View previous topic :: View next topic |
Banens Herligste? |
Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
Hovland |
|
0% |
[ 1 ] |
Reginiussen |
|
10% |
[ 12 ] |
Meling |
|
3% |
[ 4 ] |
Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Trondsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
61% |
[ 68 ] |
Adegbenro |
|
13% |
[ 15 ] |
de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
Helland |
|
1% |
[ 2 ] |
Bendtner |
|
2% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 110 |
|
Author |
Message |
VTB Proff

|
Posted: 26.10.2018 22:02 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Noen andre som heller ikke kommer seg på kamp? Kjøper gjerne billett! |
Jepp, kommer meg dessverre ikke til Bergen i helga og selger derfor to billetter.
EDIT: Solgt til Bananskrue  _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveits (ikke sveis) Junior
|
Posted: 27.10.2018 00:41 Post subject: |
|
|
Tror (desverre) dette blir ulidelig jevnt hvor dagsformen blir avgjørende. Maks to mål seier for ett av lagene hvor ett av målene kommer som
Contring de siste 5 min. Faktisk ganske sikker også på at dette skjer..
Håper bare vi setter inn Adegb1r0 etter 65 min og ikke «bruker han opp» fra starten av. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 27.10.2018 01:59 Post subject: |
|
|
Vanskelig med Samuel. Han tåler vel egentlig ikke 90 min. enda. Er redd for at dersom vi ikke starter med han så vil Brann presse veldig på og stå høyt med laget. Får de 1 - 0 og enda verre 2 - 0 så er nok kampen tapt. Med Samuel fra start vil de nok være veldig mye mer forsiktige med å stå høy og sende alle i angrep fra start. Er de dumme nok til å gjøre det kan vi straffe dem hardt med Samuel.
Minuset er at som du sier Hentesveits så kan vi "bruke han opp fra start". Sparer vi han til 2 omgang og det står 0 - 0 eller enda bedre at vi setter han inn med 0 - 1 ledelse til oss så vil vi sette inn på vår beste kontringspiller som kan drepe kampen.
Hva som er riktig av å starte med han eller sette han inn på er ikke godt å si. Tror jeg hadde valgt å starte med Samuel. Minsker sannsynligheten for at kampen er tapt før 2 omgang starter. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.10.2018 08:16 Post subject: |
|
|
Vi må huske på at RBK er verdens letteste lag å forsvare seg mot. Det er bare å stå høyt og presse hardt så vinner du spillet og kampen. Gratulerer , Brann!
RBK er ikke bedre enn Nardo per dags dato. Sier jo litt om tøysekoppene som jobber i klubben. Overbetalt og totalt inkompetent ! |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 27.10.2018 10:19 Post subject: |
|
|
Vi har så mange bedre spillere enn Brann, at dette tror jeg vi vinner - selv om vi i praksis ikke har "trener". De kommer helt sikkert til å heve seg og dra hjem seieren. Håper bare at Coolen ikke "stikker kjepper i hjulene", med å ikke ta overgangene godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 27.10.2018 11:16 Post subject: |
|
|
Håper selvsagt på seier, men med den elendige høstformen vi har vist de siste 6-7 kampene, og Coolens elendige coaching, tror jeg dessverre vi ryker her også. Brann er så oppgira og fulle av energi og seiersvilje, mens vi daffer rundt og virker helt handlingslammet. Vi virker jo som vi er uten vilje til å prøve . Samtidig som trenerapparatet ikke har en backupplan når det butter i mot. De kjører samme elendigheta hver helg. . Hele landsdelen i vest står bak laget sitt, og det er fotballfeber i Bergen . Mens vi trønderan går til kampene med et skuldertrekk. Det er forskjellen på oss i år, og tidligere. RBK virker mette, og lei. Så dette går dessverre ad undas. . _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 27.10.2018 11:35 Post subject: |
|
|
Tro nok RBK kommer de neste kampene nå. 4-5kamper uten seier skaper noe.., og denne nydelige tabellen og avslutningen tror jeg spillerne virkelig vil være med på!
Så er spm om fysikken er tilbake tidsnok til søn. Hvis ikke er det jo 3nydelige runder.
PAH viste energien sist og NB har nok lyst på cupfinale.
Adeg bør komme i 2.omg. -DeL og PAH er gode nok og det er ikke trønder-holdning å tro at vi blir presset og vil ligge under mot dette SKB-laget.
-Jeg forventer at spillerne vil revansjere hjemmekampen!
ALLE snakker om denne match'n og det blir ny seer-rekord.
Håper bare på en flOtt dommer. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 27.10.2018 12:03 Post subject: |
|
|
Har i utgangspunktet tro på seier i denne kampen. Værste scenariet er at Brann vinner, og at de vinner serien med ett poeng. Spesielt etter det som skjedde på Lerkendal mellom disse to lagene. Da er det en assistentdommer som også bør få en gullmedalje! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.10.2018 12:39 Post subject: |
|
|
Egentlig så hadde det på en måte vært godt at spillerne fikk seg en nesestyver og tapte gullet på oppløpssiden.
Det vi har prestert i år er ikke noe som tilsier et topplag.
SKal vi være best i norge må vi evne å dominere kamper mot lag me mindre ressurser men det har vi altså ikke klart til tross for at vi ligger der vi ligger. er vell et par unntakk, tidvis.
gleder meg bare til sesongen er over åsså håper jeg vi kommer sterkere tilbake neste år. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.10.2018 12:56 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Gratulerer , Brann! |
Men nå er det en ting du glemmer, som faktisk kan redde dette for oss, - og det er at Brann også er et ganske dårlig lag. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.10.2018 13:02 Post subject: |
|
|
Tipper dette blir en møkka kjedelig kamp hvor begge lagene prioriterer defensiv trygghet og ikke evner bryte gjennom. Det blir 0-0, noe begge sier seg fornøyd med. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.10.2018 13:02 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | senador wrote: | Gratulerer , Brann! |
Men nå er det en ting du glemmer, som faktisk kan redde dette for oss, - og det er at Brann også er et ganske dårlig lag. |
Brann er kjempe dårlig. Men vi er enda værre. Det er det som er så forbanna unødvendig gitt ressurser og muligheter i utgangspunktet. Tøysekoppene har sølt bort masse år i denne ørkenvandringen.
Vi klarer ikke å skape sjanser mot hvem som helst og vi omsetter for 200 mill. Hvordan går det ann? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.10.2018 14:09 Post subject: |
|
|
Enig i at KI var på vei til å føre oss inn i lite fruktbart territorium, men helt ørken var det da ikke heller, steppelandskap kanskje? Uansett skjønner jeg ikke helt korrelasjonen mellom omsetningstall og antall sjanser skapt per kamp. Forklar gjerne. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 27.10.2018 14:16 Post subject: |
|
|
En grunn til god omsetning er deltakelse i EL. En annen må være en sabla god markedsavdeling som klarer å selge inn illusjonen om at i neste kamp, da blir det et godt gammeldags offensivt samhandlende, underholdende Rosenborg som entrer banen. Kanskje det er noen av de samme folka som begeistrer Oslo-folk i forkant av landslagets hjemmekamper. Eller, det virker ikke som de har denne magien i like stor grad nå som før, men dette med markedsavdelingen kan være en forklaring. Et kikk på tabellen kan være nok til å friste folk. Alle tenker vel på en slik måte en eller annen gang at lag lavere ned på tabellen "må jo være" dårligere enn de høyere opp, ergo ligger det an til festforestilling mot lag som Sandefjord. Vel, det stemte ikke. Så dette med skapt eller selvpåvirket forventning kan også være en grunn. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.10.2018 14:19 Post subject: |
|
|
Selvsagt ikke sånn at man kan måle suksess direkte ut fra budsjettet, men større økonomi = bedre muligheter for sportslig satsning. Er ikke akkurat kontroversielt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.10.2018 14:27 Post subject: |
|
|
Ingen som har sagt noe som helst om sportslig satsning. Her var det snakk om antall sjanser i forhold til omsettning. Chelsea hadde vel helt OK budsjett under Mourinho men det var ikke stort av sjanser som ble produsert si. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.10.2018 14:42 Post subject: |
|
|
Dette irriterer meg alltid når noen skal dra frem budsjettet vårt (og gjerne Ranheim sitt i starten av sesongen) når vi går på trynet. Det er ingen tvil om at vi med vårt budsjett normalt burde dominere her hjemme - og det gjør vi jo mesteparten av tiden også. Men ballen ser ikke på budsjettet når den forlater foten på sin vei mot mål. Alle kan ha en dårlig dag.
Lag en liga der man oppretter 16 klubber og gir alle et budsjett på 1 milliard hver. Ingen kvote, ingen økonomiske fargesoner, knock yourself out. Noen vil likevel rykke ned, og kun ett lag vil vinne. Dette er åpenbart fordi mange andre faktorer spiller inn.
Hvis denne "teorien" som eksperter indirekte forfekter når de bruker budsjettet som argument er at vi burde vinne alle kamper hvor vi har et større budsjett enn motstanderen, og også andre veien (vi er på god vei mot å vise at dette funker i EL), så vet vi jo fasit. Sånn er det selvfølgelig ikke. Skader er nærliggende å peke på. Får man en skade utenfor overgangsvinduet så betyr penger ingen verdens ting. Joda, vi kan sikkert kjøpe en bedre lyskefiksemaskin men det er begrenset hva det vil hjelpe.
Så er det selvfølgelig sånn at med vårt budsjett skal vi være i - om ikke på - toppen hvert år. Og det er vi jo stort sett også, men forskjellen er ikke større enn at det ikke er UMULIG å ta oss igjen, særlig ikke når vi har uår som vi er inne i nå f.eks. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 27.10.2018 14:45 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Vi må huske på at RBK er verdens letteste lag å forsvare seg mot. Det er bare å stå høyt og presse hardt så vinner du spillet og kampen. Gratulerer , Brann!
RBK er ikke bedre enn Nardo per dags dato. Sier jo litt om tøysekoppene som jobber i klubben. Overbetalt og totalt inkompetent ! |
Nardo er bedre enn RBK per dags dato? Per dags dato er Nardo nummer 10 i PostNord-ligaen avdeling 2. RBK leder Eliteserien. Nardo har på 25 kamper fått 30 poeng. RBK har på 26 kamper 54 poeng. Nardo har på 25 kamper en negativ målforskjell på minus 11. RBK har på 26 kamper en positiv målforskjell på 23. Ingen av disse talleksemplene fra de to respektive lags ligaer tilsier at du har rett. Hvor er det du mener at Nardo slår RBK? Det kan ikke være på antall tilskuere, og heller neppe engasjement blant tilskuerne. Nardo er dessuten ganske enspora i sin spillestil med noe som ligner kick and run and Sogndal i en uinspirert miks. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.10.2018 15:09 Post subject: |
|
|
Det kan herske en viss tvil om hvorvidt senador mente det helt bokstavelig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 27.10.2018 15:31 Post subject: |
|
|
Jeg heller til at han var ganske ironisk, men dersom han ikke var det, var iallfall mitt svar rimelig tørt og saklig. Mer eller mindre samme følelsen man sitter igjen med etter å ha lest diverse artikler på snl.no _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.10.2018 15:31 Post subject: |
|
|
Ut fra den formen RBK er i for dagen tror jeg ikke de hadde slått Nardo. De hadde slitt og vi hadde ikke sett helt klart hvem som er det beste laget. Å sammenligne poeng og divisjoner er ikke interessant . I dag hadde vi ikke slått Nardo og vi hadde ikke rundspilt dem som vi absolutt bør. |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 27.10.2018 15:32 Post subject: |
|
|
Svein Oddvar Moen dømmer, Radlinger og Haugen ute for Brann. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 27.10.2018 15:45 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Ut fra den formen RBK er i for dagen tror jeg ikke de hadde slått Nardo. De hadde slitt og vi hadde ikke sett helt klart hvem som er det beste laget. Å sammenligne poeng og divisjoner er ikke interessant . I dag hadde vi ikke slått Nardo og vi hadde ikke rundspilt dem som vi absolutt bør. |
Det er en helt ok synsing, begrunnet i dine egne tanker - og i avslutningen, begrunnet i interessefelt. Med mindre du nå er ironisk, skal jeg forsøke å gi deg et svar på hvorfor det du skriver er synsing, snarere enn fundamentert i fakta.
Ser man på formkurven til de to lagene i hver sin nasjonale liga finner man følgende, på 5 siste kampene:
RBK har:
1. Spilt 0-0 mot LSK på bortebane.
2. Spilt 1-1 mot Sandefjord på hjemmebane.
3. Tapt 1-0 for Molde på bortebane.
4. Vunnet 3-1 mot Sarpsborg på hjemmebane.
5. Vunnet 2-3 mot VIF på bortebane.
I sum: 2 seire - 2 uavgjort - 1 tap.
Nardo har:
1. Slått Brattvåg på bortebane 1-4.
2. Tapt 0-3 for Vidar på hjemmebane.
3. Spilt 2-2 mot Egersund på bortebane.
4. Spilt 1-1 mot VIF2 på hjemmebane.
5. Tapt 2-0 mot KFUM Oslo på bortebane.
I sum: 1 seier - 2 tap - 2 uavgjort.
Ut i fra tilgjengelige kampresultater er det lite som tyder på at dine meninger er annet enn synsing - som i tillegg er feil. RBK er det beste laget, også i formkurve, selv om de har gått på en smell i Europa. Om du hadde sendt Nardo til Østerrike hadde de etter alt å dømme gått på en langt større smell. Og den siste kommentaren min om Nardo er å regne som synsing om et hypotetisk scenario. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 27.10.2018 15:57 Post subject: |
|
|
1 stk billett ønskes kjøpt. Er i Bergen og nås på tlf 91146560
Fredrik |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 27.10.2018 16:33 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Tipper dette blir en møkka kjedelig kamp hvor begge lagene prioriterer defensiv trygghet og ikke evner bryte gjennom. Det blir 0-0, noe begge sier seg fornøyd med. |
Tror aldri verden Brann vil si seg fornøyd med 0-0, eller 1poeng mot oss. . Da er de fortsatt 2p bak, og de må fortsatt jage. Tror nok de går ut i hundre, og vil prøve å ryste oss fra første minutt. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
|