| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 10.12.2018 11:10 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Jeg tror ikke treningene er tøffe nok hvis ikke Helland er litt sånn på kanten til misfornøyd, for Helland er faktisk ikke målestokken her, han er en som må slepes etter, og komme i form nesten gjennom tvang. |
Dette er jo bare piss. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:14 Post subject: |
|
|
Denne tråden har vært rene komikvelden til tider med tanke på den helt urealistisk troen på at europeiske trenere står i kø for å komme til en utkantby i en utkantliga for å trene for (i den store sammenhengen) småpenger.
Også komisk å hevde at styret må gå fordi de utenlandske kandidatene takker høflig nei. Styret var klare på at man tok en risiko når man sparket Ingebrigtsen uten en klar kandidat til å ta over.
Hent Trond Sollied til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.12.2018 11:15 Post subject: |
|
|
| Skeptix wrote: | | zaphod81 wrote: | | Jeg tror ikke treningene er tøffe nok hvis ikke Helland er litt sånn på kanten til misfornøyd, for Helland er faktisk ikke målestokken her, han er en som må slepes etter, og komme i form nesten gjennom tvang. |
Dette er jo bare piss. |
Godt argument, du bidrar fint i debatten her. Nå deler jeg ditt syn på verden. Fortsett som du stevner. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:15 Post subject: |
|
|
Kondis, styrke og hurtighet måles etter et målingsregime. De som sitter nært tallene bekrefter at tallene er gode. Da blir det jo litt rart å sitte på et forum å hevde noe annet basert på følelser.
Det blir litt KSPeS 2.0 (Koke Suppe PÃ¥ en Spiker 2.0) |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 10.12.2018 11:18 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | Helland ut å kritiserer regimet den siste tiden; har vært for snilt, på trening, kamp og i garderobe. Er vel kanskje en ærlig innrømmelse av at ting ikke var så bra under Kåre likevel, selv om Kåre er en hyggelig fyr som har vært godt liket så har man ikke satt krav nok?
Må også være en tydelig pekepinn videre til Koteng og gjengen som ser etter ny kandidat, må ha en med pondus og som ikke er for snill... |
Dette har jo vært åpenbart for oss som har fulgt klubben lenge. Det har blitt stilt alt for få krav, og det har blitt for behagelig å være RBK-spiller. De har bare kunnet møte opp og vinne i Norge, uten å jobbe så hardt for det. Treningene har manglet intensitet, og mange spillere har fått gjort "som de ville", både på og utenfor banen. Har sagt det lenge at denne spillergruppa skriker etter en autoritær og tydelig trener, som stiller krav og driller dem i offensivt samhandlingsmønster. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
| snegle wrote: | | Denne tråden har vært rene komikvelden til tider med tanke på den helt urealistisk troen på at europeiske trenere står i kø for å komme til en utkantby i en utkantliga for å trene for (i den store sammenhengen) småpenger. |
Er det i det hele tatt en eneste person her inne som tror at europeiske trenere står i kø for å få trene Rosenborg?
Jaja, blir ikke mer komikveld enn man ordner selv, si... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
|
| snegle wrote: |
Også komisk å hevde at styret må gå fordi de utenlandske kandidatene takker høflig nei. Styret var klare på at man tok en risiko når man sparket Ingebrigtsen uten en klar kandidat til å ta over. |
Den risikoen burde de ikke ha tatt den gang. At styret må gå er like opplagt nå som den gang, selv om noen først nå har oppdaget at drømmen om "topptrener" ikke var veldig reell. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:19 Post subject: |
|
|
Vi har ingen tid å miste, nå må vi alle sammen bidra her, folkens. Med bønn. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7407 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.12.2018 11:24 Post subject: |
|
|
| Kjære Nils Arne, du som er fra Orkdal'n... |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.12.2018 11:26 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Skeptix wrote: | | zaphod81 wrote: | | Jeg tror ikke treningene er tøffe nok hvis ikke Helland er litt sånn på kanten til misfornøyd, for Helland er faktisk ikke målestokken her, han er en som må slepes etter, og komme i form nesten gjennom tvang. |
Dette er jo bare piss. |
Godt argument, du bidrar fint i debatten her. Nå deler jeg ditt syn på verden. Fortsett som du stevner. |
Når du kommer med slikt argumentasjons- og kildeløst piss får du svar deretter.
Last edited by Undergangen er nær on 10.12.2018 11:30; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.12.2018 11:29 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Kondis, styrke og hurtighet måles etter et målingsregime. De som sitter nært tallene bekrefter at tallene er gode. Da blir det jo litt rart å sitte på et forum å hevde noe annet basert på følelser.
|
De som sitter nært tallene har alltid sagt at de er gode.
2011:
- På nivå med de beste i Europa
Debatten har rast i det siste om treningsmengdene i Rosenborg. Fysisk trener Geir Håvard Hjelde svarer på kritikken
2012:
For han er ikke i tvil om at Rosenborg anno 2012 har et stort potensial. 0-4-tapet for Viking i generalprøven, legger han ikke spesielt mye vekt på.
- Vi har noen gamle rever i laget og når det ikke deles ut poeng, slipper man seg kanskje ned litt. Man skal ikke skylde på det, men samtidig har det sett såpass bra ut i vinter. Oppkjøringen, testresultatene og humøret er bedre enn i fjor.
2014:
Gamst knuste RBKs testrekorder
Ingen har levert bedre resultat på Rosenborgs utholdenhetstest. Tallet som lyste opp på Hjeldes PC tirsdag 25. februar har han aldri sett av en A-lagsspiller før.
— Han løp 1280 meter. Det er veldig bra, også internasjonalt, sier Hjelde.
2017:
Der omgivelsene er noe avventende til de nye spillerkjøpene, mener Jensen det ser meget bra ut. Og der man skulle tro at kapteinen alltid er av dem som går foran på trening, kommer hovedårsaken til at han mener RBK står bedre rustet enn på lang tid.
– Vi har meget god treningskultur nå. Det har aldri vært bedre i min tid i Rosenborg. Er ikke jeg på hugget, sliter jeg med å få til noe som helst under en økt. Det er høy vinnermentalitet, og mange ledertyper, svarer han.
Men én person har vært kritisk:
Juni 2018:
Nils Arne Eggen mener Rosenborg er for svake fysisk
Kritisk Eggen: - RBK mangler løpskraft
Last edited by kristobal on 10.12.2018 11:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:30 Post subject: |
|
|
| larenim wrote: | | Vi har ingen tid å miste, nå må vi alle sammen bidra her, folkens. Med bønn. |
Hva med oss ateister?  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.12.2018 11:33 Post subject: |
|
|
| Skeptix wrote: | (...)
Når du kommer med slikt argumentasjons- og kildeløst piss får du svar deretter. |
Det er jeg som er argumentasjonsløs her, mener du? Ditt eneste argument er å skrive ordene argument og kilde. Snakkes når du også forstår de to ordene, og kan bruke de i en setning. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.12.2018 11:33 Post subject: |
|
|
| Quote: | | — Han løp 1280 meter. Det er veldig bra, også internasjonalt, sier Hjelde. |
"også internasjonalt"? Jeg skjønner at vi ikke kan matche tekniske ferdigheter, men er det noen grunn til at vi ikke skal være i stand til å matche internasjonale testresultater på dette området? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.12.2018 11:35 Post subject: |
|
|
| Nei, men det er symptomatisk at testresultatene "aldri har vært bedre" hvert eneste år. Det kan for så vidt stemme, men da havner man over på en av Eggens andre kjepphester. Det handler ikke nødvendigvis bare om hvor mye du løper, men hvor riktig du løper. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:39 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Men én person har vært kritisk:
Juni 2018:
Nils Arne Eggen mener Rosenborg er for svake fysisk
Kritisk Eggen: - RBK mangler løpskraft |
Dette handler om at spillertypen Leo, Skjelbred, Svensson mangler. Spillere som løper som tullinger. Det er vel også veldig sant. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:42 Post subject: |
|
|
| Eller som Odd Iversen sa en gang: Ofte kan den beste bevegelsen være å stå helt i ro. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:44 Post subject: |
|
|
Tipper vi ender opp med Fagermo sånn som situasjonen er nå. Tom nordlie lurer i bakgrunn... _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 10.12.2018 11:45 Post subject: |
|
|
testene våres viste at vi var i god form under Perry også. den tiden spillerene ble sprunget i senk av Ranheim, låg nede med krampe i nesten alle kamper. fokus på å hvile seg i form var godt nok.
trenger ikke være så forbanna smart for å se at de testene er totalt dritt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.12.2018 11:47 Post subject: |
|
|
Det er jo også noe med validitet her. Det kan jo selvfølgelig stemme, og spillerne enkeltvis være løpsmaskiner som kunne gått rett inn på Leipzig eller Dortmund på den fysiske biten, men når man ser at spillerne ikke orker å ta ett eneste 'ikke-essensielt' løp underveis i kampene, og heller ikke følger løpene til det andre laget, så blir det litt vanskelig å ta alvorlig.
Når vi også blir kollektivt overløpt gang på gang, ikke bare av Celtic, Salzburg og Leipzig, men også av Ranheim, Brann og Sarpsborg, så må man jo lure på hva 'bedre enn noen gang' egentlig skal bety.
Vi har jo også offisielle tester som viser at spillere som Fredheim Holm og Bendtner har vært blant de aller hurtigste på laget. Skal vi sluke det også rått uten så mye som en klype salt? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.12.2018 11:47 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Det er jeg som er argumentasjonsløs her, mener du? |
Du må gjerne liste argumentene i posten din for at Helland er en giddaløs unnasluntrer? Eller lenke kilder til informasjon som underbygger påstanden din?
Eventuelt kan du bruke 2 min på å google artikler om Helland og trening og innse at forsøket ditt på å sverte ham ikke har rot i virkeligheten.
Det har blitt gjentatt til det kjedsommelige at han etter returen til RBK har først og fremst overtrent som følge av at han hele tiden prøver å ta igjen treningsgrunnlaget han gikk glipp av i starten av karrieren. Et par topptreff fra google:
Fikk treningsforbud (2015):
| Quote: | | I fjor spurte jeg om å få trene mer, men fikk nei som svar, forteller Pål André Helland |
| Quote: | | Nå har vi en helt annen filosofi. Før satset de på «freshness», men etter å ha strevd noen sesonger, vet jeg at jeg trenger mye og hard trening |
Helland får spesialopplegg for å unngå skader (2016):
| Quote: | | – Pål André har ikke hatt evnen til å trene rolig. |
| Quote: | Helland innrømmer at han kanskje gir for mye på trening.
– Jeg må lære meg å gire ned et hakk på trening, men det er veldig vanskelig. |
Og hva faen er dette for slags barnehagenivå?
| zaphod81 wrote: | | Snakkes når du også forstår de to ordene, og kan bruke de i en setning. |
|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.12.2018 11:54 Post subject: |
|
|
| Det Helland sier bekrefter en gang for alle at sparkingen av KI var riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.12.2018 12:03 Post subject: |
|
|
| Skeptix wrote: | Og hva faen er dette for slags barnehagenivå?
|
Tror du kan roe egget tre hakk når du åpner med si at en mening er bare piss, og trenger å pirkes i to ganger før du kommer med faktisk argumentasjon. Hadde du skrevet den siste posten din først, så hadde det faktisk gått an å diskutere med deg med en ordentlig tone, i stedet for den bedritne tonen du legger opp til. Følte du deg tråkka på tærne, eller?
Jeg mener, til tross for det du skriver der, at Helland ikke er en type som er flink til å pushe seg - ikke i kamp, i alle fall. Står over veldig mange løp der han tror han kan slippe, og blir likevel merkbart sliten utover i kampene. Hvis du mener at dette er til tross for at han er en gallionsfigur for fysisk trening i laget, og at formen egentlig er knallgod, så får du bare mene det - det er greit for meg. Men når de observerbare omstendighetene er at han
- er skadet hele tiden
- blir tydelig sliten etter en time
- ifølge meg 'sparer seg' for løp underveis i kampene for å orke mer offensivt
- i tillegg til at vi vet at han pleide å være en total latsabb til idrettsutøver å være,
så blir det for dumt å avfeie det helt uten argumentasjon, og kun med en barnslig hersketeknikk. Ja, du ja. Så får jeg heller ta selvkritikk for at jeg lar meg dra ned til ditt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 10.12.2018 12:06 Post subject: |
|
|
zap  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.12.2018 12:06 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Følte du deg tråkka på tærne, eller?
| Hæ?
| zaphod81 wrote: | | Jeg mener, til tross for det du skriver der, at Helland ikke er en type som er flink til å pushe seg - ikke i kamp, i alle fall. Står over veldig mange løp der han tror han kan slippe, og blir likevel merkbart sliten utover i kampene. |
Du skrev trening. Jeg svarte på trening.
| zaphod81 wrote: | | Hvis du mener at dette er til tross for at han er en gallionsfigur for fysisk trening i laget, og at formen egentlig er knallgod, så får du bare mene det - det er greit for meg. |
NÃ¥r du snakker om hersketeknikker... Gjerne vis til hvor jeg har ment dette
Hva skal dette forumet med flere brukere når du bare kan fabrikere standpunkter for oss?
| zaphod81 wrote: | Men når de observerbare omstendighetene er at han
- er skadet hele tiden
- blir tydelig sliten etter en time
- ifølge meg 'sparer seg' for løp underveis i kampene for å orke mer offensivt
- i tillegg til at vi vet at han pleide å være en total latsabb til idrettsutøver å være, |
Dette er en klassiker. Liste opp momenter for din påstand som ubestridelige objektive fakta, uten forsøk på å sette dem i kontekst.
| Quote: | | - er skadet hele tiden | Som har blitt forklart i det kjedsommelige med 1) null treningsgrunnlag fra tidligere 2) overtrening for å "ta igjen det tapte" og uvillighet til å senke treningsmengde til nivået kroppen tåler.
| Quote: | | blir tydelig sliten etter en time | Senest forrige uke sa Helland at skadene gjør at han ikke er i nærheten i høst. Det er heller ingen, selv om du liker å late som det, som mener at Helland er - eller noen gang kan bli - i ordentlig god fysisk forfatning, på grunn av mange år uten trening.
Last edited by Undergangen er nær on 10.12.2018 12:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|