English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 10:50    Post subject: Reply with quote

Snart begynner vårslippet av forsmodde ES-spillere som ikke vil være med dumpelagene ned i OBOS.

Er det noen som driver og vaker der nede i nedrykksland vi kunne tenke oss?

- Boli?
- Smarason?
- Kabran?
- Layouni?
- Nguen?

(stiller meg ikke 100% bak denne listen, er ment mer som et oppspill til debatt Razz)
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

- Boli føler jeg er en spiller som plutselig kan funke kjempebra hos oss, men som også kan være en total flopp. Fysisk meget bra, målscorer i gode perioder, kan sikkert spille både kant og spiss, men er han en bidragsyter i spillet? Og har vi allerede denne spillertypen i Adegbenro?

- Smarason har jeg aldri sett spille, men noterer meg at han har hatt god poengproduksjon fra start av. Sikkert gode holdninger, islending som han er. Konradsen?

- Kabran og Layouni skjærer jeg over samme kam her, det er sånne Tippeliga-individualister som jeg tror vil se ut som Geir Potet med en gang rommene blir mindre eller motstanden bedre. Og som ikke vil tilgis fem elendige kamper på rad i hvit trøye.

- Nguen synes jo jeg er permanent overvurdert, en spiller man tror skal kunne gjøre masse spennende ting og lage masse mål og assist ut av ingenting, men som stort sett ender opp med fem vellykkede driblinger med retning vekk fra farlig sone, mens laget taper. Men norsk pass og stor fart er interessant - kanskje totalt sett en spiller som utfyller troppen bedre enn Levi?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.11.2018 11:07    Post subject: Reply with quote

Merkelig vurdering av Tokmac må jeg si. 7 mål og 11 målgivende for et dårlig Godset-lag blir avskrevet som "fem vellykkede driblinger med retning vekk fra farlig sone"?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 11:08    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Snart begynner vårslippet av forsmodde ES-spillere som ikke vil være med dumpelagene ned i OBOS. Er det noen som driver og vaker der nede i nedrykksland vi kunne tenke oss?

Jeg skulle til å si at vi i alle fall burde se oss om etter de beste av de norske, siden vi har ei utlendingskvote å ta hensyn til. Men så kom jeg på at "de beste av de norske" på nedrykkslaga ikke er så utrolig gode. De beste navna er kanskje Hugo Vetlesen, Eirik Holmen Johansen, Håvard Storbæk og Jon Hou Sæter, og jeg mener, tja ... jeg skal være bra nøden før jeg virkelig ønsker meg disse.

Bortsett fra at Jon Hou helt klart kan få komme tilbake og slåss om en plass, da.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 11:17    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett noen kamper av Stabæk i år støtter jeg helhjertet at vi lot ham gå. (Hou Sæter)

Gleder meg alltid over RBKere som lykkes enten hos oss eller andre steder, men her snakker vi nok om en helt ok ES-spiller, altså ikke bra nok for oss.
Han er dog ung, så mye kan skje ennå Smile
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
- Boli føler jeg er en spiller som plutselig kan funke kjempebra hos oss, men som også kan være en total flopp. Fysisk meget bra, målscorer i gode perioder, kan sikkert spille både kant og spiss, men er han en bidragsyter i spillet? Og har vi allerede denne spillertypen i Adegbenro? Fysisk sterk og rask med avslutningsegenskaper, trenger vi kun en av dem?

- Smarason har jeg aldri sett spille, men noterer meg at han har hatt god poengproduksjon fra start av. Sikkert gode holdninger, islending som han er. Konradsen? Han spiller vel ving? Har ikke sett mye av ham selv, men klarer du å skvise ut poeng i det LSK-laget bør du i det minste scoutes litt...

- Kabran og Layouni skjærer jeg over samme kam her, det er sånne Tippeliga-individualister som jeg tror vil se ut som Geir Potet med en gang rommene blir mindre eller motstanden bedre. Og som ikke vil tilgis fem elendige kamper på rad i hvit trøye. Kabran gjorde vel en god figur også før han kom til Start? Enig med deg i Layouni, har tro på at Kabran kan ha mer i seg

- Nguen synes jo jeg er permanent overvurdert, en spiller man tror skal kunne gjøre masse spennende ting og lage masse mål og assist ut av ingenting, men som stort sett ender opp med fem vellykkede driblinger med retning vekk fra farlig sone, mens laget taper. Men norsk pass og stor fart er interessant - kanskje totalt sett en spiller som utfyller troppen bedre enn Levi? Han minner meg litt om Daniel Braathen. Veldig av eller på. Er veldig usikker selv, tror ikke han vil passe inn i et system, men det har vi jo ikke lenger...

