Utskrift fra rbkweb.no

Åpner for diskret logo
Skrevet av Thomas Myren, 23. september 2005, 20:03

Rosenborg og Narvesen tar den enorme kritikken mot 2006-trøya til etterretning, og velger sannsynligvis å endre farge på den glorete Narvesen-logoen.


GRELL: Rosenborg velger nå å gå bort fra denne logoen.
Foto: Thomas Myren

- Vesentlig forbedret avtale
Narvesen ny hovedsponsor

Et samlet pressekorps reagerte negativt da forslaget til 2006-trøya ble presentert i formiddag. RBK prøvde så godt de kunne å forsvare den grelle logoen i gusjgrønt, oransje og knallblått:

- For Narvesens del gjelder det å få en mest mulig synlig logo. Når de har valgt å nøye seg med en enkelt "N", forstår jeg at de gjerne vil ha farger for å få en best mulig gjenkjennelsesfaktor, sa salgs- og markedsdirektør i RBK, Erik Espeseth.

Reaksjonene lot ikke vente på seg i etterkant av pressekonferansen:

«I god RBK-tradisjon gir RBK jevnt faen i estetikk, stil og draktens symbolverdi. Det er forsåvidt ikke noe nytt. Men for riktig å understreke årets nedtur presenterer RBK ei drakt verre enn noensinne. Narvesens logo i alle regnbuens farger. Kjempesvær. Fra haka til magen. Dette er veldig mange skritt tilbake. At hovedsponsor får farger og kjempestørrelse hører midten av nittitallet til. Så er vi altså tilbake der igjen,» skrev [webred] på kjernen.no.

Samtidig har nærmere 400 RBK-supportere skrevet under på et opprop for å få endret trøya: «Jeg ønsker en ren og pen RBK-drakt!»

Gledelig nok ser Rosenborg ut til å ta tilbakemeldingene fra sine viktigste «kunder» alvorlig: I løpet av kvelden har pipen fått en helt annen tone:

- Med stor sannsynlighet vil vi også til neste sesong ha en drakt der logoen til hovedsamarbeidspartneren er i svart-hvitt, sier Espeseth nå plutselig til rbk.no.

nyheter
forum