| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 25.10.2018 16:48 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Virker som de er "redde"for og ansette en eggen type som tar mye plass i klubben.
De har blitt fryktlig glade i trenere som er så rolige som coolen,Jønsson osv.
Var jo en grunn til eggen i ikke fikk fortsette i 2010.
Suns det er fryktlig trist at klubben har ett sånt syn. |
Det har jeg ikke tenkt på før du nå skriver det, men det er absolutt en tankevekker. Hamren var kanskje en sterk fyr, Hareide likeså, men Jønson var vel mer tam. Samme kan vel sies om Perry og Tørum. Ikke sikkert at Kåre heller gikk og slamra med dørene i brakka. Og Coolen virker jo, i fare for et dårlig ordspill, som en cool fyr. Han stresser ikke. Det kan være gode egenskaper, men det kan og bli for rolig, for chill. Av norske trenere som har resultater, som kan å endre en spillergruppe fra total fiasko til suksess - Rekdal, Tom Nordlie. Kanskje også Fagermo i Odd. Dette er trenere som beviselig har klart å ta gråstein og gjøre om det til noe i nærheten av edlere mineraler. At Rekdal ville klart å endre Rosenborgtrikken til et resultatærgjerrig lokomotiv i norsk seriesammenheng er jeg overbevist om. Han ville absolutt klart det. Han har er jo iferd må gjøre et sørlandsk mirakel med Kristiansand. Men Rekdal-navnet klinger ikke bra i folks ører. Det må være noe dansk eller italiensk eller engelsk, tydeligvis. Men for all del. Det er forståelig. Det kan også godt hende at det finnes mange gode trenere i trøndelag. Eller det er vel reelt. Man trenger ikke å gå over bekken etter vann. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.10.2018 16:49 Post subject: |
|
|
| Basma snakka om Eggen og Sollied som de to trenerne han hadde i Rosenborg som var gærne "nok" til å klare å sette ett skikkelig offensivt system, om jeg ikke husker feil. Nevnte vel også noe om en viss grad av autoritet som Coolen tilsynelatende mangler. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 25.10.2018 16:57 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Godt poeng.Hadde uansett vært på tide og gi trond en real sjanse da. |
Det står ikke på at han ikke har fått en real sjanse. Han var jo den første på lista i mange år og over flere "ny trener prosesser" etter Eggen. Det er først og fremst "timingen" og Sollied selv som gjør at det ikke ble noe. |
|
| Back to top |
|
 |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 25.10.2018 17:02 Post subject: |
|
|
Har han trent noe lag siden han var trener i Tyrkia? Mener han gjorde det bra i Lierse, men fikk sparken i Gent? _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
| Back to top |
|
 |
VW Junior
|
Posted: 25.10.2018 17:49 Post subject: |
|
|
| I RBK-magasinet før kampen sier Koteng at det er kjekt å kunne vurdere Coolen over en periode før trener velges, mens de som han konkurrerer mot ikke har trent Rosenborg. Det må bety at Sollied er uaktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 25.10.2018 17:54 Post subject: |
|
|
| Ser sånn ut. Heggem tydelig på at de har brukt de kontaktene de har mye (naturligvis). Er enn så lenge positiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 25.10.2018 18:06 Post subject: |
|
|
Rekdal misliker Rosenborg litt for sterkt til at han kunne vært aktuell mener nå jeg. Dessuten ikke engang tilnærmet lik spillestil.
Nordlie, Fagermo - det som taler mot dem er først og fremst at de ikke har forsøkt seg i større klubber. Men enig i at de er trenere som får mye bra ut av gråstein, men de to er blant de flinkeste til å piske til innsats.
Samtidig tar de to mye plass som er nevnt her. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 25.10.2018 18:10 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Messi wrote: | | Ryktene sier at den 3.mann er en nederlansk herre,bosatt i Nederland. |
Det bor jo en del herremenn i Nederland. De Boer? |
Vet ikke hvem, bortsett fra det jeg skrev. Kan være De Boer, og det kan være noen andre. Har fortstått det slik at Sollied er uaktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 25.10.2018 18:53 Post subject: |
|
|
Sagbakken: Har du ringt Klopp og spurt om tips?
Heggem: Ja.
Var kanskje en fleip, men tanken på en Klopp-sertifisert trener er uansett fin.
 |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 25.10.2018 19:02 Post subject: |
|
|
| Om det er nederlandske trenere som ikke er i jobb, men muligens er bosatt i hjemlandet, kan sjekke ut f.eks Lous van Gaal (siste jobb 2016) Bert van Marwijk, Danny Blind, Marco van Basten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 25.10.2018 19:12 Post subject: |
|
|
| Ser på kampen mot Salzburg, og vi er nå tilbake der vi var før Kåre Ingebrigtsen... Kjempesmart å sparke vår nest beste trener gjennom tidene |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.10.2018 19:21 Post subject: |
|
|
Men vi har jo fortsatt ikke fasit på om sparkingen av KI var rett eller ikke. De kortsiktige resultatene er uviktige om vi får på plass rett mann som hovedtrener (serien skal vinnes uansett).
Han er heller ikke den nest beste treneren, men det er en annen diskusjon. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.10.2018 19:50 Post subject: |
|
|
Coolen blir assistent?
Sier Koteng i interjuet etter 10 min.? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.10.2018 19:57 Post subject: |
|
|
| Hvem blir hovedtrener isåfall? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 25.10.2018 20:01 Post subject: |
|
|
| Sa Koteng det? Da skulle man tro de vet hvem som blir hovedtrener, eller? |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 25.10.2018 20:03 Post subject: |
|
|
| En kjenning av Coolen? Bart van Marvijk var jo i Australia hvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 25.10.2018 20:05 Post subject: |
|
|
| Nei, han sa assistent som i vikar, altså midlertidig trener. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
|
| Slik jeg tolket det så røpet Koteng at Coolen skulle bli assistent. Men man kan jo tolke det feil. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Nei, han sa assistent som i vikar, altså midlertidig trener. |
Ok. Det var nok det han mente ja. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.10.2018 20:44 Post subject: |
|
|
Så altså assistent som vikar, altså midlertidig trener, med andre ord en foreløpig ansettelse. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 25.10.2018 20:53 Post subject: |
|
|
Jeg tror Rekdal misliker å være motstander til Rosenborg. Jeg tror han hadde elsket å trene laget. Men det hadde nok blitt litt for spesielt... _________________ Herre går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.10.2018 22:12 Post subject: |
|
|
Sier som noen sa på forumet for maaaaange år siden når Rekdal ble foreslått - i samme øyeblikk som han ble ansatt hadde han nok løpt inn på Brakka og satt fyr på hele greia.
Tviler ikke på at han kunne gjort en god jobb, men ihvertfall for min del har han brukt hele sin karriere som spiller og trener til å gjøre seg uaktuell for jobben.
Toppen var nok 22-minutters-ranten mot RBK på TV2 i 2014. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 26.10.2018 05:40 Post subject: |
|
|
Jeg skal strekke meg så langt at jeg er enig i at Rekdal er en ok trener. Problemet er bare at han er 30 mil unna klubbkulturen vi ønsker. En ok coach med verdier jeg ikke uten videre stiller meg bak. Tar heller en glimrende trener, eller en med bred fotballfilosofi som strekker seg helt fra Banen til bøttekottet. Å ansette rekdal ville være som å ha en ordfører i Tr.heim som har bergensdialekt. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 26.10.2018 07:33 Post subject: |
|
|
Jeg hadde ALDRI trodd jeg skulle skrive dette, men om det er sant at shortlisten inneholder Wieghorst og Coolen samt at man vurderer Solskjær som nummer 3 så håper jeg heller på Fagermo!
Jepp! Han er usympatisk og sutrete, men lojal mot egen klubb samt har vist at de årene Odd har hatt et ok spillermateiale så har de spilt bra fotball. I tillegg er han en trener som stiller krav og pisker spillerne. Noe jeg tror vi trenger.
Vil understreke at jeg håper på en større fisk som gjerne kommer fra Nederland/ Tyskland, men om vi fisker med så finmasket garn som media hevder er dette en bedre løsning enn mange. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.10.2018 08:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi trenger en trener med 50% faglighet og 50% pedagogiske evner. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
|