View previous topic :: View next topic |
Når Sollied kommer, hvor mange poeng vinner vi TL med neste år? |
20-16 |
|
35% |
[ 7 ] |
15-11 |
|
10% |
[ 2 ] |
10-6 |
|
20% |
[ 4 ] |
5-1 |
|
35% |
[ 7 ] |
|
Total Votes : 20 |
|
Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.10.2004 08:56 Post subject: Verdens deiligste nyhet!! |
|
|
Vil punge ut for Sollied
HURRA!!!!!!!!!!
La oss håpe de får det til, og la oss inderlig håpe at de har samme innstilling når det skal handles til våren.. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 28.10.2004 09:28 Post subject: |
|
|
1. Trond Sollied tjener ca 9 millioner i året pr i dag
2. Selv om avisene skriver at RBK åpner pengesekken, kommer RBK aldri til å betale så mye i lønn til Sollied
3. Trond Sollied vil ikke til Rosenborg nå, han vil til Spania/England/Tyskland etc
4. Kona til Sollied vil ikke til Trondheim
SÃ¥ glem det...! RBK har nemlig sparket det beste treneralternativet vi har pr i dag. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.10.2004 09:32 Post subject: |
|
|
Quote: | SÃ¥ glem det...! RBK har nemlig sparket det beste treneralternativet vi har pr i dag. |
Er du litt morgentrøtt eller bare dum?
Å si at Ola er det beste treneralternativet RBK har er som å si at "Spice girls the movie" er den beste filmen gjennom tidene....
Quote: |
1. Trond Sollied tjener ca 9 millioner i året pr i dag
2. Selv om avisene skriver at RBK åpner pengesekken, kommer RBK aldri til å betale så mye i lønn til Sollied
3. Trond Sollied vil ikke til Rosenborg nå, han vil til Spania/England/Tyskland etc
4. Kona til Sollied vil ikke til Trondheim |
1. Trond Sollied går nok med på en mindre lønnsnedgang når han komemr til RBK og han er uansett verdt 9 mill (har du tenkt på det vi kan tjene på en ekstra runde i CL, seier i cupen, RL osv..)
2. Det er ledelsen i RBK som har gått ut med dette..
3. Trond Sollied har tidligere sagt at "RBK er hjem" tror ikke han dypt inne har forandret mening
4. Kvinner kan overtales... eier du ikke sjarm mann? |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 28.10.2004 10:27 Post subject: |
|
|
Klart Sollied ikke vil si: JA, jeg vil til Rosenborg nå. Da vil jo alle kort han måtte sitte på i forhandlingene være kastet. Dessuten er det jo slik at uansett om Sollied og RBK skulle bli enige er det en tredje part som må bli fornøyd også. Derfor ville det ikke være bra at Sollied skaper forventninger som kan bli stoppet av Brugge.
http://fotball.adressa.no...leID=69538
Synes disse uttallelsene vitner om en mann som er litt mere på gli også.
Og også at ikke det nødvendigvis trenger å være 9 mill som legges på bordet. |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 28.10.2004 10:40 Post subject: |
|
|
Tror ikke at Sollied, hvis han kommer, vender tilbake pga lønna. Det må nok noen lovnader til om at han får hente de spillerne han ønsker for å få RBK tilbake på rett kjøl igjen, koste hva det koste vil. Men det er vel heller usannsynlig at økonomene på brakka går med på. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.10.2004 11:03 Post subject: |
|
|
Sollied signaliserer klart og tydelig at han ønsker seg til en større klubb i en større liga.
Da er Rosenborg rett og slett feil vei å gå - spesielt når han allerede har fått tilbud fra klubber som Tottenham.
Hjertet i Rosenborg, ja - når han kommer tilbake. Det tror jeg ikke skjer med det første, egentlig.
Her har jeg lyst til å ta feil, men jeg har ikke trua. |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 28.10.2004 11:31 Post subject: |
|
|
Å slite på midten av tabellen i Premier League med Tottenham kan da ikke være noe stas! _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.10.2004 12:15 Post subject: |
|
|
Tja, mon tro det er morsommere med toppoppgjør mot Man U, Chelsea og Arsenal, enn Vålerenga, Brann og Tromsø ... ? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.10.2004 12:31 Post subject: |
|
|
Personlig vil jeg mye heller vinne 10 ganger på rad mot brann enn å tape 10 på rad mot United..
Dessuten kan jo sollied møte og knuse de i CL
Vinn-vinn situasjon  |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 28.10.2004 17:46 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: |
Er du litt morgentrøtt eller bare dum?
Å si at Ola er det beste treneralternativet RBK har er som å si at
"Spice girls the movie" er den beste filmen gjennom tidene.... |
Jeg er ikke morgentrøtt, så da er jeg vel dum. Jeg ser pr i dag kun
tre realistiske kandidater som kanskje kunne gjøre en bedre jobb enn Ola: Sollied, Eggen senior og Eggen junior (sistnevnte under tvil).
Fordi de kjenner RBK og samtidig har den kunnskapen/bakgrunnen/personligheten som gir dem den naturlige autoriteten spillerne påstår de savner.
Hvis ingen av dem takker ja til RBK, hvem skal da gjøre en bedre jobb enn Ola? Hvem skal komme inn med en slik autoritet og troverdighet at gamlegutta i RBK gidder å gi det lille ekstra på trening?Nordlie/Høgmo/Solbakken ??? aldri i verden....!
Ergo: NÃ¥r Sollied + Eggen x2 takker nei, er Ola det beste
alternativet. Og i følge deg er dermed Spice Girls the movie beste
film gjennom tidene...
Quote: |
1. Trond Sollied går nok med på en mindre lønnsnedgang når han komemr
til RBK og han er uansett verdt 9 mill (har du tenkt på det vi kan
tjene på en ekstra runde i CL, seier i cupen, RL osv..)
| Hvorfor skulle han gå med på en lønnsnedgang? RBK ligger jo på
kne... Jeg vil GJERNE ha Trond Sollied som RBK-trener sporenstreks,
men jeg tror ikke han kommer. Og gi ham gjerne 15 mill i året for min del... |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.10.2004 19:22 Post subject: |
|
|
Quote: | Jeg er ikke morgentrøtt, så da er jeg vel dum. Jeg ser pr i dag kun
tre realistiske kandidater som kanskje kunne gjøre en bedre jobb enn Ola: Sollied, Eggen senior og Eggen junior (sistnevnte under tvil).
|
tja, helt klart at du er dum.. Hva med å tenke på utsiden av den lille boksen...
Det er litt over 4 millioner nordmenn i verden, mens totalen har rundet 6 milliarder for LENGE siden.. Er du virkelig så trangsynt at du tror kun 3 (!!) menn er gode nok til å trene det laget i norden med mest ressurser til et bedre resultat enn å kjempe om å såvidt klare et seriegull?(som er situasjonen nå.. vi er ute av cupen + praktisk talt ute av CL..)
Og JA jeg tror han godtar en liten lønnsnedgang. etter 4 år med 9 mill i inntekt har du litt ekstra, hvis noen du har følelser for eller klubben i ditt hjerte spør, kan det godt hende at man klarer seg med mindre. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 28.10.2004 19:28 Post subject: |
|
|
Bare minner om at enkelte burde være litt mer skeptiske til det avisene skriver. |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 28.10.2004 19:33 Post subject: |
|
|
skammelsrud da? mjelde får d te i brann, gammel speller der!! _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 28.10.2004 19:59 Post subject: |
|
|
RBK FOR LIFE wrote: | skammelsrud da? |
Og dermed misbruke tiårets kommentator-funn? No way  |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 28.10.2004 20:26 Post subject: |
|
|
Makan til naivitet....  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.10.2004 20:29 Post subject: |
|
|
T.Sollied har akkurat gått ut og bekreftet at det IKKE er pengene som teller her. Tv2 nettavisen har mer om saken, innslaget var forøvrig i sporten.. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.10.2004 21:18 Post subject: |
|
|
RBK FOR LIFE wrote: | skammelsrud da? mjelde får d te i brann, gammel speller der!! |
Skammelsrud har så vidt jeg ved ingen træneruddanelse eller er erfaring så han er langtfra kvalificeret til jobbet. Og bare fordi noget virker i Brann er det ikke sikkert det virker i Rorsemborg!
duttend wrote: | Makan til naivitet....  |
Enig _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 28.10.2004 21:31 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | T.Sollied har akkurat gått ut og bekreftet at det IKKE er pengene som teller her. Tv2 nettavisen har mer om saken, innslaget var forøvrig i sporten.. |
selvfølgelig kan han si noe sånt uten at det betyr noe. jeg håper selvsagt han kommer, men vil ikke ta noen glede på forskudd. Han vil jo til et bedre lag, ikke nødvendigvis pga pengene, men fordi det sikkert er moro, og enda større utfordringer. |
|
Back to top |
|
 |
Old Junior

|
Posted: 29.10.2004 20:01 Post subject: |
|
|
TOM NORDLIE  |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 30.10.2004 09:42 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | tja, helt klart at du er dum.. Hva med å tenke på utsiden av den lille boksen...
Det er litt over 4 millioner nordmenn i verden, mens totalen har rundet 6 milliarder for LENGE siden.. Er du virkelig så trangsynt at du tror kun 3 (!!) menn er gode nok til å trene det laget i norden med mest ressurser til et bedre resultat enn å kjempe om å såvidt klare et seriegull?(som er situasjonen nå.. vi er ute av cupen + praktisk talt ute av CL..) |
Idiot... hva med å jekke ned tonen din noen hakk? Og lær deg å forstå innholdet i en tekst før du driter deg ut med å skrive slike innlegg...
Det er da sikkert 100 stykker som kan gå inn og trene RBK, men JEG mener at kun 2 (kanskje 3) pr i dag er et bedre alternativ enn Ola By Rise. Og grunnen er at jeg vil at verdiene og spillesystemet til Rosenborg skal bevares. Jeg tror dessuten at Ola By Rise kunne blitt en enda bedre trener over tid, og kanskje på sikt være et minst like bra alternativ som Sollied.
Ingen vits i å hente inn en trener som spillergruppa/RBK-miljøet må lære opp i hvordan vi tenker både sosialt og faglig i Trondheim. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 30.10.2004 11:24 Post subject: |
|
|
Det å si at det er 4-6 millioner nordmenn i verden er vel en underdrivelse... Det bor flere nordmenn utafor norge enn det faktisk gjør I norge. Tror vi er godt over 8 millioner faktisk, men det er jo selvsagt de som BOR i norge som teller.
Bare i USA bor det 4,5 millioner nordmenn, noen har selvsagt bodd der ei stund og begynner å bli amerikaniserte, men de fleste regner seg selv som nordmenn. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.10.2004 23:08 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | RBKSandvika wrote: | tja, helt klart at du er dum.. Hva med å tenke på utsiden av den lille boksen...
Det er litt over 4 millioner nordmenn i verden, mens totalen har rundet 6 milliarder for LENGE siden.. Er du virkelig så trangsynt at du tror kun 3 (!!) menn er gode nok til å trene det laget i norden med mest ressurser til et bedre resultat enn å kjempe om å såvidt klare et seriegull?(som er situasjonen nå.. vi er ute av cupen + praktisk talt ute av CL..) |
Idiot... hva med å jekke ned tonen din noen hakk? Og lær deg å forstå innholdet i en tekst før du driter deg ut med å skrive slike innlegg...
Det er da sikkert 100 stykker som kan gå inn og trene RBK, men JEG mener at kun 2 (kanskje 3) pr i dag er et bedre alternativ enn Ola By Rise. Og grunnen er at jeg vil at verdiene og spillesystemet til Rosenborg skal bevares. Jeg tror dessuten at Ola By Rise kunne blitt en enda bedre trener over tid, og kanskje på sikt være et minst like bra alternativ som Sollied.
Ingen vits i å hente inn en trener som spillergruppa/RBK-miljøet må lære opp i hvordan vi tenker både sosialt og faglig i Trondheim. |
Følger bare tonen du startet ....
Jeg skjønte ha du sa og jeg står fortsatt på at det er MANGE som kan gjøre det bedre enn By Rise. Og hvis man snakker om naivt.. det å tro at det bare er noen få som kan "fatte" RBK-kulturen er ultranaivt...
Hvis ikke Sollied vil (selv om jeg er overbevist om at innen 2 uker sier han ja..) er det tåpelig av RBK-ledelsen å si nei til en glimrende trener fra et annet land kun fordi han ikke "er en del av kulturen"
Hvilken kultur tror du klarer seg best? En som isolerer seg fra påvirkning og innspill fra omverdenen og snurper seg inn i sin egen lille drømmeverden, eller en som tar innspill og idèer fra mennesker som har lykkes andre steder og prøver å fornyes seg..
Svaret er gitt. Men naivitet (eller dumhet [potato/potateo]) har hindret mange gode kulturer fra å utvikle seg til storslåtte kulturer. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 01.11.2004 12:07 Post subject: |
|
|
Avviste ikke RBK _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|