Back to top
Scout1
Junior

PostPosted: 01.11.2018 11:36    Post subject: Spännande spelare Reply with quote

Kolla in här: http://fotbolltransfers.c...news/99959
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 11:38    Post subject: Reply with quote

Tocmak eller Boli framstår av dem som de mest interessante for meg fra den lista. Tror Tocmak kan vokse på å spille rundt bedre spillere i et (forhåpentligvis) veldig sterkt drilla offensivt system med forutsigbarhet og en tydelig plan.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 01.11.2018 11:38    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
RBKSandvika wrote:
Snart begynner vårslippet av forsmodde ES-spillere som ikke vil være med dumpelagene ned i OBOS. Er det noen som driver og vaker der nede i nedrykksland vi kunne tenke oss?

Jeg skulle til å si at vi i alle fall burde se oss om etter de beste av de norske, siden vi har ei utlendingskvote å ta hensyn til. Men så kom jeg på at "de beste av de norske" på nedrykkslaga ikke er så utrolig gode. De beste navna er kanskje Hugo Vetlesen, Eirik Holmen Johansen, Håvard Storbæk og Jon Hou Sæter, og jeg mener, tja ... jeg skal være bra nøden før jeg virkelig ønsker meg disse.

Bortsett fra at Jon Hou helt klart kan få komme tilbake og slåss om en plass, da.

Eirik Ulland Andersen ville definitivt ha forsterket laget vårt. I tillegg treffer han mål på frispark.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Merkelig vurdering av Tokmac må jeg si. 7 mål og 11 målgivende for et dårlig Godset-lag blir avskrevet som "fem vellykkede driblinger med retning vekk fra farlig sone"?

Satt veldig på spissen Wink

Men i tilfellet Godset må man jo spørre seg: med toppscoreren Pedersen og Tokmac høyt oppe på mål- og børsstatistikkene (i tillegg til Ulland A), og stallen full av presumptivt gode ES-spillere; hvorfor er Godset så sabla dårlige?

Det er absolutt mulig det er jeg som følger dårlig med, og ikke har fått med meg et kvantesprang i år, men jeg har aldri sett Tokmac gjøre noe særlig utover å søke skudd selv eller slå inn blindt, og defensivt er han en av flere på Godset som sluntrer unna. Litt en Levi med fart, noe som definitivt er bedre enn en uten fart, men likevel ganske langt unna en komplett spiller. Han kunne sikkert vært nyttig for oss, men ingen forsterkning av elleveren, i mine øyne.

Hvor kommer forresten 11 målgivende fra? Jeg ser 5 på altomfotball?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 11:42    Post subject: Reply with quote

Når vi skal hente inn nye spillere til vinteren så er det vel ikke lagene som er nært ved å rykke ned vi skal hente spillere fra? En årsak til at nedrykkslagene ligger der de gjør er at spillermaterialet er for dårlig?

Vi bør først renske unna spillere som ikke har norsk pass og som er benkslitere. Her er det 2 stk som peker seg ut: Matthías Vilhjálmsson og Alex Gersbach. Disse må selges etter sesongen. J

onatan Levi er en spiller som også kan selges. God teknisk med mangler altfor for mye på fart.

Da er vi oppe i 3 stk spillere med utenlandsk pass som kan selges i vinter og gjøre plass til bedre spillere med ikkenorsk pass.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.11.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

Tok det fra Fantasy, men det inkluderer også ting som skaffe straffespark. Uansett synes jeg det er rart å ikke ha blitt imponert over Tokmac, særlig i høst. Han er mye bedre enn Levi.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 12:00    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Eirik Ulland Andersen ville definitivt ha forsterket laget vårt. I tillegg treffer han mål på frispark.

På Strømsgodset er det et par aktuelle, men jeg regner ikke dem som et av laga som vil rykke ned, så de tok jeg ikke med.

Stano_11 wrote:
Vi bør først renske unna spillere som ikke har norsk pass og som er benkslitere. Her er det 2 stk som peker seg ut: Matthías Vilhjálmsson og Alex Gersbach. Disse må selges etter sesongen.

Siden Vilhjálmson kan være vikar på ca. samtlige plasser på laget bør vi beholde ham, uansett om han ikke er førstevalg på noen av plassene.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Hylland Andresen er ikke den spilleren på Godset som eventuelt bør være aktuell for oss. Han har en god fot, og det er vel det. Holder ikke.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Når vi skal hente inn nye spillere til vinteren så er det vel ikke lagene som er nært ved å rykke ned vi skal hente spillere fra? En årsak til at nedrykkslagene ligger der de gjør er at spillermaterialet er for dårlig?

Dette er en lagsport. Uten at jeg sier det ER gode nok spillere der så er det selvsagt 100% mulig. Adagbenro fra Viking f.eks
Back to top
baltus
Junior

PostPosted: 01.11.2018 12:44    Post subject: Reply with quote

Stabæk har flere interessante spillere med norsk pass.

Vetlesen, Brynhildsen og særlig Børkeeiet er kjempespennende, men alle blir kanskje for dyre ift. hva de kan bidra med. Bohinen og Njie har potensial til å erstatte vårt utenlandske troppfyll.

Og hva med Ohi?
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 01.11.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte også at Boli var en spiller som vi kunne hente til vinteren. Men det baserte jeg egentlig på ingenting. Jeg har ikke sett han nok til å vite hvordan han vil passe inn. Så leste jeg dette innlegget på VGD i går, skrevet av en Stabæk-supporter. Jeg regner med at han har god kontroll på Boli.

Hvis RBK henter han så blir han neppe der lenge. Passer ikke inn i et typisk 4-3-3 lag som RBK. Spiller han på en av kantene så fungerer han ikke. Det så man tidligere i denne sesongen før Berg kom inn som trener og flyttet han mer inn i en spissrolle. Som midtspiss i RBK sitt system blir man mye feilvendt og duellere gjerne med to midtstoppere, det er heller ikke Boli sin styrke. Tror kanskje Molde er et lag som passer han bedre.

Det er i alle fall nok til at jeg blir skeptisk.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

Det var flere her inne som foreslo Ødegaard i sommer, hvilket jeg må innrømme å hatt null tro på. Nå skriver VG i dag at han har prestert dårlig og fått fansen litt mot seg i Vitesse:

Mot slutten av kampen fikk 19-åringen, ifølge Lammers, en mulighet til å fosse mot mål og avslutte. I stedet nølte han flere ganger og endte opp på motsatt side av banen.

– Da reagerte fansen sterkt, for de mener at han ikke er effektiv nok og hadde fått nok. Han fikk veldig mange skjellsord, buing og piping mot seg. Folk var misfornøyde, sier Lammers.

Ifølge redaktørens opplysninger har støtteapparatet i Vitesse jobbet svært tett på Ødegaard de siste dagene for å oppmuntre ham etter skuffelsen. Etter helgens kamp innrømmet nordmannen selv at han var «veldig skuffet».

Det høres ut for meg som at han fortsatt ikke har tatt de nødvendige stegene mentalt for å lykkes i utlandet, der alle ikke er kompiser som backer hverandre opp og unner lagkameratene suksess. Jeg husker siste kampen hans mot oss da han satt på matta og gråt etter å ha mistet ballen to ganger som førte til to mål - han har sikkert blitt litt tøffere i hodet siden den gang, men tydeligvis ikke nok.

Kanskje kan et steg tilbake til trygge rammer i et dominerende RBK, med en offensiv trenertype (altså ikke nødvendigvis disse trenerne, men typen) som Bosz/Valakari som er tydelige på at spillerne skal tørre å gjøre feil, være en perfekt match for å få karrieren på fote igjen. En lang treningsvinter med klare instrukser, kameratskap og fokus på utvikling framfor prestasjoner kan gjøre godt. Det skjer vel ikke, men tror det kunne vært bra for ham.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Tja, men så er jo våre kantroller ikke bare innbyrdes ulike, men også veldig forskjellige fra hva de andre lagene bruker kantene sine til, så det er ikke sikkert Stabæk-kantspillet til Boli er representativt. Det er også lett å være enig i tolkningen av Bolis sjanser i den enslige midtspissrollen, men man kan jo også minne om at Gytkjær heller ikke var noen tankspiss i 2016-sesongen.

Ikke dermed sagt at jeg egentlig er uenig. Jeg tror kanskje Boli i beste fall er en backup for Adegbenro, og det er han nok litt for dyr i Norge til å brukes som, da bør vi heller kunne finne en mindre etablert spiller med råpotensiale selv.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

baltus wrote:
Og hva med Ohi?

Han scorte jo en del mål i fjor og kunne sikkert gjort en god figur hos oss med riktige medspillere rundt seg. Men da må man ha det kontraktsfestet at det forbanna tullet med drakt nr. 99 blir lagt igjen i Stabæk.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Men er Ohi et one season wonder? Produksjonen i fjor var jo bra, selvfølgelig, men i år har den vært direkte begredelig etter en god start. Sannsynligvis en ren effekt av å bli passet på litt ekstra av stopperne i år, der han fikk lov til å løpe litt uhindret i fjor.

Og da er det vel egentlig det nivået han holder på sikt? En midtspiss hos Rosenborg vil jo ha to stykker stående på tærne sine i nitti minutter med mindre han klarer å finne på en del sprell uten ball.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

Tromsø ser ut til å gå et tosifret antall millioner i minus. Kanskje bør vi utnytte det til å hente inn Runar Espejord på billigsalg? Blant de høyest lønte i TIL, men har slitt med skade i lysken over tid. Det har muligens kjølnet interessen fra utlandet det var snakk om i sommer, samtidig som Tromsøs økonomiske situasjon gjør det vanskelig å ha ham i stallen.

Må innrømme at jeg ikke har sett mye av ham selv, men han er stor og sterk, og beskrives som en god kombinasjonsspiller og et bra oppspilspunkt - med fart i beina til å true bakrom. Blir 23 i februar. Så kan vi la TIL utvikle Botheim for oss i bytte? De har neppe råd til å hente/lønne noen bedre.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.11.2018 15:55    Post subject: Reply with quote

Tromsø går jo med tosifret underskudd hvert år, de nekter likevel å selge spillerne sine for fornuftige summer, de vet jo at Mohn kommer med penger tilslutt. Espejord er spennende, men lyskeproblemer er det siste vi trenger.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.11.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men er Ohi et one season wonder? Produksjonen i fjor var jo bra, selvfølgelig, men i år har den vært direkte begredelig etter en god start. Sannsynligvis en ren effekt av å bli passet på litt ekstra av stopperne i år, der han fikk lov til å løpe litt uhindret i fjor.

Og da er det vel egentlig det nivået han holder på sikt? En midtspiss hos Rosenborg vil jo ha to stykker stående på tærne sine i nitti minutter med mindre han klarer å finne på en del sprell uten ball.

Tror det er såpass enkelt at det er Boli som spiller spydspiss i år mens Ohi her en mer tilbaketrukket rolle.
Skammels!
Senior

PostPosted: 01.11.2018 17:36    Post subject: Reply with quote

Som flere har vært inne på, så finnes det noen interessante spillere i de mulige "nedrykkslagene":

Boli - Veldig spennende. Viktig: Stor fart! Spørsmålet er om han fungerer som spiss i 4-3-3, men V-en den "riktige" veien. Men han har vært veldig i eliteserien de siste årene - i de periodene han har vært brukt som spiss. Kan ikke spille kant. Om vi skal spille 4-2-3-1 permanent, så er han kanskje ekstra interessant ettersom han da ikke blir så alene på topp.

Ohi - Kanskje... Ok erstatter for Søderlund og Vilhjalmsson... Har hatt noe uforløst over seg denne sesongen, men også fått en dypere rolle etter at Henning Berg kom inn.

Bjørkeiet - Kjør på. Han vil jeg ha. Hadde vært utrolig spennende å kjøre han inn som anker hos oss. Sander Berge-kloning, som ser bedre ut offensivt enn Berge.

Ulland Andersen - God spiller, men uten ekstremferdigheter (utenom frispark). Når jeg tenker på Ulland, så kan jeg ikke forstå hvem han skal danke ut av laget. Dessuten mistenker jeg at han ikke har tempo i kroppen til å løfte seg i møte med internasjonal fotball.

Nguen - Ikke mye bedre enn Ulland, men med flere interessante atributter. Hurtig, god en-mot-en og kanskje viktigst; starter i bakrom. I høst har det sett farlig ut nesten hver gang han har ballen. Mest aktuell som ving hos oss, og da må Levi ut/lånes ut.

Kabran - Usikker på tempoet/hurtigheten. Synes ikke han har vist noe som imponerer så veldig, selv om han er ettertraktet i Allsvenskan.

Layouni - Ikke god nok, i mine øyne.

Smarason - Har sett han en del, han spiller i 10'er-rollen bak Lehne Olsen. God med ballen, men svært treg. Styr unna!

Vetlesen - Kanskje. Ville heller valgt Bjørkeiet.

Brynhildsen - Stort talent, men ser ikke at han vil komme på banen hos oss i det hele tatt.

Også nevnt:
Ødegaard - Ja, ja, ja! Han hadde blitt vanvittig god hos oss. Trygghet ville gjort den gutten ekstremt godt. Hadde han bare forstått det da han var 16. Tviler dog på at vi har en sjanse i havet, selv om han sliter i Nederland.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 158, 159, 160  Next
Page 23 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb