| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.12.2018 00:53 Post subject: |
|
|
| Dette jævla forumet, altså. Jeg elsker dere, jeg hater dere. Gi meg styrke. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 12.12.2018 00:53 Post subject: |
|
|
Hadde vært en fin løsning det, men skeptisk til at Hjulmand kun har lyktes i en klubb, etter å vært der i 10 år. Mjelde vant også gull... _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.12.2018 00:57 Post subject: |
|
|
| Altså, etter siste dagers skremmeskudd med Geir Bakke, Kjetil Rekdal og Horneland som hovedtrenere så puster jeg i alle fall lettet ut når det virker som det er Hjulmand som det ender med til slutt. Det er en klasse over de andre, inkludert Kåre. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 12.12.2018 01:01 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Dette jævla forumet, altså. Jeg elsker dere, jeg hater dere. Gi meg styrke. |
Clawfinger - I Need You |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.12.2018 01:05 Post subject: |
|
|
| Skinnvesten må gå! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.12.2018 01:14 Post subject: |
|
|
Mange utgår.
Geir Bakke Akk i beger
Henning Stille Berg Berlin innlegg hest
Ronny Deila Aldri noe ny
Dag-Eilev Akerhaugen Fagermo Avgnagde kuleforma hageeier
Bjørn Petter Ingebretsen Betjene røtter, brenn gisp
Kjetil Knutsen Skjule inntekt
Jörgen Lennartsson Grannens ölsort nej
Christian Magnus Thim Michelsen Tunisier clinch samstemmig hahn
Svein Maalen Amen vaselin
Lars Arne Nilsen Annleis ransler
Ole Gunnar Solskjær Reaksjonær ullongs
Simo Johannes Valakari Anomali havariseksjon
Ikke rart vi endte med Eirik Horneland. Innherred la i ok. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.12.2018 01:18 Post subject: |
|
|
Vent nå litt, Hjulmanden kommer ikke til jul engang men først til sommeren? Og Horneland skal være interim-interim-trener?
Hurra.
VG-Svea som kilde dog. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.12.2018 01:20 Post subject: |
|
|
| Vi får se da. Skal vel ikke se bort i fra at Nordsjælland sier nei til å selge i starten, men at når man begynner å nærme seg lysere tidere takker ja til noen millioner for å slippe han tidlig. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.12.2018 01:23 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 12.12.2018 01:23 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Mange utgår.
Svein Maalen Amen vaselin
Ikke rart vi endte med Eirik Horneland. Innherred la i ok. |
This broke me _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 12.12.2018 01:40 Post subject: |
|
|
Gitt av Hjulmand kommer til sommeren: Kan Rosenborg virkelig leve med å vandre i ørkenen i nye 6 måneder før hovedtrener og spillestil printes inn? De skal jo tross alt ut i Champions League kvalikk.
Er det lov å håpe FCN spiller trass for å melke så mange millioner ut av RBK som mulig før de slipper ham før nyttår? |
|
| Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
Posted: 12.12.2018 01:42 Post subject: |
|
|
https://www.bt.dk/superli...er-med-fcn
Hvordan kan vi være sikre på en dansk/norsk kombo av trenere når ifølge bt.dk så forhandler Hjulmand om ny kontrakt med FCN...  |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.12.2018 01:56 Post subject: |
|
|
| TBK wrote: | https://www.bt.dk/superligaen/det-saa-du-ikke-paa-tv-hjulmand-forhandler-med-fcn
Hvordan kan vi være sikre på en dansk/norsk kombo av trenere når ifølge bt.dk så forhandler Hjulmand om ny kontrakt med FCN...  |
Svea er kanskje den journalisten med best tilgang til kilder i Rosenborg (inkludert Adressa sine folk) så det veier litt tyngre når han kommer med det han "erfarer". |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 12.12.2018 02:05 Post subject: |
|
|
| Jøss, forventet ikke at Hjulmand med Horneland som assistent var en aktuell løsning. Både fordi Hjulmand virket helt ute av bildet og fordi Horneland tross alt er hovedtrener i en klubb som endte på fjerdeplass for andre gang på tre år. Jeg tar det! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 12.12.2018 02:19 Post subject: |
|
|
Kan det være at Svea "sin erfarer" ikke har fått med seg et mulig Hjulmand-nei, mon tro? Ref artikkel fra DK. Altså at nei'et må ha kommet ganske nylig. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 12.12.2018 02:21 Post subject: |
|
|
Northug skal ha pressekonferanse på lerkendal imorra, Rbkshop`n skal ha noe et elr annet. Skal vi håpe på en tredje "event" også? Men håper da på en større trener enn Hjulmand som sjef for Horneland.  _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 12.12.2018 02:25 Post subject: |
|
|
| Nå snakker vi. Dønn verdt det å vente på Hjulmand. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 12.12.2018 03:17 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke lyst til å gi et potensielt troll mer oppmerksomhet enn han fortjener.. Men Messi virket ganske sikker på at vi allerede har på plass en hovedtrener med forbokstav B, og at vi nå jakter en assistent før vi annonserer noe. Har ikke full oversikt over hva denne brukeren har sagt tidligere, men jeg vet han har et rykte på seg for å late som om han har kilder, og at han aldri egentlig kommer med noe konkret.
Så jeg lurte egentlig bare på om noen kan vise til en gang han beviselig har spredd falske rykter tidligere? Eller er det noen grunn til å tro at han faktisk er inne på noe?
Hjulmand virker forresten som en solid løsning. Men jeg stusser litt på at vi prøvde oss på Bakke som hans fremtidige assistent (hvis det var det han fikk tilbud om). Det virker nesten litt rart at vi bruker så mye energi på å få inn en såpass høyprofilert assistenttrener til Hjulmand om et halvt år. På grensen til respektløst ovenfor Bakke også, da det virker som en veldig lite lukrativ deal for hans del. Kunne vi ikke i så fall bare ha fortsatt med Coolen frem til sommeren, og la han ta assistent-rollen? Da virker det for meg mer logisk at vi har fått inn en skikkelig storfisk som trenger/har etterspurt en norsk assistent. Dette med forbehold om at det faktisk er assistenttrener vi nå ser etter, og ikke hovedtrener.
Men dette er bare vill spekulering/ønsketenkning fra min side. Veldig interessant at ingen ser ut til å vite hva som egentlig skjer, og at teoriene spenner fra himmel til helvete. Ulidelig spennende! _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Last edited by Slartibartfast on 12.12.2018 03:36; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.12.2018 03:18 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Kan det være at Svea "sin erfarer" ikke har fått med seg et mulig Hjulmand-nei, mon tro? Ref artikkel fra DK. Altså at nei'et må ha kommet ganske nylig. |
Kan også være at Svea er helt på jordet ref. Bakke som hovedtrener. Jeg liter ikke helt på VG og andre medier etter den siste utviklingen her.
Ingen vet noe, hverken der eller her.
Vi vet ikke engang om RBK har vært i kontakt med Hjuldmand heller.
Alt vi vet i forbindelse med trenerjakten(merk TRENERjakten) er at Bakke og Horneland har vært/er i samtale med RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 12.12.2018 04:19 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Brakkebirger wrote: | | Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du siterer meg i det store og det hele. |
Hele første posten din er jo et dårlig kamuflert forsvar av Kåre. |
Nei. Den er en fremstilling av at det vil være ekstremt vanskelig og få noen til å ta en jobb der det ikke finnes forutsetninger for å lykkes uten at det gir de muligheter i ettertid som de i utgangspunktet ikke hadde.
Men selvfølgelig. Dersom du vil at det skal bety noe annet kan du fortsette slik du gjør.
Personlig hadde jeg for øvrig ett ørlite håp på arbeidsledige Ryan Giggs _________________ Hjemme, Borte, Overalt
Last edited by Brakkebirger on 12.12.2018 04:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 12.12.2018 04:44 Post subject: |
|
|
The pope is his driver.
Høres ut som en bra strategi dette. Horneland virker som en tøffing, og her får han faktisk med seg en relativt meritert danske inn i Eggenrollen. Kanskje er det slik at man ser for seg at den ene skal lære litt av den andre for så å være kontinuitetsbærer? Det er klart Hjulmand blir snappet av større klubber etter å ha tatt oss til kvarten i CL.
Det kan jo være slik at det er Horneland som er den langsiktige løsningen og Hjulmand som er tiltenkt et mer kortsiktig opphold? Teamtenking er i alle fall interessant.
Seriøst gleder jeg meg mest over at vi potensielt får avslørt en del rykter og blir kvitt en del av dem som sprer negative løgner og konspirasjonsteorier her på forumet. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.12.2018 05:13 Post subject: |
|
|
Noe av det viktigste som var mellom Hansen og Eggen var jo at de utfordret hverandre faglig.
Etter min mening så må en god assistent være en som tørr å utfordre sin overordnende. Man da må denne assistenten være såpass faglig tung nok om det skal ha noe for seg.
Kan godt hende at styret ser på Hjulmand/Horneland som fremtidens Eggen/Hansen? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 12.12.2018 05:50 Post subject: |
|
|
Nå har Rosenborg flere ganger tidligere ansatt assistenter til hovedtreneren, men gitt hvor viktig det er med personkjemi, så virker det litt naivt og oppkonstruert om Rosenborg skal ansette trener og assistent hver for seg og konstruere et team med komplementære ferdigheter. Det beste ville være om hovedtreneren selv fikk bygge opp et team rundt seg. Hvem har for eksempel Hjulmand hatt som sin assistent tidligere, og har de jobbet sammen i flere jobber? Unntaket er vel når en trener får ny jobb og assistenten tar over hovedtrenerjobben og blir værende. Om Hjulmand har en assistent som kan overta hans jobb, så vil det være naturlig av den grunn at Rosenborg leter etter en assistent. Likeså at assistenten kjenner norsk liga, motstanderlagenes trenere, spillere, taktikk m.m., dommerne osv. Da gir det mening at vi leter etter en assistent, ikke mindre om Trond H ikke ønsker å fortsette i assistentrollen.
Valg av trener og assistent vil kanskje også være tuftet på klubbens satsning på akademiet og målsettingen å få flere unge egenproduserte spillere, gjerne made in Trøndelag, fra akademiet. Her har vel Hjulmand utmerket seg ved å bygge lag med en stamme av unge spillere? Om vi samtidig ønsker å bygge et team med flere utskiftninger eller nye elementer som har kommet og gått med ulike trenere, som kosthold og mental trener (Høgmo og Hamren), og nye folk i støtteapparatet, er det noen som vet hvordan de ulike kandidatene som er nevnt har bygget slike team rundt seg?
Både Høgmo og Hamren virket å være moderne i tankegangen og team-orientert. JJ, Perry, Kåre? Kanskje ikke i samme grad.
NAE har jo også sagt at treneren(e) må ha flere evner (pedagogisk, leder osv), men også her kan man kanskje se for seg et team med komplementære ferdigheter, dvs. i stedet for å etterlyse blåkpopien av Eggen/Hansen, så må man se etter andre typer som utfyller hverandre.
Nå får vi kanskje en avklaring snart, men om vi tenker høyt i retning av de kriteriene styret har sagt at de ønsker seg, også ifht. akademi og å bruke/utvikle unge spillere som skal ta steget, og samtidig løfte laget internasjonalt, så snevres alternativene inn, og om man ønsker seg en profil som er ledig først sommeren 2019, så går vi nok for samme løsning som før og etter Hamren. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 12.12.2018 07:11 Post subject: |
|
|
| trollmannen wrote: | Dette ser meget bra ut. Interessant  |
Hvordan er dette ift ditt tips som det ble laget en kode på? Nytt alternativ?
Har null tro på at det blir denne duoen. Tipper det er en forvilla VG journalist som bommer.
Forrresten; forskjellen mellom himmel og helvetet er kort i denne tråden om dagen. 4 sider med bare oppfulp og total slakt av styret. En link til tynn suppe senere så lovprises styret. |
|
| Back to top |
|
 |
|