View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.08.2018 20:45 Post subject: |
|
|
Coolen: Har lyst på trenerjobben i Rosenborg
Nå innrømmer «vikartrener» Rini Coolen at han håper å bli tilbudt jobben som RBK-sjef på permanent basis.
Det er under podkasten «Rasmus&Saga», som kommer ut onsdag, at Coolen medgir at han er veldig glad for å stå på RBK-styrets bruttoliste over kandidater for trenerjobben på permanent basis.
– Jeg er veldig tilfreds med å være akademisjef, og det vil være helt greit å fortsette i den rollen. Men klart: Jeg har jo lyst til å få bli værende som hovedtrener. Det er en fantastisk jobb, sier Coolen til Adresseavisen.
(100 % Sport) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 28.08.2018 21:16 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke tenkt å gå i krigen for at vi skal satse på Coolen som hovedtrener, men fortsetter den positive utviklingen, vi vinner gull og gjør det bra i E.L. så er ikke jeg negativ til at vi fortsetter med han. Synes han virker fotballfagelig mye sterkere enn Kåre og liker også tilbakemeldingene han pleier å gi etter kampene. Han har vært veldig ærlig på hva som har vært bra og ikke så bra. Han ønsker også å score mye mål, og vi ser tydelig at laget under han prøver å score ett mål til heller enn å prøve å sikre ledelsen i nesten 50+ minutter. Han venter heller ikke til siste liten med å prøve å endre kampbildet. Ikke bestandig byttene hans slår til men de er logiske og det er lett å se hva han ønsker å oppnå med byttene. Pluss også at han har bakgrunn som akademisjef og vet hva han skal se etter hos unge spillere.
Av det jeg har sett så langt mener jeg personlig at han uansett er et steg opp fra Kåre rent fotballfagelig.
Skulle vi vinne serien, komme oss til gruppespillet i E.L. og Coolen fortsetter den fine utviklingen vi ser starten av så støtter jeg avgjørelsen dersom han får fortsette. Ikke pga av resultatene, men fordi jeg så langt liker måten han gjør ting på og hvordan han tenker. For hans del må det nok bli gull og spill i Europa dersom han skal ha mulighet til å få jobben. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7065 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.08.2018 21:38 Post subject: |
|
|
Hvis det gjøres ordentlig og grundig research som viser at han er den beste kandidaten til jobben er jeg positiv. Det er dessverre vanskelig å vite hvorvidt det gjøres. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2018 22:05 Post subject: |
|
|
Styreleder Ivar Koteng har svart «ja, selvsagt» på spørsmål fra Eurosport om midlertidig Rosenborg-trener Rini Coolen står på den listen.
– Det er naturlig. Det er gode nyheter hvis de er fornøyd med tingenes tilstand. Det gjør meg til en kandidat. Men vi må vente og se hva som skjer, sier Coolen da VG møter nederlenderen i Trondheim tirsdag.
– Du er klar på at du vil ha jobben permanent?
– Ja, selvfølgelig. Det er en toppjobb, og jeg nyter hvert sekund av den for øyeblikket. Det er fantastisk hvis jeg kan fortsette, men hvis det ikke skjer, så aksepterer jeg beslutning og går tilbake i rollen som akademisjef.
Les mer: Coolen i møte med RBK-styret: – Selvfølgelig vil jeg ha jobben
Forresten vil jeg tro en del satte morgenkaffen i vrangstrupen da NRK P1 Trøndelag brukte formulering à la "Rini Coolen ble presentert som ny hovedtrener på medlemsmøtet i går" i 7.03-nyhetene sine. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.08.2018 22:35 Post subject: |
|
|
Med tanke på besluttsomheten og omstendighetene rundt avskjedigelsen av Kåre, så føler jeg meg egentlig ganske trygg på at styret vil velge den de mener er best sportslig kvalifisert, og ikke lar seg påvirke av at de har pratet med og kanskje kjenner Coolen.
Hvorvidt Coolen er riktig mann synes jeg fortsatt det er litt for tidlig å si. Det offensive har utvilsomt blitt betydelig bedre, men det har kommet litt i overkant på bekostning av det defensive. Får han justert balansen i laget litt, og vi får vekk de tåpelige personlige feilene, så kan det faktisk se ganske så bra ut. |
|
Back to top |
|
 |
Moenguten Junior
|
Posted: 29.08.2018 00:49 Post subject: |
|
|
Jeg bare slenger ut denne hypotesen for å se hvordan folk tenker:
Rini Coolen er et krav som assistenttrener for en evt ny trener.
Kunne dette være en skuddsikker plan, eller jeg langt oppi Sylfjellene og plukker molter nå, fordi hypotesen er fullstendig idioti? |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 29.08.2018 01:25 Post subject: |
|
|
Det er vel ganske enkelt å glemme Henriksen siden han er "assistent".
Men han veit hva rosenborg er, hvor mye av det positive vi har sett kan vi sette på Coolen istede for Henriksen? Coolen som assistent er tvilsomt i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.08.2018 07:19 Post subject: |
|
|
Moenguten wrote: | Jeg bare slenger ut denne hypotesen for å se hvordan folk tenker:
Kunne dette være en skuddsikker plan, eller jeg langt oppi Sylfjellene og plukker molter nå, fordi hypotesen er fullstendig idioti? |
En trener må alltid få velge assistent selv i mine øyne, og ikke påtvinges noe. Det handler om å legge forholdene best mulig til rette for at treneren skal lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.08.2018 07:43 Post subject: |
|
|
Moenguten wrote: | Jeg bare slenger ut denne hypotesen for å se hvordan folk tenker:
|
Da har de iallefall utelukket alle trenere med integritet og en klar plan, og det vil jeg påstå er en dårlig start. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.08.2018 08:48 Post subject: |
|
|
Jeg er dog ikke så sikker på at alle trenere som har integritet og en klar plan har et foretrukket sidekick som de sleper med seg rundt omkring, eller driver veldig mye scouting etter assistenter, så jeg ville moderert den påstanden noe:
Coolen kunne bli foreslått av klubben som assistenttrener for den nye treneren, med mindre denne allerede hadde en klar idé selv om hvem han ville ha med seg. Beslutningen tilhører nytreneren.
Jeg tror kanskje Coolen selv ville vært like interessert i å gå tilbake til akademisjef-stillingen, dog, med mindre nytreneren var Frank de Boer eller en tilsvarende profilert storfisk. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.08.2018 09:04 Post subject: |
|
|
Er det ikke mulig å ha mer enn en assistent? |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 29.08.2018 14:02 Post subject: |
|
|
Et trenerteam bestående av to Hollendere ville vært smud, Frank og Rini. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 29.08.2018 14:07 Post subject: |
|
|
Et trenerteam bestående av to kompetente trenere med evne til å både trekke gode spillere til Trondheim og sørge for at vi spiller underholdende og effektiv fotball ville vært smooth.
Hvor de er fra? Couldn't care less |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.08.2018 14:17 Post subject: |
|
|
Et trenerteam hvor 1+1=3 hadde vært fantastisk. Etter 1+1=1,5 tar jeg også imot 1+1=2. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 24.09.2018 18:30 Post subject: |
|
|
- Hadde ikke vunnet uten supporterne
Rini Coolen hyller supporterne for støtten da laget sleit mot Sarpsborg.
- Da vi trøblet som mest fortsatte supporterne å støtte oss. Og det er jeg helt sikker på hjalp oss til å snu kampen, sier Rini Coolen dagen derpå.
http://www.rbk.no/nyheter...upporterne |
|
Back to top |
|
 |
VW Junior
|
Posted: 30.09.2018 19:02 Post subject: |
|
|
Intervju med Coolen på Nrk kl 19.45 |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.09.2018 21:55 Post subject: |
|
|
At Coolen ikke byttet til pause etter den forferdelige omgangen og at Konradsen fikk spille en hel kamp vitner om at han aldri kan få være hovedtrener. Punktum. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 30.09.2018 21:56 Post subject: |
|
|
Diskvalifisert. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 30.09.2018 21:57 Post subject: |
|
|
I dag får Coolen det klareste stryk jeg noensinne har sett. Bommet fullstendig i laguttak før kamp og klarte ikke skape tenningsnivå hos sine spillere. Elendig utført. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 30.09.2018 21:59 Post subject: |
|
|
Da er vel den drømmen over. Det har vært mye kamper og relativt lite tid til å trene i hans periode, men dette er rett og slett for dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.09.2018 21:59 Post subject: |
|
|
De har nok allerede bestemt seg for å gi Coolen permanent kontrakt dessverre. Når har RBK-ledelsen vist noe som helst i nærheten av kompentent arbeid ifm treneransettelser? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 30.09.2018 22:03 Post subject: |
|
|
Diskvalifisert, det er ikke sjans at han kan få fortsette. Gjort en god jobb som vikar resultatmessig, men resten holder ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 30.09.2018 22:07 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig har de ikke bestemt seg for det Tr0ndern.
Coolen har valgt å kjøre safe og ikke endre så mye på feltet etter at han tok over. I et ekstremt tett kamp- og landslagsprogram er det lett å skjønne det valget. Samtidig får han ikke muligheten til å vise om han egentlig kanskje er kompetent nok til å være trener. Klubben kan jo ikke ta en sjanse på at han klarer å skape et verdig kollektiv hvis han får trene laget gjennom en hel oppkjøring, derfor bør han heller ikke få jobben. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 30.09.2018 22:10 Post subject: |
|
|
Takk for at du tok oss til EL, takk for at du hjalp oss midlertidig og tar poeng. Men ikke faen om du skal fortsette neste år. Diskvalifisert! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.09.2018 22:47 Post subject: |
|
|
Å kom igjen'a. Han ble hentet til klubben for å lede akademiet, og det tror jeg han kan gjøre aldeles glimrende. Helt greit at han tok jobben midlertidig, og hvis han fortsetter i akademiet når ny trener er på plass er jeg temmelig fornøyd.
Er vel ingen vits i å slakte ham for en jobb han ikke ble hentet for å gjøre.
Blir som å hente Serbecic som midtstopper, dytte ham inn på spissplass pga. skader osv., og så slakte ham fordi han ikke duger som spiss. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 30.09.2018 22:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|