Kommentar: Bevisst markedsføring?
Skrevet av Thomas Myren, 23. september 2005, 20:54
Den siste utviklinga i dagens drakt-sak kan tyde på at hele "krigen" bare var et markedsføringsstunt fra Rosenborg og Narvesen.
PROVOKASJON: Tenkte Rosenborg aldri å bruke denne logoen?
Foto: Thomas Myren
Åpner for diskret logo
- Vesentlig forbedret avtale
Narvesen ny hovedsponsor
I kveld tilbakeviser Erik Espeseth at Rosenborg i det hele tatt hadde planer om å benytte Narvesens logo i normal, glorete utgave på trøya. Meget mulig akkurat dét, men hvorfor i all verden sa han det stikk motsatte under pressekonferansen i formiddag?!
Den oppsiktsvekkende
forsvarstalen hans for den grelle logoen kom etter kritiske spørsmål fra blant annet TV2 og Adresseavisen. At Espeseth nå prøver å nekte for at han i det hele tatt har sagt dette, betyr at han enten er dum eller at han sammen med den dyktige markedsavdelinga til Narvesen har satt opp et lurespill.
Sistnevnte konspirasjonsteori kan forsvares med enkelte av de mildt sagt oppsiktsvekkende uttalelsene til Reitan jr. i dag:
- Ingen blir vel trist og lei av friske farger? Vi håper at Rosenborg skal få et nytt løft med den fargesprakende logoen til Narvesen, sa han.
Hvorfor skulle Reitangruppen plutselig bli så tverr på fargevalget etter at de på eget initiativ fikk Rema-logoen trykt i svart for seks år siden?
Espeseth og Reitan visste at vi ville reagere på fargevalget, og man kan begynne å lure på om de bare satt og ventet spent på media-oppslagene i ettermiddag... Det er jo ingen tvil om at Narvesen plutselig ble det mest omtalte norske selskapet i dag.
Vi Rosenborg-supportere bør uansett være fornøyde nå i kveld: 2006-drakta blir ikke så ille som vi trodde.
Hva tror du? Si din mening om saken på forumet!