View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
20% |
[ 9 ] |
Reitan |
|
2% |
[ 1 ] |
Henriksen |
|
2% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
4% |
[ 2 ] |
Väänänen |
|
46% |
[ 21 ] |
Skjelbred |
|
2% |
[ 1 ] |
Holse |
|
11% |
[ 5 ] |
Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
Nelson |
|
0% |
[ 0 ] |
Nypan |
|
6% |
[ 3 ] |
Sæter |
|
2% |
[ 1 ] |
Ingason |
|
2% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 45 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 04.06.2023 19:05 Post subject: Rosenborg - Sarpsborg |
|
|
Rosenborg BK - Sarpsborg 08 FF
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 25. juni 2023 17:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: TV2 Sport 1 _________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Last edited by Putte on 25.06.2023 19:07; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.06.2023 23:59 Post subject: |
|
|
Håper folk møter opp og støtter Maalen og spillerne!
Hva blir laget, tror dere? Tipper at Henriksen blir skjøvet fram igjen. Dessuten rykter om at Sæter kan være klar. Altså ikke umulig med:
Hansen
Reitan - Rogers - Jenssen - Tagseth
Skarsem - Henriksen - Nypan
Holse - Sæter - Nelson
Jeg tror nok dog at det kanskje blir Aga fra start som spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 18.06.2023 00:08 Post subject: |
|
|
Klar for kamp! Dette blir gøy! Endelig et snev av positivitet rundt RBK igjen!
Hansen
Reitan - Henriksen - Jenssen - Pereira
Skarsem - Santeri - Nypan
Holse - Sadiku - Nelson
Bytter som kommer:
Holte for Sadiku
Aga for Holse
Tagseth for Santeri
Cornic for Reitan
Ciljan for Skarsem
Må ta noen sjanser på laguttaket  _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.06.2023 09:40 Post subject: |
|
|
De er avhengig av en god start. 08 er et av de bedre lagene i år. Blant de 4-5 beste.
Det blir en tøff første kamp for Maalen og Trond.
Jeg tror Lerkendal publikummet vil akseptere en U hvis de ser en type fotball de ønsker. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.06.2023 10:06 Post subject: |
|
|
Ligger vel på 7. plass, med to poeng mer enn oss og med et ferskt hjemmetap for Viking. Sarpsborg er vel omtrent som Sarpsborg brukere å være. RBK har vist stigning de siste kampene, så vil tro man skal vinne denne. Hadde ikke blitt akseptert uavgjort med Rekdal ved roret i hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 18.06.2023 13:05 Post subject: |
|
|
Må innrømme at det føles utrolig digg å spekulere i lag når jeg ser 433-formasjonen, det føles bare riktig. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.06.2023 21:04 Post subject: |
|
|
Sarpsborg 08 har vunnet to seriekamper på rad på Lerkendal. Det holder. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 19.06.2023 11:45 Post subject: |
|
|
kjøpt billett, blir gøy dette.
Spent på om det blir 0, 1 eller 2 innoverkanter. Tipper han ønsker offensive indreløpere og vil ha Holse involvert så mye som mulig, så tror han tar en av indreløperrollene.
Kanskje noe sånt?
Hansen
Reitan/Cornic - Henriksen/Reitan - Jenssen - Tagseth
Holse - Santeri/Henriksen - Skarsem
Nelson - Aga/Sæter - Nypan
Maalen var jo ganske tydelig på hvor viktig Skammelsrudrollen er i laget, og at han må stort sett være god til alt. Høres litt Henriksen ut for meg, med sin erfaring. |
|
Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 19.06.2023 12:55 Post subject: |
|
|
Nypan som sentral midt på første formasjonsøvelse. Interessant! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.06.2023 12:57 Post subject: |
|
|
Ser ut som Henriksen fortsetter som stopper på treninga.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.06.2023 12:58 Post subject: |
|
|
Den barnslige gleden av endring kommer jaggu uansett. Spill på stor bane, repetering, en vaggende trener midt på banen. Jeg vet jo at det er for enkelt, men det er jaggu vanskelig å ikke bli litt glad av det. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 19.06.2023 13:06 Post subject: |
|
|
Laget som trener formasjon i dag:
Hansen
Reitan - Henriksen - Yttergård Jenssen - Tagseth
Skarsem - Nypan - Bjørlo
Holse - Aga - Nelson
Eneste som er litt overraskende er at Nypan spiller sentralt. Hadde kanskje forventet at Henriksen ble flyttet opp hit og at Rogers tok den høyre stopperplassen. Forventet kanskje også at Holse tok venstre indreløper, men siden han er bortimot det eneste alternativet på høyrevingen samtidig som det er enormt mange midtbanespillere i troppen så gir det mening. Så blir det spennende å se hva Maalen tenker om Sæter når han er tilgjengelig igjen. Er nok den spissen i troppen som passer best i 4-3-3 per nå. |
|
Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 19.06.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Den barnslige gleden av endring kommer jaggu uansett. Spill på stor bane, repetering, en vaggende trener midt på banen. Jeg vet jo at det er for enkelt, men det er jaggu vanskelig å ikke bli litt glad av det. |
Hehe, tenkte akkurat det samme |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.06.2023 13:20 Post subject: |
|
|
Første spilleøkt i dag.
På det som så ut som første laget.
Henriksen stopper.
Tagseth venstre back
Nypan sentral
Skarsem og Bjørlo indreløper.
Holse høyrekanten og indreløper.
Nelson vendtre kant.
Coenic og Reitan høyreback
Ingasson/ Aga spisser
Mye gjenkjennbart spill i mellomrom og medløp.
Dobling på kant ved at back holdt bredden.
Startet alle angrep ved utkast til back
Jobbet med samtidige bevegelser.
De fleste vil kjenne igjen dette fra Ranheim tiden og Eggen tiden. _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 19.06.2023 13:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 19.06.2023 13:21 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | Eneste som er litt overraskende er at Nypan spiller sentralt. |
Meget spenstig med en 16 år gammel midtbanegeneral. Men han har vel den roen og overblikket de andre mangler, så her kan man fort ha en Xabi Alonso i anmarsj som jo også var ekstremt fotballklok i meget tidlig alder. Liker det her! _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 19.06.2023 13:28 Post subject: |
|
|
Liten tvil om at Nypan skal testes ut sentralt på midtbanen dersom man skal (over?)tolke første trening. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 19.06.2023 17:19 Post subject: |
|
|
jeg må indrømme at jeg på ingen måde har fidus til en midtbane bestående af Nypan, Skarsen og Bjørlo. Der kommer stensikkert til at mangle styring og klogskab når modstanderen bliver af et vist format. Jeg ville alle dage spille med Henriksen og Holse derinde. Derudover undrer det mig ret meget at alle nu forventer at Ole nærmest skal redde os. Jeg vil vædde en bedre middag på at han kommer i en udgave der ligner Obos form og teknik og første berøringer derefter.
Jeg synes også det er helt uklædeligt den måde han taler den nye træner op og samtidig jo kritiserer Rekdal - jeg giver sgu ikke ret meget for at de har trænet og spillet sammen i Ranheim - Føj for pokker - den kritik burde han have fremført for flere uger siden. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 19.06.2023 18:05 Post subject: |
|
|
Ole er jo en løs kanon og alt han sier må tas med en klype salt. Men enig- slike uttalelser ligner ikke grisen.
Potensialet til Nypan versus Henriksen jr sentralt er jo åpenbart høyere. Frekvens i beina, fint blikk, mens Henriksen er for sein med ball i beina. Synd vi ikke har en klar kantspiller slik at Holse går inn som indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 19.06.2023 18:27 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Den barnslige gleden av endring kommer jaggu uansett. Spill på stor bane, repetering, en vaggende trener midt på banen. Jeg vet jo at det er for enkelt, men det er jaggu vanskelig å ikke bli litt glad av det. |
Ja æ like det, æ elske det  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.06.2023 18:41 Post subject: |
|
|
føles SÅ lenge siden jeg kjente på sånn sitring og spenning før kamp
4-3-3 får tårekanalene mine til å jobbe overtid, av glede
Tipper det blir en jevn kamp, og kanskje vinner vi ikke, men vi får endelig se fotball på Lerkendal av hjemmelaget igjen  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.06.2023 23:26 Post subject: |
|
|
Mester Eggen bruket en uke så vi må forvente at Maalen trenger noe mere tid.
Det viktigste er at laget får en positiv opplevelse ved den nye stilen og støtter prosjektet videre til det sitter. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 20.06.2023 08:55 Post subject: |
|
|
Meget spent hvordan spillermaterialet egentlig er. Mitt inntrykk etter å ha overvært flere RBK og LSK treninger det siste året mener jeg at RBK-spillere viser et høyere tempo og et større ferdighetsregister (ren synsing uten basert tall). Blir spennende å se om spillerne kan få litt selvtillig og får spillet til å sitte i kamp.
Spørsmålet er om Maalen ser for seg totalfotball eller direkteorientert fotball, og hvordan han tenker å dominere kamper og hvordan han ønsker presspillet skal foregå ved ballmist.
Henriksen som midtstopper er et glimrende valg for et offensivt lag som skal spille seg ut og dominere kamper. Ja, han har hatt noen dårlige beslutninger defensivt.
Stiller i stedet spørsmålstegn ved YJ som ikke gjør annet enn å slå langpasninger eller støtte. Defensivt har han fungert ok. Håper Maalen får han på "rett" kurs. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.06.2023 09:11 Post subject: |
|
|
I mitt syn har spillerne bedre ferdigheter enn det de har vist så langt. Ferdighetene må kontinuerlig forsterkes og oppretteholdes selv om de fins der inne et sted. Jeg tror vi vil få se mer av dette fremover. Vi har noen spillere som bør ha, i Eliteserie-sammenheng, svært gode individuelle ferdigheter. Holse, Nelson, Nypan, jeg vil også nevne Ingason, vi har en Broholm ute på lån. Det handler om å spiller hverandre gode. Vi har betydelig bedre forutsetninger for å gjøre det nå enn for ei uke siden. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 20.06.2023 10:13 Post subject: |
|
|
Henriksen i midtforsvaret er jo selvsagt all den tid det holder Rogers utenfor førsteelleveren. Vi tjener langt mer på det enn vi mister ved å ikke ha han i midtbanen. Håper ellers Holse er tiltenkt å være indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 20.06.2023 10:27 Post subject: |
|
|
Henriksen har sine helt åpenbare mangler (FART!) som stopper som blir enda mer fremtredende i en duo i stedet for en trio, men lederegenskapene hans er såpass nødvendige at det er nok uaktuelt å spille med Rogers i stedet. Rogers kommer nok til å rotere først og fremst med UYJ, med mindre Henriksen flyttes opp på sentral, noe jeg tviler på enn så lenge stallen er stappfull av midtbanespillere og rimelig tynn i midtforsvar. |
|
Back to top |
|
 |
|