English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 245, 246, 247 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppkast
Proff

PostPosted: 26.10.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Oppkast wrote:
Fin liten lekkasje det der. La omverdenen få vite at vi i hvert fall har prøvd oss på øverste hylle, før vi ender opp med Wieghorst/Coolen til slutt. Og ja, jeg er negativ.

Ja, du kaller jo deg oppkast så det er jo ganske negativt i seg selv

Et nick som ble til under Janne Jønssons glansdager.

Last edited by Oppkast on 26.10.2018 14:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff

PostPosted: 26.10.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Oppkast wrote:
Fin liten lekkasje det der. La omverdenen få vite at vi i hvert fall har prøvd oss på øverste hylle, før vi ender opp med Wieghorst/Coolen til slutt. Og ja, jeg er negativ.

Hva er du negativ til? At vi prøver oss på ei hylle som ligger over den vi bruker å romstere rundt i når vi skal finne en ny trener?

Er mer at jeg tviler på at det å få Bosz hit er noe de selv tror er mulig. Virker som sagt langt mer som et "vi har i hvert fall prøvd"-stunt for omgivelsene enn noe annet når det nå blir lekket. Coolen-innsettelsen har i hvert fall gjort meg skeptisk til alt som har med ansettelser å gjøre. Håper jeg tar feil.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Artikkel fra dagen Peter Bosz ledet Ajax mot Man United i Europa League-finalen 2017.

Anbefaler å lese hele artikkelen. Spesielt for de som eventuelt skulle være i tvil om Bosz er riktig for oss.

En del interessante sitater:
Quote:
The first sign something was afoot came in a stunning victory in the first leg of their quarter-final against Schalke six weeks ago. “It was like watching the 1974 World Cup team,” says Auke Kok, Cruyff’s biographer. “I never thought I’d see an Ajax team playing this way again.”

Ajax won 2-0 but could have scored six and the ferocity of their pressing and daring use of a high offside line to pen back their opponents was reminiscent of total football.

Quote:
Bosz had long admired Cruyff. His other main influence was Pep Guardiola, Cruyff’s protege and disciple.

Bosz ble i 2016 hentet til Maccabi Tel Aviv av Johan Cruyffs sønn, Jordi, som var sportsdirektør der.

Quote:
It is now clear that in early March 2016 Bosz had a transformative experience. He and Cruyff spent a week talking. We don’t know exactly what was said but, as Bosz said: “In one week I learned enough for 10 years.”

He now cites Cruyff constantly and has been putting his ideas into practice. Ruud Gullit was among those who warned that pursuing romantic Cruyffian ideas was doomed to fail in modern football. Bosz persisted and has slowly taught his team to play the aggressive pressing game we tend to associate with Guardiola and Jürgen Klopp, but which originated with Cruyff in the Ajax and Holland teams of the 70s.

For de som ikke rocker en semi etter å ha lest denne artikkelen så er det bare å gi opp fotball.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 15:08    Post subject: Reply with quote

Jeg hater litt å få slike potensielt gode nyheter før de er spikret. Det gjør noe med den psykiske balansen min.
Sletto
Proff

PostPosted: 26.10.2018 15:08    Post subject: Reply with quote

Dette er vel det første ryktet, utenom Klopps gamle assistent, som jeg håper faktisk materialiserer seg til virkelighet.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jeg hater litt å få slike potensielt gode nyheter før de er spikret. Det gjør noe med den psykiske balansen min.

Regner med å gå på en smell à la Chirivella-overgangen i løpet av neste uke.

Leser på /r/soccer at både Ajax og Feyenoord-fansen ønsker han.

Han spilte forøvrig mesteparten av sin spillerkarriere i Feyenoord (155), så at han trener Ajax er vel sammenlignbart med at Magne Hoseth skulle trent Rosenborg. Regner med det var noen reaksjoner der.

Dortmund-fansen er noe mer negativ:
Quote:
He failed at Dortmund because he never changed his system. He did absolutely nothing but sat there on the side for 90 minutes. Wouldn't surprise me if during the half time talk he stood there in complete and utter silence. Looked bored the entire time he was here.

Teams started playing around his high line and it won't last 2 games in the Prem cause teams will spend 10 minutes to see how teams bent us sideways and fucked us. You have a good point about his high line failing because of the slow defenders with Sokratis etc but you ignore the fact that he simply should have just changed his system to accommodate that fact. You change your system for your players.

Feyenoord-fan wrote:
He can attack but he can't set up a defence for the life of him and gets exposed regularly by top managers. I don't think he is good enough for a top team.

Mer: https://www.reddit.com/r/...ecome_the/

Edit: Ser ut til at Bosz trenger en Bjørn Hansen.

Last edited by Stubbelur on 26.10.2018 15:34; edited 1 time in total
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Høres lovende ut! 5-3 i hver kamp!
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
He can attack but he can't set up a defence for the life of him

Høres jo i grunn ut som Eggen før han fikk sin fantastiske Bjørn Hansen

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 26.10.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Siden flere summer med lønn er nevnt, trekker jeg frem denne, som ble postet tidlig i oktober.
gisp! wrote:
Bosz hadde €800K i året i Ajax og femdoblet lønna da han gikk til Dortmund.

Dersom han i det hele tatt er interessert og spørsmål om lønn kommer opp, får vi prøve å matche nivået fra Ajax og pynte med noen solide bonusklausuler.
Det var den optimistiske tilnærmingen.

På den andre skuldra sitter det en liten jævel i halvveis Brann- og halvveis Moldedrakt og hvisker at denne lekkasjen av et navn de har sjekket ut og ikke kommet i havn med ble nødvendig for å kjøpe litt ro og cred og stanse den negative spiralen med omtale.
Kanskje noen hadde sett for seg mer positivitet når et utenlandsk navn som Wieghorst ble lekket, så nå plaskes det med storfisken før det om noen uker kunngjøres at Bosz glapp, men at vi klarte å hanke inn Wieghorst via gode kontakter. (Faren til Mike.)

Beklager om jeg ødela inngangen til helga for noen. Uansett er det utgangen av helga som spiller noen rolle.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 17:16    Post subject: Reply with quote

Høres bra ut det. Driter i om Molde scorer 5 mot oss også jeg, så lenge vi scorer 6. Alt er bedre enn det nitriste vi holder på med nå, og jeg vil heller vinne 6-5 enn 1-0 etter nok en dritkjip kamp.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 17:23    Post subject: Reply with quote

For å iterere over det gisp! sier og sette lønningene litt i perspektiv:

Kåre 3.8m NOK i 2016.
Kilde: https://www.vg.no/sport/f...liteserien

Perry hadde en inntekt på 4.822.774 i 2014 ifølge skattelistene (2014)
Kilde: https://www.adressa.no/sp...691126.ece

Trener Nils Arne Eggen tjente 1,35 million kroner, omregnet til 2015-verdi.
Nils Arne Eggens lønn i 1999, lå ifølge skattelistene på det dobbelte av 1996: 2,7 millioner kroner.
Kilde: https://www.adressa.no/10...8849b.html
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 17:23    Post subject: Reply with quote

Dette tør jeg ikke engang å håpe på. Til det blir skuffelsen for stor hvis det ikke blir noe av og vi ender opp med en middelmådig danske istedenfor.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 17:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Nå er det folk her inne som gjør i buksa si. Både foran og bak, sikkert.

Altså, jeg er nødt til å ha med meg ekstra klær overalt hvor jeg går de nestene ukene!
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 19:38    Post subject: Reply with quote

Får vi Peter Bosz, får vi en trener som har en klar filosofi, og en klar plan.
Han gjorde det godt i Ajax, og tok de hele veien til finalen i Europa League, med et svært ungt mannskap. De havnet vel på 2.plass i serien bak et da sterkt Feyenoord. Om jeg husker riktig, så kom Ajax veldig skjevt ut i serien og egentlig CL-kval og alt mulig denne sesongen.

Men har i grunn svært lite tro på at Peter Bosz blir Rosenborg trener. Han har trent Dortmund!! Altså det blir knapt større på den europeiske scene. De sier seg selv at han sikter høyere enn en norsk klubb.

Viss Peter Bosz tar over, må han være gal, og ha en meget stor tro på hvordan han kan ta Rosenborg videre et hakk, og kanskje bite fra seg i europa.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 20:01    Post subject: Reply with quote

Pøh! Dortmund tar vi lett. De har ikke produsert noe særlig når vi har spilt mot dem. Sist lekte vi oss til storseier på bortebane. Det må være stas at selveste RBK er interessert.
Vår Herre
Proff

PostPosted: 26.10.2018 20:02    Post subject: Reply with quote

Det er jo interessant at vi har konkrete trenerkandidater som spenner fra Ranheim til Dortmund. Det finnes vel knapt en klubb som kan si det samme.
csk
Senior

PostPosted: 26.10.2018 20:42    Post subject: Reply with quote

Akkurat da jeg hadde overbevist meg selv om at Solskjær var det beste vi kunne håpe på...
Nå vil alt annet enn et toppnavn være skuffings. For ikke å snakke om Coolen...
Kan ikke denne prosessen snart være ferdig, og inkall til pressekonferanse already!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Sier Bosz ja imorgen, så blir det pressekonferanse imorgen. Det er nok egentlig det Koteng mener med at 1. desember ikke er eksakt dato.
Det kan komme for den datoen og det kan komme etter.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 22:35    Post subject: Reply with quote

En liten honnør til Messi som predicted dette i går allerede. Dvs en nederlender bare..men læll. Tommel'n opp!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.10.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

Nå må vi puste med magan her. Ingenting er gjort enda. Kun rykter.
Back to top
Hentesveits (ikke sveis)
Junior

PostPosted: 27.10.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

Ja takk. Aldri hørt om fyren, men alt annet enn kjedelige coolen og Tom Norli😀
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 27.10.2018 00:34    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Nå må vi puste med magan her. Ingenting er gjort enda. Kun rykter.

Fåhr. Ikke. Til.

Gisp!
ola.
Veteran

PostPosted: 27.10.2018 00:38    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
En liten honnør til Messi som predicted dette i går allerede. Dvs en nederlender bare..men læll. Tommel'n opp!

Ikke mat trollet.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 27.10.2018 01:58    Post subject: Reply with quote

For meg er det fremdeles helt urealistisk at vi kan hente en trener av Peter Bosz sitt kaliber. Peter Bosz - en av de store disiplene til Rinus Michels. Det er få trenere i Europa som passer bedre til vår egen Rosenborske 4-3-3 enn Bosz, og han representerer samtidig en Eggensk tilnærming til fotballen som vil gjøre enhver "rosenborger" våt i trusa. Hvis dette går i boks har Koteng gjort jobben sin. La det skje.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 27.10.2018 09:36    Post subject: Reply with quote

Koteng slår meg som en som er desperat nok til å sette et historisk personlig preg på Rosenborg at han kan være villig til å betale (store) deler av lønna til Bosz fra sitt eget eiendomsselskap.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 245, 246, 247 ... 781, 782, 783  Next
Page 246 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb