View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 30.10.2004 16:34 Post subject: RBK's gruppe i Royal League |
|
|
Da er Allsvenskan over for i år, og vi kan gratulere Malmø med seriegull (Jon Inge Høiland ble matchvinner)
Hvis jeg har forstått det riktig, blir da RBK's gruppe slik:
Rosenborg
VÃ¥lerenga
Esbjerg (nr 3 i danmark)
Djurgården (nr 4 i sverige)
Moro med RBK, VIF og Djurgården  |
|
Back to top |
|
 |
Oraklet från Alnö Junior
|
Posted: 31.10.2004 01:20 Post subject: Djurgården - Rosenborg |
|
|
Någon som vet när Rosenborg kommer på besök till Stockholm för möte med Djurgården?
Håller i normala fall på GIF Sundsvall i Allsvenskan men när Rosenborg kommer på besök måste jag ta och bege mig till matchen. Kommer att stå på Rosenborgssupportrarnas anvisade läktarsektion och sjunga mig hes i norska toner
Går det att spela på matchen redan nu? 0-4
En sak till! Blir det några supportrar till Stockholm? Skulle vilja köpa mig lite RBK-accessoarer.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2004 13:21 Post subject: |
|
|
Rosenborg møter DIF i Trondheim 11. november.
Matchen i Stockholm blir spilt 12./13. februar (matchdag 4) eller 17. februar (matchdag 5).
Dersom det blir matchdag 4, lørdag el. søndag, regner jeg med at noen tar turen til Sthlm for helgen. Kamp på en torsdag frister nok ikke like mye...  |
|
Back to top |
|
 |
Oraklet från Alnö Junior
|
Posted: 31.10.2004 18:53 Post subject: |
|
|
Sablarns!
Kanal5 kommer att sända matcher varje omgång men jag står uppbokad för affärsmöte i London hela vecka 46. Blir så förbannad!
Skulle bara saknas att jag inte kan se matchen på Råsunda i Februari heller. Blir så jävla förbannad! Måste göra allt i min makt.
Har verkligen sett fram emot Royal League! |
|
Back to top |
|
 |
Gaute Senior

|
Posted: 31.10.2004 21:19 Post subject: |
|
|
Skal vi spel mot VÃ¥lerenga? Det kan bli interessant!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2004 10:45 Post subject: |
|
|
Djurgården-trener Kjell Jonevret:
- Det ska bli roligt och inspirerande att möta Norges två bästa lag. Jag har stor respekt för Rosenborg och Vålerengen. Rosenborg är ju ett Champions League-lag och då håller man mycket hög klass. Esbjerg har jag ingen koll på, det erkänner jag. Det hade kanske varit sportsligt roligare att möta två danska lag eftersom danskarna är kända för att ha bra fotbollsplaner.
Tobias Hysén, sønn av far sin:
- Det blir många och spännande matcher när de bästa lagen från de olika ligorna möts. Det kan säkert vara bra att möta lag som Rosenborg, Vålerengen och Esbjerg. Man får ett hum om hur man ska spela mot dem och det är bra på sikt. Jag tror att den danska ligan är bäst sett till det hela. Men Rosenborg måste hållas som favorit. Det ska bli kul att utmana norska mästarna.
Esbjerg-trener Ove Pedersen:
- Det er attraktive modstandere, der siger fodboldtilhængerne noget, idet for eksempel Rosenborg er Nordens førende og spillemæssigt bedste klub. Omvendt er det også sportsligt en stærk pulje, som jeg tror, vil blive meget jævnbyrdig, og jeg har svært ved at få øje på klare favoritter på forhånd.
- Vurderet ud fra chancerne for at gå videre havde jeg foretrukket de to bedste svenske hold. Jeg finder dog puljen god for Esbjerg, og de økonomiske perspektiver i Royal League er en gulerod, der gør disse kampe til alt andet end en træningsturnering. Vi vil stille med det stærkeste mandskab til alle kampe.
Esbjerg-kaptein Jess Thorup:
- Umiddelbart tror jeg, vi er kommet i den sværeste af puljerne. Men da det er en turnering, vi skal bruge til at flytte os et niveau op internationalt, er jeg glad for at møde blandt andre Rosenborg, der har stor erfaring fra europæiske turneringer. Vi har kort og godt brug for disse kampe for at udvikle os.
- Det vil være optimalt for os at gå videre fra den indledende pulje, men mulighederne er måske ikke så store, som de kunne have været. For os spillere bevirker Royal League, at vi spiller kampe til helt hen midt i december, og det bliver hårdere og hårdere. Det opvejes dog af, at vi får mulighed for at spille disse internationale kampe, og det er op til trænerne at dosere og planlægge, så vi fysisk kan stå det igennem.
Les mer: Klubberne ser frem til Royal League |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 11.11.2004 18:57 Post subject: |
|
|
i kveld begynner kampen jeg har sett fram til,
2mas kan du svare på dette?: jeg hørte at hvis rbk viner får de premie på noen millioner. kan rbk kjøpe nye spillere for dem, eller jobbe med lerkendal?? takk  _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.11.2004 19:34 Post subject: |
|
|
RBK har hittil tjent 1,25 mill. på RL: Oversikt over pengepremier
Tak vil koste mellom 50 og 100 mill. |
|