View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jsjovold Junior
|
Posted: 21.10.2004 18:08 Post subject: Ikke Forhast deg, Rune B.!! |
|
|
Ser med interesse paa diskusjonen om hvem som skal ta over etter Ola. Virker som Sollied og Knut Th. er folkets favoritter. Synes allikevel at diskusjonen boer vaere om Ola boer gaa eller ikke. Jeg mener at mange, inklusive Bratseth, deler av spillerstallen, og media, misser et viktig poeng.
Ikke for aa undergrave Nils Arne’s trenerrolle og fotballfilosofi, men en av hovedaarsakene til suksessen paa 90-tallet var kontinuiteten og stabiliteten. Eldre spillere kjente systemet ut og inn, og nye spillere fikk mer enn en sesong til aa finne og tilpasse seg til sin rolle!
Naa har vi hatt tre trenere paa tre aar. Allikevel leder vi tippeligaen. Vi spiller paa hoeyde med de beste i Europa. Gi Ola den tilliten han fortjener. La ikke troendersk bortskjemthet diktere hvem RBK’s trener ikke skal vaere.
Hilsen
Eksiltroender i USA |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 22.10.2004 08:16 Post subject: |
|
|
Jeg synes heller det er Rune som bør vurdere sin posisjon, det var tross alt han som i utgangspunktet nølte med å skaffe spillere. Det er han som nå velger å "sparke" Ola fordi vi har kommet til Champions League og Leder serien, samt at vi har fått i gang generasjonsskiftet.
Latterlig, Lenge leve Ola By Rise!! _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
tantalos Junior
|
Posted: 22.10.2004 08:26 Post subject: |
|
|
Uansett hvor kritikkverdig det ledelsen i RBK har gjort, maa vi huske paa at det er ikke akkurat noen enkel avgjoerelse de har tatt. Det var tross alt spillerne som uttrykte sin misnoye ovenfor trenern, og det setter Rune i en fryktelig vanskelig situasjon... |
|
Back to top |
|
 |
Bjarte Junior
|
Posted: 22.10.2004 10:33 Post subject: |
|
|
Zbegra wrote: | Jeg synes heller det er Rune som bør vurdere sin posisjon, det var tross alt han som i utgangspunktet nølte med å skaffe spillere. Det er han som nå velger å "sparke" Ola fordi vi har kommet til Champions League og Leder serien, samt at vi har fått i gang generasjonsskiftet.
Latterlig, Lenge leve Ola By Rise!! |
Tror ikke du har fått med deg helheten her. Ikke noe kritikk til Ola, men alle har sett at han ikke fungerte. Og jeg vil ikke si at han har fått sparken. Gaute larsen fikk sparken! Ola, Nils Skutle og Rune B satt og diskuterte dette i timesvis. Der ble de enige om denne løsningen, som var nok det beste for alle parter. Når treneren ikke har tillit hos spillerne, så kan ikke direktøren gjøre noe annet enn å si opp treneren.
Når det gjelder spillerkjøpene så er det Ola som har det siste ordet i denne saken. Det er han som bestemmer hvem som skal inn på laget. Rune B. sitter på pengesekken. Men tar seg av spillerkjøpene etter beskjed fra Ola. |
|
Back to top |
|
 |
jsjovold Junior
|
Posted: 22.10.2004 19:33 Post subject: Missnoeye blant spillere |
|
|
Kjenner selvfoelgelig ikke til alle detaljene, men det kan virke som de som "syter" hoeyest er Hoftun og Bratbakk-gamlekara som snart er ute allikevel (og ja, dere vil bli savnet!)
Ola fikk servert jobben med aa gjennomfoere et generasjonsskifte. Det betyr forandring i spillestil og nye roller. Man kan forvente seg skiftende prestasjoner foer det nye moensteret har satt seg.
Jeg foeler at Ola har gjennomfoert et aar i beste RBK aand- angrepsvillig fotball i samhandlingens tegn. Jeg tror Ola la ned grunnmuren for "nye" Rosenborg, og i loepet av ytterligere sesonger ville vi nyte godt av kontinuiteten jeg snakket om inledningsvis.
Husk, kjaere Rune B., Roma ble ikke bygd paa en dag... |
|
Back to top |
|
 |
jsjovold Junior
|
Posted: 22.10.2004 19:37 Post subject: |
|
|
Bjarte wrote: |
Tror ikke du har fått med deg helheten her. Ikke noe kritikk til Ola, men alle har sett at han ikke fungerte. Og jeg vil ikke si at han har fått sparken. Gaute larsen fikk sparken! Ola, Nils Skutle og Rune B satt og diskuterte dette i timesvis. Der ble de enige om denne løsningen, som var nok det beste for alle parter. Når treneren ikke har tillit hos spillerne, så kan ikke direktøren gjøre noe annet enn å si opp treneren.
|
Hva var det vi saa ikke fungerte? Har ikke hoert noen spillere (eller media for den saks skyld) gi konkrete eksempler paa hvor Ola kom til kort.[/quote] |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.10.2004 20:11 Post subject: |
|
|
Hvor ble det av ssjovold forresten? |
|
Back to top |