Utskrift fra rbkweb.no

40 mill i sponsorinntekter
Skrevet av Thomas Myren, 6. oktober 2002, 16:14

Hvis alt går etter planen regner RBKs markedssjef Erik Espeseth at RBK vil hente inn 40 millioner kroner bare på sponsorinntekter neste år.

For tiden er det tørke i sponsormarkedet, men RBK regner allikevell med å hente inn 40 mill neste år på rullende reklameplakater.

- I år har vi hatt 27-28 millioner i markedsinntekter. Neste år tror jeg vi skal klare 40 millioner, sier RBKs markedssjef Erik Espesethtil VGnett.

Øker med tre
Rosenborg har i år hatt syv store sponsorer. Neste år skal de øke med tre slik at det blir 10 store sponsorer som skal ha navnene sine plassert på forskjellige plasser rundt omkring på Lerkendal.

- Vi mangler fortsatt tre nye sponsorer, men det skal gå greit. I tillegg har vi 40-50 lokale støttespillere som vi er helt avhengig av. Dessuten har vi fem til ti leverandører av ulik art, forteller markedssjefen til VG.

Molde nest størst
Molde som har det nest største budsjettet i eliteserien skal i år holde seg til budsjettet på 41,3 millioner kroner, mot RBK‘s 85 millioner kroner. Dersom Rosenborg får sine 40 millioner kroner av sponsorer neste år vil budsjettet øke enda mer.

Tar opp kampen
Vålerenga har planer om å ta opp kampen om sponsorinntekter med Rosenborg. Oslo laget tjener i år 15 millioner kroner på markedsinntekter.

- Hadde vi fått 40 millioner i sponsorinntekter, skulle det ikke vært lett å slå Vålerenga, sier VIF-direktør Kjetil Siem til VG.

- Men jeg synes det er utelukkende positivt at Rosenborg klarer å dra inn så mye penger. Det viser at det er mulig å få det til. Når de klarer 40, betyr det at vi, som i tillegg ligger i Oslo og har et godt merkenavn, har store muligheter.

nyheter
forum