English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Leipzig
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
80%
 80%  [ 50 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
8%
 8%  [ 5 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
3%
 3%  [ 2 ]
Denic
1%
 1%  [ 1 ]
Levi
3%
 3%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jebali
3%
 3%  [ 2 ]
Total Votes : 62

Author Message
ballbingen
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke skylde på alt mulig rart i alle kamper siden sommerpausen... RBK-publikummet er ikke så trofaste som tallene tidligere år har tydet på, og alle som er fraværende har sikkert en "veldig god unnskyldning" hvis de blir spurt hvorfor de ikke møter opp på kamp lengre.

Klubben skal jobbe hardt for å opprettholde et snitt på over 14k neste år tror jeg, og vårt posisjon som norskes supporterklubb kan fort utfordres hvis Brann opprettholder gode tabellposisjoner med nye tribuner, eller hvis VIF plutselig skulle komme til å ta et par steg opp (medgangssupportere møter altid opp hvis VIF blir en "kul greie" igjen).

Når 60% av publikum møter opp til Europakamp, bør vi ikke klage alt for høyt hvis laget ikke yter mer enn 60% i neste års kvalifisering heller... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 03.10.2018 11:19    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Svakt fra Trønder-publikumet. Kan stille spørsmål ved tittelen som de «beste supporterne i Norge/Norden» Tommel'n ned

Flere mulige forklaringer: Kaldt. Elendig underholdningsverdi med late, uinspirerte fotballmillionærer. Total mangel på offensiv samhandling.
TV-sendt. Ingen trøndere på banen. Da Kåre gjorde dette i en kamp ble det rama-skrik. Når Coolen gjør det gang på gang er det liksom greit?
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 03.10.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Når 60% av publikum møter opp til Europakamp, bør vi ikke klage alt for høyt hvis laget ikke yter mer enn 60% i neste års kvalifisering heller... Rolling Eyes

Godt poeng. Ytelse i form av det som er helt gratis - nemlig innsats, er noe alle supportere verdsetter. Om det er helt tydelig at innsatsen er god, da er det ikke like viktig med resultat. Av en eller annen merkelig grunn (ironi) kommer som regel gode resultater som følge av hard og gjennomført innsats.
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Nå kan du vel ikke skylde på Coolen for at vi ikke har trøndere på laget. Det har han vel hatt veldig liten innvirkning på.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:31    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Macha wrote:
Svakt fra Trønder-publikumet. Kan stille spørsmål ved tittelen som de «beste supporterne i Norge/Norden» Tommel'n ned

Flere mulige forklaringer: Kaldt. Elendig underholdningsverdi med late, uinspirerte fotballmillionærer. Total mangel på offensiv samhandling.
TV-sendt. Ingen trøndere på banen. Da Kåre gjorde dette i en kamp ble det rama-skrik. Når Coolen gjør det gang på gang er det liksom greit?

Jeg forstår at det finnes faktorer som vil trekke eller holde borte publikum. Kaldt vær, dårlig spill etc.

Men når man tar mål av seg å være helt der oppe som supportergruppe blir dette her bare unnskyldninger og bakgrunnsstøy. Man må kunne si at dette er for dårlig rett og slett. Altså, 10-11 k mot Leipzig i EL..

Last edited by Macha on 03.10.2018 11:34; edited 1 time in total
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:31    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Nå kan du vel ikke skylde på Coolen for at vi ikke har trøndere på laget. Det har han vel hatt veldig liten innvirkning på.

Sånn i litt videre forstand kan man kanskje si at det er nettopp Coolen som har innvirking på dette, all den tid hans egentlige stilling er som leder av akademiet Wink

Men som trener har han ingen skyld i situasjonen. Selv tror jeg at dette er veldig overvurdert som årsak. Spiller vi godt og vinner, så har det ikke så mye å si hvor mange trøndere vi har på laget. Det er selvsagt ekstra stas med lklae gutter, men gode ikke-trøndere er ikke til forkleinelse for laget heller...
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:39    Post subject: Reply with quote

300,- for billigste billett med kjernen og 500,- for en god billett på siden er for mye.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:40    Post subject: Reply with quote

Enig med de fleste over her. Ikke mange spennende navn lengre, ingen trøndere og samtidig tidvis dårlig fotball. Denne lille nedturen interessemessig (i alle turneringer) er jo også forventet etter en periode hvor vi reiste oss fra å ha ligget med brukket rygg lenge. Kåre fikk mye gratis der, og traff publikummet godt med sin folkelighet og sine frierier med Eggen-fotball og lignende retorikk. Vi hadde nok dog slitt nesten like mye nå selv med Kåre tilstede og uten "bråket" i sommer.

Intet tre vokser inn i himmelen, og nedturen hadde kommet uansett. Selv med 0-3 borte i Celtic ville vi vært et lite stykke unna fullsatt.

Her må vi skape ny entusiasme så vi ikke blir nede i denne bølgedalen for lenge. Håper klubben er bevisst på dette. Å produsere trønderetalenter vil jo også gå i sykluser slik som interessen, men jeg tror det er viktig at vi er veldig bevisste på å gi noen nye sjansen snart! Jeg tror folket frikjenner Coolen om det i så fall skulle gå galt når det gjelder trøndere.

Om kampen må jeg innrømme at jeg ikke har noe som helst tro. Tidligere (senest i fjor) har jeg følt at vi kan utrette noe stort på maks-dager. I år har toppnivået vært labert, og jeg synes ikke jeg ser konturene av noe som helst spennende nå til dags. Det er null relasjoner å spore (kanskje ikke så rart), og jeg kan virkelig ikke se at vi drar noe storspill opp av hatten i denne kampen. Entusiasmen er heller ikke helt der.

Men kamp blir det og det er vel behagelig å sittep å Lerkendal med senkede skuldre en gang i blant og Smile
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

Skal jo innrømme at jeg selv har kjent litt på apatien de siste månedene. Nå drar jeg på kamp og skriker av full hals uansett, men der jeg før måtte teller timer til neste hjemmekamp og hadde konstant diaré før de viktigste oppgjørene er jeg nå litt mer ambivalent.

Ã…rsakene er nok mange for min del:

Dramaet i sommer
Klubbens noe usikre fremtid
Mange skader på spillere
DÃ¥rlig spill
Ingen utvikling
og til sist en snikende følelse av at gull i serie og cup kommer ramlende inn på lerkendal i år fordi ingen av de andre utfordrerne helt klarer å stille til kamp. Sist men ikke minst har det vi har vist i europa i år vært så begredelig at jeg sitter med en følelse av at vi ender opp med totalt 0 poeng og at det kun blir seigpining å spore.

Jeg tror nok klubben må jobbe litt for å få folket på kamp igjen, men jeg tror at dersom man ansetter en knakende god trener til neste sesong så er mye gjort.

Last edited by Bananskrue on 03.10.2018 11:56; edited 1 time in total
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

Har selv ikke mulighet til å dra på denne, men Europakampene er jo det vi lever for i denne klubben. Skuffende oppmøte i så måte.

Et fullsatt stadion bidrar til å pushe spillere til å ta ut det lille ekstra. Samtidig vil det oppleves som ubehagelig for motstanderen dersom det er konstant trøkk. Det er snakk om marginer her, men vi er avhengig av det for å slå lag med bedre spillere.

Hva tenker forresten folk om konstant pipekonsert når motstanderlaget har ballen? Ser det oftere og oftere nå, blant annet på Anfield mot PSG sist. Ser ikke bort fra at det kan psyke ut motstanderne, men det er vel kanskje ikke å regne som god supporterkultur.
Back to top
kjoersvik
Senior

PostPosted: 03.10.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hva tenker forresten folk om konstant pipekonsert når motstanderlaget har ballen

Irriterende nok med tromsø.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det i stor grad er så enkelt at om klubben hadde spilt bedre offensiv fotball over tid som hadde gitt mannen og dama i gata trua på at vi kunne slått lag som Keltik og Red Bull x2, så hadde folk kommet. Nå spiller vi gampefotball med labert tempo og er fornøyde om vi rir inn uavgjort. Da blir det kjedeligere enn det bør være på Lerkendal, dessverre.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Hehe.. Ingen her som vil innrømme at høstmørtna har tatt dem..
Kombinert med at de er mette på all fotballen som ruller.
-Når vi etter suksess opplever 'motgang' så kan en kritisere, men en sitter ikke å syter!

De 60% som kommer er de trofaste heRRlige og SELVFØLGELIG skal spillerne yte 100% for dem. Å lykkes da ( eller i det minste gi et godt bortelag god motstand ) gjør godt i et tribune-hjerte.
-At noen synes det holder med kun seriekamper skal man respektere.
Hundretusener følger tv-sendingene.

8'c og 650,- for pakken på Kjernen er glimrende.
Å på Lerkendal kan alt skje. SELV med 'motgang'.
DET er noe å tenke på det, i lille Trondheim.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 13:19    Post subject: Reply with quote

Leser på forumet og nettsiden til RB Leipzig at Forsberg ser ut til å kunne miste kampen mot oss etter skade og ha fullført bare individuell trening i dag. Kevin Kampl har fått influensa og ser også ut til å være uaktuell.

https://twitter.com/BILD_...fans.de%2F
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 03.10.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Vi scorer rett og slett for lite mål.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
De 60% som kommer er de trofaste heRRlige og SELVFØLGELIG skal spillerne yte 100% for dem. Å lykkes da ( eller i det minste gi et godt bortelag god motstand ) gjør godt i et tribune-hjerte.
-At noen synes det holder med kun seriekamper skal man respektere.
Hundretusener følger tv-sendingene.

Du misforstod meg hvis du tolket det dithen at jeg ikke mente spillerne skal yte max. Men jeg er selv også til stede uansett vær. Jeg mente bare at de som ikke gidder å møte opp også frasier seg retten til å syte. Å være veldig meningsberettighet er et privilegium man må gjøre seg fortjent til Smile
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

Ok. -Det er tv-titterne (og sponsorer) som betaler RBK for tv-rettighetene. Som igjen skaffer RBK økte sponsorinntekter på stadioen.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Jeg må ærlig innrømme at hvis jeg ikke hadde hatt sesongkort/billettpakke ville jeg glatt droppet resten av kampene denne høsten. Det er vanskelig å bli glad i dette laget.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 17:18    Post subject: Reply with quote

Har null tro på noe som helst med dagens stall. Har ikke evnen til noe som helst. Adegbenro, Bendtner, Mike, Andre Hansen, Meling, (+ Trondsen
og Lanlay i toppform) er de eneste jeg har troen på. Kun 2-3 av dem starter i morgen.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 17:23    Post subject: Reply with quote

Skuffende om vi ikke selger mer..dette er europeisk turnering,Og kampen går kl 7!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 17:57    Post subject: Reply with quote

Gisp!, er det mulig at STAut viser feil antall? At siden problemene med Ticketmaster så er det flere koder som ikke kan leses elrns?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 03.10.2018 18:09    Post subject: Reply with quote

StAut bor i kottet hos OrionPax, så han er rett mann å spørre om tilstanden. Wink

Edit: StAut var visst kommet til akutten.
OrionPax wrote:
Har fått inn STAut-bilde i første post, live rett fra akutten hvor den ligger med trippel bypass hjerteoperasjon og blir holdt manuelt i live med pumpe.

Doktor OrionPax har tidligere i dag lovet å klemme noen tall ut av den.
OrionPax wrote:
Jepp, skal trykke litt innimellom når jeg husker det. Forvent ujevne oppdateringer, men det blir forhåpentligvis 1 til i dag og 2-5 i løpet av morgendagen. Smile

EspN
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 18:47    Post subject: Reply with quote

Sku bynt med 20,000 kampanjer igjen for og få folk på kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pappelg
Veteran

PostPosted: 03.10.2018 19:09    Post subject: Reply with quote

Dommeren vi får i morgen heter Marco Guida fra Italia og er 37 år.

https://us.soccerway.com/...ida/91856/
Back to top
Brera
Proff

PostPosted: 03.10.2018 21:14    Post subject: Reply with quote

Synes enkeltbillettene var dyre. 390 for en voksenbillett helt ytterst på langsiden er mye penger.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Next
Page 5 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb