English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
9%
 9%  [ 3 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
90%
 90%  [ 30 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Broholm
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 33

Author Message
Putte
Veteran

PostPosted: 19.06.2022 22:40    Post subject: Rosenborg - Kristiansund Reply with quote

Rosenborg BK - Kristiansund BK

vs.

Turnering: Eliteserien
Tid: lørdag 25. juni 2022 18:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: Eurosport Norge

Last edited by Putte on 25.06.2022 20:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Erik
Rutinert

PostPosted: 19.06.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

Her ligger vel alt klappet og klart for Kristiansund's første seier for sesongen. Du hørte det her først.
Ståle
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

Så Vecchia hoppe rundt på krykker utenfor Lerkendal i dag. I tillegg er Holm ute i 8 uker. Sæter har i alle fall klippekort på spissplassen nå, selv om han ble byttet ut etter 40 min sist. Så kan man jo lure på hvem den andre spissen blir. Holse?

Lukter i alle fall ikke mye mål av RBK på Lørdag.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 12:39    Post subject: Reply with quote

Da kan vi like gjerne starte med Sæter og Fiabema på topp for min del. Holse har fått sjansen i kamp etter kamp til tross for utrolig svake prestasjoner mens både Sæter og Fiabema i det minste går inn i kampen med litt godfølelse etter å ha scoret i cupen.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 12:54    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Hvis Vecchia ikke kan spille så kan vi like godt spille med Fiabema som med Holse. Holse har vist NULL i år. Men det blir kanskje plass til begge?

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 12:55    Post subject: Reply with quote

Ellers har vi vel passert 10000 solgte nå, så da havner vi vel på 12000 ?

Virkelig synd med det tapet forrige helg, drepte nok litt av entusiasmen.

Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 13:18    Post subject: Reply with quote

Meldt nesten 30 grader og sol på Lørdag. Vet ikke helt hvordan det slår ut på billettsalget. Fint (eller kanskje litt vel varmt) å være på kamp, samtidig som mange sikkert drar på hytta/stranda ol istedet for å sitte som sild i tønne på lerkendal.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 13:19    Post subject: Reply with quote

God det er træneren og ikke mandagstrænere herinde der skal sætte holdet. Så kampen i går og jeg må altså sige, at Holse selv på en middeldag var klasser bedre både med bolden, i hurtig tankegang og som opspilspunkt end de andre offensive. Sæter var en omvandrende katastrofe og laver den ene underlige beslutning efter den anden. Olaus uha da da den mand kan ikke spille en 1-2 og sænker alt hurtigt opspil. Da Vecchia kom ind så man vores bedste periode hvor Jensen Holse og Vecchia spillede hurtigt. Selv på 50 % er Holse bedre end alternativerne så jeg må indrømme jeg synes diskussionen om hans berettigelse på holdet er helt i skoven. Mon der er nogen der ønsker sig en central midt bestående af Hoff, Olaus og Per ? Og så håber jeg som alle andre at han, og resten holdet meget snart rammer deres rigtige niveau.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 13:42    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er meget vigtigt hvis vi skal lykkes at vi tør implementere en offensiv spillestil hvor vi forsøger specielt centralt at holde bolden i egne rækker så vi ikke får kontraer imod os konstant. Jeg synes faktisk vi var kommet et godt stykke henad vejen da vi flyttede Tobias ned i forsvaret sammen med Markus og Sam. Hvis Olaus skal spille skal det i min optik ikke være centralt da han jo slet ikke indgår relationelt og ikke ser muligheder. Han har alt alt for mange berøringer og spiller aldrig på 1. berøring. Jeg ville prøve ham på en højre vingback. Centralt kan det kun blive Jensen, Holse og gerne Per når han er klar. Jeg tror vi kommer til at investere i en frontangriber der både kan fungere som 9,er (opspilspunkt) og samtidig noget på egen hånd. Den spiller har vi ikke. Jeg ved godt at Sæter også scorede i går, men altså alt andet han lavede lignede jo noget på 2. div niveau.
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 23.06.2022 14:35    Post subject: Reply with quote

12.000 på Lerkendal vil jeg si er veljdi bra slik det er nå med måneder uten forbedring, en spillestil den vanlige mannen/dama i gata (i tr.heim) hater og en entusiasme som har nådd bunnen.

50% av de på Lerkendal er der først og fremst for å bli underholdt, og det kan vi garrantere at de ikke blir.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 14:36    Post subject: Reply with quote

Tja, noen liker show og sirkus, mens andre liker neglbitende grøssere. Det siste har det i alle fall blitt mer enn nok av denne sesongen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 15:11    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jeg tror det er meget vigtigt hvis vi skal lykkes at vi tør implementere en offensiv spillestil hvor vi forsøger specielt centralt at holde bolden i egne rækker så vi ikke får kontraer imod os konstant. Jeg synes faktisk vi var kommet et godt stykke henad vejen da vi flyttede Tobias ned i forsvaret sammen med Markus og Sam. Hvis Olaus skal spille skal det i min optik ikke være centralt da han jo slet ikke indgår relationelt og ikke ser muligheder. Han har alt alt for mange berøringer og spiller aldrig på 1. berøring. Jeg ville prøve ham på en højre vingback. Centralt kan det kun blive Jensen, Holse og gerne Per når han er klar. Jeg tror vi kommer til at investere i en frontangriber der både kan fungere som 9,er (opspilspunkt) og samtidig noget på egen hånd. Den spiller har vi ikke. Jeg ved godt at Sæter også scorede i går, men altså alt andet han lavede lignede jo noget på 2. div niveau.

Du har antagelig har rett ang. Holse men vi kan jo ikke spille 3-5-0 heller. Godt mulig at Sæter rett og slett ikke holder nivået men hvis ikke han og Fiabema får spille når både Vecchia og Holm er ute så får de aldri spille.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 15:11    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
God det er træneren og ikke mandagstrænere herinde der skal sætte holdet. Så kampen i går og jeg må altså sige, at Holse selv på en middeldag var klasser bedre både med bolden, i hurtig tankegang og som opspilspunkt end de andre offensive. Sæter var en omvandrende katastrofe og laver den ene underlige beslutning efter den anden. Olaus uha da da den mand kan ikke spille en 1-2 og sænker alt hurtigt opspil .

Den er klar som et æg at nordmændene er på et meget lavere niveau end for eksempel Holse og Jensen. De norske bjergaber kan med fordel starte på bænken.

Very Happy
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

Hva enn det var Holse gjorde med ballen i går som var klasser bedre enn de andre, så gikk deg meg hus forbi. Uhyre svak og lykkes med ingenting, i likhet med flere andre.

Jeg tror at sånn det er stilt nå er vårt beste håp om poeng at det kan skje noe på Pereiras venstreside, enten på egenhånd eller i form av service til Sæter som kan snuble inn et mål. Holse skal presumtivt være en poengspiller og kreativ kraft, men han virker totalt ute av form og ser utilpass ut. Kampen mot LFK var jo ikke en fluke. Den går inn i et mønster hos en spiller som har fått til null i år. To målgivende og ingen scoringer på 600 minutter fotball.

Samtidig har Kristiansund vært så til de grader tannløse hittil i år at det skal godt gjøres å rote vekk poengene. Tror likevel vi kan være i stand til det, med gårsdagen friskt i minne. Det er rett og slett et kapitalt underskudd på spillere og planer som gjør det vanskelig å være motstander. Synes t.o.m Levanger var bedre i kollektivt presspill. Det er jo forstemmende når det er halv-amatører vi snakker om. Vi har fullprofesjonelle spillere som trener hver dag og likevel slår innlegg bak mål upressa og har problemer med innsidepasninger langs bakken. Og har lange strekk der det omtrent ikke er bevegelser rundt og foran ballfører. Han Vebjørn Hoff f.eks, vender opp og slår støtte. Men det er heller ikke annet å gjøre når de foran gjemmer seg, står i ro feilvendt osv. I 2015 vant vi 7-0 på Levanger uten å anstrenge oss mye. Det trenger du ikke når du går for tro på eget spill og durer på med RBK-fotball. I går derimot, gjorde vi ikke det, men stolte på at vi er såpass mye bedre på rene ferdigheter at det går bra læll. Men hver for seg er jo egentlig ikke Sæter og disse så voldsomt mye bedre enn Postnord-spillere heller. Så det ble jevnt til døra og gikk med nød og neppe.

Bottom line: Rosenborg har ingen trener som kan viske ut begrensningene i hver spiller og gjøre helheten av dem større enn summen av bestanddelene, i kraft av eget system og roller.

Så lenge vi har en trener som forfekter en ikke-spillende, defensiv inngang til alle kamper får vi aldri vunnet på noen annen måte enn å krige hardere, stable tettere, løpe mer osv. Og vi vil spille U og tape nokså ofte mot lag som ønsker å ha initiativ og føre/dominere også etter de har tatt ledelsen. Det er i hovedsak forskjellen på å lede en tittelkandidat/topplag eller å grinde ut et og annet resultat i en cup-run evt. overraske med å få Haugesund eller AAFK opp på 5. plass.

HVER ENESTE KAMP blir en bikkjekamp som avgjøres på dueller i og rundt de to sekstenmeterne. For å spille ut motstander og vinne på egne premisser skjer ikke.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

Hvis vi nogensinde skal gøre os håb om at vinde Eliteserien som jeg antager er klubbens og supporternes mål - så kommer det sikkert som amen i kirken aldrig til at ske med en midtbane uden et offensivt fiber i sig og med et angreb bestående af Ole Sæter og Fiabema. Ganske enkelt fordi niveauet med al respekt trods alt er for lavt. Når træneren nu står fast på at vi skal spille med et 3 mands forsvar (5) så synes jeg faktisk vi har taget små skridt fremad med Markus, Tobias og Sam i bagkæden. På hjemmebane bør vi turde spille med både Jensen og Holse som 8,ere - hvem den sidste mand bliver er et valg imellem Hoff, Per og Eddie. Jeg siger igen vi kan IKKE spille med folk centralt, der ikke kan kombinere, har relationer eller kan se visionært på spillet. Lørdag bliver virkelig en test. Kampen SKAL vindes og vi bliver nødt til at tage spillet til os og forsøge at holde bolden i egne rækker. Jeg tror ikke vi skal undervurdere at rigtig mange spillede 120 min i går.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 15:34    Post subject: Reply with quote

RekeNebb wrote:
12.000 på Lerkendal vil jeg si er veljdi bra slik det er nå med måneder uten forbedring, en spillestil den vanlige mannen/dama i gata (i tr.heim) hater og en entusiasme som har nådd bunnen.

50% av de på Lerkendal er der først og fremst for å bli underholdt, og det kan vi garrantere at de ikke blir.

50 % av de som kommer på lørdag har nok fått rimelige billetter gjennom klubbene sine i forbindelse med Skandia Cup.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 23.06.2022 15:41    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Hva enn det var Holse gjorde med ballen i går som var klasser bedre enn de andre, så gikk deg meg hus forbi. Uhyre svak og lykkes med ingenting, i likhet med flere andre.

Jeg tror at sånn det er stilt nå er vårt beste håp om poeng at det kan skje noe på Pereiras venstreside, enten på egenhånd eller i form av service til Sæter som kan snuble inn et mål. Holse skal presumtivt være en poengspiller og kreativ kraft, men han virker totalt ute av form og ser utilpass ut. Kampen mot LFK var jo ikke en fluke. Den går inn i et mønster hos en spiller som har fått til null i år. To målgivende og ingen scoringer på 600 minutter fotball.

Samtidig har Kristiansund vært så til de grader tannløse hittil i år at det skal godt gjøres å rote vekk poengene. Tror likevel vi kan være i stand til det, med gårsdagen friskt i minne. Det er rett og slett et kapitalt underskudd på spillere og planer som gjør det vanskelig å være motstander. Synes t.o.m Levanger var bedre i kollektivt presspill. Det er jo forstemmende når det er halv-amatører vi snakker om. Vi har fullprofesjonelle spillere som trener hver dag og likevel slår innlegg bak mål upressa og har problemer med innsidepasninger langs bakken. Og har lange strekk der det omtrent ikke er bevegelser rundt og foran ballfører. Han Vebjørn Hoff f.eks, vender opp og slår støtte. Men det er heller ikke annet å gjøre når de foran gjemmer seg, står i ro feilvendt osv. I 2015 vant vi 7-0 på Levanger uten å anstrenge oss mye. Det trenger du ikke når du går for tro på eget spill og durer på med RBK-fotball. I går derimot, gjorde vi ikke det, men stolte på at vi er såpass mye bedre på rene ferdigheter at det går bra læll. Men hver for seg er jo egentlig ikke Sæter og disse så voldsomt mye bedre enn Postnord-spillere heller. Så det ble jevnt til døra og gikk med nød og neppe.

Bottom line: Rosenborg har ingen trener som kan viske ut begrensningene i hver spiller og gjøre helheten av dem større enn summen av bestanddelene, i kraft av eget system og roller.

Så lenge vi har en trener som forfekter en ikke-spillende, defensiv inngang til alle kamper får vi aldri vunnet på noen annen måte enn å krige hardere, stable tettere, løpe mer osv. Og vi vil spille U og tape nokså ofte mot lag som ønsker å ha initiativ og føre/dominere også etter de har tatt ledelsen. Det er i hovedsak forskjellen på å lede en tittelkandidat/topplag eller å grinde ut et og annet resultat i en cup-run evt. overraske med å få Haugesund eller AAFK opp på 5. plass.

HVER ENESTE KAMP blir en bikkjekamp som avgjøres på dueller i og rundt de to sekstenmeterne. For å spille ut motstander og vinne på egne premisser skjer ikke.

Så har vi da ikke set den samme kamp. Han kombinerede flere gange rigtig godt, spillede på 1. berøring og vendte ofte spillet. Jeg mindes også han spillede Eddie helt blankt foran mål. Men det skal blive svært når holdet ikke fungerer og spillerne omkring ham ikke vil spille samme slags fodbold. Man så tydelig en klar opblomstring hos både Jensen og Holse og mange gode kombinationer omkring dem da de fik Vecchia ind. Og ja selvfølgelig er der stor plads til forbedring hele vejen rundt. Men folk herinde har så travt med at sende Jensen retur fra leje og Holse på bænken. Men når Olaus for 200 gang mister bolden - sænker spillet, vender rundt om sig selv og ikke spiller hurtigt så bliver det istedet anført at han løber virkelig godt. Så ja det kan man også blive målt på. Og sluttelig den slags fodbold med de typer du mener vi skal benytte under Rekdal så tror jeg de fleste siger farvel og tak - jeg tror ikke ret mange ønsker at se et RBK spille sådan.
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 24.06.2022 17:11    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Hvis vi nogensinde skal gøre os håb om at vinde Eliteserien som jeg antager er klubbens og supporternes mål - så kommer det sikkert som amen i kirken aldrig til at ske med en midtbane uden et offensivt fiber i sig og med et angreb bestående af Ole Sæter og Fiabema. Ganske enkelt fordi niveauet med al respekt trods alt er for lavt. Når træneren nu står fast på at vi skal spille med et 3 mands forsvar (5) så synes jeg faktisk vi har taget små skridt fremad med Markus, Tobias og Sam i bagkæden. På hjemmebane bør vi turde spille med både Jensen og Holse som 8,ere - hvem den sidste mand bliver er et valg imellem Hoff, Per og Eddie. Jeg siger igen vi kan IKKE spille med folk centralt, der ikke kan kombinere, har relationer eller kan se visionært på spillet. Lørdag bliver virkelig en test. Kampen SKAL vindes og vi bliver nødt til at tage spillet til os og forsøge at holde bolden i egne rækker. Jeg tror ikke vi skal undervurdere at rigtig mange spillede 120 min i går.

Du oppsummerer det veldig godt. Dette blir spesielt tydelig på bortebane når vi spiller med for mange spillere med defensive fiber. Det som ofte skjer er at spillere av defensiv karakter ser etter de defensive pasningsalternativene FØR de ser etter de offensive. Dette ser vi gang på gang når vi spiller med Hoff som ballfordeler. Samme med Børkeeiet når han spiller sentral. Når vi f.eks bruker Jensen i den sentrale posisjonen får vi en mer fremoverrettet fotball.
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 24.06.2022 22:00    Post subject: Reply with quote

God oppsummering Ibejnar, ofte enig med deg RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 24.06.2022 23:26    Post subject: Reply with quote

Vecchia, som altså skal testes lørdag, satt nemlig på sykkelen under hele økta.

Mens Fiabema dannet spissduo med Ole Sæter på formasjonsdelen av treningen.

Så vil Vecchia-test avgjøre mye med tanke på hvorvidt Fiabema starter.

– Det ser jo slik ut, men man vet aldri, Jeg har jo lyst å starte, sier Fiabema selv etter treninga.

Les mer: Toppscorerens skade gjør 19-åring høyaktuell

KBK reiser til Trondheim som Eliteseriens desiderte bunnlag og står med ett poeng etter åtte kamper. Sæter og Skarsem tror ikke det blir enkelt for Rosenborg av den grunn.

– Kristiansund er alltid et vanskelig lag å spille mot. De har vært uheldig med skader. Jeg synes også de har fått ufortjent lite poeng ut fra spill og sjanser i de kampene jeg har sett, sier Skarsem.

Ole Sæter tror KBK vil kjøre en tilnærmet lik taktikk som de gjorde mot Bodø/Glimt sist lørdag. Da la nordmørslaget seg veldig lavt og lot Glimt styre det meste av spillet.

– Det blir sikkert det samme kampbildet nå. Jeg gleder meg til å gå i duellene med Coly og gutta. Det skal bli artig, men det blir ikke enkelt for vår del, sier den ydmyke utgaven av Ole Sæter.

Les mer: Blir neppe like kjærlig som dette når KBK kommer på besøk

Det var visst ikke enkelt å spå noe lag ut fra treninga i dag, for det var ikke normal formasjonstrening. Det er verdt å nevne at også Skjelbred og Tagseth manglet i tillegg til Vecchia. Usikker på hva som feiler Tagseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.06.2022 01:16    Post subject: Reply with quote

Jeg så kun første omgang mellom KBK og Glimt. Der var ikke KBK så verst til å forsvare seg lavt og kontre. Utifra det jeg så vil vi får problemer med å score på dem
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 25.06.2022 08:13    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
ibejnar wrote:

Du oppsummerer det veldig godt. Dette blir spesielt tydelig på bortebane når vi spiller med for mange spillere med defensive fiber. Det som ofte skjer er at spillere av defensiv karakter ser etter de defensive pasningsalternativene FØR de ser etter de offensive. Dette ser vi gang på gang når vi spiller med Hoff som ballfordeler. Samme med Børkeeiet når han spiller sentral. Når vi f.eks bruker Jensen i den sentrale posisjonen får vi en mer fremoverrettet fotball.

Vdr HOff, så gjelder dette uavhengig av hjemme/borte. Ser ALLTID etter defensive alternativer før offensive.

Back to top
Skirnir
Junior

PostPosted: 25.06.2022 17:08    Post subject: Reply with quote

Hvordan er oppvarmingen?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 25.06.2022 17:14    Post subject: Reply with quote

Uten Vecchia ja. Eneste sammen med Sæter som har vært et positivt bidrag offensivt i år.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 25.06.2022 17:42    Post subject: Reply with quote

Vi stiller altså med spissparet Sæter/Fiabema. Et stykke unna Iversen/Prica, Rushfeldt/Brattbakk. Tror vi skal ta med mannskapet vi stiller med i regnestykket når vi vurderer hva årets lag presterer. Mulig det er mye ungt potensiale, men det er milevis etter tidligere års mannskap.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb