Utbrent etter to år på Lerkendal
Skrevet av Thomas Myren, 10. april 2002, 15:41
Markedsdirektør Hans Gunleiksrud sier nå opp jobben i Rosenborg. Etter å ha prøvd å modernisere underholdningsproduktet RBK i to år uten å ha lyktes, er han nå utbrent.- Jeg er utslitt av RBK. Det er vanskelig å gjøre endringer og fornyelser i klubben, sier Gunleiksrud til VG.
Han var ansatt som markedsdirektør for å skaffe flere sponsorkroner og bidra til et nytt og bedre underholdningsprodukt i RBK. Med bakgrunn både fra Lillehammer-OL, Nike, Friidrettsforbundet og som president av Det internasjonale telemarksforbundet, virket han ut som den rette mannen til oppdraget.
Men etter to år er han rett og slett utslitt. Gunleiksrud har vært sykemeldt siden jul, og til sommeren gir han seg i jobben.
- Jeg ønsket å være her i flere år, men jeg er utslitt. Da er det best for både meg og klubben at jeg gir meg, sier Hans Gunleiksrud til VG.
Det har vært vanskelig å fornye ting i Rosenborg.
- Det er generelt vanskelig å få organisasjonen med på nytenkning og langsiktig satsing på mine felt, selv om jeg også er fornøyd med en del av det jeg har gjort i løpet av disse to årene, sier Gunleiksrud.
Sportsdirektør Rune Bratseth har ikke så mye å si til at direktør-kollegaene slutter.
- All forandring vil møte en viss motstand, og det i seg selv kan være tungt å fordøye. Vi beklager at han slutter nå, og mer enn det vil jeg ikke si om denne saken. Punktum der, sier Bratseth til VG.