English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 4 ]
Jenssen
5%
 5%  [ 2 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
2%
 2%  [ 1 ]
Nypan
27%
 27%  [ 10 ]
Broholm
5%
 5%  [ 2 ]
Holm
5%
 5%  [ 2 ]
Reitan-Sunde
25%
 25%  [ 9 ]
Sæter
16%
 16%  [ 6 ]
Total Votes : 36

Author Message
Putte
Veteran

PostPosted: 14.07.2024 20:30    Post subject: Fredrikstad - Rosenborg Reply with quote

Fredrikstad FK - Rosenborg BK

vs.

Turnering: eliteserien
Tid: lørdag 27. juli 2024 18:00
Sted: Fredrikstad stadion
TV: tv2.no

mirar
Veteran

PostPosted: 14.07.2024 22:15    Post subject: Reply with quote

Usikker om det er nå vits å ta sjangse og dra på stadion
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran

PostPosted: 15.07.2024 08:22    Post subject: Reply with quote

Du går vel på kamp for å støtte laget, uansett resultat, eller?
2mas
Sjef

PostPosted: 21.07.2024 22:46    Post subject: Reply with quote

Samme lag som i kveld?

Litt rart å vrake noen såfremt ikke noen av reservene imponerer utenomjordisk på trening utover uka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ola.
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:55    Post subject: Reply with quote

ace wrote:

Ja, og i 90+ minutter. Det er ikke det Kjernen driver med.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 23:07    Post subject: Reply with quote

ace wrote:

Spørs helt på hvilke prioriteringer man har, og fanatisk den enkelte er. Fotball er en underholdningssport.
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 22.07.2024 10:19    Post subject: Reply with quote

Synes VAR er dritt, men også dritt å dra til Fredrikstad for å se på tennisballer Very Happy

Må kanskje bli verre før det blir bedre RBK
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:19    Post subject: Reply with quote

Ikke noen vits i å stille til denne kampen før pøblene er identifisert og fjernet. Klubben er i kunstig koma inntil pøblene ikke kan holde klubben som gissel lenger.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:27    Post subject: Reply with quote

Pust med magen nå Hedning. Du som da står på kjernen kan jo godt møte opp og bidra til stemning fordi om du er uenig i det som skjedde i går.
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:28    Post subject: Reply with quote

Nei jeg vil ikke komme tilbake å stå skulder til skulder med terrorister som får kampen avlyst før den er kommet i gang. Jeg har bedre ting å gjøre med livet mitt. Laget burde heller ikke stille.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:32    Post subject: Reply with quote

Men hva er det som skjer da Hedning? Hvilken ordbruk er dette? Du skal få lov å gjøre som du vil selvfølgelig. Er neppe et tap for verken Rosenborg eller stemningen generelt tenker jeg
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:34    Post subject: Reply with quote

Meg individuelt er ikke et tap for rbk. Men det er mange flere enn meg som tenker seg om to ganger før de kommer tilbake til Lerkendal etter dette.

Og dette er økonomisk terrorisme, uten tvil.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:52    Post subject: Reply with quote

Og nettopp det er et kjempeproblem. Tilskuerantallet på Lerkendal består av så mange fler enn de som står på Øvre Øst. Hvorfor skal barnefamilier ta sjansen på å reise på kamp hvis det er en reel fare for at kampen blir stoppet? Hvorfor skal folk reise i flere timer for å se to minutter med fotball? Hvorfor skal folk kaste bort tid og penger på dette?

Rosenborg er helt avhengig av disse "vanlige" supporterne, og det er de som blir angrepet når ting skjer som i går. Og det igjen kommer til å gå utover økonomien til klubben - hvilket er fullstendig krise slik den situasjonen er.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:16    Post subject: Reply with quote

Herregud hva er det som skjer med dere på forumet her. For en krisemaksimering.
Er dere slik på alt i livet ellers også? Tror dere virkelig at løsningen på uenigheten dere har med de i Kjernen er å svikte Rosenborg? Snakkes da, hva i alle dager for en logikk er dette?
Zarm93
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:21    Post subject: Reply with quote

For min del så er det veldig enkel logikk at f.eks. en familie med tre barn kanskje tenker seg om en ekstra gang før de velger å bruke tid og kroner på å se en kamp som kanskje blir avlyst.
Hva er så vanskelig med å forstå logikken bak det?
ballbingen
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 13:10    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Folk får tilbud om gratis billett når kampen spilles om igjen, eller valgfri gratis billett til en annen kamp. La oss si at det ikke koster klubben noe som helst å arrangere denne kampen på nytt (noe det selvsagt gjør) og at 2/3 av de uten sesongkort benytter seg av dette. Snittpris 250kr (+ moms), 4000 gratisbilletter... Det er jo en million tapt for klubben bare der... Og det stopper selvsagt ikke der. Bota kommer, noen hundre her og der som lar være å gå på kamp.

Dette bør ikke være samme gjengen som detaljstyrte styrets budsjettarbeid på årsmøtet iallefall...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 13:23    Post subject: Reply with quote

Hundre? Vi snakker mange tusen, helt garantert. Dette kommer til å sitte i lenge for den vanlige supporteren. Disse personene har påført klubben et tap på mange millioner.

Og ikke nok med det. Hvilke spillere og trenere orker å komme til en slik klubb? Hvem orker å bli her? Bruke en hel uke på å forberede seg til kamp, og så saboterer "supporterne" hele greia. Hadde jeg vært Alfred hadde jeg begynt å se meg om etter noe annet. En klubb der supportere og klubb drar i samme retning.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 13:26    Post subject: Reply with quote

Ja jeg brukte med vilje meget moderat anslag for å vise at det uansett kommer til å koste klubben mye - i en tid hvor vi snur på hver eneste krone og skriker etter nysigneringer.

Bør jo være enkelt å sammenligne tilskuersnitt før og etter kampen for å vurdere effekten, om noen runder.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 15:14    Post subject: Reply with quote

Dere tror ikke NFF kommer med en løsning nå (!)
-slappav.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 22.07.2024 15:51    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Herregud hva er det som skjer med dere på forumet her. For en krisemaksimering.
Er dere slik på alt i livet ellers også? Tror dere virkelig at løsningen på uenigheten dere har med de i Kjernen er å svikte Rosenborg? Snakkes da, hva i alle dager for en logikk er dette?

Dette er ikke noen krisemaksimering, det er en beskrivelse av hva som kommer til å skje resten av sesongen. Jeg er en av mange som tar med meg mine tre barn på ca annen hver hjemmekamp, har gjort dette i mange år, bruker noen timer å kjøre til Lerkendal. Gårsdagens kamp blir vår siste i 2024, og det samme er tilfelle for familien vi drar sammen med.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 15:51    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde i utganspunktet tenlt å ta turen til Fredrikstad, men jeg tør ikke prioritere de timene i familielivet hvis jeg kun får 5 minutter fotball og et kvarter med tennisballer.

Fast stående syngende på bortekamper på østlandet her, men det får settes på pause til enkelte lærer å oppføre seg som folk.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 20:58    Post subject: Reply with quote

Ja, det er helt utrolig å lese hvor tankeløse forsvarerne av aksjonen er, som sjiraff over her. De forstår virkelig ikke galskapen og hvor skadelig handlinger som dette er. Det er bare fotball, men én enkelt klubb i fotballen er faktisk veldig sårbar. Rosenborg er laget til flere titalls tusen med fans over hele landet. Så velger typ 1000 stykker nå å ødelegge for dem – og for klubben de påstår å støtte.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2024 21:13    Post subject: Reply with quote

Herman Osvold Askheim er forsanger i Yngrebanden og er engasjert i supportermiljøet som omgår FFK. Han er klar på hva han tenker om gårsdagens hendelser.

– Det var helt fantastisk. Vi så det på bussen på veien hjem fra Briskeby i går, og det var imponerende å se mobiliseringen deres.

Han har forståelse for at mange blir skuffet når de må dra hjem tidlig, men han mener også at det er riktig å ofre noen kamper for fotballens beste. Ifølge Askheim er det viktigste for norsk fotball akkurat nå, å få stoppet VAR.

(...)

Linda Amundsen er SLO i FFK og så hva som skjedde på Lerkendal.

– Jeg mener de aldri burde avbrutt kampen. Idet de gjør det, setter NFF seg i en vanskelig posisjon, sier hun og utdyper.

– Nå ser supporterne at de kan få kamper stoppet, og det er ikke godt å si hva som kommer til å skje neste runde. De har i hvert fall startet noe som jeg tror kan bli vanskelig å få stoppet, mener hun.

Les mer: Eliteseriekamp ble avbrutt etter VAR-demonstrasjoner: – Det var helt fantastisk

Får håpe Yngrebanden holder seg for gode til å gjenskape hendelsene i går.

Personlig er jeg veldig skeptisk til enda en hengekamp. Vanskeligere å spille om viktige poeng utover høsten enn nå på sommeren med lave(re) skuldre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2024 21:35    Post subject: Reply with quote

Det er knyttet stor spenning til om protestene vil fortsette neste eliteserierunde, og om protestene vil bli like omfattende. Tangvik er klar på at disse usikkerhetene ikke påvirker spillerne i oppkjøringen til kampen mot Fredrikstad.

– Vi kan ikke innstille oss på at det ikke blir noen kamp i helga, vi må tenke på at det skal spilles 90 minutter i Fredrikstad, og hvis vi begynner å fokusere på at det kan skje igjen, da sliter vi litt, sier han.

Les mer: Klar tale fra RBK-keeperen: – Da sliter vi litt

Generalsekretær Karl-Petter Løken sier det vil komme mer informasjon torsdag rundt eventuelle tiltak før helgas kamper:

– Som vi sa i går (søndag), aksjonene der ting kastes på banen er uakseptable. Dommeren gjorde rett i å stanse kampen etter at supportere fikk gjentatte advarsler om at dette ville skje dersom de fortsatte med kastingen. Forbundet jobber fremover sammen med klubbene, og styrene i Norsk Toppfotball og Norges Fotballforbund har et møte onsdag. Vi vil komme med mer oppdatert informasjon på torsdag.

Les mer: Nypan om bråket: – Det må være en form for straff
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 23.07.2024 23:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Jeg mener de aldri burde avbrutt kampen. Idet de gjør det, setter NFF seg i en vanskelig posisjon, sier hun og utdyper.

– Nå ser supporterne at de kan få kamper stoppet, og det er ikke godt å si hva som kommer til å skje neste runde. De har i hvert fall startet noe som jeg tror kan bli vanskelig å få stoppet, mener hun.

Hvis supporterne fortsetter å stoppe kamper så vil de vel oppdage at det er en veldig effektiv måte å sikre at eget lag får med seg 0 poeng og enten 0 eller -3 i målforskjell. Det er jo fullt mulig for supporterne å fortsette å stoppe kamper, selv med slike konsekvenser, og da vil de også oppleve at laget de støtter ender opp med å spille i en liga som ikke har VAR.

Det er egentlig ganske gjennomtenkt…
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb