English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 228, 229, 230 ... 783, 784, 785  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skrukken
Rutinert

PostPosted: 05.10.2018 12:52    Post subject: Reply with quote

Vi kan godt si at forutsetningene til Coolen ikke har vært de beste. Men om han hadde hatt noe å komme med kunne han klart å sette sitt preg på spillet på 11-12 kamper, det syns jeg ikke han har. Selvsagt litt urettferdig sammenligning, men da Eggen tok over etter Hamrén så man jo tydelige endringer fra første kamp. Tilsvarende med Kåres start i RBK. Nei, her trengs noen som har en tydelig plan om hvordan fotball skal spilles, og som evner å se samt benytte seg av relasjonelle ferdigheter.

Vi kommer aldri til å ha de beste spillerne, men vi kan bli god på spillemønster, samhandling og løpskraft
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 13:02    Post subject: Reply with quote

Enig i din dom over Coolen. Jeg vil faktisk påstå at defensivt henger vi dårligere sammen enn i vårsesongen.

Men vi bør ha de beste spillerne i Norge, og de må læres i å utnytte hverandres styrker og dekke over hverandres svakheter.
Hedenstad er et glimrende eksempel. Ja, han holder ikke RBK-nivå, men det avsløres mye sterkere nå som forsvaret består av enkeltspillere og ikke et fungerende kollektiv.
Gersbach var vel forsåvidt også veid og funnet for lett i fjor, men også han fremstår som mye svakere nå enn det han viste tidligere.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Peter Bosz som president!
Eller RBK trener, det går også bra.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Stano_11
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en trener som legger opp spillet med knallhardt press, ekstrem hurtig fremover fotball, spillere som sprinter. Ja rett og slett gegenpress. Rett og slett moderne fotball. Den fotballen vi prøver på idag holder ikke. Vi må følge utviklingen i fotballen. Pr nå er vi langt bak.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis du vil ha koko energisk offensiv 433-ball, da vil du ha Peter Bosz. Bare se returkampen fra semien i EL når de kom til finalen. Borte mot Lyon, sendte alle mann i angrep mer eller mindre ved hver anledning. Komprimissløst og deilig. Jeg drømmer om Peter Bosz.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

Peter Bosz hadde vært en drøm og er nok forhåpentligvis på den hylla RBK sikter på. Så spørs det om det er noen muligheter for å få tak i han da.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 14:19    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg trur det er større sjanse for at Fergie kommer ut av pensjonist tilværelsen for å trene Man Utd. igjen før vi får Peter Bosz, men om vi ikke i det minste har forhørt oss med ham er det ansvarsfraskrivelse i verdensklasse. Fyren har vært uten jobb i et år etter at han ikke fikk Dortmund på rett kjøl med en gang. Han har en filosofi som hadde passa oss som pikk i kondom. Våte drømmer hos meg i hvertfall om at vår neste trener heter Peter Bosz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2018 15:38    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Fyren har vært uten jobb i et år etter at han ikke fikk Dortmund på rett kjøl med en gang.

Kanskje det ikke er så lett å få et lag på rett kjøl med en gang? Kan det være noe der? - Hvis han ikke fikk et lag med Dortmunds ressurser på rett kjøl kjapt, hva skulle vi evt. kunne forvente i RBK?
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Det går ann å snu ting veldig fort.
Selv med nesten de samme spillerne.
Som nevnt over her. Eggen i 2010 og Kåre i 2014. Man kunne jo se stor forskjell med en gang. Bielsa i Leeds nå i sommer.
9-10 av de samme spillerne som avsluttet sesongen elendig, spiller nå glimrende fotball og en helt annen type fotball.
Så det går ann, det gjelder bare å ha en sterk trener med sterk tro på at det han gjør er rett og deretter få alle spillerne til å virkelig tro på og være tro mot denne spillestilen/filosofien.

Jeg vil ha offensiv angrepsvillig fotball!! Vi er litt mer offensive i tankegangen nå enn med Kåre på slutten. Men det er det eneste jeg klarer å dra frem som har endret seg positivt siden juli.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 15:56    Post subject: Reply with quote

Det viktigste for min del blir at den nye treneren er offensiv nok i huet til å tørre å si at vi skal kjøre over samtlige norske lag i ES og cup. Har blitt relativt lei den innstillinga om at vi ikke kan vinne hver kamp 15-0 og at vi må være forsiktige mot Start og Odd. Vi skal mose samtlige lag i ES og gå ut med samme innstilling i Europa. Ikke begynne å være defensive i innstillinga slik som Kåre ble etter hvert. Ajax så klart et unntak.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 16:10    Post subject: Reply with quote

Peter Bosz er en spennede trener.Er vel ikke uten grunn en så stor klubb har hatt han.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 16:10    Post subject: Reply with quote

Savner helt klart en mer offensiv trener. Selv om man skal ha respekt for lagene man møter, så må man tørre å si at pari er å vinne hver gang man går utpå en ES arena. Det bør være absolutt minimum for en RBK-trener med den posisjonen klubben tross alt har her i landet. At vi ikke lykkes 30 ganger på 30 forsøk får nå så være, men vi skal i allefall gå til kamp med ambisjon om å vinne. Og Islandur United i e-cup kvalikk er faktisk ikke en vanskelig motstander. Vi skal slå dem 10 av 10 ganger.

Lurer egentlig veldig på hva som var greien med Kåre, fordi han var jo faktisk veldig offensiv den første halvannen sesongen, før han gradvis ble mer og mer defensiv både i uttalelsene og i hvordan vi så ut på banen.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 16:36    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er at vi får inn en trener som står for den moderne fotballen. Altså den type fotball Leipzig spilte igår. Knallhard press. Laget presser som en enhet. Ekstremt fort i angrep og ballen i lengderetning. Sprinting ikke jogging.

Tror hele klubben fikk en aha opplevelse under og etter kampen igår.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det viktigste er at vi får inn en trener som står for den moderne fotballen. Altså den type fotball Leipzig spilte igår. Knallhard press. Laget presser som en enhet. Ekstremt fort i angrep og ballen i lengderetning. Sprinting ikke jogging.

Tror hele klubben fikk en aha opplevelse under og etter kampen igår.

Selv skjønner jeg ikke at det går an å sitte å se på at laget blir så tregt og tannløst som det har blitt. Kåre drepte absolutt alt av tankegods i banen du beskriver. Jeg tror valg av spillertyper også ble farget av Kåres «filosofi». Vi sitter med 5-6 førstevalg som blir spurtet fra på 1 meter.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 21:43    Post subject: Reply with quote

Kan aldri tro at de som styrer prosessen for ny trener kjenner til Peter Bosz.

Ikke jeg heller for så vidt, men jeg jobber da heller ikke med slike oppgaver.
Jonas
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Livstegn fra Trond Sollied: visstnok rådgiver for et AA Gent som sliter litt. Løse rykter om at han muligens overtar.
eksil
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror man trenger en type som kan riste kraftig i jålebukker som tror de er så gode at de kan jogge rundt på gresset. En som kan kauke hårvoksen ut av krøllene på Hedenstad og fortelle nøyaktig hvor beina skal flyttes og ballen skal slås til enhver tid.

Coolen minner meg litt om majjjaaoonjjaaanjønnson. Som type altså. Litt for sympatisk med tanke på grovarbeidet som må gjøres.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Kan aldri tro at de som styrer prosessen for ny trener kjenner til Peter Bosz.

Ikke jeg heller for så vidt, men jeg jobber da heller ikke med slike oppgaver.

Rune Bratseth sitter i styret. Så klart har de hørt om Peter Bosz, han har trent Ajax og Borussia Dortmund.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.10.2018 22:38    Post subject: Reply with quote

Bosz hadde €800K i året i Ajax og femdoblet lønna da han gikk til Dortmund.
Bart1
Veteran

PostPosted: 05.10.2018 23:58    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden skulle Peter Bosz være interessert i å trene RBK? Kan noen forklare meg det?
Back to top
suruk
Rutinert

PostPosted: 06.10.2018 00:42    Post subject: Reply with quote

Denne tråden og denne diskusjonen burde ikke finnes. NAE lever enda og skal selvfølgelig trene RBK
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 00:57    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han er interessert nå lenger.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.10.2018 07:21    Post subject: Reply with quote

RBK er ikke en attraktiv klubb ute i Europa, det ser ikke sånn ut på folk her forstår det. Jeg tipper vi ender opp med Coolen eller noe annet middelmådighet ala Knut Van der Tørum. Det er bare å stålsette seg for mer gråstein spillere, pasninger som går på tvers og til innkast og lite underholdning.

Det er ingen nåværende norske trenere som er god nok og da har vi et problem.

Jeg kan ikke se at Rune Bratseth, Koteng og resten er så sykt flink til å finne riktig trenere. Deg er bare å se på historien. Når har de noen gang valgt riktig trener? Det er jo ganske spesielt at Rune Bratseth for lov til å sitte å være med å bestemme treneren etter alle de kardinalfeilene han har gjort som sportsdirektør.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 09:20    Post subject: Reply with quote

RBK-jobben er akkurat så attraktiv som vi gjør den. Det handler om penger. Vi får ikke en topptrener til 3 millioner i året, men betaler vi 8 mill. i året så får vi nok en del alternativer.
Buran
Senior

PostPosted: 06.10.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Ikke er eneste rykte? Kun denne Grekeren som virker lite sannsynlig at vi skal ende opp med og Valakari som enkelte spillere/journalister har nevnt.

Hvem kan være på denne såkalte short list utover Coolen? Nærliggende å trur vi ender med en av danskene som har vært nevnt eller Coolen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 228, 229, 230 ... 783, 784, 785  Next
Page 229 of 785

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb