English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 389, 390, 391 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 23.12.2018 14:39    Post subject: Reply with quote

Intrigemakeri
RBKweb > Paradise Hotel
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 154

PostPosted: 23.12.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

Hvis RBK KUN har Horneland å komme med etter 6 mnd er det nesten så jeg håper at han trekker seg i siste sekund!
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 23.12.2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Ja, for da er det bedre å bruke Helland som spillende trener med klippekort!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 23.12.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

Maalen tror jeg hadde blitt katastrofe. Urettferdig å forhåndsdømme, men han virker for snill, fersk og lite autoritær til å håndtere spillere som Bendtner. Tror rett og slett han trenger mer erfaring for å utvikle disse svakhetene før han i det hele tatt bør vurderes som RBK hovedtrener. Horneland virker ihvertfall autoritær nok

For meg er dette en alt for enkel og veldig konvensjonell måte å tenke autoritet på. Rekdal og Nordli har ikke vist seg å kunne holde spillernes tillit i klubbene de har trent noe lengre enn andre, kanskje heller tvert i mot. KI ødela jo laget totalt siste 2 årene av sin periode og hadde nok fått kappet av hodet av spillerne også om det ikke hadde vært for at han opplevdes som en fyr nesten samtlige spillere likt godt.

Dessuten er je glitt uenig i bildet du har på Maalen, jeg opplever han hverken som 'snill' eller helt uten autoritære egenskaper.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.12.2018 14:56    Post subject: Reply with quote

Adressa: "RBK vurderte Wenger."

Eurosport: "RBK vurderte Bosz."

Bjørnebye: "Vi nærmer oss kanskje den beste løsningen av alle vi har vurdert."

Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 23.12.2018 15:04    Post subject: Reply with quote

Sååå, Klopp?

Håper bare ikke det her er SIB som selger skinnet dyrt, før bjørner er skutt. Å komme med slike utsagn for så å ende opp med kun Horneland blir for dumt.

Men mye bedre med sånne positive rykter Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3341
Location: Trondheim

PostPosted: 23.12.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Om den twittermeldingen der er reell så blir det veldig vanskelig å tolke det slik at Horneland blir den med hovedansvaret for laget neste år. Bjørnebye gjør lite for å dempe forventningene.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7840

PostPosted: 23.12.2018 15:12    Post subject: Reply with quote

Sliter med å tro på at den der er ekte.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.12.2018 15:26    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Sliter med å tro på at den der er ekte.

Usikker, men legg merke til at personen selv skriver "trener jakten", mens det er korrekt i Bjørnebye sitt svar. Ser at han orddeler i andre tweets også.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2018 15:30    Post subject: Reply with quote

Godt spottet..
Liker at SIB bruker ordet «løsning» ikke person.
Tror det er et team som ansettes
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 23.12.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Det er jo et helt vanlig Bjørnebye svar. sier egentlig absolutt ingenting, nada, nichts, nothing!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2018 15:37    Post subject: Reply with quote

The suspense is killing me!

SIB, jeg ber deg intenst om å ikke skuffe meg ! Neutral
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.12.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

Vurderte Wenger? Seriøst?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.12.2018 15:52    Post subject: Reply with quote

@ace: grinebiter Smile

Bakklandia wrote:
Vurderte Wenger? Seriøst?

Quote:
Slik jeg forstår det, ble det på sensommeren diskutert enda større trenernavn enn Bosz blant dem som bestemmer på Brakka. En av dem var Arsène Wenger, mannen som ledet Arsenal fra 1996 og frem til i år. Etter at Wenger-ideen dukket opp, skal flere i klubben ha diskutert om den gamle sjefen til Nicklas Bendtner kunne være aktuell for Rosenborg.

Løfaldli i Adressa+
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 23.12.2018 16:18    Post subject: Reply with quote

Falsk mail eller ikke, jeg nekter å tro at de er helt nedsnødd på Lerkendal. Tipper de humrer godt over ryktene og all forhåndsdømmingen i media, og at de har en god løsning klar. Er det ikke imponerende hvordan det ikke har lekket en eneste kommentar fra klubben? (Ser frem til podcast med SIB, Brathseth, Koteng, e.l. etter ansettelse for å høre detaljer fra prosessen hvis de kan fortelle.)
Forståsegpåere har kalt det hele pinlig og katastrofe uten egentlig å vite noen ting som helst!
Tenk på hva som er uttrykt tidligere, alá: «satse større», «opp flere hakk», «store ambisjoner», «Kåre har ikke potensialet til å nå lengre», «vi jakter spillere som Chirivella og Sanchez», «vi kan betale trener høyere lønn enn spillere», «pæng e itj no problem.»

De vet jo svært godt at Horneland med Ukjent som assistent ikke rimer med NOE av dette.
Presenteres det en løsning med Stornavn, og Horneland som ass, i dag eller i morra så er det farsken meg så godt regissert at det ikke kunne vært gjort bedre.
Det motsatte er mageplask, og alle skjønner det, ikke minst SIB.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 23.12.2018 16:32    Post subject: Reply with quote

Helt enig csk. Fatter ikke at folk gidder å forhåndsdømme prosessen uten å vite mer enn det media trykker. Og det media trykker er jo bare spekulasjoner og stoff om Ole Gunnar Solskjær og det betyr ikke stort. Jeg stoler på at noe skjer og folk kommer til å bli overraska. Om det er possitivt eller negativt veit jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at det ligger flere fisk i båten enn den ene som ungen veiver over hue
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 23.12.2018 16:41    Post subject: Reply with quote

Om vi ender opp med Wenger, Sacchi, Capello eller Klinsmann blir «manager» med gigalønn og kontortid på brakka en dag i uka, mens Hornestrand trener laget, så sliter jeg med å se at det er en bedre løsning enn å hente heim Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2235
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2018 16:42    Post subject: Reply with quote

Sant nok men mange er nok særs opptatt av alt de kan suge til seg av rykter nettopp fordi at man brenner for klubben, undertegnede inkludert.
Og man ønsker seg jo en positiv overraskelse, men mange sitter nok med en iboende frykt for sorteper siden vi ikke akkurat har vært kjempedyktige tidligere på slike prosesser.

Men godt med et sånn lite rykte, uansett om det stemmer eller ikke.

God jul RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Notorisk toilprat
Junior


Joined: 19 Dec 2018
Posts: 19

PostPosted: 23.12.2018 16:49    Post subject: Reply with quote

Her snakkes det om Horneland som en nedsnødd ide, samtidig som man fortsatt håper på et navn som Wenger opp av hatten. Hva er det egentlig som er nedsnødd her? Hva skulle en fyr som Wenger utrettet med gråstein, hvordan skulle han forholdt seg til det knøttlille budsjettet vårt og et spillemarked han over hodet ikke kjenner til? Trenere som har ideer om hvordan fotball skal spilles som forutsetter at spillernes basisferdigheter er over det kaliberet vi anser som eksepsjonelt her hjemme. Selvfølgelig er det nedsnødd å tro på at vi kan få bedre trenere enn de vi har i hjemmelig liga. Mye mer nedsnødd enn at vi til slutt ender med Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3954
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 23.12.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Her er jeg faktisk helt enig. En manager som har hatt erfaring med å handle spillere fra øverste hylle til titalls kanskje hundrede talls millioner er ikke nødvendigvis en som vil gjøre en god jobb for oss når budsjettene våre er små og attraktiviteten er så som så.
Tror nok noen som har en god filosofi og som har vist seg dyktig til å gjøre talenter og ok spillere til gode lag er det riktige for oss.
Så er det klart at klubben bør gjøre en ennå bedre jobb på speiding i ligaer tilsvarende vår så vi ikke fortsetter å bare kjøpe middels gode norske spillere til 15-20 millioner fremover.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 23.12.2018 17:47    Post subject: Horneland? Reply with quote

Dersom RBK går for Horneland som ny hovedtrener, så er det i hvert fall penger spart i 2019 for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3954
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 23.12.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

Det var vel forøvrig viking som greide å lande Hodgson i sin tid... Gav vel bare en 5 plass om jeg ikke husker feil og han var ute av døren igjen etter kort tid for nye eventyr.
En kjent trener med erfaring fra høyere ligaer vil i mitt hode bare gi oss en midlertidig løsning ett år eller to før det er noe større og bedre som frister så jeg vet faktisk ikke om det er det beste for oss.
Ideelt sett ønsker jeg meg en trener som kan være hos oss over lengre tid og som ikke flyr til neste og bedre klubb med en gang anledningen byr seg. Sånn sett kan nok en norsk trener være bra. Forhåpentligvis vil det dukke opp noen som greier en slik jobb etter hvert. Om maalen følger opp et par sesonger nå kan det være en interessant kandidat.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3136

PostPosted: 23.12.2018 17:52    Post subject: Reply with quote

Joda, Wenger er kanskje ikke løsningen her, men jeg har en mistanke om at det finnes kandidater mellom Horneland og Wenger. Mulig jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5319

PostPosted: 23.12.2018 17:58    Post subject: Reply with quote

Apropos Sollied, så er det nok ikke lenge før han er ledig. Tap igjen i går og hittil i Lokeren har han dårligere poengsnitt enn i noen annen klubb han har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1982

PostPosted: 23.12.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Null tro på at det er noe i den der tweeten. Altfor mye tyder på at det er Horneland alene og det er det. At det er en total fiasko er jeg forsåvidt enig i.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 389, 390, 391 ... 772, 773, 774  Next
Page 390 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb