English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK MÃ… BRUKE PENGER

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 29.09.2004 23:35    Post subject: RBK MÃ… BRUKE PENGER Reply with quote

Først vil jeg starte med å si gratulerer med 1-1. Vi må si oss fornøyd med 1 poeng mot et så godt lag. Arsenal kunne fort ha lagd flere mål og jeg tror at RBK ville gått på en smell dersom Arsenal hadde valgt å skru opp tempo tidligere så alt i alt, bra med 1 poeng. Fortsatt bittert å tenke på 3 poeng tapt i athen. Noe sier meg at 2 plassen røk der, men fortsatt er det håp. Dog trenger vi 6 poeng hjemme på de to neste og trolig også 3 poeng borte mot psv..... Samtidig som at arsenal bør hjelpe til ved å slo panathinaikos og psv borte og hjemme. Om ikke annet så på noen uavgjorte kamper dem i mellom. Spenningen lever uansett enn så lenge Smile

Tilbake til det emnet egentlig dreier seg om. Jeg er skuffet over at Daniel Braaten ikke får mere spilletid. Han MÅ få spille på høyest mulig nivå så lenge som han orker, og det er viktig at han får starte kamper. Jeg er enig at man må prestere for å få starte, men så lenge noen av de faste ikke presterer så må det prioriteres den spilleren som har størst potensialle og som også er mest målfarlig, noe som i minne øyne er Daniel B. Man blir ikke bedre av å ikke spille.

At RBK må bruke penger så tenker jeg på det at jeg er enig med det som ble sagt at RBK styrker stallen men ikke laget. RBK henter ikke inn noen "super" spillere slik de bevisst gjorde med Carew i sin tid. De betalte prisen som var nødvendig for å få en "stjerne" som klart ville styrke laget og ikke stallen. Jeg mener derfor helt klart at RBK bør gjøre det med 1 eller 2 spillere. Som man vet så kan 1 eller 2 klassespillere heve hele laget og få de andre spillerne til å utvikle seg og blomstre enda mer. Særlig de unge. Jeg mener at det er litt naivt og til dels gammeldags å tenke "vi må ikke sprenge budsjettet" og "ingen stjerner i klubben, alle er like". Jeg tror det er sunt at man har noen så kalte stjerner som tjener mere enn de fleste andre dersom de faktisk fortjener det med tanke på prestasjoner. Om snittet er 1,5 mill i årslønn så la en klassespiller få 4 - 7. Man kan hente inn en gratis eller billig og heller lønne han der man ellers ville brukt 10 - 25 mill på å kjøpe han opp. Jeg tror også at en slik spiller vil få større markedsverdi når han så skal selges og klubben vil få igjen pengene, kanskje nesten alt eller mer. Synd RBK ikke satser mer på å få tak i super talenter fra skandinavia, sør amerika eller europa et sted. Klubben har godt av få inn inn mere fart og teknikk. Ja ja, fint å kunne sitte i stua og leke butikk Smile Lykke til videre, serien og C. L.

F.F.S.

P.S.

Bare jeg som syntes at det var fryktelig slitsom med høydepunkter fra de andre kampene i tide og utide under selve hovedkampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.09.2004 00:04    Post subject: Reply with quote

Ja Braathen og Storflor kan bli litt av et radarpar på topp hvis de får anledning til å bli skikkelig samspillte. Frode Johnsen la vel inn nok en søknad på at han blir for treg i internasjonale kamper. Braathen er vel allerede like god til å holde på ballen selv om han er best rettvendt.

Bra andreomgang!

Ps savner fortsatt Stensaas og trøkket hans offensivt! Dorsin er fortsatt ikke helt på høyden. Særlig ikke i samspillet med Winsnes. Tror venstresiden kunne vært enda sterkere med Stensaas inne! Men Dorsin er for all del ikke dårlig heller. Virker som Stenaas har vært uheldig og måtte vike for fornyelsen av laget.
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 30.09.2004 00:12    Post subject: Reply with quote

jeg ville prøvd og kjøpt Mohammed Zidan! by 25 mill, som er kravet.. ! Very Happy
YO
Junior

PostPosted: 30.09.2004 00:23    Post subject: Reply with quote

Ja, det ser ut til at Johnsen har alt for dårlig teknikk og litt manglende tempo på dette nivået. Men han hadde jo ingen lett oppgave i dag heller. Likevel gjorde han som i Hellas en del enkle feil, og kanskje bør Braaten prøves i Johnsens rolle i kamper som dette. Braaten bør nok også overta plassen til Brattbakk som ikke vært heldig denne sesongen, bortsett fra et herlig skudd i Israel.
Back to top
Luringen
Junior

PostPosted: 05.10.2004 00:14    Post subject: Reply with quote

Kjøp en ny forsvarsrekke. He, he. Evil
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb