View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.10.2018 20:59 Post subject: |
|
|
Det er jo kun rykter, så vi kan jo håpe, eller forvente oss at de har noen bedre enn de som er nevnt som mulige navn på denne lista. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 23.10.2018 21:02 Post subject: |
|
|
Vel det eneste vi vet "sikkert" er at det er tre personer på listen og at Coolen er en av de _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 23.10.2018 21:11 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Vel det eneste vi vet "sikkert" er at det er tre personer på listen og at Coolen er en av de |
Er ikke det ille nok, egentlig? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.10.2018 21:14 Post subject: |
|
|
anders1 wrote: | Jeg er meget spent på hva som er bak luke nummer tre, men jeg kjenner at jeg er svak i troen. |
Pe... hvis navn ikke må nevnes... slenger ut Tom Nordlie eller Fagermollbo som jokere til 3 spotten :p _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 23.10.2018 21:15 Post subject: |
|
|
Ikke spesielt motiverende for Coolen og motivasjonen til spillergruppa hvis Koteng går ut å sier at Coolen ikke er aktuell videre? |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 23.10.2018 21:17 Post subject: |
|
|
Skulle bare ønske at noen tok hensyn til motivasjonen min som supporter av og til. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.10.2018 21:30 Post subject: |
|
|
På tynt grunnlag synes jeg ikke Wieghorst høres helt håpløs ut, men vanskelig å se at han oppfyller de ambisiøse kriteriene til styret så sånn sett har styret bommet. |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 23.10.2018 21:49 Post subject: |
|
|
Wieghorst høres ikke akkurat som et navn i tråd med styrets uttalte ambisjoner. Underveldende. |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 23.10.2018 21:52 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Tipper han tilslutt blir ansatt av høflighetshensyn |
 |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.10.2018 22:11 Post subject: |
|
|
Alle fortjener en rettferdig rettergang. Så også Wienershorts.
Men De Boer høres da vitterlig mer funky ut.
Skeptisk. Noen nevnte Rekdal. Pussig, for det var den første tanken som slo meg og. En dansk Rekdal. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 23.10.2018 22:55 Post subject: |
|
|
Sist jeg var her inne å kommenterte var det Riddersholm jeg kjente til. Kjenner også til Wieghorst fra sin tid i AGF. Slik jeg husker det så er han svært pasningsorientert, og ikke 433-mann som vi liker å spille. Som person han i tillegg minus på karismakontoen.
Vi har nok erfaring med både sure trenere, og 442 trenere. Tviler på at kombinasjonen blir gull.
Edit: Glen Riddersholm er forøvrig ansatt som sportsdirektør i Vendsyssel, så han er ute av lista. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 23.10.2018 23:01 Post subject: |
|
|
anders1 wrote: | PauloSilas wrote: | Vel det eneste vi vet "sikkert" er at det er tre personer på listen og at Coolen er en av de |
Er ikke det ille nok, egentlig? |
Det er ille ja. Selv tipper jeg det egentlig står ennå verre til og at det kun er Coolen som er en reell kanditat - desverre _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.10.2018 23:15 Post subject: |
|
|
Styreleder i Rosenborg, Ivar Koteng, vil ikke kommentere om dansken er aktuell, men sier følgende om trenerjakten:
– Vi følger timeplanen vi har satt opp, og står nå igjen med tre kandidater.
– Er Rini Coolen blant disse?
– Ja, sier en ordknapp Koteng.
Les mer: Hevder danske er høyaktuell som ny Rosenborg-trener |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 23.10.2018 23:36 Post subject: |
|
|
Er dette seriøst???Vi sparker Kåre for å ta steget videre oppover og 2 av 3 kandidater er den danske Rekdal og den nederlandske Alf Prøysen???
Jeg har levd i den illusjonen at vi mener alvor med å forsøke å følge FCK i forhold til ambisjoner og nivå , men vi sikter så skrekkelig lavt nå at RBK som toppklubb dessverre er i ferd med å legge på røret.
Takk for meg. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.10.2018 23:51 Post subject: |
|
|
Til de som har så store forhåpninger :
Hvem vil til rbk av trenere utenfor Norge som er bedre enn de som er i Norge?
De som skal ansette trenere, har de vært dyktige til dette tidligere?
Har de lært av sine feil?
Svarene på disse spørsmålene er negative. RBK er ferdig i europeisk sammenheng. Og det kan de takke seg selv for. Alt etter Eggen er ødelagt |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.10.2018 00:26 Post subject: |
|
|
Hva Koteng sier i media angående trenerspørsmålet skal man ta med en stor klype salt. Rini er selvsagt ikke på noen reel liste lengre. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.10.2018 07:39 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Er han som Michael Laudrup? Liker å se laget sitt trille ball seg imellom på egen banehalvdel |
Har du hørt maken til kunnskapsløst tull? Hva bygger du det på? Om vi spilte bare littegrann som Laudrups Swansea-lag ville det vært et gigantisk steg mot fremoverrettet og offensiv fotball.
Men vi bør ikke bare se på spillestil og det fotballfaglige. Coolen for eksempel er jo utviksomt fotballfaglig dyktig og kan 4-3-3. Men han mangler helt klart den mentale tøffheten for å få laget til å framstå som rosenborgsk. Det virker på meg som at i Coolens øyne er Rosenborg en heller liten klubb, og default strategi for små klubber i Europa er å være forsiktige og håpe på et tilfeldig dødballmål.
Dette er en strategi som historisk aldri har fungert for Rosenborg. Jeg mener at en nyttig test for potensielle RBK-trenere bør være å vise hvilken av de følgende scenarioer man vil velge i en bortekamp mot en europeisk storklubb:
A) Spille defensivt med 75% sjanse for tap og 25% sjanse for uavgjort.
B) Tørre å spille offensivt med 90% sjanse for stortap og 10% sjanse for seier.
Av trenerne våre er det bare Sollied og Eggen som har vist at de ville turt å ta risikoen og gått for B. Samtlige andre trenere, inkludert Åge Hareide, Kåre Ingebrigtsen og Hamrén, har vist at de heller ville gått for A.
Dette viser at den mentalle tøffheten for å tørre å spille rosenborgsk er uhyre sjelden. Jeg håper virkelig at styret deler de samme tankene og at de ikke velger en trener som får oss til å spille pent - blir feig når det endelig gjelder. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 24.10.2018 08:16 Post subject: |
|
|
har av og til tilgang på opta og sørger for å sjekke det jeg kan sjekke, og det jeg ser så er ikke fysikken på norske spillere så mye dårligere enn lag i toppligaene i europa (kondisjon er ikke målt). Men det er alt det andre, innsatsen, fotballforståelsen, riktige pasninger, skapte sjanser, hurtighet, antall spirinter, og tekniske (som heller ikke måles riktig - i følge meg )
Ref de to siste landskampene er noe av det beste jeg har sett på flere år. Stor sett de samme spillerne og stort sett samme fysikken.
Og for dere som så manu juventus i går så var bevegelsene og innsatsen på juve-spillerne noe helt annet enn manu-spillerne.
Tøffheten og forventingene av trenerne betyr så utrolig mye (ref solbakken, pep, klopp, emery, nae etc.). NAE holdt på å få sparken i klubben fordi han var for tøff, og han vet hvilke krav som gjelder for å være best, problemet var sutrete spillere som stod i veien som syntes det var "for tøft". (kan vel sies at NAE kunne bli "litt" usakelig da kulene gikk varme på 90-tallet)... |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 24.10.2018 08:29 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | KitWalker wrote: | Er han som Michael Laudrup? Liker å se laget sitt trille ball seg imellom på egen banehalvdel |
Har du hørt maken til kunnskapsløst tull? Hva bygger du det på? Om vi spilte bare littegrann som Laudrups Swansea-lag ville det vært et gigantisk steg mot fremoverrettet og offensiv fotball. |
Tror jeg lar være å kommentere dette. Et tips til deg: Hold deg unna tastaturet etter at du har stått opp på feil fot på morran, så slipper vi andre å se slike grinete innlegg fra deg ... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.10.2018 08:46 Post subject: |
|
|
Hadde glatt tatt Deila framfor en dansk Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 24.10.2018 09:01 Post subject: |
|
|
Nå må vi ta det som adressa kommer opp med, med en ytterst stor klype med salt. De har ikke peiling på hva som foregår vedrørende ny trener.
Og selvfølgelig så kan ikke Koteng kappe hodet av Coolen her og nå.
Jeg foretrekker å være dum og naiv og setter min lit til at herrene Bratseth, Heggem og Winsnes finner den rette. I alle fall inntil vi taper første kamp under den nye treneren, da må han gå! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.10.2018 10:24 Post subject: |
|
|
En Coolen, en Wienershorts, en Valakari, alle vil være status quo med stor fare for å ende opp som Perry, Janne, Tørum KI1&KI2.
En del av innleggene her peker på viktigheten av autoritet. Ofte i kombinasjon med ønske om knallhardt offensivt press. Og det er jo egentlig oppsummert Rosenborgs røtter. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.10.2018 10:26 Post subject: |
|
|
Så Bratseth på banen i går (gikk selv av i Nydalen og han fortsatte).
Bor han i Oslo? |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 24.10.2018 10:33 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Så Bratseth på banen i går (gikk selv av i Nydalen og han fortsatte).
Bor han i Oslo? | Nei! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 24.10.2018 10:37 Post subject: |
|
|
I Ekstra Bladets artikkel står det:
Quote: | Kilder i Norge giver over for Ekstra Bladet udtryk for, at det er op til Morten Wieghorst at beslutte, om han vil til Norge. |
Det gjør meg litt skeptisk til sannhetsgehalten i påstanden om at vi prøver oss på Wieghorst. Vi har altså null lekkasjer i norsk media, men plutselig bestemmer noen i styret/klubbledelsen seg for å fortelle Ekstra Bladet at vi ønsker Wieghorst og at det nå er opp til ham selv? |
|
Back to top |
|
 |
|