01.2019 17:34 Post subject: |
|
|
Et godt treningsgrunnlag skal vel like gjerne gi færre skader enn flere skader.
Slik at vi kan håpe at det kan komme en reduksjon i skader.
Kunne vært interessant å se hvordan det var i Haugesund under Horneland.
Så håper jeg virkelig at vi gir våre egne en fair sjangse slik at vi kan kjøpe inn færre, men kvalitativt bedre spillere uten i fra.
Er det vi får igjen for å bruke millioner på en ny høyreback verdt det kontra å la Reitan spiller. Pengene vi har bør brukes der det gir oss mest effekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 05.01.2019 19:52 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Hvis du ser godt etter er den andre Jebali faktisk Adegbenro som har kledd seg ut! |
Helt riktig! Vi kaller det for en "test" Godt noen besto den  |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.01.2019 10:53 Post subject: |
|
|
| Kanskje John Obi Mikel har lyst på en retur til norsk fotball, her det hele begynte. Ser han er kontraktsløs for tiden. Bør ihvertfall kunne utkonkurrere Lyn. |
|
| Back to top |
|
 |
Bensto Junior
|
Posted: 06.01.2019 11:06 Post subject: |
|
|
Med Gersbach på vei vekk, så må vi vel ha inn en ny backup venstreback. Og jeg tenker kanskje at vi ikke bør bruke utlendingskvota på det. Men finst det egentlig noen norske venstrebacker som er aktuelle? Er Stølås en mann Horneland kunne tatt med seg fra Haugesund kanskje?
Den dagen Meling drar så må vi vel til utlandet uansett for å finne et klart førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 06.01.2019 11:14 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal ha inn en som ikke går på kvota, som finner seg i å spille annenfiolin bak Meling og samtidig er god nok, vil jeg foreslå Fredrik Bjørkan kanskje? Evt Foosnæs. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 06.01.2019 11:27 Post subject: |
|
|
Antonsen på TIL har vel gjort det godt. Kunne vært en god reservespiller for Meling, selv om jeg tviler på at han ønsker å spille annenfiolin, kontra fast på TIL. Regner med de forlanger astronomiske summer hvis vi skulle vært interessert, men hvem vet. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 06.01.2019 11:37 Post subject: |
|
|
| Har vi noen unge lovende høyre og venstrebacker? Med Gersch til nederland + Reitan ut på lån (slik jeg forstår ryktene), står vi plutselig uten cover på noen av backene. Virker lite fornuftig. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 06.01.2019 11:45 Post subject: |
|
|
Haraldseid var vel linket til oss den perioden Hedenstad ble kjøpt. Tror faktisk det ville vært et bedre valg, sett at jeg visste det jeg vet nå ang. Hedenstad. Spørs hva Horneland og Co tenker da, de kjenner vel Haraldseid bedre enn de fleste. Er fremdeles relativt ung(24), og har mye erfaring fra ES. Uansett hva som skjer, så håper jeg vi får inn en høyreback som realistisk kan utfordre Hedenstad om startplass. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.01.2019 12:15 Post subject: |
|
|
| Birk Risa er vel også venstreback i Odd. Ikke strålende god, men har potensiale. Virker å vere bedre offensivt enn defensivt! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.01.2019 12:56 Post subject: |
|
|
Ja, da har du en gylden mulighet Ciljan. Komme deg hjem og bidra til å løfte RBK før du blir for gammel.
Tysk avis: Skjelbred ferdig i Hertha til sommeren
Last edited by Kjello on 06.01.2019 12:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.01.2019 12:58 Post subject: |
|
|
Tysk avis: Skjelbred ferdig i Hertha til sommeren
Den tyske avisen Morgenpost skriver at Per Ciljan Skjelbred (31) trolig er ferdig i Hertha Berlin til sommeren, når kontrakten hans går ut.
Skjelbred kom til Hertha fra Hamburg sommeren 2013. 31-åringen har tidligere uttalt at han ønsker å avslutte karrieren i Rosenborg. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 06.01.2019 13:06 Post subject: |
|
|
Da må han komme nå i løpet av preseason, slik at han får vært med fra start av. Har ikke sett han i det siste, er det en klar forsterkning, eller burde vi satse på noe yngre? _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 06.01.2019 13:07 Post subject: |
|
|
| Med tanke på at han spiller fast for en toppklubb i bundesliga så er det vel ingen tvil om at han er god nok for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
|