Utskrift fra rbkweb.no

Kan bli flere nye sponsorer
Skrevet av Thomas Myren, 19. januar 2010, 00:02

Rosenborg sluttfører forlengelsen av flere sponsoravtaler samtidig som det pågår forhandlinger med helt nye aktører.

Nye sponsoravtaler etter jul (11.12.09)
Ny Rosenborg-drakt i februar (06.10.09)
Rosenborg trosser finanskrisa (10.09.09)

- Vi diskuterer med flere, og det kan komme inn flere samarbeids- og forretningspartnere, bekrefter kommersiell leder Per Mikalsen overfor rbkweb.no.

Draktsponsorer inngår i førstnevnte kategori, og derfor er det fortsatt ikke klart hvor mange reklamemerker Rosenborg-spillerne vil ikle seg kommende sesong. Etter at Shell trakk seg, er det i utgangspunktet ledig plass både på venstre arm og shorts.

Men allerede nå er det klart at sponsorbudsjettet blir økt.

- Vi oppgir ikke eksakte tall før regnskapene for 2009 er klare, men økningen inkludert nettverkspartnere er fra ca. 60 til 70 millioner kroner. VIP er holdt utenfor i denne sammenhengen, forteller Mikalsen.

Rema 1000, Sparebank1 Midt-Norge og NTE forlenget sine avtaler før jul, og alt tyder på at også Telenor, Bygger'n og Veidekke blir med videre. Sistnevnte sponsor ble presentert som en treårsavtale, men på grunn av en klausul rundt eiendomsutvikling på Lerkendal har det foregått reforhandlinger ett år før opprinnelig utløp.

- Vi forhandler og forutsetter at disse blir klare i januar, kommenterer Mikalsen.

- Med bakgrunn i at vi utvider samarbeidet med stort sett alle så bruker vi lengre tid i forhandlinger og planlegging av aktiviteter, forklarer han.

På nyåret dukket det opp reklamefilmer på TV2 med RBK-fjes som reklamerte for kosttilskuddet VitOmega. I forrige uke offentliggjorde partene at det dreier seg som en helhetlig avtale, ikke bare noe som den enkelte sjøl har stilt opp på. Rosenborg ser på dette som et alternativ til reklame på drakt og stadion.

- Dette er en spennende avtale for oss fordi den synliggjør verdiene for partneren og RBK med direkte knytning til partnerens produkter. Vi ser ikke bort fra at det blir flere slike avtaler over tid, avslutter Per Mikalsen.

Nåværende sponorater:

Bygger'n: 2006-09
Telenor: 2007-09
Veidekke: 2008-09/10
Adresseavisen: 2006-10
NTE: 2010-11
VitOmega 2010-12
Adidas: 2005-12
Sparebank1 Midt-Norge: 2010-12
Rema 1000: 2010-14

nyheter
forum