English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lyon

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Vinner Rosenborg mot Lyon?
Rosenborg vinner
91%
 91%  [ 11 ]
Lyon vinner
0%
 0%  [ 0 ]
Det blir nok Uavgjort
8%
 8%  [ 1 ]
Total Votes : 12

Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.10.2002 21:37    Post subject: Rosenborg - Lyon Reply with quote

Kampen mot Lyon blir betydningsløs, men Rosenborg må vise oss hva de er god for...

Kampen mot Lyon blir jo som vi alle vet betydningsløs men jeg synes RBK må hvise Fotball-europa og fansen hva de er god for!

Jeg håper Rosenborg gjør allt for og vinne så vi ihvertfall har en seier i CL i år!

Men det skal jo nevnes att Dommerne har ikke vært særlig gode... I går var de ikke på RBK`s side og ikke minst mot Ajax da Enerly ble felt på slutten av kampen Evil

Så dommerne har ikke vært på vår side i år. Men jeg håper og tror Rosenborg vinner mot Lyon hjemme... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2002 20:07    Post subject: Reply with quote

Dette blir ikke bare Nils Arne Eggens siste Rosenborg-kamp, men også Bent Skammelsruds...

Med andre ord:
Håper og tror at laget kan gi en perfekt avskjedsgave til de begge, mens vi gjør vårt beste fra tribunene!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.11.2002 21:58    Post subject: Reply with quote

Ja! Rosenborg og tilskuerne må gjøre alt for att dette skal bli en fin avskjedskamp for Bent og Nils!

Last edited by SunsetSalami on 01.11.2002 22:01; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.11.2002 22:00    Post subject: Reply with quote

Forslag hvis det hadde vært Mini`s siste kamp og en treningskamp: Han kunne tatt en shorts med lommer på, lagt gult og rødt kort og fløyte i lomma og ventet på att han hadde blitt felt.

Deretter hadde han tatt opp fløyta, blåst og gitt en spiller gult kort... Hadde da vært kult d vel! Wink
Back to top
Non_Flying_Dutchman
Junior

PostPosted: 02.11.2002 02:14    Post subject: Reply with quote

Just win the game and I'll be happy:)

Greets from Holland.
Ajacied
Junior

PostPosted: 07.11.2002 23:07    Post subject: Reply with quote

Yes, motivate your players to win their game against Lyon please!! I'll hope the players of Rosenborg will play like it is a real match. Good luck!!

See you hopefully next year in the Champions League...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 07.11.2002 23:48    Post subject: Reply with quote

The game against Lyon is the last ever match for both our coach, Nils Arne Eggen, and for one of our most important players, Bent Skammelsrud. They now retire - the Norwegian season ended two weeks ago.

Therefore the team and the fans want a great match with a Rosenborg-win Wink We will do our best to beat Lyon!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2002 19:38    Post subject: Reply with quote

Wonder how Lyon's Brazilians, Sonny Anderson and Juhinho, like snow and the cold... Wink The weather forecast for Tuseday evening says -5°C and maybe snow! :D

:arrow: Weather forecast Trondheim, Norway

Lyon may not be surprised by the weather, but I can't understand that they fancy it. Rosenborg is used to play in conditions like this, and this is an big advantage for RBK!

Rosenborg has lost heavily away to teams, but beaten them in Trondheim. In fact, this was the "usual" thing for many years in the 1st round of the e-cup (before the Champions League started in the early 90s). RBK won home against clubs like Deportivo La Coruna, Sampdoria etc. but often lost up to 0-5 away. In 1997, we lost 4-1 to Real Madrid in Spain, but won 2-0 at the Lerkendal stadium.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2002 14:16    Post subject: Reply with quote

Odd Inge Olsen er tvilsom med tanke på spill mot Lyon. [mer]

Dermed blir det en plass ledig på midtbanen. Tror ikke at Eggen plutselig velger Lars Blixt og kjører Roar Strand opp som indreløper (skulle gjerne ha sett dette bli gjort, men...). Dermed blir det gjerne et valg mellom Frode Johnsen og MacBeth Sibaya...

Jeg synes det er på høy tid at Khetho får prøvd seg, men jeg tror ikke at han bør starte i morgen. Ørjan, Skammels og Sibaya vil bli en veldig stillestående midtbane - passer dårlig når vi trenger fart framover! Derfor tror jeg at Frode vil være det beste alternativet...

Hva synes du?
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 11.11.2002 15:11    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen har spilt de siste to kampene på midtbanen. I den første var han direkte elendig, og i den andre var han heller ikke god. Tror det er bedre å satse på Khetho. Skjønner ikke helt hva du mener med at det vil bli stillestående - både Ørjan og Khetho er da hardtarbeidende og offensive.

Jeg tror likevel det beste vil være Blixt på høyreback. Han er forferdelig ustabil, men uansett minst like god defensivt som Strand. Og Strand er en super offensiv ressurs som er klart best i en midtbanerolle.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2002 16:19    Post subject: Reply with quote

thomasj wrote:
Skjønner ikke helt hva du mener med at det vil bli stillestående.

I alle fall mener jeg at Strand, Olsen og Johnsen går mer på løp enn hva Khetho gjør. Sibaya er liksom ikke en Leo-type - best uten ball. Vår afrikanske venn liker helst å få ballen i føttene... Derfor mener jeg også at MacBeth egner seg bedre som sentral midtbane enn indreløper.
Back to top
Snurre
Junior

PostPosted: 11.11.2002 17:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Sibaya ville gjort en god kamp i morgen hadde han fått spilt, men han har kanskje ikke den kamptreningen (på A-lagsnivå) som trengs for å gjøre d bra nok. Derfor tror jeg også at Johnsen kan være d rette alternativet.

Sibaya kan komme inn for Bent da d gjenstår 3 minutter å vi leder 2-0. Da vil Bent få en helt enestående jubel.Vil nok tro alle og en hver reiser seg da, og hyller vår alles Bent.

Synes også vi må tippe på resultatet folkens.
Som sagt tipper jeg 2-0 (t åss) Laughing
Back to top
Laard
Junior

PostPosted: 11.11.2002 18:45    Post subject: Reply with quote

Tipper 5-0. Leker ikke optimist! Bent setter tidenes langskudd!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2002 19:35    Post subject: Reply with quote

Snurre wrote:
Sibaya kan komme inn for Bent da d gjenstår 3 minutter å vi leder 2-0. Da vil Bent få en helt enestående jubel.Vil nok tro alle og en hver reiser seg da, og hyller vår alles Bent.

Ja, håper at Bent gjør en "Mini", det vil si forlate banen før full tid til stående applaus og stormende jubel:

Mini takket for seg og overlot venstrevingen til Morten Knutsen. Dermed burde det vel egentlig ha vært Winsnes som skulle ha kommet inn for Skammels i morgen, men Sibaya får være "stand-in" for Fred... Wink
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 11.11.2002 21:26    Post subject: Reply with quote

Bent sa vel selv at han ikke hadde noe lyst til å bli byttet ut før kampen er ferdig, men han får kanskje ikke så mye valg? :)

Ser at Frode Johnsen skal spille indreløper. Jeg synes ikke noe særlig om det, men det lå kanskje litt i kortene. Han ble drillet ganske kraftig i den rollen i Abrahallen. Får håpe han gjør en bedre kamp i morgen enn i Milano da...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.11.2002 17:07    Post subject: Reply with quote

Tror det går bra med Frode som indreløper. Rollen hans blir mye mer offensiv enn hva den var på Amsterdam ArenA og San Siro!

Det blir for øvrig rundt -10°C på Lerkendal i kveld. Godt og kaldt med andre ord! Wink Lyon-trener Paul Le Guen liker ikke situasjonen særlig:

- The cold, snowy conditions, a thirst for revenge: all these factors might play against us.
Les mer: Champions League Preview: Rosenborg-Lyon

Dette må bli seier! Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.11.2002 17:12    Post subject: Reply with quote

Selv om Eggen også denne gang venter med å offentliggjøre laget inntil rett før avspark, er dette den mer eller mindre bekreftete oppstillingen:

Arni Gautur Arason

Roar Strand - Christer Basma - Erik Hoftun - Janne Saarinen

Frode Johnsen - Bent Skammelsrud - Ørjan Berg

Dagfinn Enerly - Azar Karadas - Harald Brattbakk

Offensivt og godt lag, spør du meg!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.11.2002 19:17    Post subject: Reply with quote

Hørte på TVTrøndelag at Lyon synes det er for kaldt og har prøvd å få avlyst kampen... Bærre lækkert, spør du meg! Dette er nemlig helt uaktuelt i følge UEFA-folkene. Franskmennene skal få kjenne trøndersk vinter på kroppen i dag (selv om de kommer til å holde varmen ved å løpe etter når RBK storspiller... Wink ).
Back to top
go go RBK
Junior

PostPosted: 12.11.2002 20:35    Post subject: mohahahahaha LYON pingeler!!!! Reply with quote

så d jeg å at LYON prøvde og få AVLYST kampen mot RBK Laughing
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.11.2002 22:36    Post subject: Reply with quote

0-0 til pause...

Lyon fryser rompa av seg. Hahaha, de får de bare gjøre... Avlyse kampen pågrunn av kulde... Good Luck Laughing
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2002 18:25    Post subject: Reply with quote

Det ble som kjent 1-1 til slutt, og Lerkendalspublikummet fikk ta farvel med Eggen og Skammels, mens de to legendene fikk si takk for alle de gode årene.

NRK Trøndelag har for øvrig samlet sammen mange bilder - et galleri til hver av de to:

Se Nils Arne Eggen-bilder

Se Bent André Skammelsrud-bilder

Enjoy!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.11.2002 13:59    Post subject: Reply with quote

Har endelig fått ut finger'n og fikset panoramabilde fra Rosenborg - Lyon. Det ble langt i fra så perfekt som jeg hadde håpet på, men du klarer i alle fall å få litt følelse av hvordan det var/er like før avspark:

:arrow: Panoramabilde Rosenborg - Lyon 12.11.2002
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.11.2002 15:47    Post subject: Reply with quote

Blei da bra bilde sjø! Laughing Laughing Laughing
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb