| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
BalleK Veteran

|
Posted: 26.12.2018 18:24 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: | | ... alle [som] er fornøyd med Horneland ... |
Jeg leser mye på dette forumet. Er vel ikke så mange som er fornøyd dersom det blir Horneland. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 26.12.2018 22:00 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: | Er noe deilig over hvordan alle som ønsket Kåre sparket og er fornøyd med Horneland kommer fra Askim, Ski, Alta, Oslo og Jessheim. I mellomtiden er folk fra Trondheim misfornøyde med sparkingen. Kåre hadde en connection med trønderne og mange følte at Kåre snakket DERES språk og visste nøyaktig hvilken betydning Rosenborg har i Trøndelag.
Dere som er fra distriktene på Østlandet bør ikke hevde så mye om at ingen ønsker Kåre tilbake, fordi RBKweb er et ekkokammer for mange folk uten tilknytning til Trøndelag. De skjønner ikke den kulturelle betydning av den lokale forankringen. Ta en titt på andre fora/some for å få litt ny input. |
Jeg bor på Jakobsli. Kan jeg påberope meg å være uenig ned deg? Kan jeg få lov til å mene at sparkingen av Kåre var helt korrekt? Og at om jeg hadde fått valget om Kåre VS Horneland, så hadde jeg valgt Horneland. Eller må jeg mene det samme som deg, som tydeligvis påberoper deg retten til å snakke på vegne av alle trøndere bosatt i Trøndelag? |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 26.12.2018 22:12 Post subject: |
|
|
@Brooklynlol,
Du fremstår ikke å rent lite evneveik når du sitter og påstår at bosted på forumets medlemmer har noe å si for om man har forrutsetning for å forstå RBK, 433, osv.
Er du ikke eldre enn at du tror folk nødvendigvis må være genetisk fra det stedet de p.t. bor?
Riktig nok har jeg bodd 25år i Oslo, men jeg er født og oppvokst i Trondheim, har trønderske gener i rett linje tilbak til svartedauen,å mine første kampper på lerkendal mens Geir Karlsen sto i mål, og før Ola By Rise debuterte på A-laget, og jeg ser 95% av alle A-lagskampene enten på TV eller på live.
Så vær grei å ta deg en seriøs bolle, og krabb ned under steinen din igjen, og bli der. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.12.2018 22:15 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: |
Alle jeg kjenner vil ha KÃ¥re tilbake. |
Det kan se ut til at du har en litt liten omgangskrets! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.12.2018 23:22 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: | | Er noe deilig over hvordan alle som ønsket Kåre sparket og er fornøyd med Horneland kommer fra Askim, Ski, Alta, Oslo og Jessheim. |
Ja, "Askim" er åpenbart meg. Men "kommer fra Askim" er bom; jeg er her tilfeldig, ingen deler av slekta er fra Østfold overhodet. Nå kan jeg riktignok bare skryte på meg å være halvt trønder, uten at det egentlig har noe med saken å gjøre heller.
Jeg har faktisk ikke sett at noen er "fornøyd med Horneland". At jeg heller tar Horneland enn Kåre sier mer om hva jeg synes om hvordan Kåre utviklet både seg og laget etter den gode starten. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.12.2018 23:56 Post subject: |
|
|
Bodd i Oslo i litt over 9 år pga jobb, men er fra Ørland og bodd der de øvrige 30 åra.
Begge slektsledd er også trøndere... så ja ikke helt treffende på meg heller det der  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.12.2018 02:01 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: |
Alle jeg kjenner vil ha KÃ¥re tilbake.
|
Sikker på at det ikke bare er noe de sier for å komme vidre fra hakket i plata da ?
Forøvrig blir ikke Kåre RBK-trener igjen, så den saken kan faktisk legges død nå. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 27.12.2018 02:26 Post subject: |
|
|
Tror ikke RBK fungerer helt som United, folk stormer ikke til kamp for å se kåre. Navnet på treneren har null betydning. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.12.2018 02:29 Post subject: |
|
|
Kan si meg enig i at mange er uenige i måten sparkingen foregikk, men INGEN jeg har pratet med har overhgode vært uenig i at han fortjente foten, kun måten foten ble presentert på....
et annet spørsmål er hvor mange som kan svelge Horneland som en oppgradering og der kan bekrefte fra Fosenguerilliaen at 95% er utrelukkende negative, MEN vil mer eller mindre støtte klubben uansett pga bunnløs kjærlighet! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 27.12.2018 03:31 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Alle jeg kjenner vil ha KÃ¥re tilbake.
Satt og diskuterte vinnerformuls med en kar i baren på gold i går.
If it's not broken don't fix it.
|
Absolutt ingen jeg kjenner vil ha Kåre tilbake. Det varierer mellom å ville ha han hevet ut etter 2017 sesongen, sparket i sommer eller evtl kansellert etter denne sesongen. Så spørs det hvem av oss som har størst vennekrets. Si meg går du bar-til-bar og foretar din egen spørreundersøkelse?
It was broken. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.12.2018 05:05 Post subject: |
|
|
Jeg har stor tro på Horneland på treningsfeltet, det jeg er usikker på er hvordan han takler kjøret i Rosenborg og i hvilken grad han vil og kan få oss til å spille god gammeldags "Alt skal i Lengderetning"-fotball med masse samhandling. Vil gjerne ha en person som er offensiv i sin tilnærming til media også.
Når det er sagt så er mitt inntrykk at Horneland antakelig er sterkere på spillerutvikling og det fotballfaglige enn alle som har vært innom sportslig avdeling og ikke heter Nils Arne eller Bjørn.
Drømmekandidat er han ikke, men utifra det jeg leser så sliter jeg litt med å se noen Nordmann som jeg har større tro på. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 27.12.2018 13:06 Post subject: |
|
|
Bor på Heimdal.
Alle jeg kjenner er fornøyd med at Kåre forsvant, selv om måten/tidspunktet diskuteres.
Ingen vil ha KÃ¥re tilbake.
Når det gjelder Horneland så er det delte meninger, men alle er enige om at OM han blir trener så skal han selvsagt få vår støtte inntil han viser at han ikke lengre fortjener den. På samme måte som alle var happy med Kåre de første 2 årene, før han skiftet innstilling og begynte med en helt annen fotball som "alle" på puben, bussen, jobben, nettforum osv ikke skjønte noe av og som rett og slett begynte å bli forferdelig kjedelig. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 27.12.2018 13:16 Post subject: |
|
|
Sitter her i Årjäng i Värmland, og venter i spenning på når den etterlengtede pressekonferansen blir satt opp. Det skulle vel etter sigende bli publisert noe i romjula?
Når skal RBK slippe katta ut av sekken, sånn at vi supportere får noe håndfast å diskutere? _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 27.12.2018 13:29 Post subject: |
|
|
| JB wrote: | | Det skulle vel etter sigende bli publisert noe i romjula? |
Nei, ingen ting har blitt sagt i den retning. At det kunne skje har blitt sagt, men ikke at det skulle skje. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 27.12.2018 13:44 Post subject: |
|
|
[quote="6Strand"] | Brooklynlol wrote: | Er noe deilig over hvordan alle som ønsket Kåre sparket og er fornøyd med Horneland kommer fra Askim, Ski, Alta, Oslo og Jessheim. I mellomtiden er folk fra Trondheim misfornøyde med sparkingen. Kåre hadde en connection med trønderne og mange følte at Kåre snakket DERES språk og visste nøyaktig hvilken betydning Rosenborg har i Trøndelag.
Dere som er fra distriktene på Østlandet bør ikke hevde så mye om at ingen ønsker Kåre tilbake, fordi RBKweb er et ekkokammer for mange folk uten tilknytning til Trøndelag. De skjønner ikke den kulturelle betydning av den lokale forankringen. Ta en titt på andre fora/some for å få litt ny input. |
Siden du nevner det. Jeg bor i Alta, er trønder og har pusta Rosenborg i over 30 år. Støtter sparkingen av Kåre herfra til månen. Ikke er jeg spesielt imponert om vi får Horneland som trener heller, men det skal jeg ikke bruke mot han. Det er ikke hans skyld at vi ikke ansetter noen større. Om vi ansetter han håper jeg vi vinner the double de neste 25 årene mens han blir større enn Nils Arne Eggen, akkurat som jeg håper uansett hvem som trener laget... _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.12.2018 14:16 Post subject: |
|
|
Amen, med hilsen fra trondhjemmer bosatt på Lade.
Det er noe patetisk over å bare finne opp en sånn enkel regel som deler verden opp i to lag med de rettskafne mot de kunnskapsløse. Tror du hadde gjort deg innenfor organisert religion.
Samtidig : ja, Kåre snakket vårt språk, også, mistenker jeg, til de som er bosatt eller oppvokst andre steder enn Trondheim, for det var ikke trøndersk, men Rosenborgsk. Det var også derfor sortien var like deler trist og nødvendig. Dessverre fant Kåre, som mange før ham, ut at det ble for krevende å snakke Rosenborgsk på jobb etter hvert, og det ble fristende å jobbe på NFF-mål. Man kan jo lure på om han egentlig var flytende i Rosenborgsk, eller bare var et talerør for Eggen så lenge han holdt kontakten med bestefar.
Horneland? Tja. Vekker jo ingen entusiasme verken hos trøndere eller ikke-trønderske supportere, med mulig unntak for noen haugalendinger. Men er han egentlig vår nye sjef? Det vet vi nok om kort tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.12.2018 14:35 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Når det er sagt så er mitt inntrykk at Horneland antakelig er sterkere på spillerutvikling og det fotballfaglige enn alle som har vært innom sportslig avdeling og ikke heter Nils Arne eller Bjørn. |
Heftig uttalelse! Hva baserer du inntrykket av at han er sterkere på både spillerutvikling og det fotballfaglige enn Sollied, Hareide og Hamren på? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.12.2018 15:07 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Det er noe patetisk over å bare finne opp en sånn enkel regel som deler verden opp i to lag med de rettskafne mot de kunnskapsløse. Tror du hadde gjort deg innenfor organisert religion.
|
Den klassiske no true scotsman-hersketeknikker der, altså. Man kan jo like godt snu på det og si at trøndere bosatt i Trøndelag er for biased og programforpliktet til å heie på en trøndersk trønder til å vektlegges i en objektiv debatt om Ingebrigtsen. Begge deler er selvsagt vrøvl og faller på sin egen urimelighet.
Om man er fra Trondheim, Alta, Lindesnes, eller for den saks skyld Sør-Amerika er det én ting som forener oss som Rosenborg-supportere, og det er å ønske det beste for klubben vår. Geografi påvirker selvfølgelig ikke legitimitet og validitet på argumentasjonen.
Det som i praksis ytres her, er at min mening er annenrangs utelukkende fordi jeg ikke er renblodig trønder og bosatt på Østlandet, og det er vel i grunn holdninger som minner strekt om politiske og religiøse retninger som fordømmes i vår del av verden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
sundancekid Junior
|
Posted: 27.12.2018 16:16 Post subject: |
|
|
| Er det ikke noe slikt som at fotballklubben velger deg og ikke omvendt? |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 27.12.2018 18:01 Post subject: |
|
|
Heia Rosenborg  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.12.2018 18:36 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Zorbeltuss wrote: | | Når det er sagt så er mitt inntrykk at Horneland antakelig er sterkere på spillerutvikling og det fotballfaglige enn alle som har vært innom sportslig avdeling og ikke heter Nils Arne eller Bjørn. |
Heftig uttalelse! Hva baserer du inntrykket av at han er sterkere på både spillerutvikling og det fotballfaglige enn Sollied, Hareide og Hamren på? |
Nå forsvant det nok en "på denne siden av tusenårskiftet" inni der, jeg er ikke gammel nok til å vurdere de som har vært innom før det.
Hareide imponerte ikke i Viking ihvertfall og prøvde ut noen veldig rare ting der.
Jeg kan gneldre løs om Hamrèn's håpløse diamant på midten, og enda mer av at han brukte Iversen som offensiv midtbane og mangel på noen plan i angrepspillet utover at det blir mål hvis vi får ballen nok inn i feltet med Prica og Ivers der. Og hvordan det i det hele tatt er mulig å få det for seg at Daniel Örlund var den som skulle satses på foran Jarstein gir ikke akkurat noe godt bilde av dømmekraften hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.12.2018 18:40 Post subject: |
|
|
| Og vi nevner i fleng utenlandsproffer som går gått hans akademi i Haugesund.. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.12.2018 19:08 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss. Jeg tror ikke "på denne siden av årtusenskiftet" forandrer utsagnet ditt noe særlig. Hva er det Horneland har vist/oppnådd som gjør at du vurderer han som bedre på spillerutvikling og bedre fotballfaglig enn alle trenere vi har hatt etter 2000? |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 27.12.2018 20:17 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Zorbeltuss. Jeg tror ikke "på denne siden av årtusenskiftet" forandrer utsagnet ditt noe særlig. Hva er det Horneland har vist/oppnådd som gjør at du vurderer han som bedre på spillerutvikling og bedre fotballfaglig enn alle trenere vi har hatt etter 2000? |
Grindhaug og Horneland har drevet balansekunst av dimensjoner de siste årene. De har hatt mer enn nok med å holde klubben flytende. FKH og RBK driver butikk og underholdningsindustri på forskjellige planeter. Rent økonomisk er FKH faktisk dårligst stilt av samtlige eliteserielag (eneste lag som måtte levere økonomisk handlingsplan for å opprettholde klubblisens i høst). Zorbeltuss tar muligens munnen noe for full. Men (det Zorbeltuss muligens mente å si var at) i denne situasjonen har Haugesund fått ekstremt mye sportslig ut av sin svært begrensede spillertropp. Horneland har utnyttet ressursene usedvanlig bra.
Alle med førstehånds kunnskap skryter uhemmet av Hornelands profesjonelle tilnærming og fotballfaglige kompetanse samt hans lags treningskultur og innsats. Så noe gjør han definitivt rett. Så ville jeg ikke akkurat skrytt uhemmet av alle trenere som har fått forsøke seg i RBK etter Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.12.2018 20:29 Post subject: |
|
|
| Han kan jo få lov til å svare for seg selv. Det er jo en ganske konkret påstand som er vanskelig å missforstå. Jeg er nysgjerrig på hvorfor han mener det. |
|
| Back to top |
|
 |
|