|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Banens Beste? |
Hansen |
|
80% |
[ 50 ] |
Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
Hovland |
|
8% |
[ 5 ] |
Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
3% |
[ 2 ] |
Denic |
|
1% |
[ 1 ] |
Levi |
|
3% |
[ 2 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Jebali |
|
3% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 62 |
|
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.10.2018 21:55 Post subject: |
|
|
Vi ble vel hakkket i fillebiter avenogtil hjemme også da? Spartak Moskva f eks?
Litt av problemet er at der Eggen hele veien jaget læring og utvikling av eget spill og samhandling så ble Kåre så opptatt av at vi skulle klare å forsvare oss at angrepspillet nå har blitt en vits.
Når vi ikke utgjør noen trussel framover mot Celtic så kan Celtic bare male og male på, og Leipzig på hylla over kan holde lekestue. Forsvar og Angrep henger sammen, ja du kan ta mer risiko, men typisk så fungerer enten begge eller ingen av delene. Unntatt i Norge hvor alle kan slå alle, der betyr det egentlig ikke så mye fordi det fungerer ikke for motstanderne våre heller.
Vi trenger en trener som klarer å få 4+3+3+keeper til å bli mer enn elleve til sammen, tar vi vekk Hansen er summen mindre enn ti. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.10.2018 21:59 Post subject: |
|
|
Huffameg for et pinlig tap dette var. Vi evner ikke mange pasninger på rad, det er ekstremt stillestående, og vi ser rett og slett redde ut. Like pinlig av trønderpublikummet som ikke møter opp til kamp. 11.500 er ikke godt nok.
Må si jeg er redd for at vi kan ende med 0 poeng i den gruppa her. De tre andre vil kjempe som gærninger for å gå videre, og da vil de klore til seg alle poeng de kan. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 04.10.2018 22:01 Post subject: |
|
|
Isolert sett graver jeg meg ikke ned av denne kampen. Leipzig er et knallgodt lag, men hvis man ser hvor ufattelig svake vi har vært siden sommeren maler det et stygt bilde, og når vi har vært sjanseløse mot Celtic, Molde og nå Leipzig på relativt kort tid blir man sliten av å være supporter.
Jeg har ikke sett oss så dårlige som vi er nå på lenge. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.10.2018 22:03 Post subject: |
|
|
Så må jeg legge til at Hedenstad og Konradsen ikke har noe på et profesjonelt fotballag å gjøre. Konradsen klarer ikke en gang de mest elementære ting. Gidder ikke lage børs for kampen her. Som du er inne på Bananskrue, isolert sett er ikke dette noe krise, men den trenden vi er inne i, ER krise. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.10.2018 22:07 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Sløvsekken wrote: | senador wrote: | Sløvsekken wrote: | senador wrote: | Sarpsborg går jo ut i et helt annet tempo som er på et annet nivå. Hvorfor gjør ikke vi det??? |
Fordi våre spillere må gi jernet i hver ES kamp for å ta gullet, og pga ekstremt mange skader denne sesongen har vi knapt kunne rotere, mens Sarpsborg gir faen og stiller B-lag i ES, bla. I tillegg er det en vesentlig kvalitetsforskjell på Genk og Leipzig. |
Jeg tror også det handler om at vi er dårlig til å hente de rette spillerne og at vi har en dårlig lagsammensetning. Der tror jeg Molde og Sarp er lysår foran med tanke på å rigge stallen for å prestere på Europeisk nivå. Spillere med teknikk, fart og ballkontroll. Noe vi ikke har i det hele tatt. En spiller som Gersbach f.eks , hva gjør han i RBK???? |
Så de er lysår foran på spillerlogistikk og lagbygging, men likevel milevis unna å true oss i kampen mot gullet, selv om vi gjør en svak sesong ? Det gir mening  |
Nei, men de har et høyere toppnivå i enkeltkamper og at de kampene passer lagene der bedre. De håndterer høyt press bedre og har fart der fremme som truer i mye større grad enn vi har. |
Uenig i at de har et høyere toppnivå. At å ligge bakpå og kontre passer Sarpsborg bedre enn RBK skulle vel også bare mangle, all den tid de spiller slik hele sesongen, mens vi stort sett møter lag som murer igjen rundt egen 16-meter. Vi mangler dog utvilsomt kvaliteter i laget, på midtbanen (at vi har måttet spille det meste av sesongen med Konradsen og/eller Lundemo, som er middelmådig med ball selv i norsk målestokk, holder ikke i europa eller til å styre kamper mot de bedre lagene i ES) og høyreback spesielt (så ble jo Meling naturligvis skadet på andre siden nå nylig). På topp så har vi brukbar fart i et toppet lag, men skader har vært et problem i de posisjonene. De Lanlay er nettopp tilbake etter skade, og et stykke unna toppform, og Adegbenro ute fortsatt. Det er betydelig bedre kontringsspillere enn f.eks Levi og Jebali.
Når man tar med trenersaken fra i sommer, og at vi stort sett hele sesongen har vært på stumpene hva gjelder spillermateriale, så er det ikke overraskende at vi får juling mot medaljekandidater i Bundesliga. Det er derimot ikke så bekmørkt som du skal ha det til. Får vi på plass riktig trener og får gjort noen spillerforsterkninger i de riktige posisjonene i vinter, så ser det faktisk ikke så alldeles galt ut. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.10.2018 22:09 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Isolert sett graver jeg meg ikke ned av denne kampen. Leipzig er et knallgodt lag, men hvis man ser hvor ufattelig svake vi har vært siden sommeren maler det et stygt bilde, og når vi har vært sjanseløse mot Celtic, Molde og nå Leipzig på relativt kort tid blir man sliten av å være supporter.
Jeg har ikke sett oss så dårlige som vi er nå på lenge. |
Enig med deg,Er ikke skuffet på grunn av en kamp,Men vi har blitt rundspilt av Vålerenga og molde i serien..
Vi vinner i eliteserien fordi vi har bedre spillere enn resten av lagene,Vi vinner ikke pga kollektivt spill.
En god trener skal klare og få litt struktur på et lag på så mange kamper som coolen har hatt på seg.
Forventer bedring.
Neste gang skal vi til salzburg,De er ikke noe dårligere,De kommer også til og overkjøre oss.
De er knall gode.
Vi kommer ikke til og få ET poeng i gruppa vår,Så svake er vi.
Og nå har vi en trener som høres ut som Jan jønsson når han prater. |
|
Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 04.10.2018 22:25 Post subject: |
|
|
Sarp lever ut europa drømmen nå. Selv om de selvsagt er dårligere enn RBK har de en holdning som viser at dette er morro! Og kjører på uten respekt så går det som det går.
Er som alle her sier, prøv da for pokker!! Kjemper de som terriere og taper for overmakten er det greit. Men da er det hvertfall litt gøy.
Er som det norske hockeylandslaget da de hadde en god periode for noen år siden og slo sverige etc. De ble kjent for sin fantastiske innsats og ble helter tross noen stygge tap. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.10.2018 22:28 Post subject: |
|
|
Coolenmå vise at han klarer å samle laget, at han er typen som kan gi dem hårføneren i pausen, som får laget til å presse som faen og løpe for hverandre. Har mine tvil. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.10.2018 22:53 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen, men det bekrefter det vi alle har sett, at vi ikke evner å skape offensivt spill og ender opp med å bli defensive og så taper vi.
Noen sa engang at Angrep er det beste forsvar og nå sitter det i margen etter KI at Forsvar er det beste angrep...
Ja klart er vi mere offensive er vi mere sårbare, men går motstanderen så åpnmer det seg rom for kontringer og der var vi suverene tidligere mens vi nå... ja knapt er noen trussel for Tullborg IL.
Forstår at det er gammel gruge som henger igjen etter forige regimet, men håper virkelig klubben ser med begge øyne slik at vi får enm skikkelig oppkjøring og kommer sterkere neste år.
Slik vi stiller i dag og blir totalt avslørt på backplass ser jeg ingen grunn til at Reitan og Yanni ikke skal kunne få sjangser på backplass fremover.
Hedenstad må vel ligge på rundt 2 blank på børsen i VG etc og Alex er rett og slett for dårlig. Det 1-0 målet er sånne feil som Juniorer gjør (sorry alex)
FÃ¥r vi solgt begge to for totalsum av 10 kanskje?
legger vi i 10-20 så kan vi hente to nye backer som kanskje kan bidra for oss.
I tillegg så synes jeg vi bare skal la Besim få kjørt seg nå i EL for utviklinga sin skyld. Vi kan likegodt bruke arenaen for å utvikle spillere for kommende sessonger. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 04.10.2018 22:57 Post subject: |
|
|
Coolen klarer ikke å motivere et hår på leggen.
Vil gjerne se en trener som er en god motivator i tillegg til å ha kunnskapper/evner og autoritet.
Sarpsborg topper sin gruppe nå etter 2 kamper. Bra gjort av de, godt at noen norske lag klarer å finne motivasjon og samhandling til å prestere og forsvare norsk ære.
En dose misunnelig men unner S08 det.
Gleder meg til neste år. Men hvem vet kanskje det plutselig skjer noe og vi klarer å vinne en kamp eller to på hjemmebane når troppen er skadefri igjen snart. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.10.2018 23:06 Post subject: |
|
|
Det verste med hele denne kampen:
Den tafatte innstillingen til hele fuckings laget. De ser ut som de har gitt helt opp etter 20 minutter. Halvjogger etter, går ikke i duellene i forsvar. Den totale apatien som bare skinte gjennom er grunnen til at vi taper alt av dueller på 2-0 målet.
Det var bare ikke gøy å se på. Virka som et lag som ikke møtte opp til kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.10.2018 23:08 Post subject: |
|
|
Vår Herre wrote: | Vi ser det hvert eneste år i nyere tid når RBK er i gruppespill. Det er tapt før man går på banen, ingen energi. Mens eventuelle andre lag i gruppespillet, som Sarp nå og Molde som vant gruppa si sist, går på som faen og kjører til det enten blir gull eller det rakner. RBK er drit kjedelig å se på i Europagruppespill slik det er nå, dessverre. |
Ja, mangelen på energi er slående, ser ut som hele greia kun er et slit for spillerne.
Jeg tippet ett poeng etter trekninga og det ser dessverre ut til at det er sannsynlig. Vi er sjanseløse mot lag som dette uten en trener som kan organisere et offensivt spill. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 04.10.2018 23:17 Post subject: |
|
|
Når folk kritiserer innstillingen til laget tenker jeg alltid det handler om mer enn det. Det var vel en mediafight mellom Eggen og Kåre hvor Eggen kritiserte laget for ikke å løpe nok. Kåre viste til målinger som viste at de løp mye.
Det er vel poenget mitt. De løper. Som forvirrede høns. Masse. Laget eier ikke et snev av DNA.
Vi trenger en trener med stor T.
Og en kraftig oppgradering av en del av rollene.
Vi taper oftest på midten. Vi trenger et par Ørjan Berg’er. Midtbanen vår er så sykt treg med fravær av teknikk. Konradsen, Lundemo, Jensen er alle litt grå spillere. Jensen løper. Men mest etter ball, ikke så mye med.
Støttepasninger bakover understreker bare mangel på kvalitet på midten men kanskje enda mer et system meislet i stein i ryggen på spillerne. Som vi trenger mot bedre motstand. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 04.10.2018 23:24 Post subject: |
|
|
Jepp, vi trenger en hard jævel av en trener. Kompismentaliteten som har satt seg som sopp i alt fra veggene på brakka til treningsfeltet i mange år nå må bort, kjør hardt. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.10.2018 23:37 Post subject: |
|
|
Jeg fikk bare med meg den første drøye timen her, så eventuelle forbedringer fra og med Reitan og Jebalis inntreden er ikke vurdert.
Det burde ikke komme som noen overraskelse at et av de bedre lagene i Bundesliga er gode, ei heller at de er bedre enn oss. De framstod også som godt forberedt, og hakket nådeløst på våre svakeste punkter - mer om dette senere. Poenget er at det ikke er noen krise å tape - det er derimot litt foruroligende å se på hvordan det skjer.
Vi endrer på spillestilen vår når vi spiller i Europa. Det er status nå, det har vært det hele veien under Kåre - ja, helt tilbake til Eggens dager. Det er en dyd av nødvendighet, for vi er ikke sterke nok til å dominere lag som Celtic, Leipzig etc. med det vi øver på mot Tippeligamotstand. Ennå. Kåre fikk jo foten først og fremst fordi det han gjorde ikke pekte fram mot noe sånt.
