|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 24.10.2018 09:44 Post subject: |
|
|
PÃ¥ AaBs supporterforum er folk ganske positive til nyheten
| Quote: | | Quote: |
| Quote: | | Please lad det ske!!! |
Så findes der måske alligevel højere magter.
 |
Tænkte det samme! Tager min Ateisme til genovervejelse, hvis dette lykkes  |
|
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.10.2018 09:45 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme jeg blir skremt av at vi ifølge Koteng står igjen med 3 alternativer og at Coolen er ett av dem.  |
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 24.10.2018 09:51 Post subject: |
|
|
Noe som helst hold i det ryktet fra ærbekå-podden om at det jobbes med Solskjær?
Var skeptisk før, men nå føles han mange nivå over dersom alternativet er wieghorst eller coolen, og ikke bare fotballfaglig, men også publikumsmessig og spillerkjøpsmessig.
Han er tross alt fra Kristiansund og ikke Molde, og er for meg den typen du liker å hate på de andres lag, men som du egentlig vil ha på din side. Å knabbe Solskjær fra Molde hadde også vært ok. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 24.10.2018 09:53 Post subject: |
|
|
| Merkelig å bli skremt av god personalbehandling. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.10.2018 09:57 Post subject: |
|
|
| Nei. Solskjær skal selvsagt aldri til oss, og nei. Coolen er ikke på en reel liste. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.10.2018 10:04 Post subject: |
|
|
Jeg tror heller at Coolen er den eneste reelle kandidaten og at dette med prosess, lister og 3 kandidater bare er et spill for galleriet for å få det til å se profesjonelt ut...
Kanskje er jeg kynisk, kanskje er du naiv... om 2 måneder hvet vi forhåpentligvis mer. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 24.10.2018 11:07 Post subject: |
|
|
Dersom det mødfører riktighet at det nå kun er 3 kandidater på listen, og Coolen seriøst er en av disse, ja da står det riktig dårlig til...
Wieghorst er heller ikke et navn som klinger godt med den ambisjonen Koteng la opp til da Kåre ble sparket! Det kan godt være han er en god trener, og en riktig trener for oss- jeg kjenner ikke til hans trenervirke, men det er jo likevel en åpenbar kløft der..
Koteng sier så mye rart at jeg ikke stoler på ham lenger. Kan godt være flere kandidater, kan godt være 3? Mulig er det kun Coolen igjen da listen stadig ble kortere i takt med lønnskravene til andre kandidater? Ikke lenge til fasit.. Jeg tror jeg blir skuffet.. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 24.10.2018 11:16 Post subject: |
|
|
Coolen er neppe på noen liste. Men det ville jo vært ekstremt dårlig for motivasjonen til Coolen og for innsatsen til laget at det ble sagt rett ut av Koteng nå. Så han må bare "være med i lista" for resten av sesongens skyld. Eneste mulighet Coolen har til å havne i diskusjon igjen er å avansere fra EL-gruppa med noe jævla bra fotball. _________________ Herre går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 24.10.2018 11:37 Post subject: |
|
|
Ok, må få det ut: FYFAEN!!!
uansett om det er hold i dette eller ei, FYFAEN.
Vi skal IKKE ha Coolen. Vi skal IKKE ha Wieghorst. Om den siste er Solskjær, må det spises kameler i hopetall.
Forutsetningen for hele dette risikoløpet denne sesongwn, var å løfte lista.
Så langt mener jeg å se at:
a) De hadde ingen kandidater klare når de sparket Kåre. Ingen plan B.
b) Coolen er feil mann. fasit.
c) Sesongen er i ferd med å vli en gedigen nedtur, selv om vi spiller på tre fronter enda.
d) Supporterne er frustrerte og i villrede, både over informasjonsflyt, prosess og sportslig. da fyller vi ikke stadion.
igjen: FYFAEN _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.10.2018 11:42 Post subject: |
|
|
| csk wrote: |
Var skeptisk før, men nå føles [Solskjær] mange nivå over dersom alternativet er wieghorst eller coolen, og ikke bare fotballfaglig, men også publikumsmessig og spillerkjøpsmessig. |
Hvorfor i all verdens dager mener du dette? Hva er det Solskjær har gjort på noen av disse parameterene som gjør at du tror han er mange nivå over Wieghorst og Coolen?
5-2-3 har Molde forøvrig i serien i Coolens periode, pluss EL-exit som inkluderte tap mot Glenavon. NM røyk de som kjent tidlig ut av mot Brattvåg, Borkenes, Bulderbekk eller noe. De siste sesongene har de blitt nummer 6, 5, 2, (3).
I samme periode har Rosenborg altså 6-3-1 i serien, avansement til EL-gruppespill og kvartfinaleseier i NM. Midt i historiens verste skadeperiode som følge av flere års vanskjøtsel av fysisk trening, og med et trenerbytte som likevel skapte uro i spillergruppa. De siste sesongene har vi plasseringene 1, 1, 1, (1) |
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 24.10.2018 12:12 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | csk wrote: |
Var skeptisk før, men nå føles [Solskjær] mange nivå over dersom alternativet er wieghorst eller coolen, og ikke bare fotballfaglig, men også publikumsmessig og spillerkjøpsmessig. |
Hvorfor i all verdens dager mener du dette? Hva er det Solskjær har gjort på noen av disse parameterene som gjør at du tror han er mange nivå over Wieghorst og Coolen?
5-2-3 har Molde forøvrig i serien i Coolens periode, pluss EL-exit som inkluderte tap mot Glenavon. NM røyk de som kjent tidlig ut av mot Brattvåg, Borkenes, Bulderbekk eller noe. De siste sesongene har de blitt nummer 6, 5, 2, (3).
I samme periode har Rosenborg altså 6-3-1 i serien, avansement til EL-gruppespill og kvartfinaleseier i NM. Midt i historiens verste skadeperiode som følge av flere års vanskjøtsel av fysisk trening, og med et trenerbytte som likevel skapte uro i spillergruppa. De siste sesongene har vi plasseringene 1, 1, 1, (1) |
Og det har vi klart med KÃ¥re Hedley Ingebrigtsen, tidligere bilselger og assistent for Viking.
OK, Kåre er flaska opp i RBK, men Solskjær har nok fotball i seg til å forstå hva kravet om underholdende fotball går i. Han kjenner også Rosenborg godt.
Om han fikk tilgang på ressursene Rosenborg sitter på, så hadde han selvfølgelig prestert bedre enn han gjør nå i miniputtklubben Molde.
I motsetning til Coolen og Wieghorst har han et internasjonalt navn og er godt likt av de fleste (som ikke er på rbkweb) som vil trekke både publikum, nye spillere (etablerte og talenter), og sponsorer.
Han er en vinnerskalle som kjemper for sine. Han har ambisjoner om videre toppjobber, og vil bruke Rosenborg for å komme seg ut i Europa igjen (sånn som det skal være).
Han har en spillerkarriære på øverste nivå, og det høster han respekt og troverdighet for i spillergruppa.
Siste kamp mot Molde viste hvilket toppnivå han fikk den brokete gjengen opp på. Med vår stall og ressurser ville ikke bunnnivået sunket så lavt som Moldes.
Vi surra det også nesten til mot Lade, Valur og schkendija, og nå ser jeg ikke bort fra at gullet ryker til Brann, som tapte sammenlagt 9-1 mot...Molde.
Kan noe av dette sies om Coolen/Wieghorst? Hva kan i det hele tatt sies om de to der som frister?
Se for deg 2019: Vil du virkelig heller se de grå fjesene til Coolen/Wieghorst foran benken vår, eller The Babyface Assasin? Og hvem har du mest tålmodighet med hvis det fortsatt butter imot. (Mitt svar: ihvertfall ikke Rini Coolen) |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.10.2018 12:26 Post subject: |
|
|
Du sier det jo selv: vi slår Solskjærs Molde uten å stille med noe ufeilbarlig trenergeni selv. Hvilken av de respektive spillerstallene var ansett som den beste FØR 2015-sesongen?
Og hvor mye bedre er egentlig ressursene våre, når Aker spytter i det som til enhver tid trengs i Molde? Hvorfor har Molde sånne lange downperioder og katastrofale feilskjær hvert år under Solskjær, som koster dem enhver reell sjanse for tittelkamp? Er stallen vår virkelig så fryktelig mye bedre akkurat nå?
Du lander jo egentlig på at du vil ha Solskjær fordi han har vært innbytter i Mænsjester Junaitid. Og du tror denne nesegruse beundringen vil strekke seg til nye spillere og sponsorer i tillegg
| Quote: | | Se for deg 2019: Vil du virkelig heller se de grå fjesene til Coolen/Wieghorst foran benken vår, eller The Babyface Assasin? Og hvem har du mest tålmodighet med hvis det fortsatt butter imot. (Mitt svar: ihvertfall ikke Rini Coolen) |
Det sure hyklerske fjeset til Solskjær hadde jeg helst sett hvilket som helst annet sted (det grå fjeset til Wieghorst; har du engang sett fjeset hans?) Men surfjeset og hykleriet, og kanskje til og med kriminaliteten, skulle man i verste fall klart å tilgi hvis han hadde vært dyktig nok - bottom line for ham, som for alle de andre trenerne for noenlunde ressurssterke lag i hjemlig serie, er dette: når man ikke klarer å utfordre et Rosenborglag med en latterlig skadestatistikk, et trenerbytte og generelt dårlige prestasjoner over lang tid engang, da er man ikke god nok til å trene Rosenborg heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.10.2018 12:27 Post subject: |
|
|
| jorji wrote: | | Ikke spesielt motiverende for Coolen og motivasjonen til spillergruppa hvis Koteng går ut å sier at Coolen ikke er aktuell videre? |
Jeg er ganske sikker på at det er den eneste grunnen til at han fortsatt "står" på lista, i hvert fall offentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.10.2018 12:35 Post subject: |
|
|
| csk wrote: | | Noe som helst hold i det ryktet fra ærbekå-podden om at det jobbes med Solskjær? |
Heller han enn Nordlie eller Ulseth, i det minste... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.10.2018 12:35 Post subject: |
|
|
Tror dette med at Coolen kun er på lista av høflightetsgrunner/motivasjonsfaktor e.l. er ønsketenkning. Jeg tipper Coolen er vedig aktuell og blir veldig overrasket om han ikke er fast RBK-trener når vi ringer julen 2018 inn. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.10.2018 12:50 Post subject: |
|
|
| Hva i alle dager, bortsett fra at han fikk lov til å være vikar, tilsier at Rinus er "veldig aktuell"? Styret ønsker jo på samme måte som oss et underholdene, angripende Rosenborg. De er ikke blinde. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.10.2018 12:52 Post subject: |
|
|
| I følge store deler av gjengen her inne, kunne et par babyer gjort en like god jobb. Jeg velger, kanskje naivt, å ha tiltro til at styret veit hva de driver med. Hvis ikke får medlemmene sparke dem ved neste mulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.10.2018 12:54 Post subject: |
|
|
| Eneste måten spillerne kunne vist mer at de ikke spiller for Rini ville vert om de stilte til kamp med demonstrative plakater. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 24.10.2018 13:11 Post subject: |
|
|
Tar hvem som helst før Solskjær og Solbakken. Hvem. Som. Helst.
Har foreslått det før tror jeg. Men Tom Nordlie er jo på gang med Skeid igjen. Han kunne jeg tenkt meg. Ikke en "storfisk" selvsagt, men fin spillestil, flink til å piske inn innsats osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 24.10.2018 13:18 Post subject: |
|
|
Det snakkes selvsagt om skandalevalg som Solbakken, Solskjær, Wieghorst og gjengen slik at når styret går for Valakari blir det god stemning siden forventningene var bunn uansett. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 24.10.2018 13:23 Post subject: |
|
|
| Pinne69 wrote: |
Jeg har levd i den illusjonen at vi mener alvor med å forsøke å følge FCK i forhold til ambisjoner og nivå , men vi sikter så skrekkelig lavt nå at RBK som toppklubb dessverre er i ferd med å legge på røret.
|
Enig i at det er interessant å sammenligne med FCK på mange måter. De har litt mer penger og bedre resultater i senere tid, men er et naturlig mål å strekke seg mot.
Sent i 2005 hentet FCK Ståle Solbakken, som da var 37 år og hadde tre sesonger med Hamkam bak seg i sin trenerkarriere (2003-2005). De tre sesongene gav opprykk fra 1. div, og hhv 5. og 10. plass i Tippeligaen. Jeg kjenner ikke FCK sin historie godt, men synes det er litt sprekt at de gikk for Solbakken den gangen, selv om han var en tidligere spiller og de kjente ham på bakgrunn av det. Kunne RBK hentet en 37 år gammel tidligere spiller med lignende meritter og vi ville sett det som ambisjoner på linje med FCK?
Hadde Solbakken vært "for god for" FCK ville han kanskje ha lykkes i Tyskland eller England, ser ut som de fant trener på riktig hylle og at han er en god match for dem, siden de også valgte å hente ham tilbake for enda en periode.
Betyr dette noe for RBK sin trenerjakt? Sikkert lite, men det er iallefall et enkelt eksempel på at en klubb med mange lignende forutsetninger hentet en ung trener omtrent uten meritter og har lyktes bra med det over lengre tid. Hvorfor valgte FCK å hente Solbakken? Han var også som spiller en ledertype og jobben i Hamkam var kanskje bare en plan for å gi han litt erfaring før han skulle tilbake til FCK som trener. Uansett så de noe i ham uten at han hadde bevist over lang tid eller i store klubber at han var rett person for jobben.
Håpet mitt er at de som skal ta denne avgjørelsen i RBK har tilsvarende teft (eller flaks) og klarer å se forbi navn og tall, og finner en trener med personlighet (attityd, spillestil, sjarm, osv) og intelligens/dyktighet som er en god match for RBK. Det er fint med mange års erfaring og gode resultater på høyt nivå, men jeg jeg tror ikke det er så lett å finne den perfekte kandidaten. Dersom de må fire på noen krav håper jeg de prioriterer personlighet og intelligens over erfaring og tidligere resultater.
Kåre kom inn med riktig attityd, spillestil og sjarm, men manglet intelligens/dyktighet til å vokse med jobben, og da gikk det etterhvert nedover med attityd, spillestil og sjarm også. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.10.2018 13:24 Post subject: |
|
|
Jeg for min del tror at kortene holdes ultratett intill brystet, dette med Wieghorst er bare spill for galleriet. Bendtner kom som lyn fra klar himmel han også og Rini vet vi er en interim-trener så han kan vi avskrive uansett.
Jeg har utolig nok trua på at det kommer inn en kvalitetstrener. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.10.2018 14:06 Post subject: |
|
|
Det som taler til Coolen sin fordel er at han har levert resultater, om ikke bra spill, ut ifra et dårlig utgangspunkt, med tanke på tidspunkt for overtagelsen, kampprogram og mange spillere syke eller ute av form.
Dernest, så har han NAE sin støtte. Coolen hadde visstnok samme læremester/inspirator som Eggen i Rinus Michels, han kan den nederlandske "skolen", og han virker dedikert og har klare planer for hvordan han kunne tenke seg å utvikle laget, om han fikk lede laget fra starten av en ny sesong.
Om Rosenborg ikke lander en "storfisk" så kan det derfor gå mot at Coolen får en kort kontrakt, med mulighet for forlengelse.
Å ansette Coolen er neppe et hakk opp fra Kåre, men heller ikke et steg ned. Spørsmålet er om han kan få mer ut av laget enn det Kåre fikk, ikke minst med tanke på å dyrke en stil som gjør at laget spiller offensiv fotball med god samhandling mellom spillerne, fortrinnsvis i en 4-3-3-formasjon, og hvor laget ikke "bare" vinner serien, men også utvikler seg videre i forhold til internasjonal motstand, slik at vi på mellomlang sikt, med litt flaks, kan komme tilbake i CL, eller i det minste ta såpass med poeng i EL at vi går videre fra gruppespill, år etter år.
Som person virker Coolen å være den rake motsetning til humørsprederen Ingebrigtsen. Sannsynligvis er Coolen langt mer analytisk anlagt, og evner kanskje å tenke lengre fremover. Samarbeidsevner og respekt blant spillerne er også viktig, og om hans evne til å lytte til og ta med NAE på råd er genuin, så tror jeg dette teller mye blant de som ønsker å få til en viss arv av NAE sin kompetanse inn i den nye æraen, før det er for sent. Kåre fridde til publikum med å lytte til NAE til å begynne med, for så å gå sine egne veier, uten å lykkes. Om NAE mener at Coolen er meget dyktig som fagmann og taktisk, så tror jeg klubben er fornøyd med det, og at de deretter ser etter hvem som kan være en god assistent som utfyller Coolen sine evner og personlighet, vis a vis spillerne. Bendtner har gitt sin støtte til Coolen utad, og ingen av de andre spillerne jeg har sett intervjuet har ønsket å si noe negativt (men har heller virket litt reservert og avventende kanskje).
Jeg tviler på at Coolen med sin CV er den som virkelig kan løfte klubben tilbake til gamle høyder, men samtidig så ser jeg ham ikke som noen dårlig erstatter for Kåre. Resultatene har blitt mye det samme, og vi vet ikke enda hvordan laget vil fremstå om Coolen får planlegge en sesong fra starten av. Det kan bli mye det samme som før, som under Kåre, PJH og JJ (dvs. et lag som vinner hjemme fordi vi har bedre økonomi/spillere/stall enn de andre lagene, men samhandlingen fra Eggens dager er fraværende, om ikke laget for en kort periode har en god blanding av spillertyper som passer sammen), eller han kan lykkes med å få laget til å spille bedre.
Blir Coolen ansatt for sesongen 2019, på kort kontrakt, så vil jeg tro at han får mye det samme presset som sine forgjengere, på et negativt vis. I den forstand at vi ikke må bli hengende etter de andre lagene i serien, og spillet må være rimelig bra fra starten av. Unge spillere slipper ikke til, fordi det hele tiden er et krav om å prestere. Slik var det særlig for PJH II, og for Kåre nå i vår. På det viset vil det være uheldig om Coolen ble hovedtrener, på kort kontrakt, og med press om å levere fra første stund.
Jeg tror klubben enten må gi Coolen en lang kontrakt, eller ro gjennom å si utad at så lenge laget viser utvikling, så sitter han trygt.
Det samme vil gjelde for en "storfisk", men henter man inn en trener fra en annen hylle enn en skandinav eller Coolen, så vil jeg tro kontrakten blir lengre, og at treneren får mer tid på seg før media eller misfornøyde fans blir utålmodige.
Hvem denne storfisken skulle være aner jeg ikke, men om man mislykkes med å hente inn en trener som enten har en imponerende CV eller som anses som et sjeldent trenertalent, så er Coolen enn så lenge en grei løsning.
Skulle vi derimot avslutte sesongen helt elendig, uten gull i serien og (tilnærmet) ingen poeng i EL, så spørs det om Coolen får sjansen. Ikke fordi han da har prestert så mye dårligere, men fordi kritikken og misnøyen vil bli belastende, da mange mener Kåre burde fått sitte ut sesongen. Vinner Kåre og Erik frem også i retten, så vil også mange fans ta det som en bekreftelse av at styret/Koteng gjorde feil i å sparke Kåre eller i det minste la trenerteamet fullføre sesongen. Da blir Coolen feil mann, ikke pga. hans resultater som vikar eller potensiale som Rosenborg-trener, men fordi han assosieres med en prosess som fremdeles genererer støy. Dessverre.
Mitt stalltips: Om vi ikke lander en storfisk, så blir det Coolen. Han dansken, Tromsø-treneren osv. har ikke meritter som taler for å bli Rosenborgtrener. En annen løsning er at Coolen/Henriksen vil inngå i et nytt trenerteam, med en ny manager/trener som står over de. I så fall en nederlender eller kanskje tysker fra en litt høyere hylle enn Kåre/Coolen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.10.2018 14:17 Post subject: |
|
|
| Med tanke på ambisjonene som styret uttrykte så vil jeg si at styret har gamblet og tapt dersom vi ansetter Coolen permanent. Det ble klart uttrykt at man ville forsøke å hente fra en høyere hylle enn tidligere så hvis man ender opp med å ansette en fyr som allerede satt på Brakka så vil jeg si at man feilberegnet mulighetene for å hente en "storfisk". Så kan man diskutere om det likevel var riktig å gamble, det er jeg usikker på. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 24.10.2018 14:20 Post subject: |
|
|
| Om det er de 3 nevnte som er alternativer som hovedtrener, kunne vi like godt beholdt KÃ¥re! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |