Utskrift fra rbkweb.no

Idiotisk Tromsø-reklame
Skrevet av Thomas Myren, 11. august 2001, 16:53



Foran morgendagens oppgjør på Alfheim, har det i Tromsø blitt hengt opp plakater der det blant annet står «Kom å se TIL slå grisongan».

Navnet "grisongan" har utspring i kallenavnet "grisetrynet" som Nils Arne Eggen fikk av Tromsø-supporterne noen år tilbake. Med andre ord ikke spesielt snilt gjort av tromsøværingene.

Administrerende direktør i Tromsø, Brynjar Elde, hadde ikke selv sett plakaten fredag ettermiddag, men forsikret at han skulle ta dette opp så snart som mulig.

- Vi bruker et eksternt byrå, som sammen med markedsavdelingen bestemmer hva som skal stå der. Men stemmer dette, så ser vi selvsagt veldig alvorlig på det. Dette er ikke representativt for TIL som klubb, og vi beklager veldig. Jeg skal personlig ringe Nils Arne Eggen og beklage dette, sier Elde til Adressavisen.

Sportsdirektør i Rosenborg, Rune Bratseth, tar det hele med fatning. Bratseth mener at reklamekampanjen var lite gjennomtenkt fra Tromsøs side.

- Vi bryr oss ikke så hardt om sånne ting, men jeg synes helt klart ikke den var særlig morsom eller oppfinnsom. Dette var tåpelig, og her har reklamebyrået gjort en dårlig jobb. Men så lenge ledelsen i TIL reagerer, er dette helt greit fra vår side, sier Bratseth til Adressa.

Heller ikke Nils Arne Eggen orker å bry seg om de spesielle reklameplaktene til "Gutan".

- Det sier mest om dem selv - den slags hever i hvert fall vi oss over. Det er så dumt at. Et lavmål. Jeg orker ikke ergre meg over det en gang, selv om du blir lei av å høre sånt skvalder fra tribunen, sier Eggen til Dagbladet.

nyheter
forum