View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
anders1 Proff
|
Posted: 12.12.2018 14:28 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | [..] Dersom det (derimot?) stemmer at det er Horneland under Hjulmand, men at sistnevnte kommer til sommeren, så ville jeg (og her vet jeg at jeg er litt motstrøms) helt klart valgt å fortsette med Coolen som interim-manager framfor å la Horneland ha hovedansvaret de månedene. Horneland må få starte sin jobb med å sette sitt preg på laget i sin tiltenkte rolle i 'tilvenningsperioden', og ikke bruke tid på å lære seg RBK-prinsipper og deale med mediemaset. Coolen har vist at han besitter den grunnleggende spillestilskompetansen som behøves i overgangsperioden, i langt større grad enn de andre kandidatene, og Horneland trenger å piske liv i spillerne i det treningsmessige, i tillegg til å implementere noen av sine idéer defensivt. |
Jeg er ikke noen stor Coolen- fan, men dette er jeg helt enig i. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.12.2018 14:30 Post subject: |
|
|
Jeg tenker i samme gata, i hvert fall. Vi hadde rett og slett ikke jakta assistent før vi hadde spikra hovedtrener, og Horneland hadde ikke tatt assistentjobben med mindre det lå en mulighet til å jobbe under en skikkelig trener der. Tenker nå jeg, i det minste. Så skal andre få lov til å krisemaksimere herifra og til månen. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 12.12.2018 14:40 Post subject: |
|
|
Jeg heller nok mer mot at vi nå er i desperat trenerjakt, og går litt dør til dør.
Alt det andre er ikke bekreftet.
Vanskelig for å tro at Horneland og Bakke er blitt forespurt om assistentjobb. Virker jo helt hinsides, og arrogant/kvalmt av RBK å gjøre.
Utrolig lite respekt ovenfor Sarpsborg og Haugesund. Spørre om treneren deres vil være assistent i RBK.
Nei, dette er nok dessverre spørsmål om hovedjobben. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.12.2018 14:44 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Vanskelig for å tro at Horneland og Bakke er blitt forespurt om assistentjobb. Virker jo helt hinsides, og arrogant/kvalmt av RBK å gjøre.
Utrolig lite respekt ovenfor Sarpsborg og Haugesund. Spørre om treneren deres vil være assistent i RBK |
Pøh. Vi vil ha de beste folka til vårt team. Det er helt naturlig å spørre. Jeg ser på begge de to som svært kompetente folk til et trenerteam. Får vi Horneland er jeg særdeles fornøyd. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 12.12.2018 14:45 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | niccolai wrote: | Vanskelig for å tro at Horneland og Bakke er blitt forespurt om assistentjobb. Virker jo helt hinsides, og arrogant/kvalmt av RBK å gjøre.
Utrolig lite respekt ovenfor Sarpsborg og Haugesund. Spørre om treneren deres vil være assistent i RBK |
Pøh. Vi vil ha de beste folka til vårt team. Det er helt naturlig å spørre. |
Jo, men man går ikke til Sarpsborg og Haugesund på den måten.
Det er bare arrogant og stormansgalskap. Så jeg velger å tro det ikke er tilfelle.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.12.2018 14:48 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden er det det? Kan det ikke være en reel, genuin forespørsel om kompetanse som skal utfylle en hovedtrener som har et annet område hen kan best? |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
|
Jo, det gjør man. Sarpsborg og Haugesund er ikke på samme plass som oss i næringskjeden. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
|
|
niccolai wrote: | Jo, men man går ikke til Sarpsborg og Haugesund på den måten.
