English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Friis
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13739
Location: Namsos

PostPosted: 23.10.2023 20:38    Post subject: Jacob Friis Reply with quote

Henri wrote:
Ser Nidaros har en sak hvor de siterer Friis på at han har lest godfoten? (Har ikke abonnement) Begynner å bli så konkret den koblinga at han fortjener egen tråd? Og hva sier danskene her inne om han?


Jeg er enig, så får 2mas eller andre heller slette/flytte innlegget.

https://www.adressa.no/sp...toerre-naa

" Etter det Adresseavisen forstår er da også Friis blant navnene som har vært diskutert på Brakka.

Årsaken handler om hva han står for som trener - sammenliknet med RBKs eget strategidokument om «angrepsvillig fotball» og «å styre kamper». Han leder også laget sitt i 4–3–3.

Nå kan imidlertid sjansene være større ved et eventuelt RBK-framstøt:

- For det første har ikke Viborg lyktes spesielt godt denne høsten, og er nede på niendeplass. Søndag kveld ble det 0–2-tap hjemme for Nordsjælland. Klubben står med 12 poeng på 12 kamper. Dette kan endre dynamikken i eventuelle forhandlinger mellom Viborg og Rosenborg.

- Samtidig står RBK fremdeles sterkt som merkevare i Danmark.

- Et tredje moment handler om RBKs økonomi.

Da Kjetil Rekdal ble RBK-trener, var et krav at assistent Geir Frigård skulle være med som del av laget. Det endte i forhandlinger med HamKam, som kostet penger.

Det er ikke kjent om Friis ønsker å ha med seg noen om RBK-interessen skulle konkretisere seg. Men han tok ikke med egen assistent til Viborg i 2022.

Ett mulig scenario kan bli at Svein Maalen fortsetter i team med Friis - og at jobben som trenerutvikler i Rosenborg videre justeres internt.

- Jeg forholder meg ikke til rykter, så det vil jeg ikke kommentere, sa Friis til Nidaros på spørsmål om RBK søndag. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 23.10.2023 21:54    Post subject: Reply with quote

Virker ganske dust å kjøpe ham ut rett før han kommer til å få sparken i hvert fall... (om vi i det hele tatt er keen)
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4962

PostPosted: 23.10.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

Må man ikke invitere en annen trener først, få han sparket for å besøke oss, avvise han og så kjøpe ut dansken? Eller hvordan var det igjen, skal kanskje oppstå en rettsak en plass også .
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59554
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.10.2023 22:31    Post subject: Reply with quote

Etter det Nidaros kjenner til, er Friis blant de heteste kandidatene på bordet på RBK-brakka akkurat nå. Han skal også være realistisk med tanke på klubbens økonomi. Friis er ikke avhengig av å ha med seg et helt assistentteam til Trondheim om jobben skulle bli hans. Det er åpenbart en økonomisk fordel.

Jacob Friis er aktuell som Rosenborg-trener, selv om verken han eller sportssjefene i Viborg FF vil kommentere ryktet om samtaler mellom klubbene.

Les mer: Historisk, sympatisk, stille og betydningsfull: Slik beskriver de RBK-aktuelle Jacob Friis

Syns det er litt vanskelig å si hva som er fasiten på nye tråder i trenerjakta, da det går så mange rykter - og at det blir upraktisk å vekte kandidatene i fullt av enkelttråder.

Når det er sagt, så virker Friis å være mer aktuell enn mange av de andre. Så la gå - sjøl om det tilsynelatende ikke pågår forhandlinger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 23.10.2023 22:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette er rett vei å gå. Friis har gode referanser fra tida i Viborg som drives etter høymoderne metoder (noe som ikke kan sies om RBK siste 20 år). Hvis RBK faktisk er i ferd med å stake ut en ny kurs på alvor så kan dette bli bra tror jeg. Men han trenger flere dyktige hoder rundt seg. Spørsmålet er om han får rett folk rundt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2020

PostPosted: 23.10.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det blir Friis. Regner med at det var den nye treneren som var innom i går…
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.10.2023 07:14    Post subject: Reply with quote

Og dette var hvem Messi?

Ellers vil jeg si jeg fikk godt inntrykk av måten Viborg driftes på gjennom artikkelen til Nidaros og det faktum at begge trenerne før Friis samt den forrige sportssjefen har blitt hentet til større jobber sier meg at vi bør følge litt med på hvordan de jobber og se om vi kan lære noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 953
Location: Trønderlainne

PostPosted: 24.10.2023 08:00    Post subject: Reply with quote

Messi sikter til Bob Bradley
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8315

PostPosted: 24.10.2023 09:45    Post subject: Reply with quote

Friis virker å ha litt for lite tung CV, som Maalen forøvrig. Bradley nevnes, hvilken fotball og formasjon står han for….?
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 460

PostPosted: 24.10.2023 09:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tar mer enn gjerne Bradley! Er det noen konkrete rykter her?
Han spiller 433.

"Preferred formation : 4-3-3 Attacking"
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5324

PostPosted: 24.10.2023 10:21    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Tror ikke det blir Friis. Regner med at det var den nye treneren som var innom i går…


Regner med du sikter til Bradley. Men har Bradley landskamper under Drillo, eller spilt på for Rosenborg da, Messi? Wink


Messi wrote:
Men Tettey kom.. Jeg vet bare at «noen» skal reise til en flyplass utenfor norden i landslagspausen..Den listen jeg har hørt inneholder to som har spilt for RBK i din tid, det er ikke Pelu😉 eller Ingebrigtsen. Den ene fikk landskamper av Drillo.. Kun Høgmo var pÃ¥ den bruttolisten av TV2 navnene. Men RBK ønsker primert ikke Ã¥ kjøpe ut trenere av kontrakter..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6789
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.10.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
Er det noen konkrete rykter her?

Se trenerkandidat-tråden. Men, TV2 skrev at de mente å vite at Bob Bradley var blitt diskutert på Brakka. Adressa skrev vel også noe lignende litt senere om jeg ikke husker feil (kan godt være jeg husker feil).
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3517
Location: Trondheim

PostPosted: 24.10.2023 10:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt usikker på Friis. Viborg er et typisk kontringslag. De liggere lavt og kontrer på 2 raske spisser, slik de fleste mindre lag gjør..
De har stort sett mindre ball enn motstanderen. Nå ser det også ut som ballongen har sprukket for dem. Slitasje ?. Har Friis brukt det han har og står nå i stampe med laget ?. De scorer lite mål også.

Veldig usikkert kort. ES er også en helt annen enn Dansk serie.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2084
Location: Lørenskog

PostPosted: 24.10.2023 11:06    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Messi wrote:
Tror ikke det blir Friis. Regner med at det var den nye treneren som var innom i går…


Regner med du sikter til Bradley. Men har Bradley landskamper under Drillo, eller spilt på for Rosenborg da, Messi? Wink


Messi wrote:
Men Tettey kom.. Jeg vet bare at «noen» skal reise til en flyplass utenfor norden i landslagspausen..Den listen jeg har hørt inneholder to som har spilt for RBK i din tid, det er ikke Pelu😉 eller Ingebrigtsen. Den ene fikk landskamper av Drillo.. Kun Høgmo var pÃ¥ den bruttolisten av TV2 navnene. Men RBK ønsker primert ikke Ã¥ kjøpe ut trenere av kontrakter..


Styret har gjort en grundig prosess og funnet ut at det er nok å ha Godfoten i bokhyllen
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3517
Location: Trondheim

PostPosted: 24.10.2023 15:37    Post subject: Reply with quote

Vi går nok på en smell denne gangen også. Vikvang-Dorsin-By Rise - Tore R.
Jeg håper vi ikke må bruke mange millioner igjen på å kjøpe ut trenere med en god sesong bak seg.
Det må være et talent der som er tydelig og en klar spillestil som ligger close to det vi søker. Ekstrem tro på det man gjør og kraft til gjennomføring.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 271
Location: Hent tribunen

PostPosted: 24.10.2023 17:14    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingenting på den CVen til Friis som burde gjøre han til en kandidat, eller har jeg gått glipp av noe?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2023 18:22    Post subject: Reply with quote

Fra rykter om Hjulmand, Bosz og De Boer til en trener med u-landslag jenter på CV’en.

For all del, denne Friis kan være god han men snakk om tydelig stempel på hvordan man har falt i pecking orderen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.10.2023 19:32    Post subject: Reply with quote

Er vel økonomien som har gjort at vi muligens må legge oss på en hylle eller to lavere enn tidligere, men i mitt hode bør jo det bety at de som ansetter ny trener er helt trygge på at den nye treneren vil løfte oss nærmere der vi vil og skal være.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6789
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.10.2023 19:49    Post subject: Reply with quote

Eller er det heller en realitetsorientering?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59554
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.10.2023 21:12    Post subject: Reply with quote

Videointervju: Heit kandidat til trenarjobben i Rosenborg: – Flatterande
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3242
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2023 21:47    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Fra rykter om Hjulmand, Bosz og De Boer til en trener med u-landslag jenter på CV’en.

For all del, denne Friis kan være god han men snakk om tydelig stempel på hvordan man har falt i pecking orderen.


Bra poeng. Men det ble med ryktene når det kom til alle disse. Vi kapret ikke Knutsen heller. Sollied forble luremus etter karrieren i Europa.

Vi har til gode å kapre et større internasjonalt navn enn Hamren, så sjansene for at vi skal kapre et slikt navn nå med dårlige resultater og lite midler er vel mikroskopiske.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4962

PostPosted: 25.10.2023 01:02    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Det er vel ingenting på den CVen til Friis som burde gjøre han til en kandidat, eller har jeg gått glipp av noe?


Nei du er on point. Vi får håpe han får sparken og ikke får et bedre tilbud.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 596
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.10.2023 01:46    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg er litt usikker på Friis. Viborg er et typisk kontringslag. De liggere lavt og kontrer på 2 raske spisser, slik de fleste mindre lag gjør..
De har stort sett mindre ball enn motstanderen. Nå ser det også ut som ballongen har sprukket for dem. Slitasje ?. Har Friis brukt det han har og står nå i stampe med laget ?. De scorer lite mål også.

Veldig usikkert kort. ES er også en helt annen enn Dansk serie.


Viborg spiller 4-3-3, hvordan henger dette i hop med kontringer på 2 raske spisser? De fleste trenere som hentes fra utlandet hentes fra ligaer som er noe helt annet enn ES.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 596
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.10.2023 01:55    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Det er vel ingenting på den CVen til Friis som burde gjøre han til en kandidat, eller har jeg gått glipp av noe?



Viborg endte på 3. plass i grunnserien i Danmark i fjor, på et ganske så sparsommelig budsjett. Hans lag spiller 4-3-3, på en ganske så "gjenkjennbar" måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6789
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.10.2023 08:09    Post subject: Reply with quote

Bare en kuriositet så klart, men nåværende FCK-trener var i Viborg før han dro til FCK. Nå har han tatt FCK til CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb