- Vanskelig sponsormarked
Skrevet av Thomas Myren, 3. mars 2003, 21:11
Rosenborgs nye markedssjef Erik Espeseth klarer ikke å få oppfylt håpet om 40 millioner kroner i sponsorinntekter i år.Da den tidligere reality-TV-stjernen fra "Robinson" ble ansatt i fjor høst, trodde han at Rosenborg skulle klare hele 40 millioner kroner i sponsorinntekter i 2003. Nå har han gitt opp det.
- 40 millioner når vi nok ikke i år, men det er egentlig en litt mer langsiktig målsetting. Jeg tror vi skal klare budsjettet på 35-36 millioner, sier Eirik Espeseth til VG.
Men flere av RBKs Tippeliga-konkurrenter har det adskillig verre. Både Molde og Lillestrøm mangler hovedsponsor drøye måneden før seriestart.
- Det har vært utrolig tøft denne vinteren her. Det er ingen tvil om at markedet er kjempevanskelig, sier Espeseth.
Rosenborg på sin side har en ledig sponsorplass på drakta - på skuldrene. Denne har stått ledig siden "...if"-logoen forsvant etter 2001-sesongen.