Det er bare arrogant og stormansgalskap. Så jeg velger å tro det ikke er tilfelle.. |
Siden vi ikke på noen måte kan forvente at de beste folka skal gå arbeidsløse, så må vi nødvendigvis oppsøke dem der de jobber. Headhunting kalles det. Jeg støtter det maks. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 12.12.2018 14:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.12.2018 14:50 Post subject: |
|
|
@niccolai: For du tror Bakke ikke er interessert i den nest øverste trenerjobben i norsk fotball, som har over dobbel lønn, oppside som hovedtrener i klubber i utlandet, landslagstrenerjobb, NFF-pamp, TV-kommentator-jobbing osv... |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 12.12.2018 14:53 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Vanskelig for å tro at Horneland og Bakke er blitt forespurt om assistentjobb. Virker jo helt hinsides, og arrogant/kvalmt av RBK å gjøre. |
Tja, det rimer jo bra med at Geir Bakke sa "nei takk". Jeg syntes det var rart at Bakke takket nei til å være hovedtrener i Rosenborg. "Vi har mye spennende på gang i Sarp-08 som jeg vil være med på", sa Bakke. Joda, det er sikkert mye gøy på gang der, men det ville jo bli enda mer gøy å være i Rosenborg med mye høyere lønn. Rart at en god og ambisiøs mann som Bakke sier "nei takk"... Synes nå jeg. Men hvis han ble spurt om han kunne tenke seg å spille andrefiolin så rimer "nei takk"-svaret mye mer.
Men jeg vet like lite som andre. Får leve videre noen dager så får vi vel vite fasiten.
Roar Stokke som hovedtrener og Eirik Horneland som assistent - full gass fremover og full brems bakover Det får være mitt bidrag i "useriøse-tips-på-forumet-historien". _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 12.12.2018 15:02; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.12.2018 14:54 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: |
Vanskelig for å tro at Horneland og Bakke er blitt forespurt om assistentjobb. Virker jo helt hinsides, og arrogant/kvalmt av RBK å gjøre.
Utrolig lite respekt ovenfor Sarpsborg og Haugesund. Spørre om treneren deres vil være assistent i RBK. |
Arrogant, eller ambisiøst?
Bakke har vist at han er landets beste (nålevende) assistent, og har tatt gull med alle lag han har hatt denne rollen. Det er en flott signering å prøve seg på om Rosenborg Ballklub virkelig er ambisiøs.
På den annen side - er det mer realistisk at Bakke takket blankt nei til hovedtrenerjobben i landets største klubb; en klubb han til og med tidvis har uttrykt en viss fascinasjon for?
Jeg synes også påstanden om at dette er ufint er rimelig spesiell. Vi lever i en konkurransebransje hvor det handler om å sikre seg de beste forutsetningene. Overganger som involverer trenere og spillere skjer hele tiden, og er en naturlig del av "spillet". Vi viser Haugesund og Sarpsborg nok respekt ved å følge fotballens regler: Vi kontakter klubb og trener og spør om dette er aktuelt, og så får de svare etter ønske. Jeg kan ikke se at det skulle være særlig mer kontroversielt å hente Bakke fra Sarpsborg enn da vi hentet Trondsen, for eksempel.
Jeg sier på ingen måte at jeg sitter med fasit, men det er jaggu mange i denne tråden som konkluderer med samme innsikt og tilgang som meg. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.12.2018 14:54 Post subject: |
|
|
Og når Nils Arne selv sier at han ikke har hørt at Geir Bakke skulle være aktuell som ny hovedtrener så har vi vel fått svar på hva han ble spurt om... |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.12.2018 15:03 Post subject: |
|
|
Brakkas Julekalender (VG Mode)
Luke 1: Frank De Boer
Luke 2: Ronald De Boer
Luke 3: Morten Wieghorst
Luke 4 : Kasper Hjulmand
Luke 5: Peter Bosz
Luke 6: Ståle Solbakken
Luke 7: Ã…ge Hareide
Luke 8: Kasper Foss
Luke 9. Geir Bakke
Luke 10. Kjetil Rekdal
Luke 11. Eirik Horneland
Luke 12. ?
Faktisk litt morsom lesing :p _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 12.12.2018 15:38 Post subject: |
|
|
Peter Sylvester Bosz er klar, Horneland er assistenten, blir nok presentert på fredag/lørdag tenker jeg.
Ps: ren synsing av meg |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.12.2018 15:45 Post subject: |
|
|
Koteng har vel sagt at det kan drøye over nyttår, som kan peke på at det er kontraktsmessige ting som endrer seg 1. januar. Men det kan selvsagt også bety at en demotivert Koteng regner med det tar så lang tid å gå fra trener til trener på lista si og spør "vil du værra trænarn vårres?" og får nei på nei på nei på nei helt til en endelig sier ja. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.12.2018 15:47 Post subject: |
|
|
Eller at det rett og slett er sånn at ting tar tid når man prøver å kjøpe fri en trener? |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 12.12.2018 15:48 Post subject: |
|
|
Moyes? |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 12.12.2018 15:52 Post subject: |
|
|
Ser for meg at det avholdes styremøte med både VgD og Rbkweb på storskjerm. Koteng og kompani ler så de griner og snakker om sjokket som kommer når ny mænetsjer presenteres på nyåret eller etter kampen i morgen.
Ønsketenkning der altså... |
|
Back to top |
|
 |
apekatt Senior
|
Posted: 12.12.2018 16:24 Post subject: |
|
|
Har tre stykker oppe i hodet som kjemper om oppmerksomhet her, så får la de alle få litt taletid.
Drømmeren sier: "Den meritterte hovedtreneren som allerede er signert (Bosz?) trenger en norsk assistenttrener. Både pga språk og kjennskap til de andre lagene i serien, og man sikter på øverste hylle selv der. Lekkasjene/sladringa rundt det skjer kun i norsk media pga assistenttrenerjakta som fortsatt foregår. Man må vente litt lengre med å annonsere hvem det er, siden de ikke har landa hele apparatet og Coolen fortsatt har en kamp igjen. Koteng er dermed et stort skritt nærmere i sin overordnede plan om å få en eller annen grusflekk rundt stadion oppkalt etter seg etter endt tjeneste."
Realisten sier: "Hjulmanden er tiltenkt hovedtrener, ellers stort sett enig med forrige taler. Bare at styret nok ikke landa helt oppe på hylla de sikta seg inn på."
Pessimisten sier: "De har bomma på alle de hadde på listene sine, og gjør nå en siste krampetrekning for å lappe sammen restene med en eliteserietrener, før styrelederen må ta hatten sin og gå. Og hvorfor er dere så dust mot senador og schinnwæsten? De er jo bare realister sånn som meg." |
|
Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 12.12.2018 17:26 Post subject: |
|
|
I flg Haugesund Avis så tygger Horneland på ett tilbud i fra Rosenborg. Usikkert hvilken stilling som flere har sagt. Men Havis mener at Horneland har frist til å svare senest Torsdag. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 12.12.2018 17:56 Post subject: |
|
|
Frist torsdag fordi RBK sitter og tripper for endelig å kunne avsløre hovedtreneren, som har vært klar lenge, etter årets siste kamp? |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 12.12.2018 18:05 Post subject: |
|
|
De kan vel avsløre hvem hovedtreneren er selv om assistenten ikke er klar ennå? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 12.12.2018 18:21 Post subject: |
|
|
Det er vel mer profesjonelt å vente til sesongens siste kamp er spilt? |
|
Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 12.12.2018 18:27 Post subject: |
|
|
frist til Torsdag? Lukter det kaffe og pressekonferanse på Lerkendal klokka 13:00 Fredag? |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 12.12.2018 19:01 Post subject: |
|
|
Kommandør wrote: | frist til Torsdag? Lukter det kaffe og pressekonferanse på Lerkendal klokka 13:00 Fredag? |
Det blir ikke pressekonferanse før på fredag, om han svarer ja, noe han kommer til å gjøre. Dette har forresten ikke noe med Hjulmand å gjøre. Hjulman kommer ikke til Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
|