English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondhb
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 11:22    Post subject: Reply with quote

Adressa kjører også live-oppdatering fra rettssaken.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 11:30    Post subject: Reply with quote

Baser på det som har kommet frem om hendelsesforløpet i retten, har jeg full sympati for at Bendtner ga sjåføren en lusing og ønsker han tilbake til Trondheim igjen uansett utfall.

De gikk ut av taxien etter 400 meter pga dårlig stemning, sjåføren ble forbanna og ringte opp dama til Bendtner der han kalte henne et ludder og sa at han skulle gi dem juling, tar en u-sving og kjører etter dem, går ut av taxien og roper "ludder" gjentatte ganger før han kaster en gjenstand. Bendtner svarer med å gi ett slag, ingen spark vises på video, sjåføren går inn i bilen igjen og ringer politiet.

Her er det snakk om en ekte idiot som fikk som fortjent. Og historien som dama la ut ser ut til å stemme helt identisk med det som blir gjengitt i rettsaken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Baser på det som har kommet frem om hendelsesforløpet i retten, har jeg full sympati for at Bendtner ga sjåføren en lusing og ønsker han tilbake til Trondheim igjen uansett utfall.

De gikk ut av taxien etter 400 meter pga dårlig stemning, sjåføren ble forbanna og ringte opp dama til Bendtner der han kalte henne et ludder og sa at han skulle gi dem juling, tar en u-sving og kjører etter dem, går ut av taxien og roper "ludder" gjentatte ganger før han kaster en gjenstand. Bendtner svarer med å gi ett slag, ingen spark vises på video, sjåføren går inn i bilen igjen og ringer politiet.

Her er det snakk om en ekte idiot som fikk som fortjent. Og historien som dama la ut ser ut til å stemme helt identisk med det som blir gjengitt i rettsaken.

Helt enig. Dette er jo selvforsvar.

Quote:

Kastet ølboks
Taxisjåføren ringer sin kollega etter at Bendtner forlater taxien. Han sier i retten at «jeg skal slå ham» var bare «taxi-prat» mellom han og kollegaen. Det var bare «tomsnakk», legger han til. Jeg skulle bare innkreve mine 52 kroner, forteller taxisjåføren.

Etter å funnet dem igjen, kjører han sakte ved siden av dem. Han vil gjerne ha betalt. Han gikk så ut og kastet en ølboks etter dem i avmakt og frustrasjon.

Han mener han var 5 meter fra dem da han kasta ølboksen, et overarmskast for å få deres oppmerksomhet.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 02.11.2018 11:36    Post subject: Reply with quote

NRK også.

https://www.nrk.no/tronde...1.14202407

Kan jo ikke si annet en sjåføren er ganske så dust.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Når jeg leser referatet på bt.dk så er min første tanke ;

Bendtner blir dømt, men ikke streng straff. Bot eller noen dager betinget. Sjåføren har altså først kjørt avgårde og deretter kommet tilbake og begynt med drittslenging og kastet en boks. Selvsagt skal ikke Bendtner slå og blir nok straffet for det. Omstendighetene gjør nok dog at han slipper "billig unna".

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

Det startet med et slag og et spark. På ekstrabladet nå skriver de at det var et hardt skubb. Så hardt at det kan oppfattes som et slag. Altså ikke noe Rocky-greier, men resultatet av at en topptrent mann på 100 kilo skubber vekk en pipstilk på 65 kilo (løst antatt basert på bilder jeg har sett av mannen).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pirlo
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

@Johan Tiger

Høres plausibelt ut. Hvordan kommer Rosenborg i så fall til å forholde seg til det?
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

Foreløpig syns jeg ikke det som har kommet frem (uansett om han blir dømt eller ikke), er nok til at Rosenborg skal gi han sparken eller lignende, noe som sannsynligvis fører til at han må legge opp.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Hvis det som er kommet frem til nå er alt, så er det bare nå la han fortsette i klubben. Jeg trodde virkelig det skullr være mer alvorlig enn dette.
Spent på forklaringen til Bendtner, fruen og ev vitner.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 12:11    Post subject: Reply with quote

NRK wrote:
Filmopptaket fra frontruta viser at Bendtner kom helt opp i ansiktet på taxisjåføren. Han ga ham et slag, slik at han faller. Deretter så det ut som Bendtner sparket ham med kneet i ansiktet. Vi ser hendelsen så vidt i bildet. Videoen har svært lav kvalitet.

Jeg skjønner ikke helt: planta Bendtner kneet i ansiktet hans på vei ned, MMA-style, eller ligger sjåføren på bakken, slik tiltalen lød, og så 'sparket Bendtner han i ansiktet med kneet'? Vanskelig å tenke seg at selv en fotballspiller skulle klare å generere særlig kraft gjennom et knestående "Pistorius-spark"?

Ser det ikke helt for meg.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvorfor går du imot ham (sjåføren journ.anm.)? spør aktor. – Jeg følte meg truet. Jeg fryktet for hva som ville skje med meg selv om min kjæreste etter det som ble kastet.

Altså, her mangler jo retten helt grunnleggende forståelse. Bendtner gjør alt riktig her: drosjesjåføren er ranged, mens Bendtner er tank(senter) - bare logisk å komme seg så nært som mulig før healeren (Roepsdorff eller hva det er) tar for mye skade.
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 13:21    Post subject: Reply with quote

Her ser vi frem til Worlds i morgen ser jeg Tommel'n opp!
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 13:26    Post subject: Reply with quote

Jeg lever veldig godt med Bendtner i Rosenborg etter dette. Antar det kommer en betinget dom på x antall dager og en liten bot. Så får vi ny trener og media skriver om det istedet for Skullerud ble valgt til den jobben og innrømmer at han alltid har hatt en hard-on for Rosenborg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Ut fra det jeg har lest av vitneforklaringene i dag så tror jeg Bendtner slipper ganske billig unna dette. Bendtner bør så klart få en straff, men taxisjåføren har jo åpenbart provosert og oppsøkt situasjonen.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 13:37    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ut fra det jeg har lest av vitneforklaringene i dag så tror jeg Bendtner slipper ganske billig unna dette. Bendtner bør så klart få en straff, men taxisjåføren har jo åpenbart provosert og oppsøkt situasjonen.

Helt uenig. Bendtner fortjener medalje.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2018 13:45    Post subject: Reply with quote

Enig. Det er for lite vold i slike situasjoner. Leste i går om en leiemorder for mafiaen i USA som drepte en 89 år gammel rullestolavhengig mafiaboss ved å banke han så kraftig (med en hengelås i en sokk!) at øynene til 89-åringen løsnet fra hodet. Til inspirasjon for Bendtner og andre, hvis alle hadde reagert sånn på provokasjoner så hadde det nok blitt mindre av det!
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 13:47    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig. Det er for lite vold i slike situasjoner. Leste i går om en leiemorder for mafiaen i USA som drepte en 89 år gammel rullestolavhengig mafiaboss ved å banke han så kraftig (med en hengelås i en sokk!) at øynene til 89-åringen løsnet fra hodet. Til inspirasjon for Bendtner og andre, hvis alle hadde reagert sånn på provokasjoner så hadde det nok blitt mindre av det!

Dette var ikke "provokasjoner" dette var rent selvforsvar. Når du kaster en flaske etter dem fra fem meter med overarmskast så har du til hensikt å skade. Når han deretter kommer ut av bilen (etter å ha kjørt som en villmann på sykkelsti) så har jeg full forståelse for at Bendtner føler seg såpass truet at han gjør kort prosess.

For all del, hadde det stått en politipatrulje 100 m unna så ville jeg forventet et annet handlingsforløp, men her snakker vi altså om at han er alene, sammen med kjæresten, midt på natten og blir angrepet av en rabiat person.

Det er selvsagt beklagelig at det endte med kjevebrudd, men det var sjåføren som tok den risikoen - for 52 kroner.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

bt.dk wrote:
Imens stod der en mand med en megafon et lille stykke fra Retten og råbte "Kom så Bendtner. Hjem til FCK."

FCKs Megafonmann?

Last edited by jubajuba on 02.11.2018 13:52; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Dårlig til å kaste flaske han taxisjåføren som treffer så dårlig fra fem meter.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 13:53    Post subject: Reply with quote

Det er ikke enkelt å treffe med tomme flasker. Hadde det vært noe i den, derimot.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 13:55    Post subject: Reply with quote

Basert på det vi har hørt så langt så virker det umulig å unngå straff, utøvd vold fremstår ikke som en forholdsmessig og nødvendig reaksjon ift å påberope selvforsvar, men det er såpass mange formildende omstendigheter som nok gjør at straffen neppe blir veldig stor, og at det heller ikke setter kjepper i hjulene for fortsettelse av karrieren.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 13:55    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Du forsøker å dra inn en mafiaboss med gud vet hvor mange drap på samvittigheten i denne saken ja? Jeg skjønner at du er motstander av både Bendtner og vold, men litt gangsyn skader aldri...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.11.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Altså, her mangler jo retten helt grunnleggende forståelse. Bendtner gjør alt riktig her: drosjesjåføren er ranged, mens Bendtner er tank(senter) - bare logisk å komme seg så nært som mulig før healeren (Roepsdorff eller hva det er) tar for mye skade.

Haha Tommel'n opp!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Bjarne og Henning: det begynner å bli uoversiktlig hva som er ironi og ikke her nå.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 297, 298, 299  Next
Page 199 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb