English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 07:53    Post subject: Reply with quote

Ingen analytisk video kan frikjenne Lundemo for hans gjentatte, forferdelige ballmiss. Han er alt for treg både i tanke og utførelse, uavhengig av bevegelser rundt seg. Folk som helt ukritisk godtar en opinion basert på en video hvor man enkelt kan cherry-pick(e) situasjoner bør gå i seg selv.

Lundemo kan gjøre en OK jobb i kamper hvor midtbanen operer med lite press. Men han må aldri bli noe førstevalg (med mindre han utvikler seg noe markant, selvsagt).
Back to top
View user's profile Send private message
hmaurveg84
Senior

PostPosted: 09.10.2018 08:03    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har jeg sett sÃ¥pass mange kamper med Lundemo at jeg hÃ¥per jeg aldri ser den mannen spille fotball igjen. Utrolige ballmiss bÃ¥de under press og ikke press. De aller aller fleste baller gÃ¥r bakover. Det værste er at han er flink til Ã¥ bruke hodet og se rundt seg etter medspillere før han fÃ¥r ballen. Men i det det han fÃ¥r ballen sÃ¥ er det som den informasjonen ikke er registrert i topplokket allikevel 😂😂
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.10.2018 08:05    Post subject: Reply with quote

Jeg setter pris på Bardals videoer fordi han tar seg bryet med å dokumentere noen av sine påstander. Det betyr selvfølgelig ikke at dette er hele sannheten om Lundemos kamp, men jeg lærer noe av det. Min prior er at Lundemo er en ok spiller, men som mangler tempo i bena til å bli noe mer enn en fin 12.-13. mann hos oss. Kanskje Bardal kan overbevise meg om noe annet hvis han kommer med en serie slike videoer (men tviler på at Bardal mener Lundemo er god nok til å ta en fast plass hos oss).

Blir rart å kritisere folk for å feste lit til Bardals videoer, mens man selv kommer med noen overfladiske betraktninger som ikke illustreres i hele tatt. Forventer selvfølgelig ikke at folk her inne skal lage Bardal videoer, men jo mer dokumentasjon man har, jo mer troverdig fremstår analysen.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 08:22    Post subject: Reply with quote

@Henning

Jeg synes slike type videoer har veldig lite for seg, helt enkelt fordi de utelater alle situasjoner hvor feilvalg blir gjort. Og de var det ekstremt mange av mot Sandefjord - jeg husker jeg kommenterte hvor mange (upressede) støttepasninger han hadde, men i Bardal sin video ser det jo ut som han uten unntak spilte kontant og fremoverrettet.

Og jeg sier ikke med det at støttepasninger er ulovlig (de er nødvendige), men det kan bli i overkant mye. Og utelater man disse så tegner man ikke et fullstendig bilde av Lundemo sin prestasjon mot Sandefjord, som er blant hans bedre i år (skremmende nok).

Gi meg en heller en komplett video med alle Lundemo sine involveringer, så kan vi se bort fra mine "overfladiske betraktninger".
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.10.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Det er du som må gi meg en video med Lundemos støttepasninger, bevisbyrden er ikke på meg eller Bardal. Det er du som kommer med en påstand.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvordan jeg lager en video, men det betyr ikke at Lundemo ikke spilte støttepasninger.
Jeg og mange med meg reagerte også på han gjennom stort sett hele kampen. Video får jeg som sagt ikke til, men jeg skal sette meg ned og se kampen på TV og telle pasninger så får vi se om han spilte mye bakover eller ikke.
Det er mulig det allerede finnes noe statistikk på dette på nettet et sted, noen som ev kan finne dette? (Så slipper jeg å bruke 90 min av livet mitt på en kamp jeg egentlig ikke har lyst til å se igjen)

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Knurt Rotleifsen
Senior

PostPosted: 09.10.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

Lundemo er brukbar/god mot dårlige lag som ligger lavt. Ubrukelig mot bra motstand. Løper for sent, tenker for sent.
larsarus
Legende

PostPosted: 09.10.2018 12:10    Post subject: Reply with quote

Tenker for sent gjelder i år hele laget. Tror de må kjøpe inn flere tranflasker til lunsjbordet på brakka...
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 12:21    Post subject: Reply with quote

Uten å ta Bardals ord som blanke fakta, så tror jeg han har et godt poeng i at det er for dårlig samhandling generelt, og at Lundemo ville sett ganske mye bedre ut i et lag hvor samhandlinga fungerte bedre enn det det har gjort til oss i løpet av høsten. Så har han sine veldig tydelige svakheter, å spille under press. Jeg aner ikke om hvor mye det kan jobbes med på feltet, men om han klarer å ta et par enorme steg der samtidig som laget blir mye flinkere på samtidige bevegelser kan han bli en nyttig spiller å ha, om det så er på benken.
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 09.10.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

På en annen side så ville alle på hele laget sett bedre ut enn nå hvis samhandlinga fungerte bedre Wink
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

Trur nok Lundemo hadde sett ut som en bedre spiller i et lag som fungerte. Det hadde nok Søderlund også gjort. Og Konradsen og generelt alle andre på laget. Sånn vi spiller nå hadde ingen spillere sett bra ut. Mener å huske at Lundemo gjorde en bra figur mot Ajax uten at jeg husker alt fra den kampen. Syns på generell basis at for mange spillere blir kasta under bussen mens vi holder på med noe som ikke fungerer. Håper at ny trener ser litt på resursene han har tilgjengelig før han begynner å kaste spillere på dør, for sånn vi spiller nå så hadde ikke en samling av verdensstjerner sett bra ut.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

muppet wrote:
På en annen side så ville alle på hele laget sett bedre ut enn nå hvis samhandlinga fungerte bedre Wink

Så klart, det vil jo gjelde samtlige spillere, men kanskje spesielt den sentrale da spillestilen vi ønsker å spille gjør den sentrale avhengig av bevegelser foran seg for å se så bra ut som vi ønsker.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Er vel litt der at av spillerne vi har så er det Hansen, Meling, Trondsen, Jensen, Jebali, Yanni, Samuel og Bendtner som har et nivå som gjør at de er istand til å løfte laget, eller iallefall klare å få til noe når laget har en dårlig dag, og det har vært så mange dårlige dager i år at visa begynner å bli at de er de eneste som evner å få til noe.

Så har vi ganske mange spillere som kan gjøre en veldig god jobb hvis laget spiller slik at de kan bruke det de er gode på, såvidt jeg husker så fikk Lundemo gode betingelser til å kunne ligge der å vende spillet mot Ajax. Å spille seg ut av høyt press handler om bevegelse, selvsagt ser Lundemo svak ut når det eneste alternativet han får er støtte eller en lang pasning mot enslig angriper hvor ingen vil komme etter for å nå andreballen.
Back to top
chrisis87
Senior

PostPosted: 09.10.2018 15:35    Post subject: Reply with quote

Tror mange av spillerne våre kan få en slags "revival" under ny trener med klar struktur og spillemønster, bare se på Arsenal og alle spillerne som underpresterte under Wenger som nå blomstrer under Emery, stallen er mer enn god nok for EL, men kanskje ikke ute i Europa enda, men jeg synes vi har et godt utgangspunkt for videreutvikling i spillermatrialet.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 20:29    Post subject: Reply with quote

Lundemo er definisjonen på en spiller uten spisskompetanser. Helt ok spiller, men liksom ikke helt god nok for oss.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

Det er så utrolig enkelt. Han er alt for dårlig. Bort me'n. Burde ikke vært god nok for benken engang, men med en såpass svak midtbane som vi har for øyeblikket er han ok benkemateriale. Bør ikke spille hvis det kan unngås.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.10.2018 07:50    Post subject: Reply with quote

Lundemo ser jo 'bra' ut på denne skrytevideoen, men samtidig avslører den jo svakhetene hans, selv om de grelleste eksemplene på de (bevisst) er utelatt. Se på situasjonen der Denic 'beveger seg ut av ledig område', der ville en godt orientert spiller ha funnet ham tidligere, før rommet lukker seg, men Lundemo er aldri orientert på forhånd, og må scanne banen etter vending for å finne medspiller. Noen pekere gir jo spillestilen - vingene skal jo stå bredt og tilgjengelig, og kan nesten alltid ses etter - men i de nære rommene går det alt for tregt.

Derfor leverer han framoverrettede pasninger kun når han får så god tid med ball at han rekker både å vende upresset på ett touch *klapp klapp*, se etter alternativer, og spille på noen som FORTSATT er ledig. Det er det egentlig bare Sandefjord i norsk eliteserie som lar ham gjøre.

Hver gang han utsettes for det minste press, eller får en litt vanskelig pasning, så ser det ut som den siste situasjonen. I beste fall.

Jeg er jo enig med Bardal i at han er bedre i den rollen enn Konradsen er, nettopp fordi han i det minste vender opp når han er upresset, og muligens har hakket bedre medtaksteknikk, men han er langt under pari for nivået og rollen han skal bekle.

Og da er kun det offensive nevnt.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 09:49    Post subject: Reply with quote

Enig i Zaphods betraktninger. Det er synd, for Lundemo virker sympatisk og lojal, klager aldri på spilletid, osv.

Andre ting som jeg synes taler mot hans framtid i RBK er at den sentrale rollen er så viktig, kvalitet der bør prioriteres over alle andre posisjoner på banen (generelt bør en sterk sentrallinje prioriteres). Hadde Lundemo sin beste posisjon vært sideback så hadde det vært lettere å leve med en 'ok' prestasjon. Lundemo er heller ingen potet som Vilhjálmsson, han passer egentlig ikke inn i noen andre posisjoner enn den sentrale pga fysiske begrensninger.

Så, vi trenger en toppspiller (ala Chirivella el.l.) inn som førstevalg på sentral midtbane, og den/de som er reserve på sentral midtbane bør også kunne spille indreløper og være "god nok" i begge posisjoner (Trondsen? Jenssen? Denic?).
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.10.2018 10:55    Post subject: Reply with quote

Han viser tendenser til nærteknikk som en del av de andre ikke har, men klarer jo ikke å bruke det noe særlig effektivt.
EspN
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Enig,Gutten har potensiale,Men han er for feig mentalt.Han trenger også mer erfaring.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 10.10.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Synes vi har spilt best når vi har spilt med Lundemo og Trondsen som en duo, så håper vi får se det igjen snart.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 20:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt det siden folk snakket om Lundemo da han spilte i LSK. Han er alt for treg ift løp over korte distanser, har alt for lav frekvens på bena ift ballbehandling og er en for dårlig dribler (ift høyt press mot seg).

Lundemo er ikke en spiller som burde være i RBK (evt bare i tidlige runder i cupen). Det er et skummelt bilde på dagens situasjon i RBK at flere mener Lundemo har gode bidrag for RBK.

Jeg er sjokkert.
senador
Legende

PostPosted: 10.10.2018 20:24    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig TomH. Det er dårlig fotballkompetanse på forumet hvis det er slik at flere mener at Lundemo er god nok for RBK.
Back to top
Jankomeister
Junior

PostPosted: 11.02.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Noen som har status rapport angående Lundemo? Vært veldig stille om han den siste tiden. Er han skadet?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.02.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Han er alt for treg ift løp over korte distanser.

Gi'n ei mil, derimot! Eller en maraton! Faan ass, da skarru se!

Han ble vel kjøpt som nok et desperat forsøk på å finne en ny midtbanegeneral. Da trenger man ikke være den kjappeste til beins. Og det kunne jo gå an på forhånd å se for seg at han hadde overblikk og teknikk nok til å kunne prøves der.

Men det hjelper ikke akkurat med Lundemos evne til å sende meget presise baller til siden og bakover.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Next
Page 17 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb