| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2018 23:06 Post subject: |
|
|
Svak kamp i dag. Det var jo nesten like mange angrep og initiativer som stoppet hos ham som hos Levi.
Han klarer imidlertid å hanke inn nok et målpoeng, da, selv om det var av den billige sorten. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:09 Post subject: |
|
|
| Backene i serien har studert han etter kanonstarten han hadde og nå som de har lest han så må han opp enda et hakk for å kunne fortsette å levere så bra som han har gjort. Askar hadde stålkontroll på han idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:11 Post subject: |
|
|
Men nå må vi ikke glemme at han nylig kom til klubben. Husk Dølle. Han var helt begredelig de 6 første månedene.
Dersom vi får inn en trener med en tydelig (offensiv) filosofi, tror jeg Jebali (og resten) kommer til å blomstre. Vi ser at han har ferdigheter, spesielt som avslutter. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:14 Post subject: |
|
|
| Jebali har jo i aller høyeste grad "blomstret", men han har nå mistet fordelen ved at ingen visste om han. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 23.09.2018 23:14 Post subject: |
|
|
Problemet med Jebali er at det er litt dødfødt å sende løpeballer i hans retning.
Han kunne kanskje spesialisere seg på offside-opphevingen ved innkast? |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 23.09.2018 23:19 Post subject: |
|
|
| Javel, hvordan vil du da beskrive prestasjonene til veldig mange av de andre på laget. Jebali var et kjempekjøp. Han kan spille bra i alle posisjoner foran. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:26 Post subject: |
|
|
Nå har du vel sett han i kun én posisjon EGA, så hvordan du kan påstå det vet jeg ikke helt. Det er ganske åpenbart for de fleste at han mangler fart, og i de to siste kampene så har han tatt utrolig mange feilvalg.
Han skal ha honør for de fine målene i kampene før det, dog, men det er ganske typisk at noen presterer fra start inntil motstander blir obs på han og klarer å nøytralisere. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:27 Post subject: |
|
|
Synes Jebali gjorde en helt Grei kamp jeg.
Tatt ibetraktning at han spiller "alt" og har fra dag 1 i ny klubb dratt opp sokka og peiser på. Var akkurat det vi trengte spør du meg.
Dog litt merkelig at han er midnst like rask med ball som uten  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:29 Post subject: |
|
|
Jebali trenger en hvil. Setter mange av småfeilene mot Celtic og Sarp i dag på den kontoen. Spilt mange 90 minutter og hadde vel 8-9 flyvninger på landslagsoppdrag i tillegg. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.09.2018 23:31 Post subject: |
|
|
Han er sterk i kroppen, har veldig gode ballmottak og klarer å holde ballen i føttene om nødvendig. Burde være et godt alternativ som oppspillspunkt i stedet for Søderlund. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 23.09.2018 23:39 Post subject: |
|
|
Jebali er uten tvil en fantastisk spiller med ballen i beina, han er i tillegg veldig flink de gangene han blir presset, og må bruke kroppen sin. Tror nok han merker kjøret etter de siste kampene, derfor tror jeg han burde hviles mot Vålerenga nå til uken. Viktig å ha han i toppslag til kampen mot Molde. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 23.09.2018 23:39 Post subject: |
|
|
Enig i det, han er en litt utypisk ving i det at han faktisk er utrolig sterk i kroppen og vanskelig å ta fra ball. Minner litt om Prica enkelte ganger. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.09.2018 00:16 Post subject: |
|
|
Leker litt med tanken om å flytte Jebali inn i midten, Jensen ned som en av to på midten, når Samuel er friskmeldt og kommer inn på venstre. Jebali er hvert fall ingen ving som ligger og sleiker krittet; sliter veldig med tempoet mot Askar og Nouri f. eks og er egentlig ganske treig til tider. En vandrende Jebali i fri rolle og med uromomentet Samuel på venstre. Spennende tanke. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.09.2018 00:35 Post subject: |
|
|
Egentlig tror jeg at jebali blir spisen vår nete år om Bendtner forsvinner.
Har mange kvaliteter som vi trenger som midtspiss i RBK og i tillegg er han en dyktig avslutter.
Som spiss trenger han ikke den helt store speeden heller.
Vinner Hodedueller: Check
kan holde på ballen: Check
Kan sette opp kombinasjonsspill: Check
Kan avslutte med begge bein: check
Har over middels teknikk: Check.
Lagspiller: Check
Egentlig føler jeg at vi med alle skadefrie kan fokusere på å forsterke høyrebacken og kanskje få hentet den playmakeren sentralt vi ønsker oss.
Mulig Levi kan bli den som ligger bak også for han kan da ikke springe like mye på tvers xD _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 24.09.2018 17:42 Post subject: |
|
|
Kan han bli vår midtspiss etter Bendtner?
189cm (undervurdert hodespiller).
Teknikk som bare Bendtner har..
Han er et bra oppspillspunkt! _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.09.2018 18:14 Post subject: |
|
|
| Jebali kan sikkert fint spille spiss, men hva er poenget i å snakke om ny posisjon for en som har slått så til de grader ann på venstrekant? Det må da være mest godfot å fortsette å bygge videre på det han har fått til på venstresiden med Meling? |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 24.09.2018 19:35 Post subject: |
|
|
| Å vinne hodedueller mot høyrebacker er noe annet enn å vinne hodedueller mot motstanderens største stopper, som RBK midtspissen må. Jeg tror Jebali hadde blitt spist levende som enslig spiss. Han klaga jo også selv på at han måtte spille spiss i sin forrige klubb, noe han ikke følte seg helt komfortabel med? |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 24.09.2018 23:45 Post subject: |
|
|
1) Han mangler en god del muskelmasse for å hamle opp med stopperkollegiatet i Eliteserien. Ingen ønsker å se ut som en junior i midten av karrierehøydepunktet, ei heller en nyanskaffet publikumsfavoritt.
2) Som midtspiss i RBK skal man minst en av to hovedegenskaper. 1; oppspillspunkt, og 2; ballfordeler. Egenskap #1 er allerede avblåst på vegne av hans manglende evne til å utfordre forsvaret på grunnlag av muskulatur, og 2; mannen eier ikke pasningsspill om det så sto om livet på spill. Ikke at han ikke treffer med pasningene sine, de bare kommer aldri til å starte med.
Jebali gjør utrolig mye magisk på egen hånd i tide og utide - han er rett og slett Helland med (trolig) sterkere en smak for couscous. De egenhåndige prestasjonene er hans levebrød, og dette er også det som gjør ham til en publikumsfavoritt.
Nei, dersom vi skal bytte ut Søder og Lord har vi i realiteten to valg; 1) La Botheim spille seg varmere enn het, á la Håland på bryggekanten, eller 2; hente inn noen som kan gå rett inn og dominere målstatistikken for neste år.
Til tross for vår historikk med juniorer har Rimikula gitt meg noe å tygge på, og jeg er rett og slett ikke sikker på hva som ville vært det mest reelle alternativet. Personlig hadde jeg håpet på førstnevnte. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.09.2018 00:05 Post subject: |
|
|
| Bortsett fra mot Haugesund så har jo Jebali mål eller målgivende i samtlige kamper. På 5 kamper har han f.eks. mer målpoeng enn Mike Jensen har på 23 kamper. Han har mest målpong per kamp i hele eliteserien. Briljerer ikke hele tiden men i sum har Mr Magic Time vært fantastisk. Ingen grunn til å flytte ham rundt på andre posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.09.2018 00:21 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Kan han bli vår midtspiss etter Bendtner?
Han er et bra oppspillspunkt! |
Han er ikke 189cm _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.09.2018 06:28 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jebali kan sikkert fint spille spiss, men hva er poenget i å snakke om ny posisjon for en som har slått så til de grader ann på venstrekant? Det må da være mest godfot å fortsette å bygge videre på det han har fått til på venstresiden med Meling? |
Fordi dette er rbkweb. Svært få spillere som rekker å bli varm i trøya før de første forslagene om omskolering kommer. Standard prosedyre, det. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 25.09.2018 06:47 Post subject: |
|
|
Ikke det? Tenkte det var litt mye.
Refererte bare til Wikipedia. Sier vel at man ikke skal stole helt på de. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 25.09.2018 06:51 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | niccolai wrote: | Kan han bli vår midtspiss etter Bendtner?
Han er et bra oppspillspunkt! |
Han er ikke 189cm |
Hmm... ser han er det i følge RBK.no.. og wikipedia.
Hvor høy er han.
Vet Bendtner er 193 _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 25.09.2018 08:15 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Ikke det? Tenkte det var litt mye.
Refererte bare til Wikipedia. Sier vel at man ikke skal stole helt på de. |
"nevermind Wikipedia, we can change that later" - Homer Simpson |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.09.2018 09:45 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | og 2; mannen eier ikke pasningsspill om det så sto om livet på spill. Ikke at han ikke treffer med pasningene sine, de bare kommer aldri til å starte med. |
Ikke at jeg er for å sette inn Jebali som midtspiss (det er jeg ikke), men dette mener jeg er skivebom over alle skivebom. Greit nok at Jebali av og til kjæler litt lenge med ballen, men han har meget bra blikk for spillet, og er flink til å spille godt timede pasninger langs bakken. Mot S08, i en svak og litt omstendelig kamp for ham, spilte han fram Meling til vår største sjanse i første omgang, han tredde inn til Søderlund i farlige posisjoner flere ganger med meget gode pasninger (dessverre perler for svin), og han fikk nok en assist når han kaldt dempet ned ballen til Søder i feltet.
Og nok en gang: hvis vi setter Jebali i Mikes rolle som framskutt midtbanespiller, så er det ikke lenger en 4-3-3-variant, det er en 4-4-2-variant. Og det er ikke for å være formasjonsobsessiv, det handler om spillertypene både i presspillet og angrepsspillet. Jeg er enig med trenerteamet, klubben og Jebali selv; ferdighetene hans er bedre utnyttet fra et bredere utgangspunkt der han får starte rettvendt oftere. |
|
| Back to top |
|
 |
|