English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 299, 300, 301 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2018 16:40    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Det gjør vondt i sjela å se hvor mange som har Sollied på lista si. Det er alt for mange sene kvelder siden han kunne vært aktuell. Dessuten kommer ikke jeg til å glemme Stoltidis' forsvar. Hans eneste pre er at han ikke sugde da han tok over laget Eggen hadde bygget opp - og jeg mistenker at det laget hadde vunnet serien om vi hadde glemt å ansette en vikar også.

Når det gjelder andre kandidater, er jeg litt blank. Hjulmand virker lovende, men jeg har aldri sett en kamp med noe lag han har ledet. Ei heller Wieghorst. Særpe-treneren har gjort det bra i Europa, men er usikker på om det er han eller sportssjefen som er genial. Dessuten kan man ikke akkurat si at han evnet å balansere de forskjellige turneringene.
Vi kommer aldri til å få en verdensstjerne, og jeg har ikke lyst at vi skal være prøvekanin heller.
Til syvende og sist må det gjøres noen kompromiss. Jeg håper bare det ikke blir meg. Det vil være en tung kamel å svelge å måtte se Sollied lede laget vårt.



Dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 06.12.2018 16:47    Post subject: Reply with quote

Det finnes flere men dette er en av artiklene som beskriver hva Sollied har betydd for Belgisk klubbfotball, og som forteller om en som var langt mer enn Eggens vikar.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 06.12.2018 16:49    Post subject: Reply with quote

emilalmas wrote:
Mulig dette er en brannfakkel, men jeg tror Rekdal og RBK kunne blitt en veldig god match. Han er den klare lederen dette laget trenger. Dessuten tror jeg han hadde blitt umåtelig populær blant fansen. Helt seriøst


RBK behøver ikke en autoritær brølape som setter seg selv i sentrum og kjefter ned spillerne spillerne straks det går dårlig. Hvor ofte har vi ikke hørt 'opptre som en junior', 'amatører' osv fra Rekdals munn om sine egne spillere. Nei, RBK behøver en trener som er god til å manipulere spillerne til selv å bli autoritære, uten nødvendigvis å gjøre så forbaska mye ut av seg og sette seg selv i sentrum. Det er mange måter å oppnå respekt på i en spillergruppe.

Den mest suksessrike treneren vi har i landet akkurat nå er Lagerbäck. Kanskje Perry har lært av han og kan være en god kandidat...






(kødda)
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 06.12.2018 17:00    Post subject: Reply with quote

Moldenser som trener... Hjelpe meg!, kunne like godt ansatt en bergenser som statsminister.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 06.12.2018 17:01    Post subject: Reply with quote

I går så skrev Birger Løfaldli i Adressa denne artikkelen:

https://www.adressa.no/10...5649b.html

Til slutt i denne kronikken skriver han: "Derfor blir sannsynligvis en skandinavisk kandidat, godt mulig en nordmann, presentert som Rosenborg-trener om ikke altfor mange dager"

Godt mulig en nordmann? Har han hengt seg opp i det Gauseth buset ut med, Geir Bakke? Eller tenker han på Åge Hareide?

Jeg klarer ikke etter beste evne å se en norsk trener bli ansatt som vil selv og er god nok! Solbakken vil ikke. Tviler egentlig på at Hareide vil å. Sollied har nettopp starta opp i Belgia. Utover disse 3 trenerne med norsk pass så finnes det ingen som skal være aktuelle for RBK da de rett og slett ikke holder mål. Dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 06.12.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Nå må dere slutte å kødde om Perry comeback. Det er ikke morsomt og det har ikke gått i nærheten av nok tid siden tragedien inntraff.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.12.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

Så du mener døra er på gløtt bare når det går lang nok tid?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 06.12.2018 17:10    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at det må kanskje 5 år til før det blir morsomt å spøke om. Men når jeg tenker meg om, blir det kanskje aldri morsomt.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2631

PostPosted: 06.12.2018 17:12    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Hans eneste pre er at han ikke sugde da han tok over laget Eggen hadde bygget opp - og jeg mistenker at det laget hadde vunnet serien om vi hadde glemt å ansette en vikar også.

Feil.

Per Joar Hansen hadde fint klart å ta sølv i serien med det laget.

PS: Jeg får en snikende følelse av at Ståle Solbakken er Den Utvalgte. Blir annonsert etter den danske serien tar vinterpause 16. desember.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 06.12.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

Dette er faktisk en interessant tråd. Det er fort mulig vi ender opp med en som ikke er nevnt noe sted. Det hadde egentlig vært litt typisk. SIB og Koteng har før vært ganske gode til å holde kortene skjult. (Litt talentløst dog at de ikke klarer å unngå at Messi og Skinnvesten har tilgang på all insideinformasjon.)

Slik jeg ser det, er det et sjansespill uansett. Det handler om kjemi og formidlingsevne, kultur og ikke minst om man kommer godt i gang. Det er mye lettere å bygge lag i medgang enn i motgang.

Jeg føler meg rimelig sikker på at Koteng ikke går for Silkesvarten 3, noen fra Molde eller Tom Nordli. Det finnes dyktige norske trenere som ikke er på listene fra innleggene før - Drillo og Deila f.eks. Jeg tror ikke de er aktuelle heller. Man kunne kanskje satset på et nytt kort - hva med Steffen "RBK er rævva" Iversen? Tror ikke det skjer.

Jeg tipper (ren gjetting, ikke innsideinfo) at Koteng leter på ei hylle godt over "ok resultater i Norge". På blokka står det karismatiske navn, og noe som selger. Fyren har virkelig visjoner. Dog er det forskjell på å nevne Coole kandidater og faktisk signere dem. Uansett ville det vært fryktelig ukotengsk å komme med gråstein etter å ha snakket med entusiasme om dette i media i et halvt år.

Dette er det som interesserer meg mest om dagen. Jeg er innom VG- nett hver andre time, men finner foreløpig bare børsfall og debatt om Dagsrevyen + annet uinteressant dill.

Vi har mange kapteinsemner i klubben. Med en visjonær trener som kan sette standard i gruppa og inspirere er mulighetene store. En trener som klikker med Mike, Andrè og Tore, som samtidig får satt roller og spillestil fort tror jeg vil lykkes. Ønsker meg et interessant navn nå, og mye inspirerende intervju framover.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1567

PostPosted: 06.12.2018 17:27    Post subject: Reply with quote

Er Deila dyktig? Hvor har du vært de siste 5 årene? I den grad Drillo er en dyktig klubbtrener, så er han uaktuell av samme grunn som Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.12.2018 17:45    Post subject: Reply with quote

Ansetter utprøvd og veldokumentert middelmådighet og får merkelappen 'visjonær... javel...
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.12.2018 17:47    Post subject: Reply with quote

Ingen er ansatt enda, vennligst spar klaginga til vi i det minste vet hvem du (forhåpentligvis ubegrunna) skal gnåle om framover.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 06.12.2018 17:55    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Er Deila dyktig? Hvor har du vært de siste 5 årene? I den grad Drillo er en dyktig klubbtrener, så er han uaktuell av samme grunn som Eggen.


Les! Jeg avfeier begge av de samme grunnene som deg. Men om man er i en tråd der Perry, Rekdal og Nordli er aktuelle, er dette navn på blokka.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 06.12.2018 18:12    Post subject: Reply with quote

Den neste som nevner Perry i forbindelse med ny trener må ut og gå en runde rundt kvartalet så tar vi en vurdering på om du er klar for å komme inn og poste mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.12.2018 18:19    Post subject: Reply with quote

Du skal være sterkt hårsår om du blir sur fordi folk kødder om Perry et al.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 06.12.2018 18:26    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller at Perry foretar et miltærkupp og blir utnevnt til norsk keiser, kaster stortinget og utnevner Bård Wiggen som kansler, enn at Rekdal får sette beina innenfor fylkesgrensa.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 06.12.2018 18:27    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Den neste som nevner Perry i forbindelse med ny trener må ut og gå en runde rundt kvartalet så tar vi en vurdering på om du er klar for å komme inn og poste mer.


Ok, jeg lover å ikke nevne Perry, men... vi må jo opp på hesten igjen dere
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 06.12.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Men, 4 utlendinger inn? Hvilke utlendinger blir avskjediget da for å frigjøre plass på kvoten? Må bli Gersbach, Ogbu, Levi og muligens Matti det da?


Breaking: i morra sitter Jørn Andersen og fire nordkoreanere med tolk og vakt på pressekonferanse på brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.12.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Mark Hughes er observert på Værn... neida bare kødda..

Kjenner det kribler nå ja, er utrolig spent på hvem det blir. Føler at selv om det kommer masse rykter, "innside" info og artikler så vet vi egentlig ikke en dritt og plutselig er det et navn ingen har nevnt som blir presentert.

Blir ikke jul tidlig nok i år nei Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 06.12.2018 19:05    Post subject: Reply with quote

Løfaldlis "godt mulig en nordmann" var et slag i trynet.

Lurer på hvem folkene på Brakka ser for seg som aktuelle norske trenere: Ronny Deila? Svever vel fortsatt litt på prestasjonene i Godset og har "internasjonal erfaring" med Celtic. Blir Lars Arne Nilsen sett på som en aktuell kandidat? Har jo prestert brukbart over litt tid, og får gode skussmål, blant annet fra Nils Arne Eggen (selv om det sikkert mest er høflighet). Jeg hadde glemt Per Mathias Høgmo, som ble nevnt over her. Føler meg overhodet ikke trygg på at han er uaktuell.

Ikke sikkert at noen av disse blir komplett katastrofe resultatmessig, men det er knappast noen som kan dra oss inn i den moderne era.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 06.12.2018 19:11    Post subject: Reply with quote

Løfdøfgrøf sitter omtrent med like mye insider info som meg så om han annonserer en nordmann så kan jeg annonsere meg selv som ny Rosenborg trener. Greit nok at han har større nedslagsfelt for treff, men jeg trur vi er ganske langt unna begge to.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 06.12.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo tenke oss at RBK har funnet noen gjennom nettverket sitt som ikke har vært nevnt inne her. England(Liverpool)Bjørnebye/Heggem, Tyskland(Bratseth), Holland(Thoresen+flere i støtteapparatet).
Og hvorfor nevnes ikke Buvac noe mer inne her?

Har han fått jobb?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 06.12.2018 19:21    Post subject: Reply with quote

Et sinnsykt forslag her:

Tore Andrè Flo.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.12.2018 19:24    Post subject: Reply with quote

Ivar Hoff Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 299, 300, 301 ... 772, 773, 774  Next
Page 300 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb