View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Rogers |
|
2% |
[ 1 ] |
Henriksen |
|
8% |
[ 4 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Børkeeiet |
|
2% |
[ 1 ] |
Bjørlo |
|
48% |
[ 23 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Nypan |
|
34% |
[ 16 ] |
Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
4% |
[ 2 ] |
Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 47 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 06.05.2023 21:53 Post subject: Rosenborg - Haugesund |
|
|
Rosenborg BK - FK Haugesund
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: tirsdag 16. mai 2023 18:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Last edited by Putte on 16.05.2023 20:08; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.05.2023 21:55 Post subject: |
|
|
Etter å ha blitt slakta av B/G er jeg ikke fremmed for at vi taper denne og. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 06.05.2023 23:17 Post subject: |
|
|
I og med at kampen før denne er borte mot Glimt, og kampen etter er borte mot Brann, er det essensielt å få med seg poeng herfra for å holde hodet over nedrykksstreken når 1/3 av sesongen er unnagjort. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 06.05.2023 23:40 Post subject: |
|
|
Denne er den verste, fordi her forventer og krever man dominans og seier. Og det takler ikke dette laget. Denne kampen kan fort være spikeren i kista. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 07.05.2023 06:43 Post subject: |
|
|
Dette blir en repeat av vif-kampen. To dårlige lag. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 13.05.2023 19:59 Post subject: |
|
|
Dette bør være Rekdals siste sjanse. Går man på trynet igjen her etter de delvis positive taktene mot Glimt så bør Rekdal være ferdig før 17 mai toget går. Klarer man å vinne derimot så vil jeg tro klubben gir han lenger tid.
Jeg vil ha han ut uansett men jeg tror klubben fortsetter med han en stund til om man får en seier i denne kampen. Da får han nok fort frem til den lille sommerpausen på å snu det (3 seriekamper + 3 cupkamper igjen dit etter FKH). |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 13.05.2023 20:06 Post subject: |
|
|
I denne skal man selv produsere noe på et lavtliggende FKH. Det er mye vanskeligere enn å ødelegge for motstander, som i dag mot Glimt. Forventer lav xG og ræva spill. Blir gjerne positivt overrasket  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.05.2023 21:04 Post subject: |
|
|
Hjelper Rekdal med talepunkter her:
- Folk må huske på at Haugesund er et godt lag. Vanskelige å bryte ned.
- Det er ingen enkle kamper i denne ligaen. Alle kan slå alle, så vi må være kompakte bakover og ikke bare kjøre på framover.
- Vi vet hva de kommer med. Vi har analysert dem grundig og er godt forberedt så vi blir ikke overrasket.
- Vi får se hvem som starter denne kampen. Det er viktig å få i gang alle. Vi kan ikke kjøre samme ellever hver gang, det vil bare gi problemer senere i sesongen. Når det kommer to kamper i uka og vi skal spille i Europa så trenger vi alle mann.
(Spørsmål om Nypan skal starte.)
- Så har vi også et ungt lag med mange unge spillere som ikke har erfaring på dette nivået. De kan ikke spille alt, det skjønner jo alle, men vi må tenke utvikling også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 21:10 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Dette bør være Rekdals siste sjanse. Går man på trynet igjen her etter de delvis positive taktene mot Glimt så bør Rekdal være ferdig før 17 mai toget går. Klarer man å vinne derimot så vil jeg tro klubben gir han lenger tid.
Jeg vil ha han ut uansett men jeg tror klubben fortsetter med han en stund til om man får en seier i denne kampen. Da får han nok fort frem til den lille sommerpausen på å snu det (3 seriekamper + 3 cupkamper igjen dit etter FKH). |
Jeg frykter at du har rett, men jeg forstår ikke hvorfor styret evt. tenker slik. Hvorfor har de så forbaska tro på at Rekdal skal snu dette? Og hvis han skulle snu det og spiller blir akkurat slik Rekdal håper, er det fortsatt svært sjeldent underholdende og skaper gode nok resultater over tid. Har ikke styret fått med seg hva Rekdal har holdt på med i 20 år? |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 14.05.2023 08:12 Post subject: |
|
|
RBK ledelsen har vel studert hvordan Nils Johan Semb skapte resultater og engasjement med NFF fotball og vil gjenskape suksessen for RBK
Liker Rekdal som person, men spillestilen er defensiv og beror seg på å ødelegge for mostanderens spill ikke skape vårt eget.. Det er trist og ikke verdig for RBK |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.05.2023 10:59 Post subject: |
|
|
Halo. FKH slår vi på Lerkendal. De er et bunnlag med vesentlig dårligere spillere enn oss. Jeg blir sjokkert hvis vi ikke vinner denne hjemme med 20k hjemme.
Hvordan skal FKH score??.
De har i tilegg dårlig ballspillere all over. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.05.2023 11:07 Post subject: |
|
|
Hvordan skåret VIF, Sandefjord? Balltap på midten, kontring, mål.
Vi kan absolutt tape mot Haugesund. Gira vestlendinger som skal "knuse rbk" som alle andre lag også elsker å si. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.05.2023 13:03 Post subject: |
|
|
Selvtillit vil gjøre underverk for dette laget. Håper man greier å bygge videre på prestasjonen og spillet i Bodø. Er Isak spilleklar, bør man starte med det samme laget. Tenk hvordan desse unge spillerne ville vokse på en god kamp foran et fullsatt Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.05.2023 14:02 Post subject: |
|
|
Mot VIF hadde vi et snitt på 27 år. Det er ikke ungt.
Vi har stort sett et rutiner lag. 22-24 er ikke ungt i dag.
Da er du på topp som Ødegård og Haaland osv.
Vi ligger der vi ligger forde vi ikke har vært bedre. Har vi mere inne ?. Tja noe sikkert men ikke nok til topp 3.
Da må du ha et eget offensivt grunnspill som skaper sjanser og ikke bare et som går ut på å utnytte andres feil.
Sesongen er stor sett over før den har begynt. Vi er ute av cupen og ute av kampen om serie gullet. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.05.2023 15:21 Post subject: |
|
|
Eller 26,1 om man skal være nøye på det. Da har vi tre spillere som drar opp mye i Hansen på 33, Henriksen på 30 og Skjelbred på 35. Resten hadde vel gjennomsnitt på 23,75 eller noe i den duren.
Første gang i mitt liv at jeg har hørt noen påstå at man er på topp i karrieren når mann er 22-24 år. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.05.2023 12:13 Post subject: |
|
|
Legger du god viljen til så forstår du sikkert hva jeg mente.- _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.05.2023 12:47 Post subject: |
|
|
Blir sjokkert om dette ikke ender 0-0 eller til nød 1-0 til ett av lagene. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 15.05.2023 13:06 Post subject: |
|
|
Nå som Isak ikke kan spille så blir det vel Kristall og Nypan på topp? Sæter er vel ikke klar til denne heller? _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 15.05.2023 13:28 Post subject: |
|
|
Tipper 3-0 til oss.
Forventer at vi fortsetter å spille oss ut som mot Bodø/Glimt der vi (og delvis B/G selv) fremtvinger valg hos fremste pressledd. Da ser vi gang på gang mot Glimt at vi faktisk har dyktige nok spillere til å spille av press. I første omgang skaper vi to enorme muligheter på det.
Så gjenstår det å se om Haugesund gir oss like mye rom. Hvis ikke, så må vi aktivt oppsøke situasjoner der Haugesunds spillere må ta defensive valg. Det fordrer egne spillere som tør å gå med ballen lenge nok. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 15.05.2023 13:31 Post subject: |
|
|
Ser for øvrig på rbkweb at trioen på midten fremover skal være Santeri, Børkeeiet og Bjørlo. Jeg kan være med på den. Sistnevnte var en av våre beste mot Bodø. Børkeeiet ok stabil og Santeri har en intensitet og løpskraft jeg savner fra flere.
Det overnevnte innebærer selvsagt at Henriksen skal tilbake som stopper. Da må Reitan spille sidestopper. Ellers blir det for treigt. Jeg vil se følgende lag fremover:
Hansen
Reitan, Henriksen, Jenssen
Cornic, Bjørlo, Børkeeiet, Santeri, Tagseth
Nypan, Sæter
Holse går inn for Santeri eller Bjørlo når han er tilbake. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 238 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 15.05.2023 13:44 Post subject: |
|
|
Håper virkelig Sverre Nypan får ny tillit i morra. For en åpenbaring det det var å se denne ungutten brilliere i første omgang i Bodø.
Og for en opplevelse , og et selvtillits boost det ville være for Nypan om han scorer på Lerkendal foran 21000. Og nå som Isak er ute, er det vel Ingason som får spissplassen.. Så får vi håpe scoringen i Bodø var forløsende for han også. Tipper med hjertet, og satser på 3-1 til RBK. Forsvaret er fortsatt alt for ustabilt , så mål i mot , er noe vi bare rmå egne med. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Last edited by JBH on 15.05.2023 13:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 15.05.2023 13:47 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Ser for øvrig på rbkweb at trioen på midten fremover skal være Santeri, Børkeeiet og Bjørlo. Jeg kan være med på den. Sistnevnte var en av våre beste mot Bodø. Børkeeiet ok stabil og Santeri har en intensitet og løpskraft jeg savner fra flere.
|
Bare det at vi har landet på en trio som skal satses på er et stort steg i rett retning. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 15.05.2023 14:41 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Selvtillit vil gjøre underverk for dette laget. Håper man greier å bygge videre på prestasjonen og spillet i Bodø. Er Isak spilleklar, bør man starte med det samme laget. Tenk hvordan desse unge spillerne ville vokse på en god kamp foran et fullsatt Lerkendal. |
Er helt utrolig at du fortsatt støtter Rekdal. Hva skal til for at du snur? Nedrykk? |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 15.05.2023 14:51 Post subject: |
|
|
Er noen her inne som først og fremst heier på Rosenborg og ikke på trenere. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 15.05.2023 15:25 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Ratatosk wrote: | Selvtillit vil gjøre underverk for dette laget. Håper man greier å bygge videre på prestasjonen og spillet i Bodø. Er Isak spilleklar, bør man starte med det samme laget. Tenk hvordan desse unge spillerne ville vokse på en god kamp foran et fullsatt Lerkendal. |
Er helt utrolig at du fortsatt støtter Rekdal. Hva skal til for at du snur? Nedrykk? |
Det er et troll fra Molde. |
|
Back to top |
|
 |
|