English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 250, 251, 252 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 14:35    Post subject: Reply with quote

Dette har irritert meg litt i høst egentlig. Landets "fotballeksperter" med Jesper Matthisen i spissen har vært velsig ivrige til å påpeke hvor hendige vi var med trekningen til EL-gruppespill. Jeg fatter ikke at de kan sitte der med eksperttitlene ine, og samtidig ikke ha fått med seg at en konsekvens av det trange nåløyet til CL er at "Champions' route" til EL-gruppespill har blitt betydelig letere?
Back to top
View user's profile Send private message
jaso
Senior

PostPosted: 29.10.2018 15:40    Post subject: Reply with quote

Sånn blir det når OBOS spillere med Twitterkonto blir rekna som eksperter..
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 29.10.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Dette er ren synsing fra ende til annen. Ser ikke at det er noe å reagere på. VG skriver som nevnt flere ganger: "Kanskje fordi Coolen var der". Videre "er det misnøye med at trenerjakten ikke er blitt intensivert sterkere på et tidligere tidspunkt." Hvem mener dette? En viktig person eller en random person i klubben? Hva om 10 personer i klubben mener at ting går i den farten som er riktig og ønsket mens 1 eller 2 mener det går for tregt? Er det da riktig at fasiten er at det går for tregt fordi denne ene eller 2 personene uttaler seg til VG? Nei dette hadde ikke jeg brukt mye tid og energi på.
Kai88
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Da var Sollied plukka av Lokeren. Vil tro han var en av tre, men umulig å vite sikkert.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 17:26    Post subject: Reply with quote

Hva får deg til å tro at han var en av tre? Føler meg trygg på at han ikke har har stått på en finaleliste. I beste fall var han på bruttolista de jobbet med.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 17:29    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at Trond trives såppas i Belgia med familien at han heller vil ha en jobb der enn i Norge. Kanskje timingen er bedre ved neste anledning.
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 29.10.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

Sollied får jobbe seg varm igjen, så kan han heller ta over RBK ved neste skifte om han presterer.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 17:56    Post subject: Reply with quote

TROND SOLLIED GJØR COMEBACK, MEN IKKE HOS RBK!!

https://www.vg.no/sport/f...ce=vgfront

Han tar over Lokeren! Dette MÅ bety at RBK jobber med store navn...Dersom Sollied ikke skulle vært med i diskusjonen, så må det være for at de andre navnene er mer fristende. Og det er ikke veldig mye som er mer fristende en Sollied, om man ikke ser til kandidater som Bosz...Dette var overraskende!
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 18:01    Post subject: Reply with quote

At Sollied takker ja til ny jobb nå, kan - muligens - tolkes som at han har nylig fått avslag på søknaden sin hos oss og at vi nærmer oss en beslutning.

Når jeg først er i gang med å synse så er min take på artikkelen i VG at Svea tydeligvis har snakket med et styremedlem som er i mindretall og tydeligvis har et behov for slippe ut litt damp. Det er ikke direkte usannsynlig at vedkommende overdriver en del og at Svea har smurt tjukt på etterpå.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 18:38    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied var aldri aktuell. Han var for uspiselig for sin tidligere makker. Sollied har positiv historie i RBK, men han har også en negativ historie
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 19:36    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied tar den trenerjobben bare for å tease oss. Uansett er timingen neppe riktig.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 20:04    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Dette MÅ bety at RBK jobber med store navn...Dersom Sollied ikke skulle vært med i diskusjonen, så må det være for at de andre navnene er mer fristende. Og det er ikke veldig mye som er mer fristende en Sollied, om man ikke ser til kandidater som Bosz...Dette var overraskende!

Alle som har hatt en trenerjobb de siste 5 årene er vel mer aktuell enn Sollied. Legg til at han mislyktes i de siste jobbene han hadde før 2013, så er Sollied i dag kun en nødløsning for en desperat klubb. Ingen klubb med tid til å lete etter kandidater ansetter han.

Men selvfølgelig er det samtidig hans mulighet til å vise at han fortsatt duger.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 20:15    Post subject: Reply with quote

Relativt uenig i at ALLE som har tatt trenerjobb de siste 5 åra er mer aktuell. Ja, det er vært issues på privaten, og de har nok mest sannsynlig påvirket resultatene de siste årene har var aktiv...Når det er sagt, så har han helt riktig filosofi, han har internasjonal erfaring, gjort det relativt bra flere steder. En Trond Sollied som er motivert og har ting på stell ville vel vært den enste norske treneren som kan være aktuell....

Men nå blir det uansett ikke han!

Det skal vel også sies i jakten videre at det er ikke umulig at man har et førstevalg klart som ikke er langt unna å signere, men har en avtale om å avvente til det er avgjort i serien. For en trener som Bosz så vil det være mer motiverende å ta over RBK før en sesong der han vet det er CL kvalik, fremfor EL kvalik. En kan vel regne med at det uansett ikke skjer noe mer i prosessen før dette er avklart...?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 21:03    Post subject: Reply with quote

Om flere trenere som har vært nevnt i sammenheng med oss plutselig begynner å takke ja til jobber framover kan det være et spennende tegn. Det kan tyde på at Trond Alstad har tatt en ringerunde og ønsket folk lykke til videre med jobbjakten.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 29.10.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Ja, og hvis Peter Bosz plutselig for seg ny jobb nå, så kan det tyde på at vi går for Pep.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

Personlige issues får være netopp det. TS er i utgangspunktet den klart beste treneren med norsk pass. Om han ikke er i vater kan vi godt la han i fred, men å komme med at han har en mislykket karriære er ikke ok. I boka mi, er dette den eneste vi kan signe med Eggen- vibber. Håper han får orden på ting og kommer hjem.
hatemolde
Senior

PostPosted: 30.10.2018 00:53    Post subject: Reply with quote

Hei! selv om jeg ikke er en ivrig forumer, så har jeg følgt med her i 10år, vil bare si at det er STORE sjanser for at det blir Peter Bosz, jeg kjenner en som jobber i rbk uten at jeg selvfølgelig kan si noe om det, og nei jeg er ikke en ny Messi ( no offence) Det som kan stoppe denne annsettelsen er at han får et tilbud som vi ikke kan matche økonomisk/sportslig, så jeg håper på at ingen managere i store ligaer får sparken i nær framtid. Det på brakka jobber i god tro om at dette faktisk går i orden.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 30.10.2018 02:05    Post subject: Reply with quote

hatemolde, vi får håpe at det er noe i det og ikke minst at det går i orden. Jeg tør ikke å håpe på for mye, skuffelsen blir for stor. Venter egentlig bare til det kommer nyheter om hvilken trener som er klar og tar det derfra.
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 30.10.2018 03:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er i samme båt, tør ikke engang håpe på noen store trenernavn. Selv om Bosz skulle være det minste interessert i et tilbud fra oss, er det over i det øyeblikket én av de mange større klubbene rundt omkring viser interesse.

Når det er sagt får vi uansett sørge for å sikre dette seriegullet fortest mulig, så vi i det minste har CL-kvalik å friste med. Det er ikke en ubetydelig gulrot.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 07:14    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
TS er i utgangspunktet den klart beste treneren med norsk pass.

Per nå er vel Kåre Ingebrigtsen den klart beste treneren med norsk pass. Det å ta et lag opp fra grøfta og til gjentatte seriemesterskap er en helt vanvittig prestasjon. Det er alltid noen raringer med "men, men, men, men"-mentalitet. Resultatene taler imidlertid sitt tydelige språk.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 07:29    Post subject: Reply with quote

Spørsmål: vil vi ha Bosz? Ja han er bra, men vi kommer jo til å leve i konstant frykt for at han drar hver eneste gang en klubb sparker sin trener. Han kommer jo aldri til å være her mer enn en sesong vel? Med mindre han ikke får det til med RBK.

Bare en følelse jeg har.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 07:34    Post subject: Reply with quote

Gitt at det du sier stemmer, hatemolde, hva er tidsramma på en eventuell avgjørelse?
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 08:26    Post subject: Reply with quote

Sitter med en følelse av at det kommer et overraskende navn som ikke har lekket som trener. Håper bare den overraskelsen er positiv.

Når det er sagt, så heller Bosz i ett år enn han danske i 2. Men om de navnene er reelle det vet vi jo ikke.

Selv ville jeg ha TS men han er jo opptatt nå med Lokeren. Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig her Smile
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 08:27    Post subject: Reply with quote

Sjt. Wiseth wrote:
Spørsmål: vil vi ha Bosz? Ja han er bra, men vi kommer jo til å leve i konstant frykt for at han drar hver eneste gang en klubb sparker sin trener. Han kommer jo aldri til å være her mer enn en sesong vel? Med mindre han ikke får det til med RBK.

Bare en følelse jeg har.

Det er jo en merkelig logikk, fordi konklusjonen må jo da bli at vi bør ansette en mindre dyktig trener. Dette er en mentalitet som vi må få vekk.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 30.10.2018 08:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
sidney wrote:
TS er i utgangspunktet den klart beste treneren med norsk pass.

Per nå er vel Kåre Ingebrigtsen den klart beste treneren med norsk pass. Det å ta et lag opp fra grøfta og til gjentatte seriemesterskap er en helt vanvittig prestasjon. Det er alltid noen raringer med "men, men, men, men"-mentalitet. Resultatene taler imidlertid sitt tydelige språk.
Tja. Lan har tatt Brann med en brøkdel av våre ressurser opp en divisjon og til bare en keepertabbe og et litt heldig mål fra serieledelse tre serierunder fra start.

Last edited by NÃ¥erdetnok on 30.10.2018 08:28; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 250, 251, 252 ... 781, 782, 783  Next
Page 251 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb