View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.11.2018 15:55 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | Så nå venter de på om 1.valget ev 2.valget sier JA. Sier disse nei, så blir det Coolen. |
Jeg tror egentlig ikke det. I høyden antar jeg det er slik at hvis nr. 1 og nr. 2 feiler, blir Coolen i verste fall midlertidig trener en stund til. Altså - i det øyeblikket de to første er bekreftet "nei" så jobber man med nye førstevalg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.11.2018 20:29 Post subject: |
|
|
Midlertidig trener over vinteren er helt krise.
Tror vi fikk nok av det i 2007/08. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 19.11.2018 21:24 Post subject: |
|
|
Problemet mitt med eksempelet til haavarl er at jeg ser ikke helt hvordan RBK skulle holde både valg 1 og valg 2 varme samtidig. Er andrevalget i det hele tatt inneforstått med at man er høyaktuell for trenerjobben i RBK? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2018 22:42 Post subject: |
|
|
Lite/ingenting tyder på at Wieghorst (lenger) er aktuell, men slenger ut denne lell:
- Fra nytår har du et halvt år tilbage af din kontrakt med AaB, og du er bl.a. på blokken i Rosenborg. Hvad skal der ske i fremtiden?
- Jeg har en gensidig aftale med AaB om ikke at diskutere kontrakt, før efterårssæsonen er slut, så det har jeg ikke nogen kommentar til, andet end at jeg skal tale med AaB i december.
Læs mere: Udskældt i Superligaen: Giver ikke meget for 'en kontroversiel oneliner' |
|
Back to top |
|
 |
cogito Junior
|
Posted: 20.11.2018 11:23 Post subject: |
|
|
Leser daglig her inne med stor interesse og må si jeg er imponert over nivået på mange av innleggene. Sitter litt tilfeldig på noe info i trenersaken og kan i alle fall berolige med at Wieghorst aldri har vært en seriøs kandidat. Bosz og Hjulmand derimot .... Har sterke indisier på at "noen" var i Danmark sist helg. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 20.11.2018 12:10 Post subject: |
|
|
Ok, ikke bra...
Hadde vært uendelig mye bedre om de var i Amsterdam!  |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.11.2018 12:48 Post subject: |
|
|
Kan jo fortsatt være julebord de har vært på _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 20.11.2018 13:04 Post subject: |
|
|
Sist det skjedde så endte vi opp med Gamst Pedersen. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 20.11.2018 13:40 Post subject: |
|
|
Ja men den gangen var de på Gran Canaria. Og alle vi som har vært der har "plukka" med oss noe merkelig hjem.. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.11.2018 13:54 Post subject: |
|
|
Og da var ikke Bjørnebye sportslig leder. Ting er annerledes nå enn da. Pust med magen, vær så snill.
Last edited by Kamerat Ola on 20.11.2018 14:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.11.2018 14:00 Post subject: |
|
|
cogito wrote: | Leser daglig her inne med stor interesse og må si jeg er imponert over nivået på mange av innleggene. Sitter litt tilfeldig på noe info i trenersaken og kan i alle fall berolige med at Wieghorst aldri har vært en seriøs kandidat. Bosz og Hjulmand derimot .... Har sterke indisier på at "noen" var i Danmark sist helg. |
Bra førsteinnlegg - selv om jeg ser at du også har levert tips til tabelltipping 2017 og 2018  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.11.2018 14:30 Post subject: |
|
|
Haha ja, hadde Erik Hoftun fortsatt vært sportslig leder så tør jeg ikke tenke på hvor mye rart som kunne vært pakket ned i kofferten på vei hjem fra Danmark. #wiggen |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.11.2018 15:06 Post subject: |
|
|
 _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 20.11.2018 15:33 Post subject: |
|
|
Hvis Wiggen hadde dukket opp hadde jeg laget en tidskapsel og gravd ned i hagen. I den skulle sesongkortet mitt ligget, utklippet fra Adressa der nytreneren ble annonsert og en lapp med påskriften « dagen da vettet forsvant fra Brakka». |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 21.11.2018 10:50 Post subject: |
|
|
Sak om Hjulmand og vår interesse på Eurosport. Står ingenting som ikke har stått her før. Flink til å utvikle unge talenter, tilpasningsdyktig og krever 100% av spillerne sine. Dansk 'ekspert' som melder dette. Mener han er klar for større oppgaver enn FCN og at Rosenborg bør være fristende for han. Et av de største trenertalentene i Danmark. Det jeg liker med Hjulmand kontra Bosz (ut i fra det jeg har lest og hørt) er at Hjulmand virker å være mer i stand til å endre på ting om nødvendig, hvor Bosz tilsynelatende er mer dogmatisk og gnur på med sin plan uansett hva. Etter 7 matcher i Bundesliga ble Dortmund 'funnet ut av' og de fleste lagene klarte å spille rundt dem. Skal vi si at det er klart om maks 2 uker? |
|
Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 21.11.2018 11:30 Post subject: |
|
|
Det sto mer eller mindre ingenting nytt der, så tenkte det ikke var nødvendig å linke den. |
|
Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 21.11.2018 11:36 Post subject: |
|
|
Kanskje ikke for deg, men det kan hende andre ikke har fått det med seg.
Tenker at det uansett er god forumetikette å linke til artikler man omtaler. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.11.2018 11:52 Post subject: |
|
|
Jeg liker jo egentlig en smule taktisk fleksibilitet jeg, men samtidig må man huske at man ofrer en del spissing hvis man skal være veldig fleksible.
Det er egentlig en viktig strategisk avgjørelse. På den ene siden kan man ønske å satse på å være så gode på de tingene man kontrollerer selv, sitt eget spill, at motstanderen ikke rekker eller klarer å finne gode nok mottrekk til å stoppe det. Det sikrer i alle fall at man selv legger premissene for de aller fleste kamper. Konsekvensen er en ganske klar førsteellever med definerte roller. Nils Arne Eggen var jo en sånn type trener.
Kontrasten til dette er jo for eksempel når Coolen (eller Perry! ikke minst Perry!) snur V-en i bestemte scenarier for å kontrollere kamper bedre mot lag som 'står dårlig' til vår vanlige 4-3-3, noe vi også har sett fungerer godt til tider, og kan være vanskelig å forberede seg på å møte. Konsekvensen er større rotasjon av spillere, og behov for mange 'førstevalg'. Solskjær, Solbakken eller Hamrén er for meg denne typen trenere.
Spørsmålet er jo hva som egentlig gir oss best sjanser til å beherske de der vidt forskjellige kravene i norsk konkurranse (bryte ned lavt press, dominere, matche duellstyrke, vinne 'hver kamp') og europeisk nivå (unngå å bli spilt veldig lave, matche tempo, utnytte overganger, få med seg resultater i jevne kamper). Jeg har ikke noe problem med noen av løsningene, men jeg tror kanskje potensialet er større med en dogmatiker, selv om risikoen også er større for at det ikke blir helt bra nok. En pragmatisk løsning gir nok kortere vei til moderat suksess, men vil også være dyrere pga større krav til bred stall.
Angående Bosz kan man jo også ha i mente at det er forskjell mellom å bli 'funnet ut av' i Bundesliga og i litt mindre ligaer. Det fungerte jo greit i Ajax, liksom. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 21.11.2018 15:50 Post subject: |
|
|
Leste kjapt igjennom saken på Eurosport ang. Hjulmand. Den som er intervjuet er "Eurosports danske fotballekspert Lars Jacobsen".
Er han på nivå med "Eurosports norske fotballekspert <navn>"? (Her kan man bytte ut <navn> med Christian Gauseth eller et annet navn om man vil det.)
Har Jacobsen greie på Hjulmand? _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 21.11.2018 16:49 Post subject: |
|
|
Jeg går ut i fra at han har like god greie på Hjulmand som trener som det enhver norsk 'ekspert' ville hatt på en trener i Norge; Svært marginal taktisk kunnskap, i stor grad basert på personlighetstrekk og en stor del synsing. Han sier jo ikke annet enn at han er flink og bør kunne ta sikte på en større jobb en FCN. Ingenting om han spesifikt som trener. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 21.11.2018 18:34 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/f...er-glipper
Defensivt fra Koteng.. må vi virkelig ta til takke med Coolen? _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.11.2018 18:47 Post subject: |
|
|
Verre å love og ikke holde. Lite lysten på midlertidig løsning er positivt. Diplomatisk overfor Coolens kvaliteter.
Føler kanskje litt på at en av kandidatene er et navn som knapt er nevnt. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.11.2018 18:56 Post subject: |
|
|
Uaktuelt å fortsette med midlertidig trener altså.
Blir det Coolen på 3års da dersom førstevalgene ryker? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.11.2018 19:35 Post subject: |
|
|
Ansette Coolen etter det begredelig spillet som har vært vist i høst bør styret ta sin hatt og gå. Har kun Hansen å takke for at poengfangsten er langt bedre enn det prestasjonen skulle tilsi.
Samtidig har han latt Sollied, som ville vært gambling, men det er ihvertfall i mosetting til Coolen en betydelig oppesiden med Sollied. Det er ihvertfall mye mer sannsynlig at det blir fotball som en ikke sovner av.
Meget spesielt å begynne å bable om at det er vanskelig å hente trener i vinterhalvåret når en sparket Kåre i sommer. Da burde en ha hentet en ordentlig trener i sommer om det var enklere.
Her lukter det av at en hadde håpet av Coolen skulle gjør som Kåre Ingebrigtsen gjorde i 2015. Redd at vi dessverre går mot noen dårlige år fremover hvis det jeg aner stemmer.
Last edited by Keenoir on 21.11.2018 22:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|