English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rbk SLITER
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 04.02.2005 19:26    Post subject: Rbk SLITER Reply with quote

Rbk sliter noe inn i hamper*vva som det går ann.

6 Treningskamper
2 Seirer og en av dem var mot et 3 div. lag... Huff..

Nei, det er nok mulig for at Brann tar over..
Senior

PostPosted: 04.02.2005 19:28    Post subject: Reply with quote

nei nei nei! dårlig å være negativ pga! Rosenborg driver å bygger seg opp... vinner serien i år som alltid Smile RBK
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran

PostPosted: 04.02.2005 20:35    Post subject: Reply with quote

Tja, dette er vel ikke første gangen Rosenborg er i "krise" slik som "fotballeksperter" med f.eks Ivar Hoff som navn kaller det. Tror Rosenborg finner ut av denne "krisen" også. Må bare si at jeg ler godt hver gang jeg hører folk snakke om disse krisene.

Rosenborg reiser seg, og vinner serien i år, som de har gjort de siste 13 årene! RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pelun
Proff

PostPosted: 04.02.2005 21:19    Post subject: Re: Rbk SLITER Reply with quote

siggetheman wrote:
Nei, det er nok mulig for at Brann tar over..

øh, hehe, er du en bergenser som allerede har vunnet serien? Jeg trodde ikke det skjedde før etter 2. serieomgang.

Nå må vi ikke være så negative her. Vi slapp tross alt inn bare 2 baklengsmål i dag, og det er jo positivt.... Confused
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 05.02.2005 12:00    Post subject: Reply with quote

VI HAR SLIPPET INN 30 MÃ…L PÃ… 10 KAMPER! Surprised Shocked Confused Embarassed Rolling Eyes

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=265576
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
habahaba
Junior

PostPosted: 05.02.2005 12:25    Post subject: Reply with quote

Det er noe som har vært galt helt siden serien startet i fjor!
Har spilt noen få gode kamper, men ikke mange. Forsvaret blir rett og slett for tregt. Og hvor er den offensive flyten og initiativet?! Når det er kontringsmuligheter så blir det alltid stoppet på midtbanen, ved at de begynner å sende tversoverpassninger. Spillet på vingene går også for tregt.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 05.02.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Slapp av folkens det årner seg. Så fort første ellevern begynner å finne tonen og godt spill (noe jeg tror de gjør snart) så vinner vi i år igjen. Selv om jeg tror Brann blir farlige i år. Kanskje veldig farlige.

Så må vi ikke glemme at vi fortsatt har et par skader.
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 05.02.2005 14:47    Post subject: Reply with quote

Quote:
Slapp av folkens det årner seg. Så fort første ellevern begynner å finne tonen og godt spill (noe jeg tror de gjør snart) så vinner vi i år igjen.

Jag håller fullständigt med dig. Jag tror Riseth och Koppinen kommer att styrka laget när dom kommer tillbaka. Berg också om han hittar formen, men han är gammal nu, så jag har inte så höga förväntningar.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 05.02.2005 17:19    Post subject: Reply with quote

Får håpet det! RBK RBK RBK Rolling Eyes
Back to top
rbksvein
Junior

PostPosted: 05.02.2005 19:38    Post subject: Reply with quote

Bare vent te gutta er ferdig med vinter ferien og ALVORET BEGYNNER OG POENGENE SKAL SANKES DA SKAL DERE ALLE SE HVA SOM HENDER ETTERHVERT!!!
rbksvein RBK forever
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.02.2005 18:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er noe bekymret over at vi aldri får satt forsvaret, og at vi ikke vinner treningskamper, men vi er så langt ifra i noen krise. Hadde vi vært det tror jeg nok vi hadde merket det på den sportslige ledelsen også. Vi får bare håpe at det bedrer seg etterhvert. Vi må få kjørt inn et par faste ellevere før seriestart, og vi får håpe at vi har en god ellever på plass til Esbjerg kommer på besøk. Vi er redusert av skader og mange spillere er nye, men jeg har stor tro på at så snart samhandlinga sitter, så kommer resultatene også. Og ja, få Ørjan frisk igjen snarest!
robinla
Veteran

PostPosted: 06.02.2005 22:08    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg er noe bekymret over at vi aldri får satt forsvaret

Det er jo som kjent i forsvar vi hovedsaklig har slitt med skader i det siste, er vel knapt en eneste i back-rekka som ikke har vært skadet i vinter. Da ser jeg ikke på det som noe hokus-pokus at 4-ern ikke er helt tett. Men fram til seriestart, og trolig allerede mot Esbjerg, tror jeg ting skal fungere svært godt. Hører jeg noen nevne krise nå, må jeg bare le, for det er på ingen måte. Slik jeg ser det iallfall.
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 06.02.2005 22:34    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
joakleis wrote:
Jeg er noe bekymret over at vi aldri får satt forsvaret

Det er jo som kjent i forsvar vi hovedsaklig har slitt med skader i det siste, er vel knapt en eneste i back-rekka som ikke har vært skadet i vinter. Da ser jeg ikke på det som noe hokus-pokus at 4-ern ikke er helt tett. Men fram til seriestart, og trolig allerede mot Esbjerg, tror jeg ting skal fungere svært godt. Hører jeg noen nevne krise nå, må jeg bare le, for det er på ingen måte. Slik jeg ser det iallfall.

Veldig enig med Robinla.

Rosenborg har faktisk ei veldig god backrekke når alt kommer til alt, tror jeg. Vi har mange forskjellige komposinsjoner som jeg vil tro at alle andre tippeligalagene ville vært meget fornøyd med å ha.

Vi har en tre-fire av de beste ute om dagen, så jeg tror ikke det er noen krise før vi evt. fortsetter å slippe inn med et topptrent toppmannskap i en obligatorisk kamp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.02.2005 02:14    Post subject: Reply with quote

Skummelt å drive å unnskylde tap som Perry og noen av spillerne gjør. Uten sammenligning forøvrig: Stabækktreneren drev også å unnskyldte tapene tidlig ifjor med at de bare var treningskamper, at spillet ikke var så dårlig etc. Nå tror jeg RBK vil kjempe om gullet iår også. Men jo tidligere de begynner å vinne kamper jo bedre er det.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 07.02.2005 09:14    Post subject: Reply with quote

Man kan egentlig aldri unnskylde tap. Og det kan vi ikke gjøre nå heller. Slik som Rosenborg har fremstått i de siste 5 månedene så vil jeg si at det er en krise. Man kan jo selvfølgelig unnksylde seg blå på at vi har mange skader, men det er bare å skyve problemet framover. Tallenes tale er klare: Vi slipper inn altfor mye mål. Punktum. Ingenting mer å si om det. Hva gjør Rosenborg med det? Vel hittil har de gjort ingenting. Ikke så mye som et fnugg faktisk. Og når Frode Johnsen går ut i media å sier at det er ingen problemer i det heletatt, ja da er det problemer på gang.

Hvis vi fortsetter å tape fram til serien, å kommer vi til å tape i serien også. Det enn gjør i trengingskamper gjør man som oftest i skikkelige kamper også.

Det blir egentlig litt latterlig å lese på dette forumet at så mange sier at det ikke er noe som er riv ruskende galt og at vi kommer til å vinne serien igjen. Vel for å si det slik, hvis vi vinner serien med det spillet de har nå, ja da har nivået på Tippeligaen sunket til et lavere nivå enn serien i Luxenburg. Rosenborg må forbedre seg så mange hakk opp til seriestart for å være en seriøs gullkandidat at det må være årets opptur. For slik som det ser ut nå så ligner vi mest på en middelhavsfarer som engang iblant spiller bra kamper men for det meste spiller dårlig.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 07.02.2005 10:40    Post subject: Reply with quote

Vel, vi får se hvordan ting ser ut etter Esbjerg kampen nå til helgen. Tror det er kampen som skal til for å "reise kjærringa" for Rosenborg.

Ja, vi slipper inn for mange mål for øyeblikket, men hva kan vi her på forumet gjøre med det? Pent lite. Da lurer jeg på hvordan Stano_11 kan påstå at Rosenborg heller ikke gjør noe med det;

Stano_11 wrote:
Hva gjør Rosenborg med det? Vel hittil har de gjort ingenting. Ikke så mye som et fnugg faktisk.

For all del mulig at du er med Rosenborg på La Manga, men jeg tviler. Slike påstander blir jeg iallfall lettere irritert over, så lenge de ikke har fot i virkeligheten.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2005 11:56    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Man kan egentlig aldri unnskylde tap. Og det kan vi ikke gjøre nå heller.

Joda. En ting er naturligvis at vi faktisk ikke alltid er gode nok, men samtidig er det jo så at noen faktorer kan være med på å avgjøre slike kamper.

For eksempel er det en stund siden vi hadde to gode midtstoppere friske til kamp. Ikke siden Lyn-kampen. Og etter det har vi fått to særdeles gode midtstoppere i troppen, som ennå ikke har fått spille.

Et annet eksempel er at vi faktisk tester ut en ny formasjon. Alle må da vel skjønne at en omvendt V på midtbanen betyr at vi er mer utsatt for skåringer. Bent som defensiv sentral mann kontra Frode eller Thorstein som hengende spiss? Himmelvid forskjell.

Et tredje eksempel er at vi til tider har en helt ny angrepsrekke. Tidligere år har vi byttet ut en, kanskje to; nå er det ofte tre nye. Når RBKs suksess er bygget på innøvd angrepsmønster sier det seg selv at det må få konsekvenser.

Quote:
Slik som Rosenborg har fremstått i de siste 5 månedene så vil jeg si at det er en krise.

Jeg er enig i at det er ubehagelig. Men noen krise vil jeg ikke gå med på. Nå er vi faktisk midt inne i et generasjonsskifte, der mange gamle er på vei ut, og mange unge ikke kjenner stilen.

Hvis vi ligger mer enn 10 poeng bak serielederen når sommerpausen starter, kan jeg gå med på at det er krise. Foreløpig: et klart nei.

Quote:
Hva gjør Rosenborg med det? Vel hittil har de gjort ingenting. Ikke så mye som et fnugg faktisk.

Dette kunne bekymret meg, men vi har noen av Nordens skarpeste fotballhjerner i leder- og trenerteamet. Å mene at Eggen og Hansen og de andre ikke får med seg det som skjer ... det er ... hehe ... det er skikkelig lite sannsynlig, for å si det sånn.

Det er ikke Gaute Larsen vi snakker om.

Quote:
Og når Frode Johnsen går ut i media å sier at det er ingen problemer i det heletatt, ja da er det problemer på gang.

Uenig. For det første, fordi jeg tror han er påvirket av Eggens synspunkter (og det er det nok vanskelig å la være å bli ....), for det andre - hvis han mente det var problemer ... hvorfor skulle han si det?

Quote:
Hvis vi fortsetter å tape fram til serien, å kommer vi til å tape i serien også. Det enn gjør i trengingskamper gjør man som oftest i skikkelige kamper også.

Jeg må si meg enig i at vi har tapt urovekkende mye. Sluppet inn for mange og skåret for få.

På én måte er det noe riv, ruskende galt, og dette "gale" mener jeg ligger i manglende fornying av spillerstallen. For mange gamle som er plaget av skader og formsvikt - for få yngre som kan mønsteret ut og inn. Kort sagt, altfor få spillere rundt 25 år.

Under Eggen fornyet laget seg på én måte, og det var ved å selge spillere. Sånn mistet vi mange gode - men samtidig ble det en konstant fornyelse. Ironisk nok tror jeg nå vi "lider" under det faktum at Hoftun, Strand, Berg osv. ikke ble solgt ...

... samtidig, naturligvis, som vi kjøpte tilbake ex-proffene istedenfor 22-åringer.

Quote:
Vel for å si det slik, hvis vi vinner serien med det spillet de har nå, ja da har nivået på Tippeligaen sunket til et lavere nivå enn serien i Luxenburg.

I alle fall med de resultatene som er nå. Veldig ofte er spillet ganske bra etter min mening. Jeg synes ikke det er slik at vi "for det meste spiller dårlig". (... har selvfølgelig ikke sett alle kamper, men så Sparta/Feyenoord på tv samt Skeid.)

Vi mangler noe, både i forsvar og angrep. Ja!

Men tross alt:
- Vi har Riseth, Beto og Koppinen i bakhånd i forsvaret.
- Vi kan gå tilbake til 4-3-3.
- Vi har Eggen til å øve inn angrepsspillet.

Det er nå vi skal legge grunnlaget for å være et dominerende lag i Norge også de neste 6-7 årene. Kanskje vinner vi ikke i år, kanskje vinner vi ikke til neste år heller. For mange gamle må ut. Men etter det, om vi fortsetter å kjøpe inn gode spillere, vil vi ha et veldig, veldig godt lag i mange år fremover.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.02.2005 13:01    Post subject: Eggen har skylda! Reply with quote

Feilen ligger hos Kongen av Lerkendal! Ja, jeg veit jeg vil få blodkjeft nå, men det får jeg heller tåle. Eggen har en innstilling lik den i Real Madrid; er angrepet godt nok, så trenger du ikke et godt forsvar. Vi så hvordan det gikk med Real, og vi ser hva som KAN skje med RBK. Jeg veit like godt som dere andre at treningskamper ikke nødvendigvis er noen god pekepinn for "hovedsesongen", men hvis vi sammenligner dette laget, med laget under Ola By Rise, som fortsatte litt på forsvarspillet Hareide innførte, så ser vi hvor hovedforskjellen ligger. Var nok DEFOR det blei sagt at han ikke var "rett trenertype for oss", også. Fordi han brøy seg om forsvaret også, og ikke bare angrepet..
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2005 14:32    Post subject: Reply with quote

Tror jeg er uenig i omtrent alt du sa der gitt ...
Back to top
Svennie
Senior

PostPosted: 07.02.2005 14:36    Post subject: Reply with quote

Rosenborg sliter nå, men jeg har stor tro på at vi kommer tilbake i slag innen sesongstart i tippeligaen Very Happy
Recon
Legende

PostPosted: 07.02.2005 15:06    Post subject: Re: Eggen har skylda! Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Feilen ligger hos Kongen av Lerkendal! Ja, jeg veit jeg vil få blodkjeft nå, men det får jeg heller tåle. Eggen har en innstilling lik den i Real Madrid; er angrepet godt nok, så trenger du ikke et godt forsvar. Vi så hvordan det gikk med Real, og vi ser hva som KAN skje med RBK. Jeg veit like godt som dere andre at treningskamper ikke nødvendigvis er noen god pekepinn for "hovedsesongen", men hvis vi sammenligner dette laget, med laget under Ola By Rise, som fortsatte litt på forsvarspillet Hareide innførte, så ser vi hvor hovedforskjellen ligger. Var nok DEFOR det blei sagt at han ikke var "rett trenertype for oss", også. Fordi han brøy seg om forsvaret også, og ikke bare angrepet..

Ikke så totalt uenig om Haavarl. Etter min mening er det største problemet med Eggen at han fortsatt er her!

Ser egentlig bare fram til 2006 når vi forhåpentligvis er blitt kvitt det meste av dødkjøttet i klubben.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2005 17:54    Post subject: Reply with quote

Ting tyder i alle fall på at problemene ikke lå hos Ola ...
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 07.02.2005 20:04    Post subject: Reply with quote

Jeg kan jo ikke forstå at man sparker en så "Rbk-tilhenger" som Ola By Riise som trener og ansetter "Perry"!

Mener RBK-ledelsen at Perry ikke hadde noe ansvar for forrige sesong???

Odd f.eks. har annsatt Arne Sandstø som trener og Gaute Larsen som hjelpetrener! Men begge uttaler at de har likt annsvar!
Så begge har annsvaret for årets sesong!
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 07.02.2005 20:16    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ting tyder i alle fall på at problemene ikke lå hos Ola ...

Det enda problemet jag kunde se med Ola som tränare var att han inte hade alla spelarnas förtroende.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.02.2005 21:20    Post subject: Re: Eggen har skylda! Reply with quote

VerneTroyer wrote:

Er det kampen mot Djurgården du har i tankene? Kun kort tid etter at NAE hadde sine første økter så spillte jo RBK skjorta av Djurgården med et fyrverkeri av et angrepsspill andre nordiske lag skal slite med å matche. Vi må opptil flere år tilbake for å finne noe lignende... Djurgården treneren måpte og måtte le. Etter min mening så var det awsome å se igjen NAEs "bølgende" angrepsspill. Jeg hadde nesten glemt hvor bra det kunne være...

Skal ikke Rosenborg være spektakulære?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb