| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 20.10.2006 12:34 Post subject: |
|
|
| Alle aviser har jo kjørt Braaten-Solli som sannsynlige vinger, men ifølge Tørum stod valget mellom Solli og Braaten. Det vil si at Storflor vurderes foran Solli. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.10.2006 12:37 Post subject: |
|
|
| Skjønner. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.10.2006 12:38 Post subject: |
|
|
| Ja, duellen sto tydeligvis mellom Braaten og Solli denne gang. Glemte faktisk å spørre om akkura det der. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.10.2006 12:46 Post subject: |
|
|
Trivia rundt kampen =)
Møter han opp med påmalt rbk logo i fjeset og svart og hvitt skjerf om halsen?
Skaptrøndertest Herman Friele |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 20.10.2006 14:38 Post subject: |
|
|
Synes ikke Solli er så mye bedre defensivt enn Braaten, egentlig. Men siden Braaten ikke er 100% frisk er det kanskje greit at han kan få være en joker, da man ikke vil at skaden skal bli verre igjen.
Tipper disse blir byttet inn: Skjelbred, Braaten og Kone. |
|
| Back to top |
|
 |
HanCola Junior
|
Posted: 20.10.2006 15:03 Post subject: |
|
|
Ble skuffet når jeg så lagoppstillingen, ville mye heller sett skjelbred og braaten på banen i denne kampen. Synes ikke Solli og Tettey har vist godt nok spill til å starte. _________________ Run Forrest, run! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.10.2006 16:25 Post subject: |
|
|
| Braaten er muligens litt usikker etter skaden. Det ville ikke ha vært noe bra hvis han hadde hinket av banen etter 30 minutter heller, for det har skjedd tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.10.2006 07:51 Post subject: |
|
|
| Er ikke helt fornøyd med at Tørum velger Tettey forann PCS , og Solli forann Braaten... (!) Kunne jo "håpe" det siste var pga. skaden, men han sier jo selv det er taktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.10.2006 13:11 Post subject: |
|
|
Media drar kampen ned på et vanvittig nivå. I papir-Dagbladet i dag er det en slags quiz, hvor man skal krysse av på mange valg. Et alternativ for hver by.
Det er bare en fotballkamp, og det blir vel slitsomt med så mye analyse på forhånd. Man kan jo finne ut hvilket lag som er best i forhold til hvor vi er i fullmånesyklusen og regne ut seieren etter det.
Faktum er at Rosenborg er i bra form for tida, noe Brann ikke er. Derfor ligger Rosenborg best an, også fordi de kan tape og fortsatt er i førersetet. Hvordan det gikk mellom lagene på midten av 70-tallet er klinkende likegyldig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.10.2006 13:18 Post subject: |
|
|
Jeg er enig der. I hvertfall på Solli vs. Braaten-delen. Tørum påstår han har en plan, og garanterer at Braaten kommer innpå i løpet av kampen.
Det kan faktisk være genialt å la kampen sette seg med Solli på vingen, for så å kaste innpå Braaten så Brann må tenke annerledes i forsvar. På den annen side mener nå jeg at det ikke er noen grunn til å starte med Solli uansett. Dette er en viktig kamp, og laget bør toppes. Da har ikke Solli noe der å gjøre med en spiller som Braaten frisk og rask. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 21.10.2006 13:53 Post subject: |
|
|
solli er etter min mening bedre enn braaten på flere områder:
- jobber bedre defensivt
- er en bedre avslutter
- bedre spilleforståelse
Braaten har også sine fortrinn framfor Solli, men Tørum vurderer nok Solli's fortrinn som viktigere fra start i denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 21.10.2006 13:55 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: |
- er en bedre avslutter
|
Hm, jeg tror jeg vil fastslå at begge er like elendige på dette området. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 21.10.2006 14:04 Post subject: |
|
|
De har vel scoret 2 hver i år.
Tror Braaten har hatt flere muligheter enn Solli og i så fall har han dårligere uttellingsprosent. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 21.10.2006 14:40 Post subject: |
|
|
Tror ikke at det er "spilleforståelsen" til Solli som gjør at han foretrekkes, for å si det sånn. Det er ikke bare pasningsfoten til Solli som er under pari, det er også valgene han gjør. Videre er Braaten flinkere til å finne seg rom, noe Solli er elendig på - ihvertfall i flankeposisjonen. Jeg håper og tror at det er hensynet til Braatens skade som gjør at Knut foretrekker Solli fra start, og at Daniel er ment til å komme innpå som en joker som noen har sagt her. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 21.10.2006 14:46 Post subject: |
|
|
Tørum har vært ganske klar på dette:
- Det er ikke skade som gjør at Braaten ikke starter
- Braaten skal komme inn i løpet av kampen |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 21.10.2006 15:22 Post subject: |
|
|
slik jeg ser det er det 3 bytter som blir gjort i løpet av kampen. Braaten inn, Kone inn og tilslutt kommer per eller jamtfall inn.
Virker for meg som tørum vill starte kampen rolig, vil skape en trygghet i laget, hvor han deretter gjør svært offansive bytter. solli ut, braaten inn. etc.
Tror det kan være smart å spare braaten til 2 omgang, hvor han full av energi kan mørbanke et halvsliten brann lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.10.2006 16:16 Post subject: |
|
|
Brann tar gullfesten på forskudd
Det er ikke grenser for hvor sjølsikre og lite ydmyke Brann-fansen er. Det er heller ikke grenser for hvor mye media, med TV2/nettavisen i spissen hauser opp dette pisset. Hva prøver de å oppnå? Prøver de å dra ned selvtilliten og trua til trønderne som har vært gjennom dette mange ganger før?
Men de får nå feste i kveld. Så kan vi feste i morra kveld! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.10.2006 16:44 Post subject: |
|
|
Så intervju med Tørum på Zebra i dag. Der sa han at de i Bergen føler at de _må_ ta gullet i år, fordi det er "nå eller aldri". Og at Brann er så redd for å mislykkes når det går bra, at dette påvirker dem negativt. Bra for oss  |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 21.10.2006 17:06 Post subject: |
|
|
Det er nemlig et kjent faktum at bergenserne vanligvis er tidlig ute med å kåre seriemester. Gjerne allerede før sesongen. Det skal ikke mange gode treningskamper til før forventningene skrus i været. Denne sesongen var det historisk dårlig grunnlag for å gjøre det. Kan det være så enkelt at dette er årsaken til vårens bergenske suksess? At laget viste så lite at til og med bergensere ikke turte forvente noe. Kanskje en noe enkel forklaring, men vi snakker som sagt om kvasipsykologi av beste Bengt Eriksen-merke.
Før kampen: Brann _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 21.10.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Tørum har satt opp et lag som kommer til å ligge kompakt og kjøre kontringer. Tettey, Solli og Storflor er raske både med og uten ball, og spesielt de to første jobber vanligvis forbilledlig bakover. Sapara og Iversen kompletterer de fem offensive spillerne, men de er soleklare valg uansett taktikk.
Tror også vi mønstrer et lag som vil være merkbart sterkere enn Brann på dødball. Sapara har god fot, og trioen Iversen-Riseth-Koppinen er fryktinngytende på offensiv dødball. |
|
| Back to top |
|
 |
pokes Junior
|
Posted: 22.10.2006 01:09 Post subject: sorry to butt in |
|
|
Ser det er en fin diskusjon her..
Som nevnt tidligere, tror Tørum har et vesentlig poeng i at Brann føler at dette er eneste sjanse, mens vi/RBK kan senke skuldrene og se hva kvelden bringer. Daniel har en tendens til å blomstre under slike omstendigheter.. håper han kommer inn.
Andre nøkkelfaktorer mener jeg er:
En skjerpet Ole Christer Basma, ikke noe sløv og nonchalent spill.
En Storflor som kan skåre på sjansene, for han får dem.
Backer som bryter angrepet lenge før dørlinja, gjerne på 30m.
Solli må være mer enn nesten, og det har vi sett litt av i det siste.
En Vidar som binder opp Martin Andresen, og tilrettelegger for Sapi/Tettey
Steffen skal bare være sønn av far sin
Har sjeldent gledet så mye som jeg gjør til kampen i morgen. Hææææli!! _________________ -------------------------------------------------------
Vi vil se Mini danse !! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.10.2006 01:20 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg også til i morgen. Gruer meg ikke i det hele tatt. Har en god følelse.
Som det var nevnt før her, og som jeg aldri har tenkt over, så kan det hende Brann presterte bra i første del av sesongen fordi de ikke hadde forventninger på seg. For mye tyder på at formen til Brann har gått ned paralellt med Brann-fansens stigende forventning. Mange i Bergen forventer nå gull, betyr dette overkjøring i morgen?
Jeg mistenker også mediahysteriet med opphausing av Brann fort kan slå ut negativt for nettopp Brann - ikke Rosenborg. Rosenborg har rutine og erfaring nok til å bare ta dette som en fotballkamp. Med litt ekstra tenning selvfølgelig. Hvis Brann ikke kommer på skinner tidlig i kampen, kan det fort bli mye sure fans og spillere.
Hadde vært utrolig artig om Brann ble pepet av banen av egne fans (som fort kan gjøre det) etter tremålstap! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|