Poenget er dette: jeg synes ikke det var noe særlig å utsette på den taktiske totalplanen, skadesituasjonen tatt i betraktning, akkurat som det sjelden var mye galt med Kåres helhetstaktikk mot sånne lag. Det er spesialsydde taktikker, rent motspill for å tilpasse seg motstanderen. Trenermat. Når det gjelder detaljer i det taktiske er det nå som tidligere en del virkelig graverende feil som gjøres av - og dette er omtrent nødt til å være tilfelle - enkeltspillerne. Idiotiske valg av løp offensivt som stenger mer rom enn det åpner. Elendige pasningsvalg med en gang tenketiden er under to sekunder. Og fremfor alt: ekstremt mye dårlig posisjonering, dårlig oppmerksomhet, og dårlig markering defensivt.
Ett eksempel: vel ser backene våre dårlige ut når de utfordres av spillere på en helt annen hylle en de selv hører hjemme på, men er det egentlig rettferdig å forvente at de skal kunne mestre de arbeidsbetingelsene de får? Vi har et ozonhull av et strukturelt problem i sikringen bak back, som rett og slett må avklares hvis vi skal klare oss mot noenlunde motstand. Tar den i en annen tråd.
Vi må sikkert femtidoble budsjettet vårt for å kunne matche Leipzig på spillerstall, det er ingen vei å gå for oss, men vi kan derimot forsøke å eliminere rene amatørfeil, og dyrke den felles forståelsen av spillet som gjør at vi framstår som rutinerte og spillesmarte. Det er alt for mye kokos i det vi driver med, og det er ikke bare mot europeisk motstand vi blir avslørt på det. Vår neste trener - enten det er Coolen eller noen andre - har en stor jobb å gjøre med taktikk på individuelt nivå, og eventuelt utsiling av spillere som ikke har det i seg til å nå det taktiske nivået vi behøver.
Som det har blitt gjentatt i det uendelige: vel er vi tydelig ikke optimalt fysisk trent heller, men en felles, kollektiv og individuell, taktisk forståelse vil også gjøre jobben lettere ved å begrense energitap.
Børs:
Hansen 6 - Slipper inn tre. God.
Hedenstad 1 - Det finnes lite pent å si om Hedenstad i denne kampen, og nå må det tas grep. Dårlig posisjonert, dårlig en mot en, dårlig med ball. Eneste formildende omstendighet er at han får elendig hjelp.
Hovland 4 - Kommer i veien for mye, men legger igjen utrolig mye plass mellom seg og back fordi han rygger inn sentralt. Noe bedre etter pause - korrigert? Elendig med ball.
Reginiussen 3 - Gjør det samme som Hovland, unntatt enkelte ganger hvor han plutselig løper helt ut av posisjon for å tette rom ytterst. Elendig med ball.
Gersbach 2 - Rundingsbøye til å begynne med, men klarer å spille seg litt opp. Nybegynnerfeil på 0-1.
Jensen 5 - Mange vil mene det er for høyt, men han er som vanlig den som prøver å spille fotball slik planen er lagt opp, og ikke blir for stressa av å være på banen.
Konradsen 1 - Han gjør altså en feilpasning i nesten hver eneste involvering som ikke er støttepasning. Elendig oversikt både med og uten ball, og enormt statisk defensivt. Kan aldri spille i den ankerrollen mer. Aldri. Den største hemskoen for oss, og det sier ikke lite.
Denic 4 - Forsøker å holde litt på ball når han får den, men har få alternativer, og det ender ofte med ballmist.
Levi 3 - Blir lite involvert, og det kler ham forsåvidt når han mister ballen omtrent hver eneste gang. Gjerne etter å ha fått grei kontroll først. Én vellykket bruk av overlapp fører til kryss i stadiontaket. (skjønner at han må ha gjort noe fornuftig på 1-3, men det så altså ikke jeg).
Søderlund 3 - Taper de aller, aller fleste dueller der han ikke starter i offside. Blir som vanlig avkledt fysisk mot stoppere på dette nivået, og fyller liten til ingen funksjon.
De Lanlay 3 - Løper rundt omkring, men klarer ikke være tilgjengelig i de riktige rommene når det er viktig. Vinner sin eneste defensive duell en mot en. Back. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 04.10.2018 23:41 Post subject: |
|
|
Det forundrer meg at noen er så kritiske til det lave publikumstallet på Lerkendal i kveld. Det tyder vel på at svært mange potensielle publikummere har innsett at vi ikke har noe i EL å gjøre slik vi spiller for tiden?
Eller mener dere at spillerne ville fremstått helt annerledes dersom det hadde vært 5000 flere på Lerkendal i kveld? Jeg er jaggu ikke sikker på om jeg hadde vært på kampen dersom jeg hadde befunnet meg i Trondheim...synd, men sant... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 04.10.2018 23:48 Post subject: |
|
|
Ikke vær en sånn sløvsekk! Redigér når du svarer på innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
Crimp Senior
|
Posted: 04.10.2018 23:58 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Det forundrer meg at noen er så kritiske til det lave publikumstallet på Lerkendal i kveld. Det tyder vel på at svært mange potensielle publikummere har innsett at vi ikke har noe i EL å gjøre slik vi spiller for tiden?
Eller mener dere at spillerne ville fremstått helt annerledes dersom det hadde vært 5000 flere på Lerkendal i kveld? Jeg er jaggu ikke sikker på om jeg hadde vært på kampen dersom jeg hadde befunnet meg i Trondheim...synd, men sant... | Medgangssupporter du da? Nok av disse her inne ser jeg.. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.10.2018 00:07 Post subject: |
|
|
Du kan kalle det hva du vil. Tror det er mange som finner liten glede over det RBK presterer for tiden. Har ikke lest at så mange syns kampen i dag var verd å se heller.
Når laget har spillefri flere kamper på rad er det ikke rart at publikum uteblir. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 05.10.2018 00:23 Post subject: |
|
|
Alle var klar over at vi er opp mot 3 betydelig bedre lag på pairet. Jeg klarer ikke å være opprørt over 0 poeng. Men jeg er opprørt over måten det skjer på. Det var slapt nesten over hele fjøla, jogging, presset ikke i kropp, upresist og planløst.
Og så kan man sikkert argumentere med at vi ikke har krefter til å yte med det kampprogrammet vi har. Så er dette lærdom å ta med seg til neste år - for dersom vi skal ha noe å gjøre utenfor ES så MÅ vi ha krefter til å klare dette. Det er provoserende å se på at spillerne jogger og ser på at de andre skal gjøre jobben. Det er provoserende å se at man legger basisferdighetene igjen i garderoben. Vi tapte nesten alt av dueller. Vi lærte ingen ting av fadesen i Molde. Det er provoserende å se i kamp etter kamp at innbyttere kommer inn og hever laget! Det tyder på at mange av de 11 som starter har feil innstilling idet dommeren blåser for avspark.
Jeg hadde forventet mer. Jeg forventer ikke at vi avanserer fra denne gruppa. Jeg forventer ikke å vinne alle hjemmekampene. Men jeg forventer innsats når vi spiller gruppespill i Europa. Jeg trodde vi skulle spille med lave skuldre og revansjelyst i dag etter helgens oppgjør på Aker Stadion. Men det så ut til at ingen ønsket å være til stede i kveld. Coolen sa på mandag at de hadde en lengre prat for å prate ut om hva som gikk galt sist. Sånn i ettertid kunne de ha spart seg den praten, og heller trent førsteforsvarerpress og innsidepasninger på Skoglunden, for det var ikke mye i kveld som vitnet om at Molde-kampen var et arbidsuhell. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 05.10.2018 00:28 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Det forundrer meg at noen er så kritiske til det lave publikumstallet på Lerkendal i kveld. Det tyder vel på at svært mange potensielle publikummere har innsett at vi ikke har noe i EL å gjøre slik vi spiller for tiden? |
Skulle det liksom være et argument for å ikke møte opp på kamp? Merkelig supportermentalitet..... |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.10.2018 00:43 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Børs:
Hansen 6 - Slipper inn tre. God.
Hedenstad 1 - Det finnes lite pent å si om Hedenstad i denne kampen, og nå må det tas grep. Dårlig posisjonert, dårlig en mot en, dårlig med ball. Eneste formildende omstendighet er at han får elendig hjelp.
Hovland 4 - Kommer i veien for mye, men legger igjen utrolig mye plass mellom seg og back fordi han rygger inn sentralt. Noe bedre etter pause - korrigert? Elendig med ball.
Reginiussen 3 - Gjør det samme som Hovland, unntatt enkelte ganger hvor han plutselig løper helt ut av posisjon for å tette rom ytterst. Elendig med ball.
Gersbach 2 - Rundingsbøye til å begynne med, men klarer å spille seg litt opp. Nybegynnerfeil på 0-1.
Jensen 5 - Mange vil mene det er for høyt, men han er som vanlig den som prøver å spille fotball slik planen er lagt opp, og ikke blir for stressa av å være på banen.
Konradsen 1 - Han gjør altså en feilpasning i nesten hver eneste involvering som ikke er støttepasning. Elendig oversikt både med og uten ball, og enormt statisk defensivt. Kan aldri spille i den ankerrollen mer. Aldri. Den største hemskoen for oss, og det sier ikke lite.
Denic 4 - Forsøker å holde litt på ball når han får den, men har få alternativer, og det ender ofte med ballmist.
Levi 3 - Blir lite involvert, og det kler ham forsåvidt når han mister ballen omtrent hver eneste gang. Gjerne etter å ha fått grei kontroll først. Én vellykket bruk av overlapp fører til kryss i stadiontaket. (skjønner at han må ha gjort noe fornuftig på 1-3, men det så altså ikke jeg).
Søderlund 3 - Taper de aller, aller fleste dueller der han ikke starter i offside. Blir som vanlig avkledt fysisk mot stoppere på dette nivået, og fyller liten til ingen funksjon.
De Lanlay 3 - Løper rundt omkring, men klarer ikke være tilgjengelig i de riktige rommene når det er viktig. Vinner sin eneste defensive duell en mot en. Back. |
God børs (AMEN! til det du sier om Konradsen), og selv om du mistet siste halvtimen så har jeg ikke så mye å tilføye til dine børsvurderinger utenom at Levi altså hadde et flott innlegg som jo ble til 3-1 - men synes 3ern er okei på han. Søderlund løftet seg også betraktelig siste halvtimen når han fikk hjelp av Vilhjalmson, men synes likevel 3ern gir et okei bilde av den svake kampen han leverte.
Høyresiden ble betraktelig bedre etter Reitan kom innpå. At det ble såpass mye bedre etter han kom inn var det mest positive jeg tok med meg fra denne kampen. Han stod opp på en helt annen måte defensivt og går inn i ryggen på kantene, slik man bør. Hedenstad (og Gersbach) gir dem alt, alt, alt for mye plass. Reitan turte også å stå høyere enn Hedenstad og vant flere dueller. Hadde dessverre (som resten av laget) noen litt stygge feilpasninger. Synes forøvrig tittelen i det ene RBK-intervjuet med Hedenstad etter kampen var morsomt: "- Vi var ikke på stasjonen". Der, min gode venn Vegard Hedenstad, har ikke du vært på svært lenge.
Jebali hadde et, relativt sett, godt innhopp, synes jeg. Han holdt med sin fysikk og teknikk ballen i laget og ble et veldig kjærkomment oppspillspunkt. Han viste hvor utrolig viktig det er med nærteknikk på dette nivået. Med mann, og ofte menn, på seg så klarte han å drible seg til enten et frispark eller et innkast, der resten av laget vårt stort sett gav fra seg eller spilte fra seg ball.
Det mest skuffende fra denne kampen er ikke at vi er milevis unna nivået til et tysk topplag. Eller at vi har såpass dårlig nærteknikk. Ikke det at vi ikke klarer å forsvare oss som en enhet. Det er ikke en gang at vi ikke klarer å sende helt enkle pasninger på ti meter til våre medspillere. Det mest skuffende med denne kampen er hvor ufattelig tafatte og puslete vi fremstår. Nøyaktig det samme gjaldt borte mot MFK. Se på Sarpsborg 08. Ja, de møter et lag som er en klasse under Leipzig, men Sarpsborg-spillerne var alltid på Genk-spillerne. Det blir mange frispark imot av det, men heller det enn å gi motstanderne plass og boltringsrom i det som skal være vårt eget fort. Det har også en mental effekt: motstanderne føler de har dårlig tid. Sarpsborg 08 spilte med hjertet og sjela utpå drakta, hver eneste duell var livsviktig, og etterfulgt av hver duell kom det en, to, tre Sarpsborg-spillere jagende fordi de visste at kanskje den duellen gikk deres vei. De tok de ekstra løpene som trengtes, de sprang den ekstra mila. De eneste utespillerne som tok kampen og gikk i duellene i kveld var Jensen og til dels Hovland. Resten stod som salttønner og så på. Rosenborgs forsvarsspill i dag minte meg om da jeg spilte futsal på asfalt i Madrid: fysisk spill var simpelthen ikke ok.
Hva er det som gjør at S08 spillerne har den innsatsen de har sammenlignet med våre menn i kveld? Hva er det Geir Bakke har sagt til dem, etter seks strake tap i TL, åtte strake tap om man regner med EL (og EL-kval), som gjør at de har troen på dette? Hvordan har han printet inn i hodet til spillerne at dette kan gå om vi alle yter 100%? Hvorfor hadde ikke våre spillere samme innstilling? Dette er vår første EL-kamp på Lerkendal i år. Dette er kampene spillerne liksom skal leve og ånde for - og så gir de oss dette? Det eneste riktige Hedenstad gjorde i kveld var å oppsummere kampen: De møtte ikke opp på stasjonen. Det gjorde forøvrig ikke Trøndelag heller, men de 10 000 som møtte opp sang, viste hjerte og skapte varme i høstkulda - gjennom hvert horrible minutt gjennom hele den nitriste kampen. Hva svarte spillerne med? Tafatthet og ukonsentrasjon. Vi kan godt tape, men da synes jeg vi skal tape med kassa frem og med grønske på buksa. Rini Coolens RBK fremstår mer og mer som et Kåre Ingebrigtsens lag med like stor planløshet - bare uten viljen og innsatsen. Mye kan tilgis om man har riktig innstilling og innsats, spør du meg. Det troillan leverte i dag står til stryk. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 05.10.2018 08:06 Post subject: |
|
|
Pappelg wrote: | Coolen klarer ikke å motivere et hår på leggen. |
Det jeg ser og tror, sÃ¥ er det nok Henriksen som styrer treningene og tar mye av praten, grunnet sprÃ¥ket. Lettere Ã¥ ta det pÃ¥ norsk vettu🙊
Coolen sa selv i går at de 5 spillerne som mangler utgjør den store forskjellen på å vinne og spille så dårlig.
Men virker også som at spillerne jobber mest en og en, de står lite sammen som kollektiv. Når en mann presser, så står han andre å ser på.
Offensivt så blir det å litt at man skal prøve selv, lite bevegelse og slå ball ofte i støtte.
En trener med litt pondus hadde fått dette b-laget til RBK til å framstå på en helt annen måte.
Heldigvis er Coolen bare midlertidig. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.10.2018 08:39 Post subject: |
|
|
Jeg husker da vi var ordentlig gode og møtte Bayern München flere ganger. BM på bortebane var alltid håpløst.
Føltes litt sånn i går, bortsett fra at vi var mye verre.
Dette er ikke en første-ellever som kan ta oss langt, for å si det sånn. Kanskje når alle førstevalgene er friske og vi har et samspill å snakke om, men ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 05.10.2018 08:46 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
|
Såg vel omtrent det samme av kampen som det du gjorde og kan legge +1 på børsen, spot on!
Men min oppfatning generelt er at vi mangler tempo i heile laget, tipper at dette ikkje har hatt riktig fokus i KÃ¥re sin nye strategi heller.
Så til Konradsen og Hedenstad, desse to blir avslørt meir enn resten av gjengen når tempo hos motstandaren er høgt.
Konradsen har jo tidvis vist litt trakter, men etter siste skade har det vore begredelig.
Søder... Mottaket til denne mannen krever et 2m returløp for å få kontroll i 90% av gangane han får et oppspel med litt kraft. Joda han jobber jo på, men det blir lite ut av det.
Det er vel en viss unnskyldning at vi har mange skader, vi har vel knapt en einaste forsterkning frå forrige sesong på bana.
Vil ikkje gi Coolen nevneverdig pes for dette, kunne sikkert gjort noko for å få bedre resultat, men det kan vi jo lett sei når vi ser korleis det vart. Trur ikkje vi får stort av svar på om han er rett eller feil mann basert på dette halvårsvikariatet. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |