English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klippekort?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Winsnes på benken?
Ja
31%
 31%  [ 5 ]
Nei
68%
 68%  [ 11 ]
Total Votes : 16

Author Message
olaola80
Senior

PostPosted: 17.10.2004 13:45    Post subject: Klippekort? Reply with quote

Nå har RBK tapt i Tippeligaen gang etter gang med de tilnærma samme spillerne. Jeg så RBK tape mot Odd, Vålerenga, Ham-Kam OG Stabæk. I noen av kampene var Brattbakk satt på benken, mens Winsnes kamp etter kamp får spill OG ikke levere varene! Greit at Brattbakk blir satt på benken, han har knapt gjort annet i år enn å score i Israel. Men at Winsnes får spille fra start når han knapt slår EN pasning framover iløpet av de minuttene han spiller, er for meg et under! Christer George var veldig positiv mot Ham-Kam og jeg synes han fortjener å få sjansen på indreløperplass så lenge Ørjan er ute! Braaten, Helstad og snart de fleste som har spilt i spissrekka på RBK2 kan snart være mer aktuell enn Brattbakk framme! Kanskje er det også på tide å gi en unggutt som Per Skjelbreid sjansen? En indreløper av rang som innen ett år BØR ha fått plassen til Winsnes!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Sondre
Senior

PostPosted: 17.10.2004 17:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes å pipe om klippekort nå, blir litt for enkelt. Ola By, har faktisk satt ut spillere som har gjort det dårlig, Brattbakk, Basma osv. Winsnes synes jeg faktisk ikke har hatt en dårlig sesong. Men det er kanskje bare meg ? Synes Winsnes er en viktig spiller. Per Ciljan får nok sjansen om et par år, nå er han vel litt for urutinert til å kapre en fast plass på banen.
RBKw
Rutinert

PostPosted: 17.10.2004 17:09    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
Jeg synes å pipe om klippekort nå, blir litt for enkelt. Ola By, har faktisk satt ut spillere som har gjort det dårlig, Brattbakk, Basma osv. Winsnes synes jeg faktisk ikke har hatt en dårlig sesong. Men det er kanskje bare meg ? Synes Winsnes er en viktig spiller. Per Ciljan får nok sjansen om et par år, nå er han vel litt for urutinert til å kapre en fast plass på banen.

Jeg synes heller ikke Winsnes har vært like elendig som han oppi der skal ha det til. Så da er det ikke bare deg Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
olaola80
Senior

PostPosted: 17.10.2004 19:12    Post subject: Reply with quote

Har ikke sagt at Winsnes har vært elendig, men han ødelegger for laget som han spiller nå. Solli er nok omstendelig på midtbanen, så vi trenger ikke en til! (Winsnes) Så som jeg ser det, må det nesten velges mellom disse to når Ola By velger ut laget! Og Solli er vel en god del bedre en Winsnes Question
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 17.10.2004 19:14    Post subject: Reply with quote

Sondre skrev: "Per Ciljan får nok sjansen om et par år, nå er han vel litt for urutinert til å kapre en fast plass på banen."

Rutinert eller ikke har INGENTING å si nå, er du god nok er du gammel nok! Som jeg ser det er ikke Winsnes bra nok for øyeblikket!
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.10.2004 09:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig OlaOla! Det er dette som har vært problemet til RBK "Ungutta er ikke rutinerte nok til å gå inn på laget" Selvfølgelig er de ikke det! Det er jo ikke mulig å skaffe seg rutine av å spille 2. divisjons-fotball og benke/tribunesitting!

Snakket om Per Ciljan er fortjent, men jeg syns ikke vi skal glemme Alexander Tettey heller.
Sondre
Senior

PostPosted: 20.10.2004 14:57    Post subject: Reply with quote

[quote]Rutinert eller ikke har INGENTING å si nå, er du god nok er du gammel nok![/quote]
Øhm, han er ikke god nok til å spille seg til en fast plass akkurat nå, dette er pga av at han er for ung(fysisk) til å vinne duellene som trengs på midtbanen, rutine er en viktig ting i fotball!! Herregud, å si at rutine ikke har noe å si blir bare dumt. Selvsagt er rutine en viktig ting i fotball, jeg mener ikke at du må være 40 år for å spille for RBK, men at du har den kamptreningen som trengs for og spille fast, noe han ikke får ved og spille 2 div kamper. Alder ingen hindring, helt enig! så lenge man er god nok!
Sondre
Senior

PostPosted: 20.10.2004 14:59    Post subject: Reply with quote

Og VerneTroyer, synes du møter deg selv litt i døra når du sier. ""Ungutta er ikke rutinerte nok til å gå inn på laget" Selvfølgelig er de ikke det! Det er jo ikke mulig å skaffe seg rutine av å spille 2. divisjons-fotball og benke/tribunesitting!" men du er enig med olaola80, han mener vel akkurat det motsatte av deg, synes ikke det er å være "helt enig" Laughing
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2004 15:30    Post subject: Reply with quote

Winsnes må bli. Vi trenger de trønderne vi har.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 21.10.2004 07:03    Post subject: Reply with quote

Ja, kampen igår viste jo klart at Frode Johnsen bør bli fratatt klippekkortet. Mannen kan jo ikke dempe en ball en gang jo!
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.10.2004 07:08    Post subject: Reply with quote

Sondre: Jeg mente at det er folk i og rundt brakka som sier det jeg skrev som "Sitat". Dermed kan jeg si at jeg er enig med OlaOla, og mene det motsatte, for det er nemelig det jeg gjør. Det er det som står etter "sitatet" som er min mening.
olaola80
Senior

PostPosted: 25.10.2004 17:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Winsnes må bli. Vi trenger de trønderne vi har.

Nå skal ikke Winsnes få starte kampene for RBK pga av at han er trønder!!! Finnes det en som kan gjøre jobben bedre, så skal den mannen inn! Dessuten ser det ut som dr.Winsnes kanskje berget sesongen i går, ikke noe gleder meg mer. At Frode Johnsen er ute av form og håpløs med ballen er vel noe alle ser, spesielt i Champions League. Men blir nok ikke inndratt noe klippekort der før Lyn-kampen.. Confused
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 25.10.2004 18:03    Post subject: Reply with quote

ikke det at jeg er spesielt fornøyd med Johnsens siste prestasjoner, men han er jo tross alt toppscorer i tippeligaen! Uten målene hans hadde vi jo ikke ligget i nærheten av der vi ligger nå!
Christoffer
Junior

PostPosted: 25.10.2004 18:20    Post subject: Reply with quote

Erik87: Så du mener han bør spille i uansett hvilken form han er i, siden han er toppscorer??? Burde vi ikke heller bruke en spiller som er i form, i stede for en som ikke er i form?!
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 25.10.2004 18:39    Post subject: Reply with quote

Nei! for all del!
Han bør jo ikke spille nå da!
Sa bare at han tross alt har scoret mange mål i år, og har på den måten vært en av våre viktigste spillere!
toavo
Senior

PostPosted: 26.10.2004 09:26    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
ikke det at jeg er spesielt fornøyd med Johnsens siste prestasjoner, men han er jo tross alt toppscorer i tippeligaen! Uten målene hans hadde vi jo ikke ligget i nærheten av der vi ligger nå!

Hvilken spiss blir ikke toppscorer hvis han spiller for RBK ?
Grunnen til at Frode scorer disse målene er jo nettopp at han er midtspiss på RBK. Han lager veldig få av disse målene på egen hånd. De fleste er jo "ferdig" scoret, bare å sette panna eller bredsiden til.
Jeg mener at en skokkelig kvalitets spiss hadde scoret dobbelt så mange mål på så mange sjanser, i tillegg bør jo en spiss kunne produsere noe selv også.

Frode bør få hvile i den siste kampen, i vertfall fra start. Slipp Helstad til med Brattbakk som høyrekakant og Storflor som venstre.

Snakkes det om klippekort på en spiller så må det vel være Frode som har hatt dette.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2004 10:32    Post subject: Reply with quote

toavo wrote:
Erik87 wrote:

Hvilken spiss blir ikke toppscorer hvis han spiller for RBK ?
Grunnen til at Frode scorer disse målene er jo nettopp at han er midtspiss på RBK. Han lager veldig få av disse målene på egen hånd. De fleste er jo "ferdig" scoret, bare å sette panna eller bredsiden til.
Jeg mener at en skokkelig kvalitets spiss hadde scoret dobbelt så mange mål på så mange sjanser, i tillegg bør jo en spiss kunne produsere noe selv også.

Frode bør få hvile i den siste kampen, i vertfall fra start. Slipp Helstad til med Brattbakk som høyrekakant og Storflor som venstre.

Snakkes det om klippekort på en spiller så må det vel være Frode som har hatt dette.

Ruud Van Nistelrooyfår også alle sine scoringer serveret af modspillerne, det gør ham ikke til en dårligere spiller. Placeringsevne er en vigtig kvalitet hos en targetman, hvilket Johnsen nok må betegnes til at være.

Men jeg er enig i at det nok er på tide han bliver sat på bænken, han har jo ikke ligefrem brilieret i det sidste.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
toavo
Senior

PostPosted: 26.10.2004 12:09    Post subject: Reply with quote

Selv om Ruud får sine pastninger servert på "sølvfat" og scorer masse mål, kan jeg ikke se at det er mulig å sammenligne Ruud og Frode.

Ruud er en spiss som er farlig feilvendt, rettvendt og i løp innenfor "boksen" og han kan holde på ball til støtte eller løp kommer, i tillegg til at han er dyktig i mann mot mann situasjoner.

Frode scorer stort sett bare rettvendt, i tillegg til at han ikke kan brukes som ballholder offensivt, han slår sjelden gode pastninger og mister ballen for lett. Det kan også virke på meg som sansemotorikken og balansen hans er litt ute av drift.

Jeg har tidligere utrykt at han er en mann som burde spille midtbane og det står jeg ved. Rettvent mot motspiller er han dyktig og arbeidskapasiteten og viljen er det ikke noe å si på
jenssenc
Senior

PostPosted: 26.10.2004 12:29    Post subject: Reply with quote

Når Frode Johnsen er i form er han kanongod - nå er han ute av form, og da er han plutselig som en ordinær bedriftsfotballspiller - dårlige mottak, feil pasningsvalg og labre avslutninger. Han jobber og bidrar defensivt, men det er jo åpenlyst at en spiss skal bidra mest fremover på banen. Kanskje Helstad kunne vært forsøkt som midtspiss?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2004 14:28    Post subject: Reply with quote

toavo wrote:
Selv om Ruud får sine pastninger servert på "sølvfat" og scorer masse mål, kan jeg ikke se at det er mulig å sammenligne Ruud og Frode.

Ruud er en spiss som er farlig feilvendt, rettvendt og i løp innenfor "boksen" og han kan holde på ball til støtte eller løp kommer, i tillegg til at han er dyktig i mann mot mann situasjoner.

Frode scorer stort sett bare rettvendt, i tillegg til at han ikke kan brukes som ballholder offensivt, han slår sjelden gode pastninger og mister ballen for lett. Det kan også virke på meg som sansemotorikken og balansen hans er litt ute av drift.

Jeg har tidligere utrykt at han er en mann som burde spille midtbane og det står jeg ved. Rettvent mot motspiller er han dyktig og arbeidskapasiteten og viljen er det ikke noe å si på

At Ruud er farlig praktisk talt hver gang han får bolden er jo det der gør ham til en spiss i verdensklasse. Og det er jo ntop det der skilder ham og Frode johnsen ad, men Frode er stadig en god Targetman hvilket er det han bliver brugt som, at han så ikke rigtig har præsteret i de seneste kampe, ligesom næsten alle de andre på holdet ikke har, er en anden sag.
At bruge ham på mitbanen vil være en fejl, det synes jeg ihvertfald, for som du siger han laver ikke mange gode afleveringener og mister bolden let, noget som er farligt på midtbanen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb