View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bart1 Veteran
|
Posted: 03.01.2019 15:56 Post subject: |
|
|
Dette lukter nummer 18 på listen... |
|
Back to top |
|
 |
Havstein Junior
|
Posted: 03.01.2019 15:58 Post subject: |
|
|
Slapp av folkens, Trond Henriksen blir med i trenerteamet  |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 03.01.2019 16:00 Post subject: |
|
|
Dette kan ikke forstås annerledes enn et utviklingsprosjekt. Og det kan godt hende at rbk har godt av det akkurat det nå. Men er vi der, da er jeg samtidig overrasket over at man ikke går for Maalen.
Overraskelse til side, Horneland er nå etter alle solemerker trener fra senest 1. februar og jeg vil ønske all mulig lykke som trener. Måtte han lykkes over alle forventninger og vise seg å være nøyaktig den treneren vi trenger.
Gull er svart og hvitt i 2019 også. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 16:02 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Dette lukter nummer 18 på listen... |
Pøh. De fleste, sikkert inkludert John Arne Riise, kunne sendt Rosenborg til topp 4 gitt vårt spillermateriell.
Hvordan målforskjellen vår blir er jeg mer spent på. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 03.01.2019 16:03 Post subject: |
|
|
netrom84 wrote: |
Det er jo bare tull. Har man litt kompetanse på personalpolitikk så er det ikke noe problem å sparke en ansatt. Man må bare følge det formelle og synliggjøre hva som ikke fungerer.
Men det vil gjøre det vanskeligere å sparke en trener på impuls.. |
Dette er ikke noe jeg har mye greie på, men jeg forsto det slik at det er mye vanskeligere å sparke folk som er ansatt på tidsavgrensede kontrakter. Hvis man følger boken _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 03.01.2019 16:03 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Hehe, ja, jeg ser for meg de konstruktive forbedringsmøtene hvor Koteng og Bjørnebye skal lære Horneland/Ingebrigtsen/whoever å trene et fotballag. Å lære faren sin å pule, er det noe som heter. |
Etter sigende hadde vel Koteng møter med Kåre med tilbakemeldinger. Så litt arbeid med å formalisere møtene så hadde de kanskje sluppet rettsaken. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 03.01.2019 16:04 Post subject: |
|
|
Jostein Grindhaug sier til Eurosport at det er han selv som må lede treningen førstkommende mandag. Da burde vel Horneland være klar på brakka i god tid før 1. februar, hvis det ikke er andre ting som stopper det da.
https://www.eurosport.no/...tory.shtml _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.01.2019 16:06 Post subject: |
|
|
Hvordan dette skal få tilbake entusiasmen på banen og på tribunen er for meg en gåte. Det er bare å få spillet til å sitte fort som faen ellers så kommer det til å bli stormfulle dager på jobb.
...lykke til! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 16:09 Post subject: |
|
|
Utdrag fra 100 % Sport:
Bekreftet: Her er Rosenborgs nye trenerduo
– En veldig god løsning for Rosenborg, sier styreleder Ivar Koteng til Adresseavisen.
– Internasjonal fotball utvikler seg. I tråd med det har vi jaktet en trener som skal prøve å gi oss et løft. Både når det kommer til fysikk og til organisering på banen, legger han til.
Slik Adresseavisen forstår, dukket Hornelands navn opp tidlig i prosessen. Og han har stått høyt på RBKs liste i en lengre periode.
– Flere utenlandske navn som ble linket til RBK underveis i prosessen. Har dere måttet gå noen omveier i trenerjakten?
– Da vi kom til en nettoliste av kandidater, hvor Horneland sto, har det ikke vært noe «øverst» eller «nederst» i våre hoder. Vi har kikket litt ulike veier underveis, analysert situasjonen kontinuerlig, og er meget godt fornøyd med løsningen til slutt, svarer Koteng. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 16:10 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Hvordan dette skal få tilbake entusiasmen på banen og på tribunen er for meg en gåte. Det er bare å få spillet til å sitte fort som faen ellers så kommer det til å bli stormfulle dager på jobb.
...lykke til! |
Ja, det er jo "bare" å spille god fotball, det. Vi får se, når den tida kommer. Time vill shåv, som Blodstrupmoen sa. Jeg hadde ikke all verden tiltro til Ingebrigtsen heller, da han ble "kastet" inn, men det viste seg jo å fungere bra en stund, det. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 03.01.2019 16:10 Post subject: |
|
|
Komedie. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.01.2019 16:11 Post subject: |
|
|
Velkommen til klubben. Kommer selvsagt til å støtte opp under Horneland, som har gitt et godt inntrykk i forbindelse med oppgjørene mot Haugesund - alltid sympatisk, og aldri noen bitre ord i retning RBK. Åpenbart en som stiller krav på feltet også, så får vi se om han kan få stappmette spillere som Helland, Søderlund og Mike til å vise et minimum av innsats.
Dog: et enormt mageplask fra Koteng. Feiler dette prosjektet er han ferdig i klubben for godt.
Nå må det gjøres en enorm jobb på spillerfronten. Ubrukelige spillere må ut (Konradsen, Hedenstad, Søderlund), og andre spillere som ikke har levert de siste to sesongene må evalueres (Helland, Tore, Hovland, Mike, Levi). Telefonen på Brakka før gløde i disse dager. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 03.01.2019 16:13 Post subject: |
|
|
Slutter meg til og vil også ønske Horneland og Emberland hjertelig velkommen og lykke til som trenere i RBK.
Jeg er nok også litt skuffet etter de uttalelsene som styret kom med etter at Ingebriktsen fikk fyken. Jeg hadde nok trodd at de skulle dra i land en større kontrakt. Men de store navnene har nok blitt dyrere enn styret trodde.
Supporterne og media vil nok ha kritisk søkelys på Horneland fra første treningskamp. Han får ikke mye gratis. Dersom Frank de Boer hadde kommet så kunne han tapt 2-3 kamper og folk ville likevel vært storfornøyd og sagt at "dette ordner seg". Horneland derimot må nok bevise fra første stund.
Men vi får tro det blir bra. Ifølge Søder blir det veldig bra i hvert fall. Får tro han har bedre greie på det enn hvermannsen (deriblant meg). _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.01.2019 16:17 Post subject: |
|
|
Som tidligere sagt så var jeg betinget positiv til sparkingen av Kåre såfremt erstatteren var et steg opp. Vi endte opp med å bruke sinnsykt lang tid på å sparke en veldig populær trener med beviselig strålende resultater til å ansette en umerittert amatør. Selv om han lykkes er prsessen flau og får klubben til å fremstå som en dårlig vits. Til alt overmål blir nok prisen også dyr  |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.01.2019 16:19 Post subject: |
|
|
Nå ser det ut til at RBK ikke er enige med Haugesund om hva det vil koste å kjøpe ut Horneland.
Forslag: Få til et ekstraordinært årsmøte om 2 uker og få stoppet galskapen. Spark hele styret og bryt forhandlingene med Haugesund.
Blir rent stum etter den inkompetansen som styret her viser. Pinlig! Skammelig! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 16:21 Post subject: |
|
|
Dew wrote: |
Dog: et enormt mageplask fra Koteng. Feiler dette prosjektet er han ferdig i klubben for godt. |
Du er ei gås som mange andre. Er ikke Koteng som står bak denne ansettelsen.
Det er styremedlemmene Bratseth, Bjørnebye, Winsnes og Heggem, med velsignelse fra han Eggen sjøl, som har står bak denne ansettelsen.
På tide å få det inn i hodet ditt? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 16:22 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Nå ser det ut til at RBK ikke er enige med Haugesund om hva det vil koste å kjøpe ut Horneland.
Forslag: Få til et ekstraordinært årsmøte om 2 uker og få stoppet galskapen. Spark hele styret og bryt forhandlingene med Haugesund.
Blir rent stum etter den inkompetansen som styret her viser. Pinlig! Skammelig! |
Meld deg inn i ballklubben og gå for det istedet for å skrive det her inne.
Handling istedet for pjatt osv ... |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 03.01.2019 16:23 Post subject: |
|
|
Mye sutring her inne! Gleder meg til å se nye fjes inn!
Vær litt positive og hverdagen kan se lysere ut 😉 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 16:24 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Forslag: Få til et ekstraordinært årsmøte om 2 uker og få stoppet galskapen. Spark hele styret og bryt forhandlingene med Haugesund. |
Alle er i prinsippet fri til å kontakte medlemmene for å få 2/3 av medlemsmassen med på et slikt forslag.
PS: jeg kommer ikke. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 03.01.2019 16:25 Post subject: |
|
|
Sjt. Wiseth wrote: | Vi presenterer ny trener før han er kjøpt ut? Dette blir baluba. |
Koteng scorer ytterligere plusspoeng hos trenerforeningen.  _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 16:28 Post subject: |
|
|
Utdrag fra 100 % Sport:
Nils Arne Eggen omfavner Horneland-ansettelsen
– Han har de samme grunntankene: Med en gang det er mulig å angripe, så skal man angripe, sier Eggen til Adresseavisen.
– Han har fått rykte på seg for å være aller best på defensiv organisering…
– Etter min mening er det feil. Han er ikke defensivt orientert. Så er det alltid et spørsmål om hvilket mannskap man rår over. I RBK skal man angripe, og jeg synes Horneland er et godt valg. Derfor er det også en avgjørelse jeg støtter, svarer han, og fortsetter, - mitt inntrykk er at han står for en filosofi som kjapt vil passe godt inn i RBK.
Eggen sier han også er tilfreds med at Karl Oskar Emberland, som er kjent for å være en ren 4-3-3-mann, og Trond Henriksen, er med i teamet i 2019.
– Jeg synes dette er en trio som passer godt akkurat nå. Fotballfaglig sterkt, konkluderer Eggen.
Sportsleder i Haugesunds Avis, Terje Flateby, støtter Eggens uttalelser om at Horneland i utgangspunktet har fokus på angrepsspill:
– Det er en myte at Horneland er en defensiv trener. Han står kanskje for en annen filosofi enn man er vant til i Trondheim, men det er en feilslutning å si at det er en defensiv filosofi, sier han.
– Horneland står for en aggressiv type fotball. Han har ofte gått ut offensivt, presset høyt, vunnet ballen og skapt sjanser på den måten. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 03.01.2019 16:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.01.2019 16:29 Post subject: |
|
|
Til alt overmål presterer vi å skrive kontrakter med to trenere som er under kontrakt uten å være enige med klubben. Det er hårreisende. Som om noen skulle inngå kontrakt med Andre Hansen uten å vært enig med rbk om overgangssum. Helt latterlig og flaut  |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.01.2019 16:29 Post subject: |
|
|
Willoch wrote: | Sjt. Wiseth wrote: | Vi presenterer ny trener før han er kjøpt ut? Dette blir baluba. |
Koteng scorer ytterligere plusspoeng hos trenerforeningen.  |
Haugesund har vært rimelig flinke til å vise sin misnøye i media de siste par ukene. At de ikke har sagt et ord etter dette ble offentliggjort tyder på at dette har vært avklart med de og at det er kun detaljer som gjenstår før alt er klart. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.01.2019 16:30 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Stano_11 wrote: | Nå ser det ut til at RBK ikke er enige med Haugesund om hva det vil koste å kjøpe ut Horneland.
Meld deg inn i ballklubben og gå for det istedet for å skrive det her inne.
Handling istedet for pjatt osv ... |
uhu... ute å være tøff igjen Er allerede medlem. Nå er det å lufte ting. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 16:31 Post subject: |
|
|
Hvis Eggen støtter det, hvor mange medlemmer vil gå imot, vil du anslå? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|