English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende

PostPosted: 02.01.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Søderlunds argumentasjonsteknikk minner meg ganske mye om en annen type...men nei, meningene stemmer jo absolutt ikke, så der røk den teorien...
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Dess før Søder er borte fra klubben dess bedre!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 02.01.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo flott at spillerene er positive. Siden dem har så mye annet valg når media spør.
Horneland eller ikke. Dersom styret har brukt ett halvt år og tilsynelatende vært i dialog med flere aktuelle kandidater og disse to de eneste som er villig til å trene Rosenborg med de forutsetninger som foreligger så er vel det best for «klubben»
Får håpe det går bra, vi kan jo han flaks
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

rail wrote:

Dette blir ikke mer korrekt om det gjentas mange nok ganger. Koteng har meg bekjent aldri lovet en viden kjent internasjonal, merittert trenerstørrelse. Derimot stilte han som krav at vår neste trener skulle være en bedre fagmann, leder og pedagog enn Kåre. Uten at jeg har full oversikt over Hornelands (og Emberlands) kvalifikasjoner tror jeg det er svært store muligheter for at disse to lett fyller ALLE kravene som styret satte. Altså at de overgår Kåre og Erik på ALLE 3 punkter. Så er det åpenbart at vi supportere nok har hatt forventninger om mer spennende navn. Og at RBK i løpet av prosessen har hatt andre på blokka.

Enig og uenig. Med så mange ord sa de aldri noe om en viden kjent internasjonal merittert trenerstørrelse. Men alle vet at når man sparker en trener som Kåre midt i sesong, etter den suksessen Kåre har hatt, da legger man lista høyt. Man kan selvsagt aldri ta Koteng på akkurat dette, men en fyr med kun et par års erfaring som hovedtrener i en liten klubb med O.K+ resultater er langt unna der lista lå. Om han er en bedre fagmann, leder og pedagog enn Kåre kan selvsagt hende, men det er langt fra sikkert. Om han så er det, hvor stor framgang forventer vi egentlig? Blir vi bedre i europa? Bedre i eliteserien? Det er mange usikkerhetsmomenter her, og det er like sannsynlig at vi har skutt oss selv i foten som at vi har skutt gullfuglen.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg mener at Roar Strand ikke er kvalifisert til å være hovedtrener i Rosenborg.

Det var ikke det jeg spurte om.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Vi har tradisjon for å signere gamle hester eller folk som har fått ting til å funke andre steder (Janne/ Hamren) Begge deler er småfarlig og veldig uforutsigbart. Jeg velger å håpe man har karret fram solide trenere på vei opp, og at de kan få ryddet litt opp i ukultur i garderoben. Man kan diskutere taktikk til man blir blå, men det må løpes i 90 minutter.

Søderlund er klar for limfabrikken. Det er takhøyde i RBK, men Kjernen skal man uansett lytte til. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt som sto i det åpne brevet, men Kjernen er uansett viktigere enn en ikkeskårende gneldrespiss.

Når det gjelder debatten, melder jeg meg gladelig inn i gruppa gladkristen håndballsupporter. Den dagen jeg ikke synes det er moro med RBK, drar jeg heller på fisketur. Jeg gidder i hvert fall ikke bruke fritida på misnøye og mistrivsel. Krysser fingrene og håper på en fin sesong.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 23:10    Post subject: Reply with quote

du lever opp til nicket ditt
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.01.2019 01:04    Post subject: Reply with quote

Det er jo flott at spillerene er positive. Siden dem har så mye annet valg når media spør.
Horneland eller ikke. Dersom styret har brukt ett halvt år og tilsynelatende vært i dialog med flere aktuelle kandidater og disse to de eneste som er villig til å trene Rosenborg med de forutsetninger som foreligger så er vel det best for «klubben»
Får håpe det går bra, vi kan jo han flaks
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 03.01.2019 01:57    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
du lever opp til nicket ditt

Lever du opp til ditt?
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 03.01.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

Det er mange fotballspillere som er ganske smarte, i tillegg til at de er gode på banen. Søderlund stryker dessverre på begge disse punktene
Hedning
Legende

PostPosted: 03.01.2019 10:05    Post subject: Reply with quote

Gruppen med positive supportere må utvides med enda en kategori. La oss kalle den "Fotballsmart og pragmatisk". Putter meg selv i denne kategorien. Wink

Jeg skjønner at folk er skuffet, fordi de ønsket seg et stort navn. Det at vi hentet Bendtner har nok påvirket dette. Jeg ønsket meg selv et stort navn. Og Koteng og styret må vel ta litt av skylden for høye forventninger om dette. Men denne retorikken "Når man sparker en trener som Kåre, så forventer vi mer", fører ikke frem. Kåre hadde ført klubben i negativ retning i lang tid når han fikk sparken. Dette handler ikke om meritter. Ja, Kåre har seriegull med Rosenborg. Men de fleste som følger klubben veldig tett så at det var langt mellom høydepunktene de siste årene, og pilen pekte feil vei.

Det er ikke sånn at Kåre er på "en hylle", og Horneland er på en annen "hylle". Det er ikke sånn verden fungerer. Kåre var en fantastisk trener for oss når han kom inn, og skapte humør og spilleglede, terpet 4-3-3 og skapte festfotball. Han er en god trener under de rette omstendighetene, det har han bevist. Men det betyr ikke at han alltid vil være den rette for oss.

Er det noen som har lagt merke til hva som skjer i Manchester for tiden? Skal vi bruke samme retorikk her, har de kastet en trener som befinner seg på, ikke en annen hylle, men en annen planet, enn den de erstattet han med. Det gjelder spesielt når det kommer til meritter. Svært få her ønsket seg Solskjær til RBK. Men på tross av at han har null å vise til for en klubb på Manchester Uniteds nivå, så har han nå tatt fire strake seiere, skapt entusiasme rundt spillet, og fått klubben inn på det sporet de ønsker å være på (enn så lenge). I en klubb hvor ting hadde pekt i feil retning lenge.

Horneland er muligens ikke det navnet vi håpte på. Men vi supportere er alt for opptatt av navn, fordi vi ofte ikke har den innsikten og kunnskapen som kreves for å vurdere spillere og trenere på andre kriterier enn meritter og stats.

Koteng har ikke meldt at vi skal ha et stort internasjonalt navn, han har sagt at vi skal ha en trener som er bedre faglig, en bedre leder, og en bedre pedagog. Det tror jeg Horneland kan være. Styret har gode forutsetninger for å vurdere dette. Og jeg mener det er riktig å jobbe etter disse målsetningene, heller enn å hente et stort navn fordi navnet er stort.

Kanskje er han ikke objektivt "bedre" enn Kåre på alle disse kriteriene. Er selv pedagog, leder og fagmann. Og kan se at en trener som er rett for en gruppe, kan være feil for en annen. Slik er det med ledelse, og slik er det med idrett. Om ikke Horneland er "bedre" enn Kåre på alt dette, tror jeg likevel at Horneland i større grad er den treneren vi trenger heller enn Kåre nå. Kåre ble for kompis med spillergruppen, og sluttet å stille store nok krav til spillegruppen. Han gikk også bort fra det som gjorde at han fikk suksess i utgangspunktet. Beskrivelsene av Horneland høres ut som en trener som kan gjøre oss bedre til neste år. Kanskje er han ikke den treneren som løfter oss i Europa, men jeg tror han kan være det. Fordi jeg stoler på de fotballfaglige vurderingene av han som trener som styret og spillere har gjort, og fordi jeg personlig har troen på at han har de lederegenskapene og de pedagogiske egenskapene som Rosenborg trenger per i dag.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

Takk for et deilig innlegg, Hedning. Du gir meg litt av trua på livet tilbake, midt oppi all dystopien!
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Veldig enig, Hedning, flott innlegg!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg, Hedning. Greit med litt klarsynthet innimellom all spekulativ tåkeprat.

Jeg er negativ til ansettelsen, men om den blir et faktum skal jeg forsøke å justere meg etter beste evne og gi han en fair sjanse, slik jeg prøver å gi alle nye personer i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 03.01.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Enig i alt du sier Hedning. Jeg tror Horneland kan være bedre enn Kåre på alle de feltene du snakker om (bedre faglig på sin type fotball, bedre leder, bedre predagog). Jeg er åpen for at Horneland er en ekstremt dyktig trener. Problemet er at ingenting tilsier at han kan få laget til å spille den fotballen jeg vil at vi skal spille, det er lite som tilsier at han er god fit for oss mtp spillestil. Så får vi håpe at han motbeviser det.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 03.01.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet enig i det Hedning sier, men det er en svært viktig ting han ikke tar med i beregningen. Det er poenget med at Horneland står for helt feil fotball!

Hvordan kan vi ansette en trener som har uttalt at han fokuserer på det defensive? Hvordan skal han klare sette liv i entusiasmen til trøndere som er vant med/ønsker offensiv fotball?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.01.2019 11:17    Post subject: Reply with quote

Alle er vel åpen for at Horneland kan være en ekstremt god trener. Alle som spiller lotto er åpen for at de kan vinne hovedgevinsten.

Solskjær er en merittert trener, men det er bare det at vi ikke ville ha han. Det er jo en ærlig sak.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

Er jo en mulighet for at H/E faktisk kan spille mer offensiv fotball enn det Haugesund har vist.

1) Haugesund er vel en 4-4-2-klubb på samme måte som vi er en 4-3-3-klubb, og trenerne forholder seg til klubbens system
2) Vi har noen hakk bedre spillerstall enn Haugesund og trenger ikke være like defensivt orienterte for å få resultater - har flere både defensive og offensive kvaliteter
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.01.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Det er ikke sånn at Kåre er på "en hylle", og Horneland er på en annen "hylle".

I stor grad er det faktisk sånn. Personlige egenskaper kan kvantifiseres. Har du sett/lest Moneyball? All sannhet er ikke skjønn utført av fagekspertise, men kan kvalifiseres i tall etter objektive kriterier.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.01.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Hvis det defensive fokuset betyr høyt press så har jeg ingenting i mot det. Klopp har jo også defensivt fokus med sitt gegenpress, det fører til mye mål.

Har lite tro på at Horneland skal parkere bussen med Rosenborg. Men det gjenstår jo å se.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.01.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Drillo og Nils Johan likte jo å pumpe ballen helt frem til fremste angriper for da har vi elleve mann bak ballen når motstander vinner ballen.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 03.01.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Joda, men da må du ha tilgang til mye teknisk data som vi alminnelige forumnisser ikke har.

Horneland er sikkert ikke noen dårlig trener, men jeg er ganske sikker på at han ikke er noen bedre trener for RBK enn Kåre.

Det går på personlighet og fotball filosofi.

Det sammenlignes med Sunny i MU. Men egentlig er det vel mer nærliggende å sammenligne ansettelsen av Kåre i sin tid, med ansettelsen av Solskjær i MU nå. En mann som kan og lever klubbens verdier og som skaper entusiasme i alle ledd.

Jeg ser det er mye rasjonalisering ute og går nå - og det skjønner jeg. For evt. kvaliteter satt til siden - det var ikke dette dere forventet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.01.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at det føles godt, men det er alt for lettvint å hvile seg på at Horneland må være dyktig faglig og padagogisk, dyktig nok til å få Norges tøffeste trenerjobb, fordi styret vårt har endt opp på han.
Det lyser ikke bare "plan B" av dette, det lyser kriseløsning.

Jeg klarer ikke, etter beste evne, med all mulig godvilje lagt til å se noe annet argument for at dette blir bra enn at - styret visstnok går god for han og at tidligere kolleger uttaler seg positivt om han i media. Det finnes ikke noen analyse av hvorfan lagene han har trent faktisk har sett ut på banen som støtter at han burde ta over Rosenborg med Rosenborgs kriterie om offensiv underholdende fotball.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2019 12:29    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Jeg ser det er mye rasjonalisering ute og går nå - og det skjønner jeg. For evt. kvaliteter satt til siden - det var ikke dette dere forventet.

Vel, rasjonalisering ... Selvsagt var det ikke dette vi forventet, men når det ser ut til å bli H/E så må vi jo forholde seg til det. Da er det åpenbart mer fruktbart å se nærmere på hva H/E står for enn å kun kritisere valget.

(Kritisere valget kan man selvsagt gjøre uansett, og hele verden utenom Søder har gjort det allerede, og det vil sikkert fortsette.)

Last edited by haavarl on 03.01.2019 12:31; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Er jo en mulighet for at H/E faktisk kan spille mer offensiv fotball enn det Haugesund har vist.

Ja, det handler litt om dette også. Begrensningene i Haugesund er større enn i Rosenborg - på lik linje med kravene. Jeg vil tro de som ansetter tar seg tid til å prate gjennom slike saker før de setter penn til papir. Vi kan jo si det på den måten at det var få som skummet i buksa da Ingebrigtsen ble hentet, blant annet grunnet (manglende) meritter og en noe sur historie i Bodø/Glimt (som dessverre ble ganske lik hos oss), men det fungerte bra, det.

Green Goblin wrote:
Horneland er sikkert ikke noen dårlig trener, men jeg er ganske sikker på at han ikke er noen bedre trener for RBK enn Kåre.

Ingebrigtsens løp i Rosenborg var av den bipolare sorten. Jeg forventer ikke at Horneland skal levere bedre enn Kåre anno 2014/-15, men jeg tror definitivt han leverer bedre enn Kåre 2017/-18.

Horneland kan bli bra, han. Han skal selvsagt få sjansen til å vise seg når han eventuelt er klar. Jeg forbeholder meg dog fortsatt retten til å være litt snurt og snytt, all den tid ordspråk og rykter tidlig i prosessen hintet om langt større navn. Ikke at navnet isolert sett er viktig, men lell. Det er ikke lenge siden styret lykkes med å ansette rett mann fra antatt for lav hylle etter en tilsynelatende svak prosess, og det kan meget mulig skje igjen.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 335, 336, 337  Next
Page 31 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb